Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
simpel 

Marjolein_18 schreef:Wat een gezeur hier.
Als 1 iemand wat zegt, dan hoef je daar toch niet op door te hameren, 4 pagina's vol? Ik vind het een leuke pony! Denk alleen wel om het beentje, is die nu nog steeds wat dik?

Jolliegirl schreef:Vrij simpel, en met 2 palen, en 4 stukjes hout(stevig hout) te maken
en dan nog wat balken.
ook aan de onderkant x__Ellis schreef:Jolliegirl schreef:Vrij simpel, en met 2 palen, en 4 stukjes hout(stevig hout) te maken
en dan nog wat balken.
12 stukjes hout![]()
ook aan de onderkant

mag ook
muiske07 schreef:leuke pony en kan precies wel goed springen![]()
maar op de laatste foto staat zijn beentje duidelijk dikker,
ik heb deze gekopierd en geplakt bij mijn afbeeldingen en uitvergroot, dan zie je duidelijk wel dat het dikker staat.
ik heb niets tegen springen, spring soms ook maar zou het dan met jouw pony voorlopig heel laag houden als je toch zo graag springt tot dat je eerst en vooral deftige bescherming voor haar hebt.
ik vind de getten van professional choice zeer goed maar dat is eigen keuze.
de gewone plastieken getten die geven niet mee aan de vorm van het paard en zijn bijlange niet zo soepel en zorgen voor overbelast bij het paard (gelezen op paard natuurlijk)
verder over de sprong ga ik er niet op ingaan,
zijn zoveel mensen die cross doen met vaste hindernissen en dat is dan niet gevaarlijk?
maar zou mss de lat langer maken en pony meer in het midden laten springen (minder kans dat ze in de banden blijft haperen)
oja laat mss een dierenarts komen voor dat beentje? kwestie dat je zekerheid hebt hé
verder nog veel amusement met je pony en draag er zorg van

en zón lief naampje het is mijn TOPSY!
Jolliegirl schreef:x__Ellis ik heb al gezecht wat je NIET moet doen, je bent slim genoeg om te bedenken wat je WEL kan doen!
en zo niet ben jij deze pony naar mijn mening niét waard!
* niet springen , tot je bescherming hebt
* fatsoenlijk materiaal(of tenminste iets waar ze niét in kunnen komen!
* leer hem longerend springen,zodat je niet mee hoeft te lopen en hij meer ruimte heeft
jij zegt nu : waar zie jij mij stil staan? ik loop gewoon mee, maar de pony springt nou een keer harder dan dat ik kan lopen.
en DAT is het probleem! jij loopt niet hard genoeg, niet die pony springt de ene keer harder dan jij kunt lopen, nee, zorg gewoon voor een lange lijnen laat hem zélf springen, dan hoef én jij niét mee te lopen, en die pony heeft ruimte!
vind het tevens nogsteeds een leuke pony (om niet als het zeurderig kakwijf over te komen die alleen negatief ken doen)
x__Ellis schreef:Nee, voortaan doe ik dat waarschijnlijk ook niet meer.
Oja; en voor als het je interreseert, morgen gaan we weer springen en dan gaan we met emmers & misschien strobalen als het mag van Ids

arabierlover schreef:ik vindt het maar gezeur.
een pony kan altijd wat overkomen als je springt,
en niet iedereen heeft goed materiaal,
het ziet er aardig pijnlijk uit,
maar het gaat wel weer over
succes als je morgen weer gaat springen
Ravenna schreef:hey emmers "doe dat a.u.b niet want als die het kappot stampt dan hou je vreselijke vleeswonden aan over".
ik wil zeggen vast in een autoband (kan gebeuren en zo leer je toch alleen maar van je fouten).
zolang je maar wel in het vervolg oplet wat echt gevaarlijk kan zijn voor je pony.
we super leuk die sprong dat die te vroeg was, ze kan leuk springen hoor en ook een leuke pony (ben wel weg van witte welshjes).
die strobalen kan je beter gebruiken
maargoed, heb hier ook wel eens gehad dat ze een toch wel behoorlijk dikke balk doormidden trapten, ja, daar kan je ook wondjes van krijgen.x__Ellis schreef:Anonimo_h schreef:Heel eerlijk gezegd zie ik het punt niet zo, wij deden het vroeger precies zo en ja dat gaat weleens mis maar er is nog nooit een pony verongelukt hoor bij ons, ze leven allebei nog en we zijn al ruim 10 jaar verder.
Het is een leuke pony en veel plezier er nog mee, en kleine ongelukjes gebeuren nou eenmaal, kan net zo goed gebeuren met goed hindernismateriaal en bescherming
iemand zei ook dat het handiger is als je een plaat ofzo erbovenop legt, lijkt me helemaal niet slim![]()
Luigie schreef:wat een schattige ponyen zón lief naampje het is mijn TOPSY!
bedankt