Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dautsen schreef:Sorry, maar waar zien jullie striemen/sporen van de sporen? Ik zie ze nl nergens. Ook een overbouwd paard kan over zijn rug lopen. En hoe beter hij over zijn rug getraind zal worden, hoe beter hij bij trekt. Dautsen was eerst ook overbouwd, kont stond hoger dan de schoft. Maar door veel te trainen op de achterhand is dat helemaal bij getrokken.

GentleZ schreef:Jezus jullie overdrijven wel zeg.. Wij hebben twee friezen (gehad) dus neem maar van mij aan dat dat niet zo'n fijn paard is als een KWPN'er, en ook lang niet zo gevoelig, dus die zweep valt vast wel mee. En ze lopen van nature hoog en in elkaar gereden...
bovendien is elk paard, of dit nu KWPN is of fries, zo gevoelig als dat je er zelf mee omgaat. ben je hardhandig...sja dan wordt ie vanzelf ongevoelig..
xLuus schreef:Denk jij soms dat ik dat niet gedaan heb?
Prima, dat jullie dat zweepgebruik te veel vinden, ik zal het heus wel minder gebruiken.
En wat doen jullie als jouw paarden plots stilstaat? Of probeert terug te zakken? Sporen luistert ze al vanaf dat we haar kochten al heel slecht naar! Ik heb sporen van misschien 5 MM! en dan nog knopjes ook. De vorige eigenaresse gebruikte al wieltjes, nou dan ben ik heus nog niet zo slecht voor haar!
Ik kan haar beter 1x duidelijk maken dat ze flink naar voren moet met de zweep, dan 20x met die spoor erin drukken!

GentleZ schreef:Jezus jullie overdrijven wel zeg.. Wij hebben twee friezen (gehad) dus neem maar van mij aan dat dat niet zo'n fijn paard is als een KWPN'er, en ook lang niet zo gevoelig, dus die zweep valt vast wel mee. En ze lopen van nature hoog en in elkaar gereden...
Ebony_ schreef:Meid , het is echt een mooie fries.
En laat ze lekker praten joh!
Friesen zijn gewoon moeilijker te rijden.
Waarom heb je dan zo weinig friesen die bijvoorbeeld op de olympische spelen lopen enz!![]()
Sucses verder met je fries!

Ebony_ schreef:Meid , het is echt een mooie fries.
En laat ze lekker praten joh!
Friesen zijn gewoon moeilijker te rijden.
Waarom heb je dan zo weinig friesen die bijvoorbeeld op de olympische spelen lopen enz!![]()
Sucses verder met je fries!

Citaat:Een fries hoef je totaal niet anders te rijden dan een kwpner. Ook een fries moet je lekker over de rug rijden, en goed voorwaarts houden. Als je maar goed genoeg oefend goed genoeg rijd word een fries ook een elastiekje. Daar zit wel wat meer moeite in maar heb nog geen een fries gezien of gereden die dat niet kan, op zijn tijd.
Watch_Me schreef:Lucy, het ziet er super uit meisje.
Let alleen een beetje op je eigen houding, ik weet wel hoe vervelend het is als je op een zadel zit die niet zo fijn zit, maar probeer er toch op te letten.
Disteltje ziet er super uit.

_Eliine schreef:het lijkt alsof je heel streng ben me je rechter hand

merel90 schreef:ik ben het met je eens navidad, maar ik bedoelde het anders rijden meer in de zin van dat ze een andere bouw en andere bewegingen hebben, maar zeker niet minder fijn te rijden zijn dan KWPN'ers.
even als voorbeeld) En als die lekker fijn over zijn rug loopt, en zijn eigen hoofd draagt en de aanleuning goed genoeg is.