5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:05

avanti4ever schreef:
ik zie geeen foto's ?

???? dan ben jij de einigste volgens mij

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:05

Leuke foto's erg aandoenlijk die twee, en in dit geval is het goed gegaan, maar dat hoeft niet altijd zo te gaan. En een kind dat op die leeftijd een flinke smak maakt, of een wat minder meegaande pony die leert dat hij de ruiter hoe dan ook er af kan krijgen, en je hebt een serieus probleem.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:06

Wat leuk!

Maar nu ben ik heel benieuwd wat rijlaarzen nu voor ontzettend belangrijke bescherming kunnen bieden, meer dan een paar schoenen met hak? Want volgens mij draagt het kind dus gewoon een paar schoenen met hak, niks mis mee.
Bodyprotector waar ook al over gesproken wordt... wat een onzin zeg.

Veel plezier nog, het zadel is echt stoer! En de shet ziet er super schattig uit.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:08

ja ik zie ze echt niet Sorry had ok al geklikt op de letters afbeelding en dan gaat ie laden maar zie ik nog niks Verward

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:11

ja bodyprotectors hebben ze van de allerkleinste maten tot de allergrootste maten, en de cap kan je bij haar meten door een meetlint te pakken en boven haar oren, om haar hoofd te meten.

suc6 alvast

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:12

ok Cassidy das waar .....maar wanneer kan jij me garanderen dat er niks kan gebeuren

m`n oudste zoon toen 6 jaar heeft rijlessen genomen , ging prima de basis kon hij redelijk toen mocht hij los in de groep ...neem aan dat hij wist wat hij deed toch !!! nou m`n kind viel met een smak tegen de schutting in galop ....
dan denk je toch ook van ok hij zal wel weten of het een makke pony is en een geschikte pony voor hem is ...

dus niet nou dat heb ik liever dit , ze zijn al 3 jaar bij elkaar ...samen op gegroeid ...samen grondwerk , samen vden , mennen etc etc we weten wat voor vlees in de kuip hebben om zo te zeggen Knipoog

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:14

Over de kleding ga ik niks zeggen want dat is al genoeg gedaan.

Verder vind ik dit een leuke combinatie, en ze zit er erg recht op Lachen
Succes verder! Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:15

Ik vind de hele commotie rond de kledij meer dan overbodig, vooral omdat je al op de 2de pagina hebt uitgelegd waarom het zo is, en ik volg je daarin volledig.

Ze genieten met volle teugen van elkaar, houden zo!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:19

Wat een leuke combi..en lekker roze..geweldig toch!
En over de rest is genoeg gezegd...ieder zijn mening!

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:28

wat een super leuke combi zeg! echt helemaal super beide helemaal in het roze, ik vind het echt knap dat zon jong meisje dit allemaal al met haar shet doet!

je hebt tegenwoordig ook hele leuke roze capjes met een paardje erop, volgens mij zijn die van horka.. veel succes met het zoeken van laarsjes, cap, en rijbroek..

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:28

Wat lief zo saampjes Lachen Arm hengstje in het roze haha.. Tong uitsteken Het broekje wat ze aan heeft vind ik het probleem nog niet zo, de fietshelm ook nog niet zo zeer, hij zal toch ook gekeurd zijn en beschermen tegen vallen op het hoofd, en asfalt is heel wat harder dan het zand van je bak! De laarsjes vind ik minder, maar je bent er achter aan en ik ben blij dat je wat doet met de kritiek die je krijgt Knipoog

Ik heb dacht ik 2x de vraag gezien waar het zadel ( en hoofdstel? ) vandaan komen. Ik heb geen idee waar jij ze vandaan hebt.. Maar ik Hoogkarspel ( Noord Holland ) bij Ooteman paardensport kun je ze krijgen Knipoog * Ze staan ook in de Penny, bij Ooteman aangeboden Tong uitsteken * Overigens verschrikkelijk dat ze ook in Cob verkrijgbaar zijn ( de hoofdstellen ) Bah ik moet er niet aan denken dat mijn pony met zo'n hoofdstel rondloopt, maargoed, mijn smaak.

En ja is ook in lichtblauw verkrijgbaar Knipoog
Rose, Lila & Lichtblauw Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:31

aaah, wat schatig Lachen !
Maar hoe hou jij dat hoofdstel zo mooi? mijne verliest ze verf al Boos!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:32

bispax schreef:
ok Cassidy das waar .....maar wanneer kan jij me garanderen dat er niks kan gebeuren

m`n oudste zoon toen 6 jaar heeft rijlessen genomen , ging prima de basis kon hij redelijk toen mocht hij los in de groep ...neem aan dat hij wist wat hij deed toch !!! nou m`n kind viel met een smak tegen de schutting in galop ....
dan denk je toch ook van ok hij zal wel weten of het een makke pony is en een geschikte pony voor hem is ...

dus niet nou dat heb ik liever dit , ze zijn al 3 jaar bij elkaar ...samen op gegroeid ...samen grondwerk , samen vden , mennen etc etc we weten wat voor vlees in de kuip hebben om zo te zeggen Knipoog

Als ze elkaar van kindsbeen af aan kennen, en de voorbereiding met grondwerk ook goed is geweest, het paard een basis kent met mennen, is de eerste stap naar dat gewicht in het zadel ook makkelijker. En een val van een shet, met goede bescherming, hoeft echt niet verkeerd aan te komen, maar kan wel voor angst/paniek/weerstand/spanningen bij de ruiter zorgen. Zoveel dat ze er niet meer opstappen.
En een paard die weet dat hij een ruiter er af kan krijgen (ongeacht of het nu een shet is of een grotere pony/paard) is dus een echt probleem. En bij een shet nog eens extra, omdat jij of een gevorderde persoon er niet opkan om de fout weer even recht te zetten. Er zijn genoeg shetjes te koop waarbij het inrijden niet goed is gedaan en die iedere ruiter er af krijgen...en ik durf te beweren dat dat negen van de tien keer te wijten is aan een verkeerde start.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:43

ik ken bispax al een lange tijd en ik weet dat ze nooit iets overhaast en weet waar ze met bezig is.
ook is billy een doodbrave schet (een goede opvoeding doet heel veel)
ik draag zelf ook geen rijkleren, heb vroeger veel gedragen en vond dat niet leuk, jeans zit veel beter Tong uitsteken
billy is haar gewoon en shakira is hem gewoon van kleinsaf aan en ze hebben al zoveel gedaan.
een beter combinatie bestaat niet in mijn ogen Lachen
ik vind het er allemaal heel goed uitzien.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:51

Oh wat super!!! Echt mooi!!!!
Ik wisten niet eens dat ze zulke zadels hadden!! Die hoofdstellen had ik wel eens gezien, maar zo'n zadeltje is toch echt het toppunt! Super leuk!
Net My little pony!

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:45

Citaat:
een body protetor zou fijn zijn hebben ze die dan ook in kleine maten ? ze is net een meter groot ...

Ja zeker! Die zijn er ook in hele kleine maten...als je naar een goede ruitersportzaak gaat kunnen ze je daar zeker aan helpen dan wel voor je bestellen. Ik rij zelf sgw (dat is natuurlijk heel wat anders, maar goed) en vind een body protector echt geen overbodige luxe! Als zou ze er maar per ongeluk afkukelen in het bos op een stronkje...je rug is en blijft een zwakke plek...bescherm die goed en ben er zuinig op!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:39

bedankt voor de wijze tip ...ik zal er werk van maken Knipoog

voor iedereen bedankt voor de leuke en wijze adviezen Haha!

nog iemand sugesties? Tong uitsteken

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:44

Cassidy schreef:
bispax schreef:

Als ze elkaar van kindsbeen af aan kennen, en de voorbereiding met grondwerk ook goed is geweest, het paard een basis kent met mennen, is de eerste stap naar dat gewicht in het zadel ook makkelijker. En een val van een shet, met goede bescherming, hoeft echt niet verkeerd aan te komen, maar kan wel voor angst/paniek/weerstand/spanningen bij de ruiter zorgen. Zoveel dat ze er niet meer opstappen.
En een paard die weet dat hij een ruiter er af kan krijgen (ongeacht of het nu een shet is of een grotere pony/paard) is dus een echt probleem. En bij een shet nog eens extra, omdat jij of een gevorderde persoon er niet opkan om de fout weer even recht te zetten. Er zijn genoeg shetjes te koop waarbij het inrijden niet goed is gedaan en die iedere ruiter er af krijgen...en ik durf te beweren dat dat negen van de tien keer te wijten is aan een verkeerde start.

das waar , ik weet dat m`n paardjes een goede opvoeding krijgen anders zou ik niet bitloos over de wegen kunnen met alle 3 Knipoog ...

dat zijn meestal mensen die niks van paardjes af weten en z`n shetje helemaal verzieken ....maar dit is hier niet het geval ...vanaf dag 1 krijgen ze hier een concequinte opvoeding
Haha!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:46

zo schattig Pling heel leuk bij zo`n hengst en dan zo`n roze setje Tong uitsteken hihi!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:46

Ach dat meisje kan ook van de fiets af vallen en dr arm breken. Ze kan thuis van de trap af vallen en dr nek breken..Dus dan zou je overal becherming moeten dragen. De TS laat heus dr kind van 5 niet op een wilde hengst zitten. Die weet ook heus wel wat wel en niet kan. Wat en drukte meteen zeg...

Ik vind het er SUPER uit zien! Dat zadeltje ook. Helemaal geweldig Lovers

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 17:49

eehhh een raar vraagje wat betekent TS toch steeds ...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:51

Helemaal geweldig deze combinatie super snoezig!!
Roze roze en nog eens roze Haha!

Die foto in je profiel ook zoooo lief! Haha!

@ Bispax: TS betekend Topic schrijfster Knipoog

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:56

Ik vind het super hoor zie zo vaak topic's van jou!
Ik hoop dat je dochter dit zo over mag nemen en een mag zijn met haar pony!
Met vriendelijke groet, kim

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:56

Zieter roze uit Haha! wow! zoveel roze! Hoef niet te vragen wat haar lievelings kleur is!

VInd het wel veilig dat je toch een *cap* opzet, ookal is het een fietshelm Lachen

En zoals gezegt: haar nek breken kan ze ook als ze van de trap afvalt Knipoog hoe hard dat ook mag klinken Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:02

Aan de ene kant is het risico vol aan de andere kant zat mijn zusje van inmiddels 6 ook met haar 3 op een shet. Alles heeft risico en veel mensen zeggen als er iets moet gebeuren gebeurd het toch. Ik ben daar dan best gelovig in. En inderdaad van de trap vallen kan ook fataal zijn.
Maar tegenwoordig heb je alles in de kleinste maten. Het is wel moeilijker om aan te komen maar het kan wel. Veel succes nog met deze veelbelovende combi!!