Paard van 16 kopen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liset_Diffie

Re: Paard van 16 kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:10

Het licht er wel aan wat voor conditie het paard nog heb.
En 16 vindt ik persoonlijk ook nog niet hou hoor 25/30 komt er een beetje aan te zitten ja.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:42

Ligt eraan wat je voor verwachtingen hebt. Wil je gewoon lekker (recreatief) wat dressuur rijden of wil je heel fanatiek dressuur gaan rijden?
Als je een leerpaard zoekt, is een iets ouder en ervaren paard een goede keuze.
Als het paard gezond is kan die nog wel wat jaartjes mee hoor Ja
Bovendien valt de vraagprijs natuurlijk ook erg mee in vergelijking met de gemiddelde vraagprijs voor paarden die de meesten zich tegenwoordig vragen. Lachen

Je zult dus gewoon moeten kijken wat jij in de toekomst met het paard van plan bent, hoe gezond/fit het paard is, op welke niveau het paard nu loopt etc. Als het paard precies is wat jij zoekt, dan zou ik er gewoon voor gaan.

Onze a-pony is nu ook een jaar of 16, maar ze lijkt járen jonger. Ze is nog lang niet versleten. Ons paard hebben we dit jaar op 20-jarige leeftijd moeten laten inslapen helaas, ze had waarschijnlijk kanker, dus had niks met ouderdom te maken. Er zijn trouwens genoeg Bokkers die oudjes van achteraan in de 20 hebben en er zelfs nog wedstrijden mee rijden. Ja

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:32

ik ben benieuwd,wat de ts nu doet. Zoals al vaker gezegd, je kunt echt nog heel veel (jaren) plezier hebben van een 16 jarige!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:18

ik zou niet weten waarom niet ??

een paard van 16 kan nog een tijd mee hoor Haha! Haha!
en ze hebben meer ervaring met alles Knipoog

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:21

ik zou het persoonlijk niet doen, het paard kan wel erg fit zijn en daar is echt niets mis mee

ik typ dit berichtje niet om iemand af te kraken ofzo hoor Knipoog

maar, 16 begint wel een beetje oud tot bejaard te worden, als da tpaard nog gewoon kan lopen is daar ook niets mis mee, en kan je er nog makkelijk op rijden, maar je moet niet vergeten dat het paard nou wel op een leeftijd is, dat je er binnenkort afschijd van moet nemen, dat binnenkort kan overings 3 jaar duren, maar ook makkelijk 10 jaar. Dat verschilt per paard... Sommige super fitte paarden kan je de volgende dag dood kunnen vinden, dit kan natuurlijk ook bij jonge paarden gebeuren, maar dan heb je wat minder kans!

zelf zou ik een paardje kopen die ongeveer 5/6 jaar oud is. Maar gelukkig zijn alle mensen verschillend, als jou gevoel zegt: dit paard daar kan ik mijn bestaan mee opbouwen, dan moet je het doen!
elk voordeel heeft zijn nadeel, en elk nadeel zijn voordeel, probeer op je gevoel af te gaan! Knipoog

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:24

Nou er is niets mis met een paard van 16 hoor.Mijn merrie heb ik ook gekocht toen ze 16 was en ze was vol pit.Tegenwoordig is ze al 22 maar nog dagelijks hebben we veel plezier met haar met rijden.
Ik heb haar zelfs met martingaal moeten rijden omdat ze te sterk en te snel was met springen,er zat geen rem op.
Ik ken paarden die al veel jonger versleten zijn en het is inderdaad maar net wat je er allemaal mee wil doen.Kijk voor de topsport zou ik ze niet meer gebruiken,maar voor lekker buiten te rijden en wat dressuur is een paard van die leeftijd nog prima.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:26

Ik zie ook niet in waarom t niet zal kunnen als t precies t paard van je dromen is. Wel zou ik het laten keuren zodat je weet dat het paard geen bijzondere gebreken heeft..

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:28

als het een leuk paard is,
en nog in goede conditie. zou ik niet weten waarom je het niet zou doen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:45

deze gek heeft deze winter haar verzorgpony gekocht... van 22 jaar oud!
maar ze is kerngezond, heeft in de twee jaar dat ik haar ken nog geen dag wat gemankeerd, is sinds de aankoop zelfs nog vooruit gegaan
Het hangt ook van zoveel factoren af: wat kan je al? hoe snel leer jij? hoe ver wil je komen? is het je eerste paard? Want als jij een pittige tante bent die haast elk weekend op dressuur wil, dan zal je dit paard snel beu zijn. Als je daarentegen lekker samen wil leren en wil zien hoe ver je kan komen met een eerste eigen paard, dan is een ervaren dier zeker een plus

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:38

als het paard nog fit genoeg is en gezond zou ik het zeker niet afslaan

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:46

Als je het klikt met dat paard dat moet je haar gewoon kopen. Wel even een aankoopkeuring doen maar goed dat is altijd erg verstandig. Met die leeftijd kunnen ze echt nog een hele hoop en zijn ze absoluut nog niet afgeschreven. Een ander verhaal wordt het wanneer ze niet door de keuring komt. Ik zou willen dat veel meer ruiters een ervaren paard van die leeftijd zouden kopen ipv een groentje.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:15

waarom zou je een 16 jarig paard niet kopen? Als ze alles heeft wat je zoekt zou ik het gewoon doen! Zo'n paard kan nog jaren mee! Ik verzorg een 24-jarige merrie, die nog hartstikke fit is.. en 16 is niet eens zo oud Knipoog