hoevaak krijgt jullie paard meer dan 1 dagje wei-vrij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: hoevaak krijgt jullie paard meer dan 1 dagje wei-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:40

Vaak. Meerdere dagen per week. Lachen Niet omdat ik geen tijd heb maar vind het ook al leuk om lekker bij hem in de wei te zitten.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:55

meerdere dagen per week. 2 of drie keer. Verder komt hij zowieso iedere dag hele dagen buiten....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:17

Ik geef mijn paard standaard 1 a 2x per week een vrije dag. Wanneer ik eens een weekendje weg ga of met vakantie ben krijgt ze wat langer vrij. Daarnaast wil ik haar zo nu en dan nog weleens stil zitten tijdens haar hengstigheid. Mijn merrie is ontzettend lastig te rijden wanneer ze hengstig is, soms heb ik daar de energie/zin gewoon niet voor.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:34

Mijn verzorgpony heeft nu de school weer begonnen is bijna altijd van dinsdag t/m donderdag vrij. + Een dag in het weekend nog.
Voor de rest staat ze zowiezow altijd overdag buiten.

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:23

Als ik geen tijd heb staat ze gerust een week stil. Lekker poetsen en kroelen komt er dan wel gewoon van Lachen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:12

Mijn paard krijgt zoieso altijd 1x in de week vrij. Eigelijk nooit in het weekend omdat ik dan zelf gewoon de tijd heb om te rijden.
Vaak is het dan op een dag dat ik tot laat naar school moet. Ook bij mij zijn er ook wel weken dat ze minder loopt hoor.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:09

mijn verzorgpony staat altijd op de wei. Als ik niet kan heeft ze altijd vrij. dus ze heeft zeker 3 dagen in de week vrij

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:15

Ja die geef ik soms wel eens vrij ja zeker als hij op het land staat maar dat doe ik alleen als ik de dag er voor gelongeerd heb en niet als ik daar voor heel intensief heb gereden inverband met dat het paard wat ik dee snel last had van dikke benen en vocht.
En dat is precies het zelfde als dat hij 2 dagen heeft stil gestaan dat ik dan ook niet het zadel der op gooi en vol op 2 uur ga rijden dan longeer ik heb wel weer een dag en daarna ging ik er dan weer op.

Dit ook om gewoon eens weer ff rustig aan te doen als ik die maand bijvoorbeeld hard aan het trainen ben geweest is voor het paard ook wel eens lekker maar ik zorg dan wel dat hij ze nodige beweging heeft gehad en zo ie zo op het land hebben ze dat wel maar ik ga er altijd wel even heen om te wandelen ofzo en hem even ze aandacht te geven.