Mijn pony bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Mijn pony bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:12

Het klinkt voor mij gewoon als protest dat je pony aan het werk moet. Als ze zelf mag bepalen wat ze doet is er niks aan de hand, ga jij dat bepalen dan krijg je protest. Zul je gewoon doorheen moeten en inderdaad - les kan (zou?) helpen.

Succes!

PP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:35

Ik zou het zadel eens na laten kijken en eens aan lessen beginnen als ik jou was

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:15

idd. misschien vind je dat je zelf goed kan rijden (ik weet het niet, heb je nooit zien rijden Knipoog ) maar van lessen leer je eigenlijk erg veel! . vroeger was precies het zelfde verhaal met mijn pony! Hij liep alleen maar te bokken - te springen - kop omlaag etc. Ben er toen ook erg vaak van af gevallen maar altijd weer opgestaan en doorgereden. Was toen ook een tijdje bang. Maar dat moet je juist niet zijn want dat weten ze echt wel Knipoog Nu gaat het met ons eigenlijk super!! maar je moet denken dat je het kunt en gewoon goed oefenen met les.. Lachen

weet je zeker dat het niet aan je zadel ligt?

Suc6 !!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:31

Ik had TS best wel een tip willen geven, maar ja ik ben al oud, waarschijnlijke hartstikke blind en gezien mijn leeftijd rijd ik vast niet lang genoeg.. Knipoog .

Veel succes voor alle anderen die het beste met haar voor hebben, ik heb aan het opvoeden van mijn dochter voorlopig genoeg...

robinslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:03

ik wil alleen maar zeggen op onze manege staat/loopt een pony die zo slim is dat hijbokt stil gaat staan en dat soort dingen als je maar ff laat blijken dat hij het van je wint..
pak je heb van het begin van de les aan door lopen , stevig stap niet stilstaan enz dan loopt hij als een kiviet......mischien is deze pony ook wel zo slim..? Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:18

Volgens mij heeft deze pony gewoon geen zin om voor je te werken. En dat hoeft hij zo te LEZEN Tong uitsteken ook niet, want jij wil er niet meer op rijden dus zet je je zin niet door. Het lijkt mij verstandig om te gaan lessen met je EIGEN pony Tong uitsteken omdat zo'n instructeur dan echt kan zien wat het probleem is, en je kan helepen om je pony aan te pakken. En dat van die ostheopaat lijkt mij ook een goed idee, want je zegt dat hij bokt als jij wilt galoperen. Meestal zit het dan echt in de rug. Veel sucses en verkoop je pony alsjeblieft niet, daar word je allebei niks beter van. Want bij de volgende eigenaar begint het gedonder gewoon opnieuw. Echt waar een wil is is een weg, heeel heeel heeel vees sucses xxx ciska

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:22

mijn shetlander bokt ook
als ik er dn een tikje geef met de zweep stopt ze Haha!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:25

Als je les neemt is dat niet alleen jouw beter te leren rijden maar jij en je paard beter van te worden. Dus samen eruit komen.

butterke14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:10

Heeyy!!!

James ( ponytje waar ik mee rij) bokte vroeger ook zoveel dat er geeen houden aan was.
We hebben een paardenkeniste laten komen!Een maandje of 2 was het gedaan,en na die 2 maanden begon het terug! Huilen ,we hebben er elke dag meegreden tot hij kapot was!En als hij bokte hem op zijn plaats gezet!Nu 3jaren later gaat het fantastich (wedstrijdjes enzo rijden)afentoe nog een bokje maar niet echt erg meer!

xXxSilkexXx