Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik weet ook niet wat dat is met al dat paardenvolk, vaak menen ze gewoon dat ze de ander moeten overtreffen...iedereen denkt dat zijn manier de beste is, maar dat kan je ook denken en dan toch andere mensen in hun waarde laten. Moet indd wel zeggen dat ik het met de cap en schoenen wel eens ben en na je uitgelegde situatie vind ik het indd ook wel een oplossing om andere beugels aan je zadel te doen. Wij rijden onze renpaarden in de training ook gewoon met grote beugels. En die cap...helaas vrees ik dat ik je daar niet toe kan dwingen of wel?
Ik kan je alleen zeggen dat ik zoooo vaak van renpaarden ben gevallen (ook in stap en draf) en als ik al die tijd geen helm op had gehad , had ik dit nu niet kunnen typen. Ik ben vorig jaar in de koers gevallen...met helm en bodyprotector...mijn paard gleed uit (dan kan je nog zo vast in je zadel zitten....helpt dan niet meer
) ik was bond en blauw en had mijn schouderblad gebroken. gelukkig zat ik 5 weken later weer op het paard, maar het had ook veel anders kunnen aflopen.
Echt super hoor!!
Heb je ondertussen al meer foto's? Zou ik erg leuk vinden om te zien !
En ze hebben het niet eens zelf gedaan (tenminste, de meesten) ! Schande...!
!
beter! hihikatrien13 schreef:Ik vind het paardje er wat ''skriel'' uitzien.. Maar dat zal wel kloppen bij die tak van de paardensport.

? Riss schreef:Maar hoe drijf je zo eigenlijk aan?
Het lijkt mij dat je een renpaard in een koers niet hoeft aan te sporen tot een galop, dat doet ie zelf wel. Als je hem dan op de eindsprint nog ff iets meer wil 'pushen', pak je je teugels korter, zodat je je paard als het ware naar voren kan duwen

Sarah_W schreef:Riss schreef:Maar hoe drijf je zo eigenlijk aan?
Nou, niet, haha!Het lijkt mij dat je een renpaard in een koers niet hoeft aan te sporen tot een galop, dat doet ie zelf wel. Als je hem dan op de eindsprint nog ff iets meer wil 'pushen', pak je je teugels korter, zodat je je paard als het ware naar voren kan duwen
nee maar kwam omdat ze bij die foto's ook steeds van draf naar stap ging enzo.