Ik en mijn Spaanse droomhengst aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Re: Ik en mijn Spaanse droomhengst aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:21

peggy_j schreef:
Hoi,
Maureen liet me dit topic zien, en het idd een heel mooi paard.
Vond zowieso al die paarden daar bij jullie op stal mooi. Jouw pony`s ook hoor maar dit past veel beter bij je, vooral qua maat.
Krijg je les van de eigenaar van stal toevallig?
Laat maar veel van je vorderingen zien hier op bokt, kunnen we lekker alles volgen.
Heel veel plezier daar met dat (droom)paard Tong uitsteken

P.s. we zijn ook nog in calpe geweest op de manege, je had het goed uitgelegd dus waar het was.
groetjes Peggy

Hee! Ja, op deze pas ik echt precies. Ik moet zeggen dat het ook een stuk beter zit, en ik krijg idd les van Vicente.
Mooi dat jullie de manege in Calpe ook hebben kunnen vinden Ja
Als ik nog eens een HAW-topic heb met dit paard, zal ik je wel een PB sturen!

Idra schreef:
Ha daar is Benisero Haha!
(ik ken dit paard van toen ik een half jaar op deze stal heb gewerkt, nu 3 jaar geleden)

Echt super dat je hem misschien zult kunnen kopen Eline! Is hij al geen 7 of 8 jaar intussen?

Sja, de manier van trainingsopbouw... Spanje is Nederland niet hè Knipoog

Ik heb het gister nagevraagd, en hij is idd 7 jaar.
Bedankt voor je PB trouwens, je hebt een reply Lachen

En alle anderen ook bedankt voor de reacties natuurlijk! Ik heb nog nooit een 3-pagina's tellend topic gehad Nagelbijten / Gniffelen

peggy_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:59

hoi,
hartstikke leuk als je een pb-tje stuurt als je weer een topic opent.
Vind het keileuk om je te volgen met je droompaard.
En als je les krijgt van de eigenaar dan kunnen we je misschien op den duur een keer bewonderen in apassionata ? Haha! We hadden hem toen ook zien rijden vlak voordat we vertrokken..zoiets vind ik nu helemaal te gek om te zien met al die aparte passen enzo. We hadden eigenlijk nog naar het fiesta andalusia willen gaan in calpe om naar het paardrijden te kijken,maar dat begon pas toen wij weg gingen uit calpe...baaaalen.
Heel veel succes en plezier met trainen...maar dat zal wel lukken zo te zien en je rijd zowiezo al netjes.
groetjes Peggy

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:12

Elineeeeee!
Wat een lekker ding!
Ziet er echt leuk uit, mooi paard!
Die mag je wel meenemen als je volgende keer weer naar Nederland komt Knipoog

Kus Sjoukje

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:42

Hey Sjouk! Jij ook weer eens op Bokt? Haha!
Dankjewel voor je berichtje!

lekenlinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 04:27

Seraphim schreef:
Prinslover schreef:
Je gaat hem waarschijnlijk kopen las ik Haha! Kon ik maar met je ruilen, ik ben jaloerss! Clown Hoop dat het door gaat en dat je een fijn paard aan hem hebt, dat zal vast wel trouwens. Pling

Klopt! Ik weet zeker dat dit mijn paard moet worden. Qua rijden moet er natuurlijk nog wat meer controle etc komen, maar ik vertrouw hem nu al door en door.

wauw! hij is helemaal cool en als je zo doorgata met trainen krijgt hij vanzelf spiertjes Lachen hij is prachtig. alleen niet teveel en te streng in zn mond (2e foto) maar dat is maar n moment opname dus miss was het net in een ophouding en zo erg wassut ook weer niet. maar men.. wat een prachtig beest heb je! amazing. ik ben er lang verliefd op geweest, maar nu zijn het toch echt de holsteiners:P ik spring alleen maar vandaar. maar deze zorgt toch weer voor opbloeiende liefde, echt hij is zo prachtig mooi HELEMAAL cool gewoon(L)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:52

De oudere benaming voor de keertwending wordt ook wel een stap-pirouette genoemd hoor dus zo stom is/was het niet alleen tegenwoordig kent bijna niemand dat meer Knipoog
Leuk dier zeg! wat meer spieren erop, rustig eraan trainen want die Spaanse paarden doen graag lastige oefeningen makkelijk maar dat hoeft niet te betekenen dat dat ook de juiste oefeningen zijn, houd het simpel in de opbouw van de training Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:59

Ohh wat leuk gaaf beest.. Haha! ik heb daar ook gereden op die hengsten daar wilde een paar jaar terug bijna 1 kopen maar vond ze toch te klein Bloos

super leuke stal saar en ik kan me die man volgens mij ook nog wel herrinneren Haha!

ziet er goed uit Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:47

Hej wat grappig, ik dacht de stal al te herkennen maar na de opmerking van Lobke wist ik t zeker Haha!

Ik heb daar vlakbij gewoond (Albir) en we zijn er bijna 2 jaar geweest, heb op de stal waar ik werkte ook mijn droompaard gevonden en uiteindelijk mee terug naar NL genomen. Ik heb een hele leuke tijd gehad daar maar had altijd enorme heimwee dus vandaar dat we uiteindelijk zijn teruggegaan.

Benisero en Furia ken ik nog wel, jij en Benisero zijn een leuke combi dus ik hoop voor je dat het allemaal doorgaat!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:33

Heeft'ie serieus zo lang stil gestaan? Is namenlijk niks van te zien, hoe die loopt! Vind 't echt knap! Zo lekker doorgaan, want je bent op de goede weg;)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:01

lekenlinge schreef:
[wauw! hij is helemaal cool en als je zo doorgata met trainen krijgt hij vanzelf spiertjes Lachen hij is prachtig. alleen niet teveel en te streng in zn mond (2e foto) maar dat is maar n moment opname dus miss was het net in een ophouding en zo erg wassut ook weer niet. maar men.. wat een prachtig beest heb je! amazing. ik ben er lang verliefd op geweest, maar nu zijn het toch echt de holsteiners:P ik spring alleen maar vandaar. maar deze zorgt toch weer voor opbloeiende liefde, echt hij is zo prachtig mooi HELEMAAL cool gewoon(L)

Anda's kunnen ook best springen Knipoog Ik heb wel eens 1.10m gesprongen met de moeder van Benisero, en van de week 1m met een andere merrie. Maar voor de sport is een Holsteiner oid wel een beter keuze idd.
cloris schreef:
De oudere benaming voor de keertwending wordt ook wel een stap-pirouette genoemd hoor dus zo stom is/was het niet alleen tegenwoordig kent bijna niemand dat meer Knipoog
Leuk dier zeg! wat meer spieren erop, rustig eraan trainen want die Spaanse paarden doen graag lastige oefeningen makkelijk maar dat hoeft niet te betekenen dat dat ook de juiste oefeningen zijn, houd het simpel in de opbouw van de training Knipoog

Dat van die stap-pirouette wist ik zelf ook niet, maar mijn Nederlands wil soms niet erg mee, dus dan vertaal ik het maar het meest logisch Knipoog Klopt dat de PRE's graag moeilijke oefeningen doen. Van mij hoeft dit op dit moment nog niet zo, en ik heb dat ook tegen de eigenaar gezegd. Hij laat me nu wat meer vrij met hem, en ik hoop dat dat positief gaat werken Ja
vera23 schreef:
Ohh wat leuk gaaf beest.. Haha! ik heb daar ook gereden op die hengsten daar wilde een paar jaar terug bijna 1 kopen maar vond ze toch te klein Bloos

super leuke stal saar en ik kan me die man volgens mij ook nog wel herrinneren Haha!

ziet er goed uit Haha!

Wat leuk! De paarden zijn idd niet erg groot, Benisero meet ongeveer 1.63m. Brasil (zijn vader, die ken je vast nog wel) is de vader van de meeste paarden en die meet maar 1.58m. En Vicente is nog steeds dezelfde Lachen
DinkeyGirl schreef:
Hej wat grappig, ik dacht de stal al te herkennen maar na de opmerking van Lobke wist ik t zeker Haha!

Ik heb daar vlakbij gewoond (Albir) en we zijn er bijna 2 jaar geweest, heb op de stal waar ik werkte ook mijn droompaard gevonden en uiteindelijk mee terug naar NL genomen. Ik heb een hele leuke tijd gehad daar maar had altijd enorme heimwee dus vandaar dat we uiteindelijk zijn teruggegaan.

Benisero en Furia ken ik nog wel, jij en Benisero zijn een leuke combi dus ik hoop voor je dat het allemaal doorgaat!

Wat leuk, ik kom vaak in Albir. Heb je op een stal daar in de buurt gewerkt dan?
Bedankt, ik hoop ook dat alles goed zal verlopen Lachen
Blue_Dreamer schreef:
Heeft'ie serieus zo lang stil gestaan? Is namenlijk niks van te zien, hoe die loopt! Vind 't echt knap! Zo lekker doorgaan, want je bent op de goede weg;)

Jep, heel lang. Het is ook absoluut níet te merken aan hem. Net alsof hij gewoon dagelijks gereden werd. Dankje Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:09

ja die was idd 158 was echt super gaaf beest weet niet meer hoe die heette Bloos

Wij hebben toen ook nog bij die man binnen gezeten en allemaal video s van zn dochter bekeken die reed toen al aardig op niveau Lachen

Heb toen ook de spaanse pas etc gedaan echt lache maar wel ff wennen Knipoog

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:19

Spaanse pas is idd even wennen, ik vind het ook nog wel vreemd aanvoelen. Belén (zijn dochter) rijd idd op vrij hoog niveau, hoewel ik haar stijl nooit echt fijn gevonden heb om naar te kijken. Maar ze is vrijwel helemaal gestopt vanwege tijdgebrek en ze had vaak ruzie met haar vader omdat ze niet wilde rijden Scheve mond

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:48

Haha, nee Belén zit er op te schudden als een zoutzak, heb nooit begrepen waar die haar punten vandaan haalde Haha!

Grappig dat jij die stal zo geweldig vond Vera, als je er werkt is het geen pretje meer... Voor Eline is dat anders omdat ze haar paarden er staan heeft, maar als je er werkt is de stalbaas alles behalve een fijne mens... En nog een vies ventje ook Clown
Heb jij daar dan met die zwarte hengst (Brasil) gereden? Mèt slof waarschijnlijk? Arm paard is helemaal verreden...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:56

Nou, Lobke, zo lomp wilde ik het ook weer niet zeggen! Nagelbijten / Gniffelen Maar haar zit is idd verre van netjes.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:56

ja ik kwam daar niet vaak dus dan is het wel leuk natuurlijk Knipoog

en dat ik belén heb zien rijden was echt al... uhm nou 8 jaar geleden ofzo Bloos haha dus kan het me niet heeel erg goed herinneren Knipoog maar haar vader was ape trots etc etc... denk dat ze best gepushd werd dus vandaar dat ze er mss geen zin meer in had ze was erg jong nog Bloos

heb je het tegen mij over die zwarte ? Nee ik heb niet op een zwarte gereden... ik heb op 2 schimmels toen gereden.. super gave beesten waren ook voor de verkoop toen..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:57

Mijn vriendin werkt en woont ook in spanje is ook spaans en die zeg ook het is daar heel makkelijk is hoog te komen met rijden... niveau is erg laag daar...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:12

vera23 schreef:
Mijn vriendin werkt en woont ook in spanje is ook spaans en die zeg ook het is daar heel makkelijk is hoog te komen met rijden... niveau is erg laag daar...

Dat verklaart een hoop!

Belén is idd altijd erg gepusht. Ze rijd omdat het moet, ze rijd niet met haar hart.

Maargoed, we dwalen een beetje erg offtopic nu Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:16

Brasil ken ik ook nog wel!

Ik heb op Rancho de Cherokee gewerkt, dat ligt aan de weg tussen Albir en Benidorm waar ook Castillo d' Alfaz ligt. Aan de andere kant van onze stal lag de caretera.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:30

Seraphim schreef:
Nou, Lobke, zo lomp wilde ik het ook weer niet zeggen! Nagelbijten / Gniffelen Maar haar zit is idd verre van netjes.

Clown We waren niet zo'n goede vrienden, Belén behandelde de "stalmeiden" als haar persoonlijke slaafjes, vandaar Knipoog

Maar on topic: Benisero is leuk Haha!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:21

Whow, wat een geweldig lekker beest Cool
Dat is pas écht een droomhemgst Lovers

Nog veel plezier met hem!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:56

idd droomhengst...prachtig beestje heb je onder je billen!!!!

ziet er goed uit meid Lachen