Jobbeltje schreef:Heyy Ans!
Ook al aan de FRIES?
Toen ik de eerste foto zag dacht ik: heel verstandig, cap op, laarzen aan, rijbroek etc. Lekker veilig.
"helaas" kwamen toen de volgende foto's zonder cap. Echt meis neem van mij aan, zet bij die jonge dieren gewoon een cappie op. Hij zit je toch niet in de weg? Waarom zou je het dan NIET doen? (geef eens 1 goede onderbouwde reden...?)
Ik heb ervaring genoeg met jonge paarden zadelmak maken en inrijden. Ook friezen. Maar ik zou nooit maar dan ook nooit de tweede keer zonder cap opstappen. Soms zijn ze de eerste keer zo overdonderd, dat ze de tweede keer moeilijker zijn omdat ze dan weten wat er komen gaat.
En ook al voelt het paard voor jou 100% vertrouwd aan, het is en blijft een dier. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hij zal maar struikelen door onbalans, en jij met je kop op een paal of een bakrand... eeuwig zonde!
Maar goed, genoeg over je capPaard ziet er leuk uit. Probeer hem voorwaarts te leren lopen zonder sporen. Niks is zo vervelend als een flegmatieke knol die je vooruit moet schoppen. Inrijden kun je maar 1x doen, probeer het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken voor later. Eerst voorwaarts, dan zoekt ie vanzelf je hand op.
Hoe gaat het trouwens met Pecunia? Binnenkort ook rijfoto's van haar? En Kas? daar nog wat van gehoord?
Hoi Ans deel deze mening helemaal
Plus wat zeg je tegen je dochter of zegt een ander tegen je dochter als jij eraf valt met dusdanige gevolgen, meis je hebt nog een verantwoording thuis...dus sorry zonder cap niet verstandig...
Gr.Daan

Paard ziet er leuk uit. Probeer hem voorwaarts te leren lopen zonder sporen. Niks is zo vervelend als een flegmatieke knol die je vooruit moet schoppen. Inrijden kun je maar 1x doen, probeer het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken voor later. Eerst voorwaarts, dan zoekt ie vanzelf je hand op.

. Het valt me zeker op dat je hem nauwelijks in de mond zit.