Baroet voor het eerst @ work op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baroet voor het eerst @ work op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:41

driebergen schreef:
Ik hoor het al,
je bent goed bezig!!!

en inderdaad goed om de DA te laten kijken naar tanden en dergelijke.

Dankje wel Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:02

mariellexxx schreef:
Ik zou voor dit lieve paardje toch een goed voerrantsoen opzetten. Je kan proberen dat ze elke dag een flinke bak slobber krijgt met maismeel, zemelen, lucenrebrok, biks en museli. Tevens kan je haar lijnzaad geven, die je eerst een goed uur in kokend water zet.
Bij mij op de manege staat ook een oud magere pony, elke keer als ik er ben voer ik hem extra, en de manege zelf geeft hem dagelijks hetgene wat ik hierboven beschrijf, je moet het wel langzaam opbouwen.
Dus eerst 1 keer in de week, en dan 2x in de week etc. Zo went ze aan meer voer, en je zult zien dat ze naast die rantsoen+een wormenkuur echt wel opknapt.
Je zou ook eventueel eens kunnen kijken voor een vitamineshot, is gewoon net als ontworming een pasta.
Ook kan je kijken of je misschien wat lekker extra's voor haar kan halen, zoals ik noem maar even wat, zeewier, lijnzaadolie etc.
Ik snap dat dit je verzorgpony is, en ik vind dat je er eigenlijk, al heel goed voor zorgt, maar als je wilt dat ze er wat beter uit gaat zien zou je het wel even kunnen overleggen.
Ik vind het trouwens een onwijs leuk beessie ! Lachen

Ben het met het bovenstaande eens, een vitaminekuur en evt een extra wormenkuur is misschien verstandig (paarden drogist) en het voer aanpassen kan een oplossing zijn of meehelpen aan het opknappen van de pony.
Wel vind ik het vreemd dat ze zo snel koliek krijgt van weidegras, weet je misschien wat daar de reden van is?

Zelf zou ik net zoals jezelf aan aangaf niet teveel met de pony gaan 'morrelen' laat ze eerst een tijd 'opknappen' en bijkomen, waarschijnlijk krijgt ze dan ook meer energie om wat te doen en wordt het voor jou nog leuker om iets met haar te gaan doen.

Als de DA langskomt, zeker haar gebit na laten kijken!

Veel succes,

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:05

Wat een schattig beestje zeg. Ik zat ook al te denken, zet haar iets bij, maar gezien haar leeftijd enzo kun je dat beter niet doen. Jij bent allang blij dat ze netjes rond loopt, dus zo krijgt ze dan toch mooi haar beweging Knipoog

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:12

ik vindt het wel een groot verschil hoor met de pony in je profile en nu deze foto'shoe lang zit er tussen dat die foto's gemaakt zijn??

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:16

mhtimmerwerk schreef:
ik vindt het wel een groot verschil hoor met de pony in je profile en nu deze foto'shoe lang zit er tussen dat die foto's gemaakt zijn??

Precies....Op de foto's in dit topic is ze véél magerder.....

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:21

Paulaa_ schreef:
DebbieY schreef:
Lief beestje! Maar waarom zet je haar niet een beetje bij? Zomaar een klein beetje?
En alleen een vraagje hé hier bedoel ik niets mee, maar hoe komt het dan dat ze zo mager is?

Ik doe dat beestje dat liever niet aan Knipoog
Ze is al oud, en ik ben al blij dat ik haar longeer mak heb! Lachen
Verder is ze niks gewent Knipoog
Ik weet ook niet hoe ze zo mager is
Ze krijgt goed te eten hooi, biks, plukje gras, appeltjes, peertjes, stukje brood!
Ze wordt alleen maar niet dikker.

ontworm je wel eens ?? kan ook wel een helpen.. wij hadden ook een mager paardd.. en mdie si nu 24 maar we hadden haar ontwormt en toen was ze weer goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:26

Bonnie_Theun : Jep idd Lachen ik ben blij dat ze al braaf rond loopt Lachen
mhtimmerwerk: ik heb 2 pony's in me profiel, de eerste is zij.Er zit ongeveer 2-3 maanden tussen, en btw in de tijd is wel wel wat meer aan gekomen!
Nikki15 : Ja ze wordt ontwormt.
cissie : Dankjewel, nee ik weet daar helaas de reden niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:46

Ik heb de eienaaresse gesproken.
Morge wordt ze ontwomt!
En ik ga haar vertellen over alle tips die hier gegeven zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:34

nog iemand Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:39

Nu snap ik het nog niet helemaal. De eerste pony in je profiel is dus dezelfde als in dit topic, maar in je profiel lijkt ze véél 'dikker' dan hier in het topic.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:45

Bonnie_Theun schreef:
Nu snap ik het nog niet helemaal. De eerste pony in je profiel is dus dezelfde als in dit topic, maar in je profiel lijkt ze véél 'dikker' dan hier in het topic.......

Het kunnen moment op namen zijn, maar ze is echt wel 'iets' aan gekomen!
Het kan btw ook nog een beetje winter vacht zijn omdat ik ze in de winter niet mocht poetsen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:57

Nou, sorry hoor, maar vergeleken met je foto's in dit topic is ze gewoon véél dikker (in je profiel). Dat kan nooit alleen een beetje wintervacht zijn. Ook als je kijkt naar waar de hals eindigt, dus bij haar schoft.....maar goed, als ze zich maar goed voelt en het zou natuurlijk mooi zijn als ze iets aankomt Knipoog

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:57

Ik zou als extra tip willen toevoegen:
Bij ouder paarden helpt kuilmais ( wat ze ook aan keoien voeren) erg goed, als ze mager worden. Ik heb hier al meerdere paarden enorm op zien verbeteren en dat waren echt gratenpakhuisjes, daar lijkt die van jou dik bij. Ik vind haar niet echt storend mager hoor, maar ze mist ook gewoon een hoop bespiering, zeker ophaar hals, waardoor ze magerder lijkt. Dat maiskuil kun je vaak gewoon bij een boer in de buurt halen en kun je langzaam opvoeren, ze vinden het bovendien vaak ook erg lekker. Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:01

Bonnie_Theun schreef:
Nou, sorry hoor, maar vergeleken met je foto's in dit topic is ze gewoon véél dikker (in je profiel). Dat kan nooit alleen een beetje wintervacht zijn. Ook als je kijkt naar waar de hals eindigt, dus bij haar schoft.....maar goed, als ze zich maar goed voelt en het zou natuurlijk mooi zijn als ze iets aankomt Knipoog

Jep ik begrijp wat je bedoelt Ja
Ik zou haar ook graag wat 'dikker' willen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:02

fannetje schreef:
Ik zou als extra tip willen toevoegen:
Bij ouder paarden helpt kuilmais ( wat ze ook aan keoien voeren) erg goed, als ze mager worden. Ik heb hier al meerdere paarden enorm op zien verbeteren en dat waren echt gratenpakhuisjes, daar lijkt die van jou dik bij. Ik vind haar niet echt storend mager hoor, maar ze mist ook gewoon een hoop bespiering, zeker ophaar hals, waardoor ze magerder lijkt. Dat maiskuil kun je vaak gewoon bij een boer in de buurt halen en kun je langzaam opvoeren, ze vinden het bovendien vaak ook erg lekker. Veel succes

Bedank! Lachen
Inderdaad, ze heeft heel weinig bespiering!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:28

ik heb zelf ook twee heel oude pony;s 21 en 32 en bij mij hielp ontwormen en maismeel ed. allemaal niet de DA wist het ook niet meer. Gelukkig ben ik via school aan het wonder voer van SUBLI gekomen. Seniores priores das een speciaal soort voer voor oudere paarden. Je moet het wel min. 6 uur laten weken maar het doet echt wonderen!!!!!!! mijn pony van 32 heeft bijna geen kiezen meer en je kon alle botten in haar lichaam zien (al bijna 4 jaar lang) en nu is ze zelfs wat te dik. Dus ik raad SUBLI seniores priores aan het is niet duur en een erg goed en volledig voer voor oudjes. (extra vitaminen ed. voer ik niet meer !) SUCCES

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:30

sappho schreef:
ik heb zelf ook twee heel oude pony;s 21 en 32 en bij mij hielp ontwormen en maismeel ed. allemaal niet de DA wist het ook niet meer. Gelukkig ben ik via school aan het wonder voer van SUBLI gekomen. Seniores priores das een speciaal soort voer voor oudere paarden. Je moet het wel min. 6 uur laten weken maar het doet echt wonderen!!!!!!! mijn pony van 32 heeft bijna geen kiezen meer en je kon alle botten in haar lichaam zien (al bijna 4 jaar lang) en nu is ze zelfs wat te dik. Dus ik raad SUBLI seniores priores aan het is niet duur en een erg goed en volledig voer voor oudjes. (extra vitaminen ed. voer ik niet meer !) SUCCES

Dankje wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:27

nog iemand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:51