Prachtige arabier ingereden en wel op bokt!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showtime_

Re: Prachtige arabier ingereden en wel op bokt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:26

was niet echt onaardig bedoeld maar het lijkt soms zo dat er echt gegraven wordt naar dingen die dan verkeerd zouden zijn en als je het dna ook al niet zeker weet en eigenlijk niet kan zien vind ik het een beetje onnodig commentaar..

En over het zadel.. dat is een nieuwe wintec 2000 de zadelmaker is geweest.. en zolang die goed ligt blijft ie ook dus misschien wel voor eeuwig Knipoog Dit aangezien de eigenaresse alleen recretief met hem gaat rijden... En om nog maar weer op dat druk rijden terug te komen.. Ik weet heus wel van mezlef of ik druk rij of niet en dit heeft verder niks te maken met hoe ik normaal ben.. kan heel druk zijn maar ook heel rustig.. en met rijden ben ik dus ook rustig.. Rij al 15 jaar heb m eigen pony in iets meer dan een jaar naar t Z gereden, heb allerlei soorten/maten/rassen/leeftijden gereden dus ik weet echt wel wat ik doe..

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:30

QuickSilver: Ik kan begrijpen dat je je soms aangevallen voelt. Daarvoor staat Bokt bekend. Natuurlijk zijn de intenties van woorden niet zo duidelijk te begrijpen via een computerscherm. Zolang je met de gedachte 'Bokt is er om me te helpen, niet om me af te breken' in je hoofd zit, valt de commentaar wel goed mee. Nog veel succes met dit mooie paardje Knipoog

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:32

dat is wel een mooie uitspraak.. 9 van de 10 keer s het waarschijnlijk ook om te helpen maar zoals je zelf weet is ook een groot gedeelte van de reacties zonder er verder vanaf weten geplaatst.

lindyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:49

mooi paardje OK dan!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:58

tnx Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:11

TS, ik bedoelde er niets mee. Longeren van te voren is juist goed, bokriempje zou standaard moeten zijn bij jonge paarden. Je opmerking dat het een arabier blijft, DIE was misplaatst. Daar ging het om. AV's staan erom bekend heel sensibel (thanx Maikeltje) te zijn en dus gevoelig voor het karakter van het baasje. Niet alleen met rijden maar ook in de omgang.
Een arabier vormt zijn/haar karakter nav het karakter van het baasje. Dat is geen verwijt ofzo, dat is een feit!
Dat jij je aangevallen voelde is niet de bedoeling, ik wilde alleen duidelijk maken dat je een opmerking geplaatst had die niet klopte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:28

Ik heb dit topic zo grofweg doorgelezen maar ik vind het ook grotendeels onzin dat arabieren alleen maar fel zijn Clown De gene die ik ken zijn allemaal lekker rustig. En idd de meeste kruisingen staan er om bekend dat ze fel en wakker zijn. Zoals al eerder is gezegt, arabieren worden snel in een hokje geplaatst, meestal is dit niet zo. Bokriempje is ook niet altijd zo alles hoor... dat word hier overschat zeg. Je hebt jonge pony's die minder bokken als volwassen paarden. De mijne had nog nooit gebokt en die had ik ook als 3 jarige uit de wei geplukt, even grof weg gezien. Als het met een jonge pony verplicht moet zijn moet dat net zo goed bij elke pony.

Verschrikkelijk mooi beestje! Wees er maar trots op! Loopt ook super! dit is teminste niet meteen zo rond getrokken en dan maar met de zweep eraan zitten tikken! Ga zo door meid! echt heel goed!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:39

okey griebles.. Maar ik heb verder helemaal niks speciaals met arabieren behalve dat m'n vriendin er toevallig een heeft gekocht. Dus vandaar dat ik niet echt nadenk als ik zoiets neerzet en dan ook niet verwacht dat dit tot verontwaardiging leidt bij arabieren fans.. Maargoed ik zal voortaan nadeken als ik zoiets neerzet Knipoog Ga nu een nieuw topic openen met andere foto's zal hier de link neerzetten Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:37

__Marloes schreef:
Ik heb dit topic zo grofweg doorgelezen maar ik vind het ook grotendeels onzin dat arabieren alleen maar fel zijn Clown De gene die ik ken zijn allemaal lekker rustig. En idd de meeste kruisingen staan er om bekend dat ze fel en wakker zijn. Zoals al eerder is gezegt, arabieren worden snel in een hokje geplaatst, meestal is dit niet zo. Bokriempje is ook niet altijd zo alles hoor... dat word hier overschat zeg. Je hebt jonge pony's die minder bokken als volwassen paarden. De mijne had nog nooit gebokt en die had ik ook als 3 jarige uit de wei geplukt, even grof weg gezien. Als het met een jonge pony verplicht moet zijn moet dat net zo goed bij elke pony.

Verschrikkelijk mooi beestje! Wees er maar trots op! Loopt ook super! dit is teminste niet meteen zo rond getrokken en dan maar met de zweep eraan zitten tikken! Ga zo door meid! echt heel goed!

Een bokriempje is om te zorgen dat je je paard niet meteen in zijn of haar mond rukt als het paard een onverwachte beweging maakt, heeft niets met bokken te maken. En aangezien jonkies nog niet in balans lopen en schieterig kunnen zijn is het gebruik van zo'n riempje wel zo verstandig. Hoe vaak gebeurt het niet dat de ruiter ook zijn/haar balans kwijt is als het paard wegschiet? Voor die momenten is het fijn als je zo'n riempje kunt pakken ipv je evenwicht te herstellen mbv de teugels (auw) Knipoog

Ik ga vlug kijken in het nieuwe topic Haha!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:45

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:56

leuk zeg Haha! knap gedaan !
erg mooi dier ook

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:02

tnx Haha!

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:15

leuk alle reacties super tof Bloos

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:46

Mijn arabier is vele tijden ook sloom hoor Nagelbijten / Gniffelen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:48

griebels schreef:
TS, ik bedoelde er niets mee. Longeren van te voren is juist goed, bokriempje zou standaard moeten zijn bij jonge paarden. Je opmerking dat het een arabier blijft, DIE was misplaatst. Daar ging het om. AV's staan erom bekend heel sensibel (thanx Maikeltje) te zijn en dus gevoelig voor het karakter van het baasje. Niet alleen met rijden maar ook in de omgang.
Een arabier vormt zijn/haar karakter nav het karakter van het baasje. Dat is geen verwijt ofzo, dat is een feit!
Dat jij je aangevallen voelde is niet de bedoeling, ik wilde alleen duidelijk maken dat je een opmerking geplaatst had die niet klopte...

Niet iedereen maakt rustige arabieren mee hoor.. Nagelbijten / Gniffelen

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:26

in de zomer vind ik arabieren sloom,(niet altijd)maar mijne gaat in de winter stuiterend over de straat hoor,terwijl onze andere paarden daar geen last van hebben,vandaar die van mij is wel een heet hoofdje Haha! en erg kijkerig Knipoog
maar onze ervaring was met arabieren dat het heethoofden waren,maar jij zegt het tegendeel dus weten we dat ook weer Bloos

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:35

Mijn ervaringen met arabieren die ik ken zijn ook echte heethoofden. Nagelbijten / Gniffelen

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 11:11

zo zie je maar weer.. elk paard is anders Knipoog