Kwaidie Z1, nunspeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

Re: Kwaidie Z1, nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:56

En nogmaals het gaat er niet om dat ik niet wil aannemen dat mijn houding toevallig op die foto slecht is en dat ik dat wel kan verbeteren, maar om hoe de kritiek geuit wordt! Het lijkt wel of mensen erop kikken om anderen de grond in te boren en het leuk vinden om hun kritiek zo negatief mogelijk neer te zetten! Daar baal ik van!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:57

Sorry, maar ik vind je houding echt niet fijn om naar te kijken. Je ellebogen steken ver van je lichaam af, en je zit te ver naar achteren, waardoor je achter de beweging zit en niet met de beweging mee.

Verder leuk paard!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:58

Zoals de meeste waarschijnlijk zeggen,je tenen dus Knipoog
Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:00

En alweer de Zij zijn groot en ik is klein! houding aannemen....

Volgens mij WIL je gewoon niet inzien dat wij het hier allemaal goed bedoelen!
In plaats daarvan trek je je terug in de slachtofferrol en probeer je mensen woorden in de mond te leggen en verdraai je iemands woorden. Je kunt overduidelijk niet tegen kritiek, hoe goedbedoeld ook.

Nou prima, ook goed. Om jou blij te maken:

Je bent een fantastische ruiter en ik zou willen dat ik zo goed op mijn paard zat als jij dat doet! Ik ben jaloers op je foto's en als ik jou was zou ik ze allemaal uitvergroten! Je paard is geweldig!!!!

Dit is overduidelijk wat je wilt horen... dus dan krijg je het.

En voor de rest:

Doei, doei

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:00

Kwaidie schreef:
Ik ben een negatieveling, die alles verkeerd ziet en oppikt!

Dan kùn je het heel zwaar krijgen als je foto's op Bokt plaatst. Let op ik zeg niet dat je het dan zwaar krijgt, ik zeg dat je het dan zwaar zou kunnen krijgen.

Door op de verzendknop te klikken en dus bewust foto's te plaatsen op Bokt stel je je zelf vrijwillig bloot om reacties te krijgen. Positieve reacties maar ook reacties die je wellicht niet graag wil horen. Wil je die reacties niet horen, dan kun je beter geen foto's plaatsen op HAW.

De reacties die ik tot dusver heb gezien (ik ga nog verder lezen) zijn niet helemaal tactisch gedaan, maar zijn wel bedoeld om je verder te helpen. Om je er weer even attent op te maken, zeker als je een wedstrijdruiter bent is het toch handig als je weer eens een andere krijgt op hoe het plaatje er bij je uit ziet. Doe iets met de punten die je aangereikt worden en haal er je voordeel uit of leg het naast je neer.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:09

Moderatoropmerking:
Overigens nog even een algemene opmerking.
Wanneer je een slotje op je topic wil, kun je inderdaad op het rode uitroepteken klikken om je topic te temmen.
Let wel op, we plaatsen geen slotje op verzoek omdat de reacties die je krijgt je niet aan staan. Dat is iets wat je je vooraf moet bedenken als je foto's plaatst op internet. Zoals je ook in de regels van HAW kunt lezen.
Een slotje volgt enkel, wanneer wij als mods het topic ook een slotje waard vinden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:11

Het ziet er niet verkeerd uit, jammer van de lage jurypunten.
Je weet wel waar je aan kunt werken lijkt me, en dat is verstandig om te overleggen met je instructrice. Heel veel succes hoor! Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 13:19

@ Mickey:
Ik heb geloof ik wel op het uitroepteken gedrukt, ik hoop de goeie, want er staan er veel! Maar ik zal voortaan geen foto's meer plaatsen. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat jullie soms kwetsende opmerkingen gewoon toe willen laten. Kritiek is natuurlijk goed, maar als het niet opbouwend geformuleerd wordt, is het heel erg slecht en kwetsend. Zo hoor ik meerdere mensen hierover klagen, jammer dat bokt hier niet altijd iets tegen wil doen!
Laatst bijgewerkt door Kwaidie op 16-07-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 13:20

Picassox schreef:
Het ziet er niet verkeerd uit, jammer van de lage jurypunten.
Je weet wel waar je aan kunt werken lijkt me, en dat is verstandig om te overleggen met je instructrice. Heel veel succes hoor! Lachen

Dank je! Ik ga gewoon verder en dat gaat wel goed komen! Voor mij blijft de lol en het plezier het belangrijkste van de sport.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:22

Goedzo, da's fijn! Ja
Ik geloof ook zeker dat het gaat goedkomen met jullie! Jullie komen er uit eindelijk toch wel, want je hebt er plezier in en dat is het belangrijkst. Daar heb je helemaal gelijk in. Ga zo door hoor meid! Knipoog Je bént tenminste Z1, en dat kunnen vele hier op Bokt.nl niet zeggen hoor. Je komt niet zomaar in het Z. Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:47

Zo, bijgelezen.

Natuurlijk kan je op zulke foto's wel kritiek verwachten, maar dan hoef je toch geen wastlijsten van punten op te gaan noemen, noem dan liever hoe je ze op kunt lossen! Ik ben geen Z ruiter, bij lange na niet, maar ik vind het een vriendelijk beeld geven. Ik heb zelf een paard waar je érg moeilijk op kan doorzitten, laat staan in uitgestrekte draf, en ik weet hoe moeilijk het is. Ga zelf gewoon goed oefenen, neem het íedere keer dat je gaat rijden gewoon goed mee. Hou het als basis. Verder, als je érg moeite ermee heb, goed je buikspieren aanspannen, dan heb ik er in ieder geval een stúk minder last van gewiebel!

Het is een mooi paard, de foto welke je wilt uitvergroten straalt veel af. Het hoeft niet altijd een correct gereden plaatje te zijn, voor jou moet het gewoon gevoel uitstralen.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 13:52

Bedankt! Buikspieren goed aanspannen inderdaad, ik ken een meisje die had uiteindelijk een blokjesbuik zo ongeveer! We gaan er goed mee oefenen, bedankt voor de tip!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:05

Zo, even alles bijgelezen Clown

Wat een gezeur in dit topic zeg! En dat alleen maar ovder de foto in de uitgestrekte draf! idd, je houding is daar niet echt wat, maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk dat is om z'on hele diagonaal door te zitten!! Het is gewoon een momentopname, vind ik.
Meid, ik vind het er super uitzien en heel knap van je!! Ga zo door en je weet zelf wel waar je op moet letten, idd je houding en die wordt ook wel beter, dat weet ik zeker! Maar dat heeft tijd nodig, de Z is ook niet makkelijk!!
Succes ermee!! Knipoog

edit: Lekker uitvergroten die eerste foto! Jullie hebben er waanzinnig veel lol in, dat is op de foto duidelijk te zien!!! Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:09

Daarbij, foto's zijn momentopnames. Soms heb ik voor m'n gevoel heerlijk gereden en als ik de foto's terug zie blijkt m'n zusje alleen maar foto's te hebben gemaakt van wanneer hij ging racen. Clown Dat houdt je toch altijd, maar je bent niet zomaar Z, dat is één ding dat vast staat. Knipoog

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:11

Leuke foto's hoor, en het zijn maar momenten dus over je houding zou ik me niet te veel zorgen maken als ik jou was, als je goeie instructie hebt zoals je al aangeeft zullen die je wel vertellen wat er moet gebeuren toch!? Knipoog en je moet je echt niet minder voelen dan paarden met super bewegingen hoor, zoals ik hier zie op de foto's kan die van jou ook toveren met zn achterbeentje! En gewoon rijden alsof je Anky bent, ookal heb je geen Salinero onder je kont.. Veel succes verder!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:14

Ga helemaal mee met Picassox en Riannneh Knipoog
Trek het je niet te veel aan wat die anderen zeggen! idd, je hebt goede instructie, dus als je houding bagger was, hadden die wel wat gezegd toch?! Nou, ik ben trots op je Knipoog

Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:15

het ziet er wel leuk uit allemaal Lachen
over je houding zal ik maar niet beginnen
want dat weet je volgens mij ook al wel Lachen

verder vind ik wel dat het pard wel iets meer opgerichter mag lopen vooral als het al Z loopt

maar goed , daar moet je natuurlijk wel naar toe trainen & het komt wel goed

veel succes verder

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:15

Heb even vluchtig dit topic doorgespit... en ben het helemaal eens met kwaidie.
Ik vind de opmerkingen ongepast.
Tuurlijk kan je commentaar verwachten, daar plaats je de foto's zelfs voor. Maar als je iets wat vriendelijker brengt dan heb je er nog wat aan. Nu wordt Kwaidie echt de grond ingeboord.
Vind het echt niet kunnen, en schaam me zelfs een beetje voor m'n mede bokkers!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:18

Citaat:
En alweer de houding aannemen....

In plaats daarvan trek je je terug in de slachtofferrol en probeer je mensen woorden in de mond te leggen en verdraai je iemands woorden. Je kunt overduidelijk niet tegen kritiek, hoe goedbedoeld ook.

Je bent een fantastische ruiter en ik zou willen dat ik zo goed op mijn paard zat als jij dat doet! Ik ben jaloers op je foto's en als ik jou was zou ik ze allemaal uitvergroten! Je paard is geweldig!!!!

En voor de rest:

echt belachelijke reactie dit, heel onaardig.
Als(o.a.) jij nou eens op een vriendelijke manier kwaidie er op attent had gemaakt, dat haar houding op wat punten verbeterd kunnen worden, was dit helemaal niet zo uit de hand gelopen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:19

CharlyBrown schreef:
Citaat:
En alweer de houding aannemen....

En voor de rest:

echt belachelijke reactie dit, heel onaardig.
Als(o.a.) jij nou eens op een vriendelijke manier kwaidie er op attent had gemaakt, dat haar houding op wat punten verbeterd kunnen worden, was dit helemaal niet zo uit de hand gelopen.

precies, ik vind het ook erg ongepast hoe mensen hier gereageerd hebben

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:10

Heel erg bedankt voor de leuke reacties! Daar wordt ik wel weer vrolijk van! Toch fijn om te horen dat anderen het ook opvalt dat er soms rare niet opbouwende kritiek geplaatst wordt! Het gaat mij alleen maar om de manier waarop dingen gezegd worden..., dat kan gewoon niet zoals het in dit topic soms wel gebeurd is!
Ik ga heel hard werken aan uitgestrekte draf, hoewel ik er wel een 7 voor had, want strekken kan mijn ukkie wel, na heel veel oefenen, dus dan moet het met mijn houding op sommige punten ook goed komen! Ik weet nu heel goed wat eraan schort...haha!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:35

Citaat:
Ik weet nu heel goed wat eraan schort...haha!

haha! ja dat is dan wel weer een soort voordeel!!
Veel succes ermee!

en al die dames met hun grote bekkies zijn trouwens opeens wel erg stil... hihi!

Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:36

& toch vind ik nog dat je paard meer bij elkaar mag rijden & opgerichter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:40

Nou de opbouwende kritiek en dan scheiten je punten omhoog.
Let op je houding, probeer je lang te maken.
Dan ga je vanzelf meer boven je eigen voeten zitten als het ware.
Als je op je paard zit en je beeld je in dat je paard onder je uit getoverd word, moet je op je voeten terecht komen, zonder dat je omvalt Lachen

Probeer je ellebogen naast je lichaam te houden, waarschijnlijk zullen dan ook je handen een mooiere positie aannemen.

Paard loopt achter de loodlijn.
In de middendraf is precies te zien waarom.
Hij is er achter niet goed bij, komt daar totaal niet onder massa.
Achter er niet bij komt omdat hij niet aan het been is. Niet aan het been betekend geen fijne hoofd houding.

Dan kom je dus ook op je sporen stukje uit. (die echt veeeel te hoog zitten)
Rij thuis zonder sporen
Ga terug naar de basis en ga overgangen en schijnovergangen maken.
maak hem attent op je kuit
Licht aandrukken is eisen! dat hij reageert.
En echt waar, ook een flegmatiek paard kun je dat leren Ja

Als je aan deze punten werkt stromen ook in de Z de winstpunten je tegemoet en hoef je je verhaal niet te beginnen over de jury's Lachen
Combi is verder erg leuk, maar ook in de Z moet je blijven werken aan alles Lachen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-07 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:41

Bah wat een gezeur weer. Overdrijven is ook een vak hoor.

Ik vind het een leuk paard en zoals hierboven al gezegd is lijkt het alsof jullie er onwijs veel plezier in hebben! Dat is het allerbelangrijkste!

Probeer het je niet zo aan te trekken van de reacties wees trots op jouw prestaties en die van je paard, Z1 is niet niets. Vergeet vooral niet dat de reacties gebaseert zijn op moment opnames, niemand van hier in het topic kent je paard beter dan jijzelf en is jouw oordeel (en misschien van je instructise of personen die er vaak bij zijn) veel meer waard!

Tuurlijk zijn er verbeterpuntjes maar die weet je zelf ook wel Knipoog . Ik zeg, ga er mee aan de slag en het komt zeker wel goed.