xDaPhNex schreef:Hij heeft zo'n harde mond, omdt hij dus MET stang voor de kar loopt! probeer eens een dubbelgebroken bitje met losse ringen.
ennuh... Bandages met springen!? onverstandig!!!
Springen met bandages moet kunnen, mits goed aangelegd...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xDaPhNex schreef:Hij heeft zo'n harde mond, omdt hij dus MET stang voor de kar loopt! probeer eens een dubbelgebroken bitje met losse ringen.
ennuh... Bandages met springen!? onverstandig!!!
Citaat:Bit met dubbelgebroken mondstuk:
Het mondstuk verdeelt de druk gelijkmatig(er) over tong en lagen. Een dubbelgebroken trens kan niet tegen het gehemelte schuren en is zacht voor de lagen omdat de tong een gedeelte van de druk overneemt.
_anton_love_ schreef:jullie hoeven niet alleen 100 X dubbel te zeggen als 1 het heeft gezegt hoef je de andere het niet nog een keer te zeggen en daarom op volgt het nog een keer,!
Als ik hem meer teugel geeft trekt hij de teugels uit mijn handen.
En ik wil geen scherper bit voor hem! ik wil dat hij het met dit bit kan dit is gewoon een vriendlijk bit vind ik en ik heb het niet met scherper bitten daar ben ik niet zo van.
_anton_love_ schreef:Als ik hem meer teugel geeft trekt hij de teugels uit mijn handen.
Flying_Angel schreef:Het lijkt erg of je hem in de krul trekt. Dus let daar een beetje op want je komt heel streng in met je handen.
Springt leuk zegAlleen ik vind de hindernis een beetje onveilig. Aan de ene kant kan het balkje vallen maar de andere kant niet, en leg er een grondbalk onder.
_anton_love_ schreef:nee al doe ik allemaal niks met me handen !
Dan trekt hij ook hij doet het altijd.
maar ja vandaag alleen maar viguren met hem gereden!
bij elke langezeide! en hij kwam vanzelf in stap en draf naar benee zonder dat ik was vraag! hij komt wel te laag maar hij doet het zonder dat ik met zijn bitje speel!
CtjeLief schreef:lieve schat, dubbelgebroken bit is juist milder en juist veel minder "scherp"... kunnen ze meer mee spelen...
je mist misschien toch nog wel wat ervaring voor zo'n paard als ik zo dit lees..
Flutterby schreef:CtjeLief schreef:lieve schat, dubbelgebroken bit is juist milder en juist veel minder "scherp"... kunnen ze meer mee spelen...
je mist misschien toch nog wel wat ervaring voor zo'n paard als ik zo dit lees..
Ik rijd ook een karrepaard en rijd dus écht niet met dubbelgebroken (ik wil nog niet dood namelijk) Heb een tijdje met enkelgebroken gereden maar dat had de verkeerde uitwerking, instructrice dacht dat een ongebroken bustrens mogelijk de oplossing was.. Inmiddels rij ik deze pony al 5 of 6 jaar en gaat het rázend goed.. mét een soort van stang dus! Er zijn paarden die dat gewoon nodig hebben, ik zeg niet dat deze dat is maar ik sluit het ook niet uit
als je foto's wil moet je maar pb-en
_anton_love_ schreef:nee al doe ik allemaal niks met me handen !
Dan trekt hij ook hij doet het altijd.
maar ja vandaag alleen maar viguren met hem gereden!
bij elke langezeide! en hij kwam vanzelf in stap en draf naar benee zonder dat ik was vraag! hij komt wel te laag maar hij doet het zonder dat ik met zijn bitje speel!
Citaat:maar weet je wat het is als ik hem zijn hoofd beetje in de ludcht rijd krijg ik weer van die reacties van ga je paard is wat lager rijden