Talonius (groninger) @ work 1e keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

Re: Talonius (groninger) @ work 1e keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:29

Talonius schreef:
abcde schreef:
ik ken dit paard, iemand heeft hem een tijdje op de molenkamp in nootdorp gereden, ze had toen nog 2 hengsten vd eigenaar staan.
bij jouw ziet het er goed uit!
succes ermee

Klopt, hij heeft daar een aantal jaar geleden gestaan toen hij nog in het bezit was van de fokker (TP uit Rockanje) Ongeveer 4 a 5 jaar geleden is hij overgenomen door Fam. Kruithof waarvoor ik hem rijd. Ik kwam onlangs nog oude foto's van hem tegen hier op bokt en moet zeggen dat hij er toen echt heel anders uitzag. Het is alleen zo jammer dat hij in het verleden met harde hand is gereden, maar ik kan hem nu grotendeels op m'n pinken rijden, maar het is een hoop werk geweest. Ik rijd liever een jong paard in, dan een verreden paard weer omscholen. Maarja, is ook een uitdaging en het gaat gelukkig de goede kant op.

weet wat je bedoeld, hij werd niet met een zachte hand reden, en er zat toen ook niet echt uitstraling in, zag laasts ook de gave schimmelhengst die er toen ook stond .
die zag er ook erg goed uit.(weet je welke ik bedoel?)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:19

O, prachtige plaatjes en wat een beest hé! Kwijl Jullie laatste foto stond ook weer in de laatste Peerd & Spul, leuk! Talonius' halfbroer Teun vind ik ook heel mooi, trouwens.

Ik rijd onderhand ruim tien jaar op Groningers en ben nog steeds verliefd Lachen

avaluna schreef:
Van mijn paard werd ook wel eens gevraagd of er Groninger in zat.
Zou best kunnen, ik heb er niet zo'n verstand van, maar ik vond het ook altijd een compliment

Dat is tenminste een leuke reactie. Sommige mensen zijn bijna in staat je ogen uit te krabben wanneer je vraagt of er veel Gronings bloed in hun paard zit Nagelbijten / Gniffelen (daarvoor hebben ze geen WPN`er gekocht!), maar vaak heb ik nog gelijk ook en beseffen mensen zelf niet wat voor achtergrond hun paard heeft Schijnheilig .

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 10:33

abcde schreef:
ik ken dit paard, iemand heeft hem een tijdje op de molenkamp in nootdorp gereden, ze had toen nog 2 hengsten vd eigenaar staan.
succes ermee

weet wat je bedoeld, hij werd niet met een zachte hand reden, en er zat toen ook niet echt uitstraling in, zag laasts ook de gave schimmelhengst die er toen ook stond .

Bedoel je Tristan of Thor? Wij hebben nu Tristan op stal en die werd voorheen gereden door een PsG amazone en tegenwoordig rijdt een 16 jarig meisje hem, die het doel heeft om in het A-kader te gaan rijden met hem! Thor is nog steeds van Penders en staat denk ik nog in Rockanje. Maar die heb ik nog nooit in levende lijve gezien.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 10:36

Hoi Uums,
Heb jouw merrie idd al wel eens langs zien komen, is ook zo'n leukerd.
Die foto uit Paard & Spul is super he, heb hem al besteld en moet hem eigenlijk nog inlijsten!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:50

Mooi paard hoor! maar volgens mij heb ik jou met dit paard wel eens live op wedstrijd gezien..?
staat ie in driebruggen?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:27

zirkoontje schreef:
Mooi paard hoor! maar volgens mij heb ik jou met dit paard wel eens live op wedstrijd gezien..?
staat ie in driebruggen?

klopt! Sta jij toevallig bij Marjolanda? Ik heb annemarie pas nog voorgelezen in Montfoort.
Zou dus heel goed kunnen dat je ons live hebt gezien, grote brulhengst die gelukkig z'n mond dichthoudt tot het afgroeten. We rijden meestal in Montfoort, Bodegraven, Schoonhoven, Woerden enz. beetje in de regio.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:40

yep, ik sta bij Mar!
volgens mij heb ik je in woerden gezien, je startte toen bij Mar in het M1

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:46

zirkoontje schreef:
yep, ik sta bij Mar!
volgens mij heb ik je in woerden gezien, je startte toen bij Mar in het M1

Ja, dat was m'n 2e keer M1 en toe liep tie onwijs te kloten met losrijden, ook omdat de bodem daar behoorlijk zwaar en onregelmatig is. In de proef was hij redelijk braaf, maar nadeel van een hengst is dat het koppie nooit 100% bij jou is. Niet verwacht, maar we waren 1e en 2e met 2 keer 191 punten.
Heb net je profiel bekeken en mooi paard(en) heb je! Start je inmiddels ook M?

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:51

heey mooi paard.
wil je alleen wat meer foto's erop zetten als je wil kan ik er dan een leuke wallpaper van maken die kan je dan gebruiken als achtergrond op je computer
mail me anders effe anneliin-van-leenen@hotmail.com
doegg linnie

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 11:57

linnie28 schreef:
heey mooi paard.
wil je alleen wat meer foto's erop zetten als je wil kan ik er dan een leuke wallpaper van maken die kan je dan gebruiken als achtergrond op je computer
doegg linnie

Er staan wat meer foto's in het profiel, anders probeer ik vanavond nog wat naar je te mailen. Kan vanuit m'n werk niet mailen buiten het werksysteem, beetje onhandig. pb je vanavond!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:02

Talonius schreef:
Ja, dat was m'n 2e keer M1 en toe liep tie onwijs te stinkmodder met losrijden, ook omdat de bodem daar behoorlijk zwaar en onregelmatig is. In de proef was hij redelijk braaf, maar nadeel van een hengst is dat het koppie nooit 100% bij jou is. Niet verwacht, maar we waren 1e en 2e met 2 keer 191 punten.
Heb net je profiel bekeken en mooi paard(en) heb je! Start je inmiddels ook M?

Dank je!
Nou mijn onderschrift is aardig up to date Haha! maar we zijn wel al bezig met wat voorbereiding voor het M1
Ben ik april pas L2 gestart en 6 wedstrijden gereden. volgende maand ga ik weer een x op wedstrijd (rij ook meestal in woerden/bodegraven e.d.)

maar Talonius echt een stoer paard hoor!
Toen jij in woerden reed hoorde ik ook een paar mensen smoezen van "goh wat een beer, wat is dat voor ras..." Nagelbijten / Gniffelen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:16

[/quote]maar Talonius echt een stoer paard hoor!
Toen jij in woerden reed hoorde ik ook een paar mensen smoezen van "goh wat een beer, wat is dat voor ras..." Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Of ze vinden hem geweldig, of ze vragen of het een fries is met afgeknipte manen en sokken. Al zie ik de overeenkomst zelf niet zo erg. Vind friesen overigens wel super dieren!
Moet altijd wel lachen als mensen gaan raden wat voor ras het is, de meeste komen met oldenburger dus dat klopt redelijk. De groninger is oud oldenburgs, de oldenburgers van tegenwoordig zijn natuurlijk ook veel luxer geworden. We starten eind augustus weer, de laatste wedstrijd was in mei...hopelijk is hij dan weer iets sterker dan nu. (had spier verrekt naast z'n lies)

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:17

Talonius schreef:
We starten eind augustus weer, de laatste wedstrijd was in mei...hopelijk is hij dan weer iets sterker dan nu. (had spier verrekt naast z'n lies)

Toevallig in Hazerswoude??

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:26

zirkoontje schreef:
Talonius schreef:
We starten eind augustus weer, de laatste wedstrijd was in mei...hopelijk is hij dan weer iets sterker dan nu. (had spier verrekt naast z'n lies)

Toevallig in Hazerswoude??

Nee, in Schoonhoven. Vind in H-woude de voorste bak niet zo best (ligt echt een onwijs onregelmatig stuk bij de X, wat ze na 2 jaar nog steeds niet hebben verbeterd.
Vind Schoonhoven altijd prettig zowel zomer als winter. Goede bodem in binnen en buitenbak, je moet alleen wel op tijd zijn met inschrijven daar.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:42

Talonius schreef:
linnie28 schreef:
heey mooi paard.
doegg linnie

Ik heb net wat foto's naar je gemailt, ben benieuwd!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:45

Wat een super paard om te zien! Helemaal zoals ik het graag zie Haha! Ik vind het boerenknolgehalte ver te zoeken hoor Knipoog

Succes op de wedstrijden!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:56

ponylovertje schreef:
Wat een super paard om te zien! Helemaal zoals ik het graag zie Haha! Ik vind het boerenknolgehalte ver te zoeken hoor Knipoog

Succes op de wedstrijden!

Thnx. Moet wel zeggen dat er in de winter iets meer buik opzit door het kuilgras, maar als je kijkt hoe hij is veranderd in een jaar tijd, zijn we stiekem wel een beetje trots. Oude foto's staan nog op feelfreefoto.nl onder de groninger nakeuring. (helemaal onderaan de lijst op de site)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 09:23

Talonius schreef:
abcde schreef:
succes ermee

Bedoel je Tristan of Thor? Wij hebben nu Tristan op stal en die werd voorheen gereden door een PsG amazone en tegenwoordig rijdt een 16 jarig meisje hem, die het doel heeft om in het A-kader te gaan rijden met hem! Thor is nog steeds van Penders en staat denk ik nog in Rockanje. Maar die heb ik nog nooit in levende lijve gezien.

abcde: Weet jij toevallig wat/waar die schimmel loopt, kreeg afgelopen week een pb van iemand die een zoon van Thor heeft en interesse heeft in de achtergrond van de vader?

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:30

Wat een heerlijk dier zeg! Zo zullen de vooroordelen wel minder worden idd, haha!

Veel succes verder, ben wel benieuwd naar meer foto's!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 09:37

lilykashmir schreef:
Wat een heerlijk dier zeg! Zo zullen de vooroordelen wel minder worden idd, haha!

Veel succes verder, ben wel benieuwd naar meer foto's!

Zag dat je een zoon van Samber rijdt, Samber heeft ook gronings bloed. Mijn hengst heeft onlangs een bonte sambermerrie gedekt, op de hoop dat we weer een bonte groningerhengst krijgen, als het een merrieveulen wordt is het uiteraard ook goed...

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:13

linnie28 schreef:
heey mooi paard.
doegg linnie

Hoi, heb de foto's naar je gemailt, maar krijg melding dat het mailadres niet klopt! Heb je ze ontvangen, of zit er een fout in je opgegeven adres?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:18

Zijn er mensen die afgelopen week bij dhr. P in Rockanje zijn wezen kijken naar een groninger, dochter van Talonius? De koop is nml. niet doorgegaan omdat de vader zo lastig is en niet hanteerbaar is.
Beetje vreemd, gezien ik de vader (talonius) met veel plezier rijd en hem zeker niet wil afkraken of laten afkraken omdat iemand onder een koop uit wil. Geef dan eerlijk aan waarom je het paard niet wilt, maar ga niet de vader afkraken, terwijl je die niet eens kent!

Zo, ik heb m'n hart weer gelucht!!
Mocht je tips hebben over de betreffende persoon, svp een PM

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:22

wauw wat een beauty zeg ,ik ben absoluut fan van het stoere brede paard, erg mooi

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:45

Wat is ie knap geworden!!!!!!! Ik heb hem ooit gezien (jaar of 5 terug) toen nog van TP was en ergens in Woudenberg stond. Hij lijkt wel exact op zn vader hoor (Test). In Nootdorp heb ik m nooit gezien. Alleen zijn halfbroer Toro, volgens mij is die nog wel van TP is het niet?

Mijn complimenten!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:48

Prachtig paard! Ziet er erg gaaf uit.

Ik zie veel liever zo'n klassiek type dan zo'n springerige voorbeenzwaaier die van ellende niet meer weet waar ie het zoeken moet... Bloos