Topsy [welsh] @ springen !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Topsy [welsh] @ springen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:43

leg uit?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:44

Zie mijn tekening, een paar post hierboven (waars. heb je die gemist Lachen )

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:47

Leuke welsh hoor !

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:48

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:53

Vrij simpel, en met 2 palen, en 4 stukjes hout(stevig hout) te maken Lachen
en dan nog wat balken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:53

Wat een gezeur hier. Rolleyes
Als 1 iemand wat zegt, dan hoef je daar toch niet op door te hameren, 4 pagina's vol? Ik vind het een leuke pony! Denk alleen wel om het beentje, is die nu nog steeds wat dik?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:55

Marjolein_18 schreef:
Wat een gezeur hier. Rolleyes
Als 1 iemand wat zegt, dan hoef je daar toch niet op door te hameren, 4 pagina's vol? Ik vind het een leuke pony! Denk alleen wel om het beentje, is die nu nog steeds wat dik?

Als jij goed gelezen had heeft ze al 2x gezecht of zelfs mee,r dat het been niét dik was Lachen
niet gaan mopperen als je niet alles gelezen hebt(blijkbaar)

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:01

Jolliegirl schreef:
en dan nog wat balken.

12 stukjes hout Knipoog Tong uitsteken ook aan de onderkant

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:07

x__Ellis schreef:
Jolliegirl schreef:
en dan nog wat balken.

12 stukjes hout Knipoog Tong uitsteken ook aan de onderkant

onderkant heb je er 8 nodig , 2x4 Knipoog
en dan 2 palen
mja en 2 balken bijv.

2 houtjes Tong uitsteken

Mchl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:08

leuk mooi

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:08

Oke Tong uitsteken mag ook

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:13

man 4pagina's volkletsen over de beentjes de sprong dat de banden onveilig zijn enz...

maar ik ben het er wel mee eens Clown

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:26

leuke pony en kan precies wel goed springen Knipoog
maar op de laatste foto staat zijn beentje duidelijk dikker,
ik heb deze gekopierd en geplakt bij mijn afbeeldingen en uitvergroot, dan zie je duidelijk wel dat het dikker staat.
ik heb niets tegen springen, spring soms ook maar zou het dan met jouw pony voorlopig heel laag houden als je toch zo graag springt tot dat je eerst en vooral deftige bescherming voor haar hebt.
ik vind de getten van professional choice zeer goed maar dat is eigen keuze.
de gewone plastieken getten die geven niet mee aan de vorm van het paard en zijn bijlange niet zo soepel en zorgen voor overbelast bij het paard (gelezen op paard natuurlijk)
verder over de sprong ga ik er niet op ingaan,
zijn zoveel mensen die cross doen met vaste hindernissen en dat is dan niet gevaarlijk?
maar zou mss de lat langer maken en pony meer in het midden laten springen (minder kans dat ze in de banden blijft haperen)
oja laat mss een dierenarts komen voor dat beentje? kwestie dat je zekerheid hebt hé
verder nog veel amusement met je pony en draag er zorg van Lachen

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 19:34

muiske07 schreef:
leuke pony en kan precies wel goed springen Knipoog
maar op de laatste foto staat zijn beentje duidelijk dikker,
ik heb deze gekopierd en geplakt bij mijn afbeeldingen en uitvergroot, dan zie je duidelijk wel dat het dikker staat.
ik heb niets tegen springen, spring soms ook maar zou het dan met jouw pony voorlopig heel laag houden als je toch zo graag springt tot dat je eerst en vooral deftige bescherming voor haar hebt.
ik vind de getten van professional choice zeer goed maar dat is eigen keuze.
de gewone plastieken getten die geven niet mee aan de vorm van het paard en zijn bijlange niet zo soepel en zorgen voor overbelast bij het paard (gelezen op paard natuurlijk)
verder over de sprong ga ik er niet op ingaan,
zijn zoveel mensen die cross doen met vaste hindernissen en dat is dan niet gevaarlijk?
maar zou mss de lat langer maken en pony meer in het midden laten springen (minder kans dat ze in de banden blijft haperen)
oja laat mss een dierenarts komen voor dat beentje? kwestie dat je zekerheid hebt hé
verder nog veel amusement met je pony en draag er zorg van Lachen

morgen kijken we naar dat beentje, als dat dik is, halen we er een dierenarts bij.
maar als je de 1 na laatste foto bekijkt, is die niet dik. Dus volgens mij ligt het echt aan de camera

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:07

Wat een leuke pony! Kan ook leuk springen!!

Verder is het niet de veiligste manier, maar er kan altijd wel wat gebeuren ook met gewone hindernissen. Het is mss al een oplossing als je een langere balk kunt regelen dat het verder uit elkaar staat. Als die hem dan in het midden springt ook geen gevaar voor in de banden te springen!!

Heb alles gelezen, en vind de hindernis van Jolliegirl ook een goed idee wanneer dit zou lukken super!!! Misschien is het een idee als je is rond gaat kijken op een stort of iets dergelijks, waar je geschikt hout kunt vinden!!!

Ik denk niet dat het nodig is om meteen een dierenarts erbij te halen wanneer het beentje iets dikker is. Eerst even lekker afspuiten en goed koelen. Wanneer het na een week of twee nog dik is dan kun je altijd even een dierenarts erbij halen. En in de tussentijd niet springen, alleen rustig wandelen.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:13

wat een schattige pony Ja en zón lief naampje het is mijn TOPSY! Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:16

Jolliegirl schreef:
x__Ellis ik heb al gezecht wat je NIET moet doen, je bent slim genoeg om te bedenken wat je WEL kan doen!
en zo niet ben jij deze pony naar mijn mening niét waard!

* niet springen , tot je bescherming hebt
* fatsoenlijk materiaal(of tenminste iets waar ze niét in kunnen komen!
* leer hem longerend springen,zodat je niet mee hoeft te lopen en hij meer ruimte heeft

jij zegt nu : waar zie jij mij stil staan? ik loop gewoon mee, maar de pony springt nou een keer harder dan dat ik kan lopen.

en DAT is het probleem! jij loopt niet hard genoeg, niet die pony springt de ene keer harder dan jij kunt lopen, nee, zorg gewoon voor een lange lijnen laat hem zélf springen, dan hoef én jij niét mee te lopen, en die pony heeft ruimte!

vind het tevens nogsteeds een leuke pony (om niet als het zeurderig kakwijf over te komen die alleen negatief ken doen)

Ik ben het 100% met Jolliegirl eens

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:28

ik vindt het maar gezeur.
een pony kan altijd wat overkomen als je springt,
en niet iedereen heeft goed materiaal,
het ziet er aardig pijnlijk uit,
maar het gaat wel weer over
succes als je morgen weer gaat springen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:58

x__Ellis schreef:
Nee, voortaan doe ik dat waarschijnlijk ook niet meer.

Oja; en voor als het je interreseert, morgen gaan we weer springen en dan gaan we met emmers & misschien strobalen als het mag van Ids

OK dan! Goedzo, da's in iedergeval fijn om te horen (en dat meen ik echt) goed dat je toch wat doet met onze reacties.

vind het alleen jammer dat het dan weer zo gezegd moet worden, alsof het ons gene hol interesseert, het interesseert ons júist wel, anders hadden we hier ook niet gereageerd.... Knipoog
Het is gewoon een stukje veiliger, niet alleen voor de pony, maar ook voor jou. je zou er maar naast staan als zo'n pony met benen in de banden komten hélemaal door het lint gaat... Sigaar

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:01

arabierlover schreef:
ik vindt het maar gezeur.
een pony kan altijd wat overkomen als je springt,
en niet iedereen heeft goed materiaal,
het ziet er aardig pijnlijk uit,
maar het gaat wel weer over
succes als je morgen weer gaat springen

Klopt, niet iedereen heeft het officiele springmateriaal als staanders en mooi gekleurde balken.

Maar, ook zónder dit materiaal kun je tóch een redelijk veilige hindernis bouwen... bijv. dus met emmers of réchtopstaande autobanden die ergens tegenaan leunen. Zo zijn er hier ook eens foto's voorbij gekomen op bokt van iemand die zijn shet over een stalen buis liet springen Sigaar
en moet dat dan allemaal maar kunnen omdat je 'geen écht springmateriaal' hebt? als je een béétje nadenkt, kun je best redelijk veilige hindernissen bouwen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:04

Ravenna schreef:
hey emmers "doe dat a.u.b niet want als die het kappot stampt dan hou je vreselijke vleeswonden aan over".

ik wil zeggen vast in een autoband (kan gebeuren en zo leer je toch alleen maar van je fouten).
zolang je maar wel in het vervolg oplet wat echt gevaarlijk kan zijn voor je pony.
we super leuk die sprong dat die te vroeg was, ze kan leuk springen hoor en ook een leuke pony (ben wel weg van witte welshjes).

die strobalen kan je beter gebruiken Haha!

Strobalen zijn inderdaad nog veiliger ja Knipoog maargoed, heb hier ook wel eens gehad dat ze een toch wel behoorlijk dikke balk doormidden trapten, ja, daar kan je ook wondjes van krijgen.
meestal gebruik ik met springen ook wel peesbeschermers, ook voor het aantikken v/d balken, of als ze balk tegen been krijgen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:06

x__Ellis schreef:
Anonimo_h schreef:
Heel eerlijk gezegd zie ik het punt niet zo, wij deden het vroeger precies zo en ja dat gaat weleens mis maar er is nog nooit een pony verongelukt hoor bij ons, ze leven allebei nog en we zijn al ruim 10 jaar verder.
Het is een leuke pony en veel plezier er nog mee, en kleine ongelukjes gebeuren nou eenmaal, kan net zo goed gebeuren met goed hindernismateriaal en bescherming

iemand zei ook dat het handiger is als je een plaat ofzo erbovenop legt, lijkt me helemaal niet slim Clown

Dat was ik.... ook zo'n hindernis zou ik niet graag bouwen, ik zette er ook neer iets in de trant van 'desnoods', was niet bedoeld van 'oh maar dat is al een stúk veiliger', maar meer van 'dan heb je in ieder geval niet die grote 'gaten' van de banden.. Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 08:35

Luigie schreef:
wat een schattige pony Ja en zón lief naampje het is mijn TOPSY! Haha!

haha Tong uitsteken bedankt

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 08:42

Maareh, wat moet ik dan voor bescherming hebben? ik ben nu altijd op zoek naar beenbeschermers. Maar welke zijn dan het beste? En het goedkoopst het liefst.. Bloos

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:16

Nou het bestje zijn peesjes denk ik zo Tong uitsteken
Heb ik ook altijd en vind je volgens mij in alle prijsklasse moet je gewoon eens rondkijken Lachen