Beauty (2de keer erop) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:49

Libera schreef:
Haha vind t wel humor om dat ding nou uitgerekend "beauty" te noemen Vork
Moderatoropmerking:
Beetje vreemde opmerking zo.
Het is fijn als er wel respectvolle berichten worden geplaatst, zonder onnodig te kwetsen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:29

Ik vind de eerste foto's een veel beter beeld geven dan de opgekropte foto's van nu...

Als je pony de eerste tijd liever wat hoger loopt met zijn hoofd, laat hem dan even tot de balans is gevonden en ga dan verder kijken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:14

Tsjonge, mijn mond valt hier van open...

Tuurlijk zullen er altijd pony's zijn die veels te diep lopen, maar moet je eens zien hoe jij je handen hebt... teugels veels te lang, maar toch 'trekken'; je hebt je handen laag en tegen je borst aanzitten.
Dat noemt men ook wel 'in de krul trekken'.

Iedere paardenleek kan met een beetje kijken góed zien dat het zadel totaal niet goed past, daarbij kun je ook eens een lesje opzadelen gebruiken want hoewel het zadel niet past, ligt het ook nog eens véels te ver naar voren, op haar nek zowat.

Ik snap dat je het beestje aan het 'inrijden' bent? Zo'n pony moet eerst eens op eigen benen leren lopen mét een ruiter erbovenop.
Als de basis er nog niet in zit, is springen al hélemaal uit den boze. Dat je verschillende dingen op één dag doet, daar kan ik me niet aan storen, dat doe ik ook wel eens, maar springen met een pony én ruiter die nog niet eens de normale basis kennen (sterker nog, de basis is vér te zoeken), dat doe je gewoon niet.

Dressuur is de basis van alles. Ze hoeft niet eens mooi 'aan de teugel' te lopen, als ze gewoon maar goed op de hulpen reageert en niet al te gespannen loopt.

Als laatste nog even: waarom gelijk les van de baan vegen? Dat vind ik nogal zéér egoistisch. Dit loopt gewoon totaal niet lekker, als jij hier mee doorgaat, dan rijd je die pony finaal naar de maan, lekker doorverkopen is dat zeg...

Ik vind je nogal egoistisch en arrogant overkomen; je plaatst hier wel foto's, maar je weet het allemaal zélf beter, wij moeten niet 'zeuren' over lessen nemen, 'want nee dat gebeurd lekker toch niet!', ook over het niet passende zadel mag niets gezegd worden 'want ik koop toch geen nieuw zadel'.

Nou sorry hoor, maar bedenk eens waar je mee bezig bent en steek je kop niet in het zand! Durf eens wat aan te nemen van de meerderheid van de bokkers hier, en ja, die weten het índerdaad allemaal even beter dan dat jij dat weet!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:20

aerdenhout1 schreef:
Ticcie...neem les...leer paardrijden en neem iets aan van mensen die het al veel langer in de paarden zitten! Al je antwoorden zeggen mij n.l al genoeg. En voor alle 15, 16, 17 jarige die het wel goed doen...en die zijn er NATUURLIJK OOK... sorrie!! ( maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik! )

Jou zou ik ook weleens op dit paard willen zitten.
Want jij weet toch ALLES beter?!
paardrijden is ook dat je kan blijven zitten op je paard hoor.

Ticcie: je moet je niets aantrekken van die mensen die zeggen dat je niet kan paardrijden, ik neem aan dat dit paard van jouw is dat je gewoon goede begeleiding hebt en dat je zelf ook weet wat goed voor hem is.
En dat is het belangrijkst toch?!
Ga zo door. ik kan niet wachten op meer fotos!

Edit: Je moet wel ietsjes meer je handen naar voren doen, en je ellebogen aan je lijf houden.
Maar niemand rijdt perfect geloof me!

Groetjess!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:23

Lauraapje schreef:

Clown Dan zou de hele wereld wel kunnen rijden Clown

Paardrijden is juist 100x meer dan alleen erop blijven zitten en beetje 'sturen'... Sorry hoor, maar vind dit nogal een domme opmerking Knipoog

Edit; quote wat korter gemaakt.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:24

JoyCiej007 schreef:
Lauraapje schreef:

Clown Dan zou de hele wereld wel kunnen rijden Clown

Paardrijden is juist 100x meer dan alleen erop blijven zitten en beetje 'sturen'... Sorry hoor, maar vind dit nogal een domme opmerking Knipoog

Edit; quote wat korter gemaakt.

Bedankt. Vork
jammer genoeg voor jou ben ik ook dom maar weet ik wel wat ik zeg.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:25

Ik ben het helemaal eens met de mening van JoyCiej007! Wat een geweldige opmerkingen! Het is dat het er al stond anders had ik hetzelfde gezegd OK dan!
Laatst bijgewerkt door horsiegek op 30-07-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:25

aerdenhout1 schreef:
Ticcie...neem les...leer paardrijden en neem iets aan van mensen die het al veel langer in de paarden zitten! Al je antwoorden zeggen mij n.l al genoeg. En voor alle 15, 16, 17 jarige die het wel goed doen...en die zijn er NATUURLIJK OOK... sorrie!! ( maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik! )

En trouwens kijk maar eens naar dit topic.
viewtopic.php?f=10&t=789214=url
Dit meisje kan zeker wel rijden! Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:26

Knipoog als je goed leest, is je ópmerking dom, da's wat anders als dat ik zeg 'Jíj bent dom'....

lezen is ook een kunst...

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:26

horsiegek schreef:
Ik ben het helemaal eens met de mening van JoyCiej007! Wat een geweldige opmerkingen! Het is dat het er al stond anders had ik hetzelfde gezegd

Vork

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:28

JoyCiej007 schreef:
Knipoog als je goed leest, is je ópmerking dom, da's wat anders als dat ik zeg 'Jíj bent dom'....

lezen is ook een kunst...

Pfffffffffffffff. ROFL

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:32

je hebt al meer genoeg rijtechnisch commentaar gehad dus daar waag ik mij niet aan. Vind het een prachtige pony die met wat meer bespiering haar naam zeker waardig is.
@naadje24: als je iemand op zijn grammatica afrekent moet je zelf ook geen spel en typfouten maken he Tong uitsteken?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:32

Lauraapje schreef:
aerdenhout1 schreef:

Mag ik hier nog even op inhaken? Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Ze zal vast wel kunnen rijden, daar twijfel ik niet aan.

Maar bij het paardrijden (en eigenlijk alles in de paardensport) gaat het om de combinátie.
Ze rijd met haar paard misschien wel de sterren van de hemel op een mooie, paardvriendelijke en eerlijke manier, maar met dit paard 'klikt' het dus absoluut niet, haar 'rijstijl' en de manier waarop zij probeert de 'problemen' van het paard op te lossen.

Met de éne combinatie zal ze misschien niet zo snel les nodig hebben, maar met deze combinatie dus zeker wel.

Daarbij is het heel anders om een paard te rijden dat gewoon een normale 'opleiding' heeft gehad en al normaal loopt. Dit beestje is dus nog zo groen als gras.

Hoevaak moet er niet op bokt benadrukt worden dat een paard inrijden wat anders is dan een paard gewoon ríjden...? Het zijn geen machine's...

Edit: over die domme opmerking: ja sorry, ik weet niet wat jij allemaal hebt geleerd op de basisschool, maar ik heb daar vooral het 'begrijpend lezen' geleerd, iets waar sommigen nog steeds erge moeite mee hebben.
Op bokt zal ik niet snel zeggen dat iemand dom is, eerder dat zij een domme opmerking maken (en die maak ook ik wel eens, alhoewel ik niet echt als 'dom' te bestempelen ben denk ik zo..)

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:33

relax..... volgens mij is het meeste nu wel gezegt! ik hoop dat er geen boktfite onstaat:P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:34

Ik wil toch nog wel even kwijt dat ik die Atlantic een super mooi beestje vind hoor! Ietsje van zijn buikje af, en dat bij deze pony, en dat is ieders tevreden volgens mij Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:48

Lauraapje schreef:
aerdenhout1 schreef:

en ook daar zit ze niet goed , en ligt het zadel ook te ver naar voren ..

Citaat:
Hoevaak moet er niet op bokt benadrukt worden dat een paard inrijden wat anders is dan een paard gewoon ríjden...? Het zijn geen machine's...
Vork

de opmerking ze heeft goede begeleiding ..sorrie maar dat is nou juist wat ik begrepen heb niet aanwezig bij het rijden van deze pony

zoveel paarden zoveel prolemen en zoveel oplossingen

ts lijkt zich te druk te maken over "het plaatje"
en lijkt het belang van de basis te vergeten
(neem aan dat ze dat ook leren ..begrijp dat je lesgeefster wilt worden ?)

mijn tip aan ts .. ene paard is het andere niet
eerst paard op eigen benen ontspannen lopen
daarna als dat goed is pas druk maken over en werken aan het plaatje Knipoog

contact houden is 1 ding , te lang of te kort 2 andere
de haf zal gegarandeerd meer "aanpakken"dan die pony
maar het zijn dan ook 2 totaal verschillende types

verder met eerdere schrijvers eens
ook al vind de pony het leuk ..eerst iets verder met de basis
daarna pas springen ..
3 dingen op de zelfde dag kan maar niet met een semi groen paard

daarbij bestaat er nog een fenomeen "emotioneel het aan kunnen"
als je 1 x per week rijd betekend dat je maar zoveel kunt doen
te veel info in 1 x gaat het paard echt niet opnemen
van echt doorrijden kan dan ook geen sprake zijn
hoeft ansich geen probleem op te leveren
mits je bereid bent ook die tijd te nemen
tijdsdruk van 2 maanden ff doorrijden gaat op deze wijze niet
iig niet als je het belang/gezondheid etc vd pony als hoogste hebt

dit is mijn mening ..maar ja wie ben ik Clown

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:24

mensen doe ff normaal....

ik krijg in mijn topics vaak ook gezeik om dingen dat ik denk. hebben mensen soms niks beters tedoen ofzo. zoals een 2,5 jarige in een natte longeerbak laten lopen of een hulp teugel gebruiken bij een 3 jarige of een cap niet opzetten.

ik vind als iets 1x is gezegt dan is het klaar, het gaat toch altijd nog om opbouwende kritiek??
nou zo opbouwend vind ik het niet, ik kan door de bomen het bos niet meer zien laat staan de TS.

als we nou slim zijn maken we een rijtje met aandachts punten voor haar dat scheelt een hele hoop.

ik ben van mening dat dit meisje best wel aardig kan rijden. dat ze weet waar ze het over heeft. ook heb ik gelezen dat ze dit paard gekocht heeft om weer te verkopen misschien wel omdat het een ziek paard was of omdat het mishandelt werd. weten wij de achtergrond nee.
een passend zadel is wel belangrijk, dit meisje weet nu wel dat het belangrijk is dus daar zal ze vast verbetering in aanbrengen. ik denk dat het verstandig is als we het bij het zadel even laten.

ik heb zelf ook een draver gehad en ik weet wat een kracht die beesten hebben. ik weet ook hoe moeilijk ze teberijden zijn als ze willen door drammen. ik weet ook dat het heel moeilijk is om deze paarden aan de teugel te laten lopen. dravers of kruisingen zijn vaak de bouw van een draver dus: smal, licht, iel ze zijn niet grof of dik echt niet. dravers hebben een stevige achterhand en zijn goede springers.

ik vind dat je je paard goed beloond met een buitenrit, ook vind ik het voor de leeftijd van jou paard het oke dat je een uur anderhalf uur met hem rijd. en je zegt zelf je wisselt het af. helemaal top!
je zegt dat het paard iedere dag naar buiten komt op de wei staat gelongeerd word en bereden. ik kan van menig andere hier in de buurt zeggen dat hun paarden soms wel 3 dagen alleen opstal staan en dat ze dan na 3 dagen weer vol aan de slag gaan. nou dat is fout en helemaal niet goed.
ik kan niet vanaf deze foto's zien hoe druk het paard is maar in het begin is het blijven zitten dus het paard de baas zijn het belangrijkste. laat het uit razen en rennen gaat het is galop gaan met die handel en niet stoppen waarneer zij wil maar wanneer JIJ wil. daarna kan je gaan werken aan het 'mooie' plaatje.

ik hoop dat je hier wat aan heb, en ik weet dat menig bokkers het niet met mijn mening eens zijn maar daar heb ik tot nog toe maling aan. alleen gebruik in rechtvaardig commentaar zoals een nieuw of ander zader!

veel succes met de mooie beauty xxx Franca

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:03

Hedwig18 schreef:
je hebt al meer genoeg rijtechnisch commentaar gehad dus daar waag ik mij niet aan. Vind het een prachtige pony die met wat meer bespiering haar naam zeker waardig is.
@naadje24: als je iemand op zijn grammatica afrekent moet je zelf ook geen spel en typfouten maken he Tong uitsteken?

nou als je goed kon lezen had je begrepen dat zij juist mij op mijn grammatica afrekende Koe

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:06

@ Helina0611:

Als je 'opbouwend commentaar' of kritiek, tips, adviezen of wat dan ook geeft, en de TS doet daar wat mee, dan reageer ik al heel anders.

Maar deze TS geeft duidelijk tekennen dat ze het allemaal beter weet, dat ze toch geen les gaat nemen, dat er toch geen ander zadel komt...

Kortom; wij geven tips/commentaar hoe je het ook wilt noemen, maar zij doet daar niets mee, terwijl dit allemaal júist in het belang is van haar en haar paardje...

Als zij na 10x de reactie 'je zadel past niet en ligt te ver naar voren' had gezegd 'ja, inderdaad, da's waar, bedankt, ik zal er even naar laten kijken, of ik zal kijken of ik zadel kan omruilen oid...'

dan is het anders dan iemand die zegt 'ja maar dat is te duur, ja maar ik kán niet naar les'...

Vind dat toch wel een heel belangrijk verschil.

Op AR komen we vaak foto's of topics tegen waarbij pony's op de meest beroerde manier aan een wagen geknupt zijn, tuig helemaal verkeerd. Als wij dan netjes zeggen dat het tuig niet goed is, en de TS blijft maar volhouden 'dat het niet anders kan, dat het wél goed zit, dat de aanspanning wél veilig is' etc. ja sorry, maar dan hebben wij er ook genoeg van.

Hoop dat je mijn punt ook beetje snapt.... Dit meisje zal prima kunnen rijden, dat bewijzen die foto's met die haflinger wel.

Alleen; op déze pony rijd zij een stuk minder goed/vriendelijk/eerlijk etc.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:57

JoyCiej007 schreef:
@ Helina0611:

Als je 'opbouwend commentaar' of kritiek, tips, adviezen of wat dan ook geeft, en de TS doet daar wat mee, dan reageer ik al heel anders.

Maar deze TS geeft duidelijk tekennen dat ze het allemaal beter weet, dat ze toch geen les gaat nemen, dat er toch geen ander zadel komt...

Kortom; wij geven tips/commentaar hoe je het ook wilt noemen, maar zij doet daar niets mee, terwijl dit allemaal júist in het belang is van haar en haar paardje...

Als zij na 10x de reactie 'je zadel past niet en ligt te ver naar voren' had gezegd 'ja, inderdaad, da's waar, bedankt, ik zal er even naar laten kijken, of ik zal kijken of ik zadel kan omruilen oid...'

dan is het anders dan iemand die zegt 'ja maar dat is te duur, ja maar ik kán niet naar les'...

Vind dat toch wel een heel belangrijk verschil.

Op AR komen we vaak foto's of topics tegen waarbij pony's op de meest beroerde manier aan een wagen geknupt zijn, tuig helemaal verkeerd. Als wij dan netjes zeggen dat het tuig niet goed is, en de TS blijft maar volhouden 'dat het niet anders kan, dat het wél goed zit, dat de aanspanning wél veilig is' etc. ja sorry, maar dan hebben wij er ook genoeg van.

Hoop dat je mijn punt ook beetje snapt.... Dit meisje zal prima kunnen rijden, dat bewijzen die foto's met die haflinger wel.

Alleen; op déze pony rijd zij een stuk minder goed/vriendelijk/eerlijk etc.

dus als ze zegt dat ze geen nieuw zadel koopt blijf je door zeuren dat dat niet kan of niet goed is. houd op joh!
als ze dat niet doen is het haar eigen beslissing of was je van plan de dierenbeschreming te bellen of haar helemaal zwart te maken hier op bokt. bokt is een site voor de leuk en niet voor gezeik.
dus graag alles opbouwend en netjes verworden. ik begin bokt steeds meer een rot site te vinden omdat niemand meer ONTOPIC blijft of blijft zeuren ruzie maken en iedereen zwart maken.

MENSEN DOE EENS NORMAAL.
en druk niet steeds op de herhaal knop, de TSers die worden daar wanhopig van en zo pesten jullie ze weg!

(off topic ik zal nooit meer foto's plaatsen hier omdat er al zo veel gezeik is geweest om mij, zo erg is het hier gesteld op bokt. zo zijn er nog meer mensen op bokt. let op me woorden.)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:58

Tuurlijk, wat niet wil, wil niet. Ik ben echt niet zo'n iemand die alles 'sielugh' vind, maar ik vind het van belang mensen te laten weten dat een zadel dat totaal niet past, ontzettend slecht is voor de pony's.

Als TS dat niet vind, tsja dan houd het inderdaad op.

Maar wat ik dan óók weer zo typisch vind aan bokt; op mijn topics en mijn foto's word bijna nooit zo gezeikt. Enkele keer heb je klein meningsverschil, of juist tips.

Zo heb ik ooit een keer een uurtje gereden terwijl ik mijn vorige menbit (bokkebit) ondersteboven had hangen. Heel stom, ik weet zelf ook wel hoe die in de mond hoort, maar ik had het hoofdstel ingevet en héel stom, perongeluk het bit andersom gehangen. Nou, dan krijg ik daar paar reacties op, heel fijn anders had ik het zelf misschien pas een paar ritten later ontdekt (wie weet...)

Er word met name 'gezeken' op foto's die een niet fijn beeld geven, op dingen die onveilig of onprettig voor de pony zijn....
Aan TS dan de keuze wat er mee te doen of wat niet.

Maar het is en blijft een openbaar forum, wil je dit soort commentaar niet, plaats inderdaad dan geen foto's.

Als ikzelf op mijn shetmerrie ga zitten, open een topic met 'rijfoto's' op HAW en dan zeggen 'ik wil geen commentaar over de grote hoor............'

ja sorry maar dan kun je toch verwachten dat daar commentaar op komt??

Verder treed ik hierover niet meer in discussie; het staat je vrij bokt te gebruiken, maar het staat je ook vrij dat niet te doen. Als jij je ergert aan bokt, nou, wat doe je hier dan nog zou ik zeggen???

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:05

Dat jullie zeggen dat ik alles beter weet over het zadel en de lessen enzo.
Ik weet nu dat het zadel niet goed is, maar 't is niet ik die beslis wat daarmee gebeurd, maar de eigenaar. Ik heb gezegd dat er een ander zadel voor haar nodig is, ook voor jullie dit zeiden, maar ik ben niet de persoon die het zadel gaat veranderen, dat moet de "eigenaar" dan doen, neen? Ik kan daar dus niets aan veranderen.. 't Is ook die persoon die beslist of er lessen met worden genomen of niet, daar heb ik niets over te beslissen, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik kan en wil wel lessen nemen, maar 't kan niet volgens de "eigenaar".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:08

Ik snap wat je bedoeld hoor Ja
Toch zou ik er niet op gaan zitten zonder goed zadel, dan maar niet! Het welzijn van de pony staat nog altijd voorop Lachen

en dan ga je toch al helemaal niet springen wanneer het zadel al niet goed ligt?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-07-07 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:10

Als ik zo'n pony mocht rijden, en ik zou weten dat het zadel niet goed ligt en het niet fijn is voor de pony zou ik het niet eens in mijn hoofd halen om ermee te gaan rijden. En dan zou ik al HELEMAAL NIET gaan springen.

Verder vind ik het totaal geen mooie combinatie. Zo verpest je de pony. Is er dan helemaal niemand die je een beetje kan begeleiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:21

Kun je dan niet beter zadel loos gaan rijden?
Ipv met dat zadel?

succes Knipoog