Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Re: Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:46

Ik vind het er goed uit zien, lekker ontspannen. Je andere topic ziet er ook heel goed uit. Ik vind wel dat je je hoofd meer ophoog moet houden. Maar gelukkig ben je met paardrijden nooit uitgeleerd Lachen Verder, lekker zo doorgaan!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:55

Goed werk hoor! En trek je alsjeblieft niets aan mbt. de mening van anderen over jou paard...dat slaat namelijk echt nergens op! Zoals je zelf al zegt is je eigen paard altijd de mooiste van allemaal, daar kan geen ander paard tegenop. Dat heb ik ook en dat heeft iedereen!
Veel succes met je trainingen...op naar het Z2!!

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:56

Anke_Amigo schreef:
Maar gelukkig ben je met paardrijden nooit uitgeleerd Lachen Verder, lekker zo doorgaan!

Idd gelukkig. Ben nu weer eens heel hard geconfronteerd met de waarheid. Straks kijk ik gewoon strak voor me.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:09

Ik vind het fijne foto's om naar te kijken. Over het zadel is al wat geroepen dus daar zeg ik niks over. Wel over het feit dat mensen hier gaan vermelden dat ze het paard niet mooi vinden. Ik vind dat not done. Het paard is nou eenmaal zo gebouwd en daar verander je niks aan. Het is je type of niet. Gelukkig hebben we allemaal verschillende smaken anders was 1 paard alles en al die anderen zouden baasjes-loos zijn.

Heel veel succes samen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:34

chouke schreef:
Iedereen bedankt voor de openhartige commentaren. Moets natuurlijkeven schrikken toen iemand gewoon zie dat mijn paard niet mooi is. Iedreen weet natuurlijk dat je eigen paard het liefste en het mooiste in de hele wereld is Knipoog
Maar meningen verschillen he.

klopt, goed je het zo oppakt, paard is overigens niet lelijk hoor, gewoon wat lang Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:50

Tja, het paard is op sommige foto's inderdaad wat lang (te lang voor in een z-proef), op foto 7 zelfs wat op de voorhand, maar vind het toch een héél lekker beeld geven, genieten, zulke ontspannen foto's!

Een Z-paard hoeft toch niet 24/7 met perfecte oprichting, geweldig ondertredend achterbeen, en een 90 graden makend voorbeen te lopen?

't is ook nooit goed op bokt he? Als een of andere Duitse dressuurruiter d'r paard er flink van langs geeft, zijn we diep veronwaardigd. Maar als er dan een 4-jarig meisje haar pony bitloos inrijd, of als er een Z-ruiter is die met haar paard lekker de ontspanning opzoekt, is het óók niet goed.

@ts: Keep up the good work! Ik vind het er lekker uitzien, en ik neem aan dat het er in de ring gewoon wel echt knallend uitziet. Lachen

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:04

Er zit maar een ding op Chouke, ik kom fotos maken op de volgende wedstrijd (over 2 weken he?) En dan plaatsen we die om het verschil te laten zien tussen een paard in de ring en een paard thuis in de training. Waarschijnlijk kennen ze Karinka dan niet terug. Ik heb deze fotos juist geplaatst om te laten zien hoe fijn en hoe ontspannen ze getraind wordt, dit paard heeft er duidelijk plezier in.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:06

Myukii schreef:
Tja, het paard is op sommige foto's inderdaad wat lang (te lang voor in een z-proef), op foto 7 zelfs wat op de voorhand, maar vind het toch een héél lekker beeld geven, genieten, zulke ontspannen foto's!

Een Z-paard hoeft toch niet 24/7 met perfecte oprichting, geweldig ondertredend achterbeen, en een 90 graden makend voorbeen te lopen?

't is ook nooit goed op bokt he? Als een of andere Duitse dressuurruiter d'r paard er flink van langs geeft, zijn we diep veronwaardigd. Maar als er dan een 4-jarig meisje haar pony bitloos inrijd, of als er een Z-ruiter is die met haar paard lekker de ontspanning opzoekt, is het óók niet goed.

@ts: Keep up the good work! Ik vind het er lekker uitzien, en ik neem aan dat het er in de ring gewoon wel echt knallend uitziet. Lachen

Afgod I agree!
vind alleen dat het achterbeen wel hoort onder te treden, hoe dan ook Clown De foto's geven een beetje een 'traag' beeld. Zou het graag wat actiever zien.
verder ziet het erg super ontspannen uit. misschien zelfs een beetje té ontspannen.
het is een langgelijnd paard met een wat lage halsaanzet, waardoor ik het extra knap vind dat je er Z1 mee rijdt en dus het paard blijkbaar wel gesloten, op de achterhand met oprichting kan rijden.
en verder ach, bokt is bokt en daar zullen we het mee moeten doen Ach gut

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:45

chouke schreef:
Iedereen bedankt voor de openhartige commentaren. Moets natuurlijkeven schrikken toen iemand gewoon zie dat mijn paard niet mooi is. Iedreen weet natuurlijk dat je eigen paard het liefste en het mooiste in de hele wereld is Knipoog
Maar meningen verschillen he.
Daar kan ik méér dan in inkomen, vind het knap dat je op deze manier reageert. Persoonlijk zou ik er echt niet goed van zijn om zoiets te horen. Maar ik weet wel zéker dat jij weet dat het voor geen bal klopt. En ach, kijk naar diegene hun profiel die jou en je paard niet 'z-waardig' vinden... volgens mij zegt zoiets genoeg. (overigens niet om hen in de grond te stampen.)
Cute schreef:
Er zit maar een ding op Chouke, ik kom fotos maken op de volgende wedstrijd (over 2 weken he?) En dan plaatsen we die om het verschil te laten zien tussen een paard in de ring en een paard thuis in de training. Waarschijnlijk kennen ze Karinka dan niet terug. Ik heb deze fotos juist geplaatst om te laten zien hoe fijn en hoe ontspannen ze getraind wordt, dit paard heeft er duidelijk plezier in.

Doen! Knipoog En volgens mij ben je daar aardig ingeslaagd. Voor mij in ieder geval. Want dat was het eerste wat mij opviel. En wellicht ook bij meerdere bokkers! Gewoon zo doorgaan dus! OK dan!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:50

* sorry moest pm zijn Lachen

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:57

Ik vind het er lekker en ontspannen uitzien. En mensen het is een tráining. Het paard loopt hier niet in de ring. Dan mag er toch best af en toe wat rustiger aan gedaan worden?
Ik vind dat het wel een fijn beeld geeft Lachen

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:07

een Z paard vind het ook wel eens lekker een ontspannende training, ik heb ook wel eens een keer in de week een zwaardere training, maar ook wel eens een rustige dag, dat is goed voor zijn spieren te ontspannen, dat hebben paarden ook nodig hoor! ik vind het wel netjes, af en toe zie ik dat hij een beetje uit elkaar valt, maar dat is neit zo heel erg, het is maar een training hoor!

en het zadel is ook iets te klein,vind ik.. maar dat moet ze zelf maar beslissen

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:24

Mooi beeld. En over dat ze te lang is voor een Z-proef (?), ze schudt met al die ontspanning zomaar even een appuyement eruit, dus hij heeft wel leren werken met dat 'moeilijke' (wat volgens mij nogal meevalt trouwens..) lijf, knap! Zegt veel over haar instelling en jouw rijtechniek. Als je hem echt bij elkaar rijdt, zoals in de ring dus, moet je eens zien wat een actie er dan uit komt... ik ben benieuwd naar de wedstrijdfoto's!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:29

Geweldig om zo'n ontspanning te zien in je training! Hoop ooit ook zo 'hoog' te kunnen rijden Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:23

Ten eerste wat ik zie is dat jullie lekker ontspannen rond rijdt, ik begrijp jullie wel dat na 2 dagen gewoon lekker basis rijden.

Mijn paard is nu Z1 startgerechtigd, hij heeft ook geen mooie ronde hals, qua bespiering (rug) en is lang gebouwd....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:33

crossmonster schreef:
ik vind het juist knap, dat je met een paard als dit, het Z bereikt,
zoals jullie al vermelden is de bouw van het paard niet echt ideaal , oftewel minder mooi,maar ook minder functioneel, zo heeft het paard een lage hals aanzet. en zit de hals wat ondersteboven,
wel zou het dier meer spieren mogen hebben, dus wellicht wat meer krachttraining aan je training toevoegen (bergje op bergje af etc )

het zadel is idd wat te klein, ruiter zou meer naar voren mogen kijken en iets meer in rug en schouders mogen ontspannen

desalnietemin blijf ik bij mijn mening dat het erg knap is om met dit niet zo perfecte paard naar de klasse Z te rijden.

Ongelovelijk Misselijk Misselijk

Wat ben jij ontzettend beledigend zeg! Het hele paard word afgekraakt (en die niet alleen)... Ik zou echt pisneidig zijn als ik de eigenaar was. Zulke dingen zeg je toch niet over iemands paard??

Nou inderdaad, echt een verassingstopic, wat zal ze blij zijn met al die reacties.

In ieder geval heel veel succes met je paard verder, en plaats vooral foto´s van wedstrijden waarbij je dikke punten rijd straks en verwijs dan even naar dit topic Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:45

Manda schreef:
crossmonster schreef:
ik vind het juist knap, dat je met een paard als dit, het Z bereikt,
zoals jullie al vermelden is de bouw van het paard niet echt ideaal , oftewel minder mooi,maar ook minder functioneel, zo heeft het paard een lage hals aanzet. en zit de hals wat ondersteboven,
wel zou het dier meer spieren mogen hebben, dus wellicht wat meer krachttraining aan je training toevoegen (bergje op bergje af etc )

het zadel is idd wat te klein, ruiter zou meer naar voren mogen kijken en iets meer in rug en schouders mogen ontspannen

desalnietemin blijf ik bij mijn mening dat het erg knap is om met dit niet zo perfecte paard naar de klasse Z te rijden.

Ongelovelijk Misselijk Misselijk

Wat ben jij ontzettend beledigend zeg! Het hele paard word afgekraakt (en die niet alleen)... Ik zou echt pisneidig zijn als ik de eigenaar was. Zulke dingen zeg je toch niet over iemands paard??

Nou inderdaad, echt een verassingstopic, wat zal ze blij zijn met al die reacties.

In ieder geval heel veel succes met je paard verder, en plaats vooral foto´s van wedstrijden waarbij je dikke punten rijd straks en verwijs dan even naar dit topic Knipoog

Waarom beledigend? Dit paard heeft zeer zeker niet de ideale bouw als dressuurpaard (dit is puur objectief) dus je moet er als ruiter zeker meer aan trainen om hem tot dragen te laten komen. Ze zegt toch juist dat ze het knap vindt dat deze combinatie in het Z mee kan komen? Daar is niks beledigends aan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:52

Nou het is behoorlijk beledigend naar mijn idee.

Het komt over alsof er niks deugd aan het paard. Ze had net zo goed kunnen zeggen dat het heel knap is dat je met een ezel het Z1 bereikt...

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:55

Manda schreef:
Nou het is behoorlijk beledigend naar mijn idee.

Het komt over alsof er niks deugd aan het paard. Ze had net zo goed kunnen zeggen dat het heel knap is dat je met een ezel het Z1 bereikt...

Het is niet beledigend, het is kijken met een realistisch oog. Door iemand woorden te gaan verdraaien ("ze had net zo goed kunnen zeggen dat het heel knap is met een ezel het z1 te bereiken") komt het inderdaad wel erg denegrerend over. Ik weet niet in hoeverre jij verstand hebt van dressuurpaarden, maar dit paard is toch gewoonweg anatomisch niet het meest ideaal voor een sportpaard?

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:04

Th0mas schreef:
Mijn paard is nu Z1 startgerechtigd, hij heeft ook geen mooie ronde hals, qua bespiering (rug) en is lang gebouwd....

Dat wil niet zeggen dat je geen goed prestaties neer kan zetten.
Kan iemand zich Bonfire van Anky nog voor de geest halen? Was ook niet het mooiste paard , maar wat een talent.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:08

chouke schreef:
Th0mas schreef:

Dat wil niet zeggen dat je geen goed prestaties neer kan zetten.
Kan iemand zich Bonfire van Anky nog voor de geest halen? Was ook niet het mooiste paard , maar wat een talent.

Helemaal mee eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat een ideaal gebouwd paard makkelijker te bewerken is dat het dier waarop jij zit?!

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:14

talented schreef:
Helemaal mee eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat een ideaal gebouwd paard makkelijker te bewerken is dat het dier waarop jij zit?!

Tuurlijk, helemaal mee eens. En wie weet heb ik ooit nog eens zo'n paard. Maar nu lukt het me ook. En eigenlijk valt het allemaal best mee hoor. Ze is groot, en ze is lang, maar ze wil meedenken en meewerken en is best lenig als ik ze echt aan het werk zet.
Je snapt wel dat ik haar wil verdedigen he.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:16

Natuurlijk, en zolang je een paard treft met een fijn karakter kan je er zeker een heel eind mee komen hoor, ik val hier niks of niemand af! Succes ermee verder!!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:17

BE_GENTLE schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het er niet echt Z1 uit zien Lachen ik vind de ruiter ook erg achter in de zadel zitten of ruiter haar zitvlak zelf is te groot voor dit zadel.. daarbij steekt ze af en toe beetje haar voeten af naar voren.. ook vind ik het paard niet echt een plaatje om te zien maar ieder zijn smaak.. dit zijn alleen tips waar op gelet kan worden om nog beter te worden daarbij wens ik de ruiter veel succes in de Z1.. Haha!

Ja
precies!
als je zo in het z start.... Koe

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:20

En helaas heb jij de pech dat dit topic schijnbaar een flink aantal leeghoofden aantrekt...