mijn nieuwe paardje gusta!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: mijn nieuwe paardje gusta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:59

in de omgeving.. nou een beetje Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:17

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het paard er erg goed uit vind zien voor een 23-jarige.

Over de rijfoto's ben ik het eens met degenen die jou op de foto's een onstabiele zit vinden hebben.
Heb niet het idee dat je je teugels te los hebt, juist dat je teveel spanning op je armen hebt staan, en dat het dier dáárdoor omhoog komt met haar hoofd. Ik zou je teugels wat langer laten, maar dat is mijn aanpak. Ik zie duidelijk verschil tussen de foto's waar jij erop zit, en die waar je zusje erop zit. Want hoewel ze bij je zusje ook loopt te sterrenkijken, vind ik dit toch minder gespannen ogen.
Ik zou ook je beugels een gaatje langer doen, vind je persoonlijk wel heel kort zitten.
Zitles is inderdaad geen overbodige luxe, zelfs als je het niet écht nodig hebt kan het je nog helpen. Knipoog

Succes nog.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:45

ik heb aan al deze dingetjes gister gewerkt Lachen dus duidelijk verbetering.. en tja mijn zusje en gusta kunnen het net wat beter vinden met mekaar Knipoog

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:59

Na het lezen van dit topic ben ik benieuwd geworden naar andere foto's dan...van een goede dag.
Ook vind ik dat de TS erg aanvallend reageert op goedbedoelde feedback...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:48

Ik zou je wel eens willen helpen, eventueel met zitles als je open staat voor andermans iedeeen?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 14:53

dat sta ik zeker.. ik heb alleen tot 1 september geen geld.. sorry Lachen

Edit: maar als je gratis bent kan het wel eerder Knipoog alleen voor dinsdag niet.. want gustamoet eerst even langs de hoefsmid

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:59

Haha! Ik ken Gusta. Ze loopt al een stuk beter dan ik weleens gezien heb zo te zien. Let erop dat je je ellebogen aan je lichaam houdt Heel lang geleden heb ik haar weleens gereden. Clown Je moet haar echt met je benen rijden; actief maken door veel overgangen te rijden en snel aan je been. Vergeet de voorkant maar de eerste tijd.

Ennuh, dat zitlesje wil ik je ook wel geven. Haha! beugels uit en gymnastieken aan de longe. Knipoog

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:09

Ze ziet er zeker nog goed uit voor haar leeftijd!
Ik denk zeker dat je er goed aan doet zitles te nemen!
Heel veel succes daarmee als je dat gaat doen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:10

Ik doe het gratis hoor, ben namelijk niet officieel instructrice Tong uitsteken
PB me maar even, dan maken we een afspraak.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:09

anne jij woont dicht bij he? dus als jij het ook gratis doet is dta miscien handiger?? naja ik kan deze hele vakatnie maar eerst gaat gusta naar de hoefsmit en gaan dr ijzers er onderuit Lachen andres kas maken wij een afspraak Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 11:13

ik heb wat nieuwe foto's wel jammer dat net de 2 leukste niet geladen konden worden Boos! maar ik zal deze toch even laten zien.

benen naar beneden ik kan het wel Knipoog
Afbeelding

hier keek ik langs mijn paard ergens heen Knipoog beetje vaagen foto maar zie toch verschil
Afbeelding

je ziet dat gusta hier ontspanender loopt. ik probeer mijn handen laag te houden maar ze floepen omhoog ":) erg jammer dat ik niet die anderen foto;s kan laten zien.. Boos!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:49

Ik vind nog steeds dat je je teugels wat langer mag laten. Vind ze erg kort.
Het oogt wel iets beter naar mijn idee ja.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:15

probeer jezelf gewoon op de handen te tikken als ze omhoog gaan, want dit is ontzettend onprettig voor je paard, die weet zo niet wat ie met zn hoofd/hals moet doen. Je ziet ook echt dat ie zn rug eronderuit drukt... Je zit is al iets beter, maar nu je handen nog! Je zult zien als dit verbetert dat je paard 100% anders zal gaan lopen.. wees streng voor jezelf en dan komt het vast goed.. Lachen

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:16

zoals Ilzjuh al zei, je mag de teugels wel wat langer laten. oefening baart kunst Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:20

je houd nog steeds je teugels veel te kort maar het ziet er al ietsje beter uit

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:24

Misschien is het beter om je paard met lange teugel naar beneden gaat werken?
of wilt tie echt niet naaar beneden?
dan zit er denk ik ttog iets niet lekker bij je paardje...

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:35

Ik weet niet of het helpt, maar ik geef mijn nichtje ook wel eens 'les'. Beetje sturen, stappen, soms een keer een drafje, maar ik heb bij de draf altijd ene sperriempje aan de voorkant van het zadel (bokriempje), omdat zij ook haar handen naar boven wil doen. Draven doe ik alleen nog maar aan het longeertouw, dus kunnen de teugels mooi lang blijven en ze kan zich goed concentreren (toch) op haar houding. Misschien ook een idee voor jou?

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:48

CtjeLief schreef:
Citaat:
maarja ctjelief zij zecht het op een manier van een baaldag kan dat betekent niet meteen dat je bager rijd en jij doet meteen alsof ik alitjd zo rij en ik maar meteen een zitles moet gaan nemen..

Citaat:
maar dat geeft ook helemaal niet, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. met veel les en begeleiding leer je vast! misschien een idee om eens zitlessen te nemen, aan de longe, zonder beugels en zonder teugels, dit is echt ideaal om aan je zit te werken, en dat is erg nodig! Misschien lijkt het je niets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat dit wonderen doet..

Nou ja.. ik kom hier toch gewoon met een idee?? zeg ik ergens dat het moet?
En ik zeg toch ook dat het lijkt alsof je instabiel zit?

Misschien moet je toch wat beter lezen.. Want ik kom in mijn ogen met een goed bedoeld iets en dan ben ik maar de boosdoener? kun je misschien beter geen foto's hier plaatsen want ik ben aardiger dan de meeste bokkers hoor..
jammer dat je zo reageert

Jammer dat je niks aanneemt van wat Ctjelief zegt, want ze geeft goedbedoeld en fatsoenlijk gebrachte adviezen. Ik ben het overigens volledig eens met de adviezen die je geeft. Ik heb geen zin om te gaan discussieren over of je nou wel of geen instabiele zit hebt (al ben ik het zoals ik al zei eens met Ctjelief en dus ook met haar mening over je zit die in ieder geval beter kan) Als je je gedraagt alsof je alles al weet en geen adviezen van iemand aan wil nemen, waarom plaats je dan foto's? Je zou ook eens kritisch kunnen kijken en nadenken en eventueel wat doen met de goede adviezen die je hier krijgt. Als je alleen maar wil horen hoe knap je bent en hoe goed je rijdt, moet je hier geen foto's plaatsen. Iedereen heeft verbeterpunten, jij ook, en 1 daarvan is in jouw geval, je zit. Ik hoop dat je wat doet met de adviezen. Succes ermee!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:51

Ik zie hierboven dat je toch overweegt om zitles te gaan nemen! Goed zo!!! ga zo door!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:34

Laat je teugels langer en zorg ervoor dat je je armen langs je lichaam houd, je gooit ze alle kanten op.! En blijf er gewoon op letten dat je handen laag blijven.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:27

ik heb ctjelief ook mijn excuses gemaakt.. was erg prikelbaar en ik vatte de dingen verkeerd op.

ik heb zoals jullie kunnen zien al geprobered aan dingen te werken. handen ga ik zeker streng op zijn! zitles komt dus ook zoals julle zien Knipoog mishcien iets later maar goed Lachen

groetjes!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:48

Hey hey,

Dekje staat haar goed Knipoog
Ze ziet er wel vrolijk uit hoor. Vooral op de 1e foto.
Je moet je teugels langer laten ( Haha! ), dan wordt het een stuk ontspannender.
Verder zie ik wel verschil hoor.
Leuke foto die 1e Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 10-08-07 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 16:50

moet ik ze langer laten of korter?? want jij zecht korter en de anderen langer Lachen ik denk dat jij ook langer bedoeld Haha! ik vind zelf ook dta er verbetering is. helemaal met het springen alleen die springfoto kon ik niet plaatsen ga het zo nog een keerjte proberen te uplode

Edit: Gelukt!

het aller eerste sprongetje dat wij maakten. (zit was niet echt goed dus we hebben les genomen
Afbeelding

zie die oortjes en oogjes Kwijl en het verschil
Afbeelding

na het rijden dat vreselijk liefe hoofje van haar! (L)
Afbeelding

ik heb de foto's grooter moeten maken omdat ze te klein waaren dus ze zijn niet echt scherp meer Knipoog

welke zou ik laten uit vergroten
Laatst bijgewerkt door paix op 10-08-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:55

Haha je hebt gelijk. Beetje verkeerd Knipoog
Misschien via photobucket? die gebruik ik zelf.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:58

probeer ook tijdens het rijden wat meer rust en ontspanning te creeren

Heb eerder het idee dat ik naar een onrustige oncontroleerbare 3 jarige aan het kijken ben die amper onder het zadel is geweest.

Laat der ook is lekker halsstrekken, veel overgangen maken, en houd der soepel door veel wendingen te rijden.

het paard houd zijn hoofd namelijk wel enorm omhoog en zo worden spieren versterkt die je juist niet versterkt wil hebben. (loopt ze weleens aan de teugel? of iig met het neusje omlaag terwijl jij licht contact hebt in de mond)

Of longeer der is met een bijzet teugel zodat ze wat meer over de rug gaat lopen, en dus ook die spieren wat meer gaat gebruiken.