ik @ trainen voor jockey debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: ik @ trainen voor jockey debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:19

hihi ik zat te denken om met een gewoon zadel de race te gaan doen maar dat nag niet helaas hahaha dus trainen trainen en nog eens trainen!

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:23

Echt knap! Ik ging voor de gein in het bos eens me beugels heel kort doen , pff daar krijg je beenspieren van Tong uitsteken
En ik dacht dat ik kort zat! Jij zit nog korter!!

Wat sommige zeggen , idd zoeken naar commentaar op de foto's. Dat vind ik echt zielig , ik zou zeggen probeer het zelf eens dan zul je merken hoe moeilijk het is. En ze zet de foto's en tekst er niet op om alleen maar lelijk commentaar en kritiek te krijgen, sommige weten niet eens waar ze het over hebben. Tja , het is geen dressuurpaard en dressuurhouding . Maar het is ook niet makkelijk!

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:02

ziet er erg leuk uit.. maar is je paard nog erg jong..? omdat die staart nog zo kort is..

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:06

hee!
wat cooolll!
het is mijn droom om een x lekker aan zo'n race mee te doen...

veel plezier!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:46

ze i rond de 6 of 7 jaar volgens mij. ik kan het navragen . maar de staarten worden meestal jkortgeknipt

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:54

nog moeilijk he om je evenwicht te vinden haha..
mischien is verstandig om eventueel chaps aan te doen is stuk fijner Lachen
rijd zelf ook met sport schoenen als met die kleine beugeltjes rijd..
veel suc6 er nog mee Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:19

hey leuk jo dat je het gaat proberen.
MAar je zei van ik rijdt met sportschoenen omdat de beugeltjes te smal zijn voor de stalschoenen je kunt er ook voorlopig andere beugels aan hangen.
En er zijn ook alluminium beugeltjes die wat groter zijn als je wordt begeleid door mensen die zelf jockey zijn zullen ze die waarschijnlijk wel hebben.
CAp en body is natuurlijk eigen keuze maar ik zou ze in de race zelf wel aan doen je vergeeft het jezelf nooit meer als er iets gebeurt en je had ze niet om.
en verder je kunt ook wat lager blijven zitten en een goede evenwicht en balans hebben als je benen in je nek knopen en dat evenwicht en balans ver zoek is dan zit je het oaard nog veel erger in de weg.
Ik bedoel dit niet aanvallend maar gewoon ideeen .
Nou heel veel plezier nog en het gaat zeker goed komen!!

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:31

Nou nou nou....je krijgt genoeg commentaar nicky Knipoog Ik weet ook niet wat dat is met al dat paardenvolk, vaak menen ze gewoon dat ze de ander moeten overtreffen...iedereen denkt dat zijn manier de beste is, maar dat kan je ook denken en dan toch andere mensen in hun waarde laten. Moet indd wel zeggen dat ik het met de cap en schoenen wel eens ben en na je uitgelegde situatie vind ik het indd ook wel een oplossing om andere beugels aan je zadel te doen. Wij rijden onze renpaarden in de training ook gewoon met grote beugels. En die cap...helaas vrees ik dat ik je daar niet toe kan dwingen of wel? Knipoog Ik kan je alleen zeggen dat ik zoooo vaak van renpaarden ben gevallen (ook in stap en draf) en als ik al die tijd geen helm op had gehad , had ik dit nu niet kunnen typen. Ik ben vorig jaar in de koers gevallen...met helm en bodyprotector...mijn paard gleed uit (dan kan je nog zo vast in je zadel zitten....helpt dan niet meer Knipoog ) ik was bond en blauw en had mijn schouderblad gebroken. gelukkig zat ik 5 weken later weer op het paard, maar het had ook veel anders kunnen aflopen.
Over de foto's...tja het is wat we op msn al een beetje besproken hebben...probeer je zwaartepunt boven de schoft te houden en zeker niet te ver op de voorhand. Dit is gewoon een kwestie van wennen en is indd makkelijker in galop als in draf of stap. Wel goed dat je die nekstrop erbij hebt...zeker blijven doen...beter voor jou en het paard! Succes verder!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 09:18

hey dank je wel!

aan de laatste 2 reacties heb ik zeker wel wat! ik ga trouwens zo in zo vanaf nu chaps dragen (ik heb nu een schaafwond aan me been) . Ik bn dus een beetje hardleers maar uiteindelijk.... hihi

het gaat wel al steeds stukken beter! ook kwa evenwicht enz. alleen de eerstepaar galops sprongen. maar als de vaart er eenmaal inzit :d

bedankt voor jullie tips! groetjes nicky

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:24

Ik vind het paardje er wat ''skriel'' uitzien.. Maar dat zal wel kloppen bij die tak van de paardensport.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:35

Leuk zeg, weer eens wat anders! Plaats je nog meer foto's? ik vind het erg interessant.

rosaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:40

ziet er leuk uit
ik wil het ook een keer doen Haha!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:20

ik vind het er leuk uit zien! Ik weet hoe moeilijk het is haha, zeker als je het niet gewent ben Haha!Echt super hoor!! Haha! Heb je ondertussen al meer foto's? Zou ik erg leuk vinden om te zien ! Haha!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:44

Sommige mensen kunnen zo zeuren op bokt... Slapen En ze hebben het niet eens zelf gedaan (tenminste, de meesten) ! Schande...!

Ik vind dat je het heel goed doet, je zal zelf wel weten wat het beste is, dus ik heb géén commentaar, veel succes nog meid Pling

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:13

Zet 'm op he! Laat ze maar es wat zien Knipoog!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:39

ik snap helemaal wat je bedoelt met de eerste paar galopsprongen die zijn het moeilijkste vind ik.
ALs het eenmaal lekker gaat lukt het wel.
Dat is precies het zelfde met in stap proberen goed te blijven staan ik val dan alle kanten op mag niet maar daar oefen je voor toch.
Geef mij maar een lekker vlot galopje dan gaat het het beste.
Ik zou het trouwens erg leuk vinden als je foto's op bokt zou zetten van de verbeteringen of de race zelf.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 21:48

ik heb afgelopen 3 dagen niet kunnen trainen i.v.m. met die wond .. Maar ik denk dat ik het morgen/overmorgen weer ga proberen. Een vriendin van me heeft nu een digitale camera geregeld. Dus de volgende foto's worden zoinzo Knipoog beter! hihi
ik ga trouwens op een ander paard meedoen met de race.Op dit paard doet mijn vriend mee dezelfde dag, maar een andere race natuurlijk;)
Op 1 van de foto's kijk ik naar iemand die van haar paard is afgevallen. Op dat paard willen ze me nu laten racen. Ze was er af gevallen om dat ze hem niet kon stoppen. Toen ik ernaar keek zag ik haar ook geen hulpen geven dat hij moest stoppen,maar ja toch wel een beetje zenuwachtig ben ik voor dat paardje hoor hihihi.
Ik hou jullie op de hoogte! En ik vindt het leuk dat er mensen zijn die het intressant vinden!

@kyrkelover: ben blij te horen dat ik niet de enigste ben hihihi

groetjes nic

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:13

katrien13 schreef:
Ik vind het paardje er wat ''skriel'' uitzien.. Maar dat zal wel kloppen bij die tak van de paardensport.

waar slaat dat op ? er zijn er genoeg voller hoor..ze zijn niet allemaal zo...
en dat dat nu weer bij deze tak van de paardensport hoort vind ik ook onzin..

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:34

Goh wat enorm leuk. Succes met de verdere training en met de wedstrijd. Hoop dat je daar ook fotos van plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:40

Leuk dat je het probeert! Lijkt me zeer moeilijk, zo op een paard blijven zitten. Zit dat nou makkelijker? Zit je zo vaster?
Lijkt me ook heel leuk om een keer te doen hoor maar als sport? nee, laat mij maar bij het springen/sgw!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:56

Brr lijkt me wel moeilijk zeg.
Ik vond op de foto's je beugels al kort, en dat ze nog korter gaan, lijkt me erg moeilijk blijven zitten Clown
Leuke kans trouwens Haha!
Maar hoe drijf je zo eigenlijk aan Tong uitsteken ?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:14

Riss schreef:

Nou, niet, haha! Clown Het lijkt mij dat je een renpaard in een koers niet hoeft aan te sporen tot een galop, dat doet ie zelf wel. Als je hem dan op de eindsprint nog ff iets meer wil 'pushen', pak je je teugels korter, zodat je je paard als het ware naar voren kan duwen Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:30

OOOH Wat gaaf... Ik wil ook!! Haha! Haha! Haha!
Lijkt me echt ZO cool!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:06

Sarah_W schreef:
Riss schreef:

Nou, niet, haha! Clown Het lijkt mij dat je een renpaard in een koers niet hoeft aan te sporen tot een galop, dat doet ie zelf wel. Als je hem dan op de eindsprint nog ff iets meer wil 'pushen', pak je je teugels korter, zodat je je paard als het ware naar voren kan duwen Lachen

Oja Tong uitsteken nee maar kwam omdat ze bij die foto's ook steeds van draf naar stap ging enzo.
Maar ik denk dat ze daarom ook de beugels nog wat langer had, en dat ze ze in de koers dan korter doet Tong uitsteken
Maarja, ik weer hier verder niks van, dus ik vroeg het me gewoon af. maar nu snap ik het Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 10:04

vandaag om 6.00uur werd ik gebeld. nicky ga je mee naar de renbaan (hypodrome)Ik ok, maar kan alleen helpen/kijken i.v.m. wond (avond van te voren wel al besproken dat ik waarschijnlijk mee zou gaan.Zijn we daar,krijg ik te horen dat ik vandaag uit een startingsbox ga leren starten! ik kon gelukkig laarzen van 1 van de jongens lenen! In de startbox zat ik wel een beetje tw trillen van spanning hiihihi.Het ging gelukkig goed! Alleen me wond is weer open maar dat maakt me niet uit! HEERLIJK EEN RONDE VOLUIT!

Je kan natuurlijk wel nog gewoon duk leggen met je kuiten,maar over het algemeen doen ze/we het met stemgeluid!