Ebo part II, een weekje later.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Re: Ebo part II, een weekje later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:52

Hee Katja wat een leuk foto's van jou en de pony, staat je goed Haha!
En ik denk dat je wel goed bezig bent geweest en dat er veel Bokkers hebben gereageerd op je andere topic snap ik wel een beetje ik vond de titel ook wel wat schokkend Bloos
Maar in het echte leven zijn er veel paarden en pony's die de naam gevaarlijk en onbetrouwbaar hebben en die dus in de meeste gevallen door de ruiters zelf verpest zijn en gelukkig zijn er mensen zoals jij die dat dan toch nog op tijd kunnen herstellen voordat er ernstige ongelukken gebeuren of voordat zo'n dier bij de slager belandt.
En nee dan ziet het er niet altijd even vriendelijk uit, maar het eindresultaat is gelukkig wel goed. Pling

Ik denk inderdaad niet dat je nu de 30 pagina's gaat halen Ach gut

LufBeAuTyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:59

Leuk beest!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:57

Zo zie je maar weer wat een beetje consequent zijn en even streng rijden kan bewerkstelligen. Goed gedaan, beter even een paar keer wat strenger rijden (want meer is het niet wat je liet zien in het vorige topic, ik snapte de heftige reakties ook niet zo) dan maandenlang met dat dier lopen te vechten en uiteindelijk nog niets bereikt hebben Knipoog

Wat me wel opviel: je schreef dat hij de linkergalop nog niet zo fijn deed, met name het aanspringen. Maar ik dacht te zien dat je je linkerhand af en toe te veel liet inwerken. Alsof je die een beetje vastzette. Misschien tijdens het aanspringen linksom de pony iets contrastelling aan laten nemen? Mijn jonge paard had moeite met rechts, ook omdat ik in mijn rechterhand toch wat sterker ben en daardoor had ie de neiging met aanspringen even rechts vast te pakken (logisch als ik ook vasthoudt Clown ) Heb hem toen op de volte gezet en iets contrastelling gevraagd, toen ging het prima. De dagen daarna extra op gelet mijn rechterhand te geven en hem weer met de juiste stelling aan laten springen met de buitenkant gesloten en met een vriendelijke binnenhand.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:15

Contrastelling kan idd enorm helpen om aan te springen, das een goeie tip!