Ziezo Voor het eerst bereden [HAW]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showtime_

Re: Ziezo Voor het eerst bereden [HAW]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:58

Ik vind het in ieder geval veel te snel gaan.. meteen de eerste dag al los draven... ik ga altijd eerst hangen dan ene been dr overheen als het kan en meteen weer eraf en na 2 weken minimaal pas in draf maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk..

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:04

marquez1 schreef:
Niemand zegt dat ze geweldig rijden Knipoog
Daarbij: op HAW mag je commentaar/kritiek/tips geven, vind je dat erg moet je geen foto's plaatsen.
Begrijp me niet verkeerd er geven alleen maar mensen hier hun mening Lachen

idd, je moet erover kunnen. Ik weet dat het niet leuk is dat alle mensen tegen je zijn, maar het zijn alleen maar tips! Knipoog Het is heus niet allemaal raar bedoelt hoor[/quote]

Hoho niet ALLE mensen zijn er tegen he (ja sorry nu ga ik ook zoeken Dromen )[/quote]

je snapt wel wat ik bedoel Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:38

Marlies22 schreef:
Ze bedoeld (denk ik) dat het niet heel slim is om met je voet in de beugel te gaan, als je naast t paard 'hangt'. Als hij/zij een flinke bok maakt, kan ze minder snel naast dr paard springen, dan wanneer ze dr voeten niet in de beugel heeft. Lijkt me ook niet heel goed voor dr rug, om in 1 beugel te gaan hangen Lachen

Wel een erg mooie pony! Gaaf hoofdje heeft ze! Lachen

dit is precies wat ik bedoelde te zeggen.

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:44

Ik vind dat jullie veel ineen keer hebben gedaan.
eerst gaan hangen dan al zitten nog een beetje later al rond stappen.
En zelfs al een klein drafje.
Ik zou het bij wat hangen gehouden hebben.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:51

idd

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:53

Dit ziet er niet verkeerd uit hoor, ja heel gespannen maarja dat zijn er wel meer voor de 1e x logisch toch ( bokken gaat die dnek nog wel x flink hij is nu natuurlijk beetje onder de indruk ) die ontspanning komt vanzelf wel.. enne dat gelijk opstijgen is wat je zelf fijnst vind zo leren ze wel het snelt en makkelijk.. Ik heb trouwens niet dit hele topic doorgelesen hoor dus weet niet wat er allemaal gesegt is..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:29

QuickSilver schreef:
Ik vind het in ieder geval veel te snel gaan.. meteen de eerste dag al los draven... ik ga altijd eerst hangen dan ene been dr overheen als het kan en meteen weer eraf en na 2 weken minimaal pas in draf maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk..

hoe kun je dat al zeggen dat dit de eertse keer hangen is.
ze heeft hiervooor al een paar keer gehangen.
maar deze keer was hij zo braaf dat ze erop is gegaan.
en als je het leest was het een klein drafje.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:32

verder voel ik me niet beledigt, want ik zat er niet op, ik ben diegene die de foto's maakte.
ik wist van te voren dat ik zulke reactie's kon verwachten en ik zie ook wel dat dit geen perfect beeld is.
maar iedereen heeft zijn eigen aanpak en er is altijd wel een keer commetaar op, denk ik

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:33

Ik vind dat je veel te snel gaat met zo'n verschrikte gespannen pony om al meteen te gaan draven ed.
Hij loopt niet eens relaxed met het zadel zonder ruiter.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:34

mischien moet je door het topic heen lezen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:38

Dat heb ik gedaan, maar ik reageer op wat ik op de foto's zie en IK zou het anders doen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:39

Nou wat vreemd... dit is al de eerste keer dat jullie erop zitten... je zou toch denken die ontspanning moet er al lang zijn????

Kom op mensen, dit is de eerste keer dat er iemand op zijn rug zat! Nee en dat ziet er vrijwel nooit ontspannen uit!

Gewoon lekker rustig doorgaan en niets forceren! Dan komt het vast helemaal goed Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:41

Het paard kijkt imo verschrikt en bang, en ik kan je wel vertellen de mijne deed dat echt niet.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:41

ja daarom, als je 2 weken aan alleen een drafje erop begint, dan ben je lanfg bezig.
volgens mij hebben de meeste mensen die in dit topic hebben gereageerd nog nooit een pony gezien die zadelmak gemaakt werd.
en ieder paard reageert er weer anders op niet ieder paard is hetzelfde

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:43

Dan ben je idd lang bezig, en dat ben ik ook, maar ik doe het liever met rust en geduld.

Ik heb zelf een 3-jarige staan waar we mee bezig zijn. En dat ieder paard anders reageerd is idd waar.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:44

ieder zijn eigen manier weer vind ik Lachen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:49

het ene paard is het andere niet, ga maar eens bij een stal kijken hoe ze het daar doen, die veel paarden inrijden.(overigens niet alle) Hoeveel paarden in de eerst week al los draven etc. daar zit tijdsdruk achter, maar ja menig bokker ziet dat natuurlijk niet...
Daarbij mijn paard die is al 4 al bijna een jaar onder het zadel, enne die bokt ook nog iedere keer aan de longe, met zadel of zonder zadel, maar dat heet een paard die effe zijn energie kwijt moet.. En beter aan de longe als niemand der op zit dan als dat meisje erop zit, en schijnbaar heeft die het daar niet gedaan!!!

en het ene paard loopt met zijn kop tussen de benen de ander met zijn hoofd in de lucht, ik neem niet aan dat jullie hadden willen zien dat ze haar pony in de krul trokken of wat dan ook, hier loopt het paardje gewoon gemakkelijk!!! en dat gaat na verloop van tijd ook wel weer beter!!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:53

misschien kun je beter de teugels eerst laten voor wat ze zijn, en het halster om de nek vast pakken. het lijkt er namelijk op dat je een beetje in de mond hangt. vooral een van de laatste foto's.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:57

Erg leuke pony op een bekende lokatie. Haha! Ik zou alleen het halster om de nek vasthouden. Dan voorkom je dat je in de mond zit en bij onverwachte bokken kan je makkelijk je evenwicht houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:10

ok.. Iedereen doet het natuurlijk op zijn of haar eigen manier. Dat moeten we ook respecteren. Allereerst heb ik respect voor je zusje, want een pony die zo bokt aan de longe, daar was ik nog niet eens op gegaan. Clown

Ik heb het met mijn pony heel anders aangepakt, nou ja ik ben er nog mee bezig. Ik heb eerst veel grondwerk gedaan, zodat het paard me volledig vertrouwd en ik duidelijk de leider ben van ons 2-en. Ik moet hem overal met alles kunnen aanraken, zonder ook maar een spoortje stress of angst. Het zadel opleggen moet de normaalste zaak van de wereld worden, Laat gewoon tussen het opleggen van een zadel en het eerste op stappen wat tijd. Verder heb ik al gewerkt aan de lange lijnen voordat ik er op stap. Het paard is dan goed gewend aan het bit en voorkomt heftige reacties als jij per ongeluk toch aan de teugels komt. Ik bedoel, uit eindelijk zal je toch met je teugels aan de gang moeten, dan heb ik liever dat hij dat al kent dan dat daar weer stress om moet komen. Ik leer ook de paarden alle commando's vanaf de grond op stem. Ik ben misschien wel veel langer bezig dan de gemiddelde stal waar ze paarden inrijden, maar ik hoef er maar 1 in te rijden en er zit geen tijdsdruk achter. Zo lang je zelf te tijd hebt, en die ook neemt zal je niet snel problemen ondervinden. Gun je paardje de tijd, ook de tijd om alles te verwerken. Verder heb je een bloedmooi paard! Wat het bokken aan de longe betreft, ik wil dat dus absoluut niet hebben. Longe is werk, net zoals rijden en dan is bokken of andere fratsen niet gewenst. Mijn paard lijkt dat te weten, want ze bokt nooit. Maar laat ik haar los in de bak, dan gaat ze helemaal door het lint. Die energie die ze hebben, laat je paard die kwijt raken in de wei ofzo.

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:12

leandros schreef:
ja daarom, als je 2 weken aan alleen een drafje erop begint, dan ben je lanfg bezig.
volgens mij hebben de meeste mensen die in dit topic hebben gereageerd nog nooit een pony gezien die zadelmak gemaakt werd.
en ieder paard reageert er weer anders op niet ieder paard is hetzelfde

ik ben dit met je eens! vind sommige reacties wel erg overdreven...
tuurlijk is dat paard een beetje angstig, het moet immers vertouwen krijgen met dat nieuwe geval op z´n rug en bovendien kan het paard je amper zien, hij hoort alleen maar wat er op z´n rug gebeurt en het is dan ook volkomen normaal dat het paard dan bij de 1ste keren wat angstig is.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:14

Onwijs gaaf paardje Ja Hoe je hem inrijd, is je eigen manier dus daar heb ik geen commentaar op. Al vind ik het toch ook iets snel Knipoog
als ik jou was zal ik niet teveel met je hakken in zijn buik zitten (dat lijkt zo) want na een tijdje snapt ie helemaal niet meer wanneer hij moet reageren en wanneer niet. Dus wees heel duidelijk tegen hem. Verder ziet het er leuk uit en je hebt een leuke pony, succes verder met inrijden Lachen

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:59

bergkraai schreef:
Nou wat vreemd... dit is al de eerste keer dat jullie erop zitten... je zou toch denken die ontspanning moet er al lang zijn????

Kom op mensen, dit is de eerste keer dat er iemand op zijn rug zat! Nee en dat ziet er vrijwel nooit ontspannen uit!

Gewoon lekker rustig doorgaan en niets forceren! Dan komt het vast helemaal goed Haha!

zo denk ik er ook over..
Zo te zien is hij harstikke braaf voor de eerste keer !
en dat ontspannen zijn komt allemaal vanzelf wel,
idd gewoon zo door gaan! Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:09

dank je wel voor de leuke reactie's
ik heb hem vanochtend nog heel even gelongeerd en lekker geborsteld.
hij doet echt geen stap verkeerd en het is een echte aandacht trekken.
we gaan vanavond er weer op. (20 min)
en als ie goed zadelmak is doen we wel wat rustiger aan.
omdat hij doorgepakt moet worden anders is ie halgebakken zadelmak.
mischien maak ik dan wel weer foto's

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:27

Whisperke schreef:
en het ene paard loopt met zijn kop tussen de benen de ander met zijn hoofd in de lucht, ik neem niet aan dat jullie hadden willen zien dat ze haar pony in de krul trokken of wat dan ook, hier loopt het paardje gewoon gemakkelijk!!! en dat gaat na verloop van tijd ook wel weer beter!!

Heb jij andere foto's gezien dan ik?
Kijk eens goed naar die laatste rijfoto, dat is een alles behalve gemakkelijke houding voor dat paardje

Ik heb trouwens nog een bedenking...
ik denk dat de foto's in volgorde staan Lachen
de teugels worden steeds korter en korter, in het begin hangen ze ontspannen, dan korter in een grote boog, dan een kleine boog en dan heeft ze bijna het bit vast.... ik hoop dat de rest van de training niet zo gaat verlopen want dan lig je er binnenkort wel heel hard naast volgens mij

mja, het zijn momentopname's he, jullie zullen er wel een beter zicht op hebben, let er gewoon een beetje op Lachen en zeg tegen je zusje dat ze ook een beetje meer op haar zit mag letten, recht zitten Lachen - ik denk dat ongeveer elke zadelmak paard gaat lopen en ambetant wordt als je naar voor valt, de teugels zo kort neemt en je hakken in zijn buik drukt.
Ik denk dat je mss eerst zelf moet ontspannen en het idd beter wat rustiger aan zou doen, zien dat je er zelfzeker en rustig opzit en dan pas draven etc.

nuja, succes, het komt wel goed