[Fr] Maurits @ dressuurwork, 1e x op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauraenabe

Re: [Fr] Maurits @ dressuurwork, 1e x op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:29

arno8 schreef:
frisse lucht door een luik is heel wat anders dan bewegingsvrijheid op een weide

2 a 3 uurtjes uit de box is echt te weinig, maar goed als mensen dat liever niet horen willen is het ook prima. Uiteindelijk zal het de gezondheid van het paard niet ten goede komen en over een aantal jaar zal de schade door het gebrek aan bewegingsvrijheid vanzelf wel duidelijk worden.

jah geloof het maar niet. Maurits ziet er super uit. Maar als jullie dat niet geloven is het best. jullie weten niet hoe het daar zit. dus geef maar niet toe en wees eigenwijs.

Maurits heeft een super leven met een super eigenaar

(je hebt gelijk ze geven echt nooit toe anandi maar wij weten hoe het echt zit toch?)

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:19

@Lauraenabe,

Het is allemaal fantastisch wat Maurits heeft, maar het belangerijkste mist hij,
Ik weet zeker dat als hij kon praten dat hij dan zou zeggen dat ie meer buiten wilde staan.

En je komt ook een beetje over alsof alle andere paarden eigenaren niet belonen, niet knuffelen, niet voor een schone stal zorgen enz enz.

Wij beweren niet dat hij slecht verzorgd word, of dat hij er slecht uitziet, alleen dat hij beter een jaartje rust nog kan hebben en dat hij wat meer naar buiten moet.
Dat is wat we zeggen, al die andere dingen zijn fantastisch maar aan de andere kant ook logisch en wat wij als paardeneigenaren allemaal behoren te doen en dus eigenlijk vanzelfsprekend is.

Ik zorg super voor mijn paardjes, mijn driejarige staat altijd buiten, ik knuffel haar, straks in de winter heeft ze ook een schone stal met veel stro,( dan gaat ze ook overdag naar buiten) ik beloon haar de hemel in als ze iets goed doet enz enz.
Ook een super leven met een super eigenaar lijkt me Knipoog

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:31

ik zie ze niet Boos!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:39

ik ook niet meer

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:43

Nou kom op zeg, eerlijk gezegd vind ik de reacties iet wat overdreven. Onze paarden staan ook niet de hele dag in de wei en die zijn gezonder dan menig paard. Ilou is trouwens ook al 16 jaar oud en hij is nog steeds gezond. Dus ik vind het een beetje raar om te suggereren dat het een soort dierenmishandeling is als je paard niet meer dan 10 uur per dag op de wei staat. Plus als het heel warm is, gaan die van ons pas 's nachts op de wei, anders is het veel te warm (dat wordt trouwens op wel meer stallen zo geregeld). Maar het is en blijft de keuze van de eigenaar en ik vind het niet eerlijk dat er wordt gedaan dat Maurits_ haar paard niet goed behandeld.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:52

findira schreef:
@Lauraenabe,

Het is allemaal fantastisch wat Maurits heeft, maar het belangerijkste mist hij,
Ik weet zeker dat als hij kon praten dat hij dan zou zeggen dat ie meer buiten wilde staan.

En je komt ook een beetje over alsof alle andere paarden eigenaren niet belonen, niet knuffelen, niet voor een schone stal zorgen enz enz.

Wij beweren niet dat hij slecht verzorgd word, of dat hij er slecht uitziet, alleen dat hij beter een jaartje rust nog kan hebben en dat hij wat meer naar buiten moet.
Dat is wat we zeggen, al die andere dingen zijn fantastisch maar aan de andere kant ook logisch en wat wij als paardeneigenaren allemaal behoren te doen en dus eigenlijk vanzelfsprekend is.

Ik zorg super voor mijn paardjes, mijn driejarige staat altijd buiten, ik knuffel haar, straks in de winter heeft ze ook een schone stal met veel stro,( dan gaat ze ook overdag naar buiten) ik beloon haar de hemel in als ze iets goed doet enz enz.
Ook een super leven met een super eigenaar lijkt me Knipoog

jullie doen net alsof maurits een slecht leven heeft. tuurlijk zijn anderen ook lief tegen hun paard. ik zeg alleen dat maurits echt wel genoeg beweging krijg op een dag. Waar hij staat kan die gewoon niet langer buiten of je moet het zelf doen (wat ze ook doet). hij word verzorg zoals een paard van die leeftijd verzorgt moet worden.

Dus als iedereen nou op wil houden met zeggen wat ze moet doen en _maurits_ nu lkkr zeg laat beslissen wat ze met haar paard doet zijn we allemaal klaar.
(dit werk ook niet want jullie geven niet toen en ik ook niet)

Dautsen heeft gelijk de reacties zijn overdreven (die van mij soms ook maar jullie doen af en toen alsof maurits het super slecht heeft en dat is niet zo)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:19

Ga even verder niet op het topic in..
MAAR!!! Voor degene die zeggen dat het zielig is als paarden MAAR 3 uur buiten staan...
Wat vinden jullie dan van manegepaarden??? Op de meeste stallen komen die niet eens buiten...
Wel eens bij stil gestaan??? Waar hebben jullie op leren rijden??? Denk op manegepaarden....
Stelletje dierenbeulen, je gaat toch niet op een pony rijden die maar 3 uur buiten staat of helemaal niet...
Waar gaat dit naartoe zeg!

Anadi heeft gewoon een leuk topic geopend en vroeg om tips commentaar.
Jullie hebben nu kunnen zeggen wat jullie ervan vinden, dan is het toch klaar.
Typisch bokt weer, lekker erover blijven doorzeuren. Hamer
Het is prima dat je er wat van zegt, maar 1 keer lijkt me zo genoeg.
Het is niet jullie paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:22

@lauraenabe, jij vindt 2 à 3 uurtjes uit stal "genoeg beweging", maar nogmaals, dat is het nièt.

Laatste advies van mijn kant: Verdiep je eens in het wezen paard!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:26

Amen Sannuhh: Jij slaat de spijker op z'n kop. Wat een dierenbeulen allemaal hier in Nederland. Het zou verboden moeten worden!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:17

Dautsen schreef:
Het zou verboden moeten worden!

En nu zonder sarcasme, inderdaad.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:22

Auky schreef:
Dautsen schreef:
Het zou verboden moeten worden!

En nu zonder sarcasme, inderdaad.

Ieder zo zijn eigen mennig. Uiteraard is hoe jij met je paard omgaat het beste voor je paard.
Ik Tem even, want dit gaat zo off-topic.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:28

Aangezien de foto's verwijderd zijn op de plaats waarnaar gelinkt is, komt hier een slotje.