Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marquez1 schreef:Niemand zegt dat ze geweldig rijden
Daarbij: op HAW mag je commentaar/kritiek/tips geven, vind je dat erg moet je geen foto's plaatsen.
Begrijp me niet verkeerd er geven alleen maar mensen hier hun mening
Het is heus niet allemaal raar bedoelt hoor[/quote]
)[/quote]
Marlies22 schreef:Ze bedoeld (denk ik) dat het niet heel slim is om met je voet in de beugel te gaan, als je naast t paard 'hangt'. Als hij/zij een flinke bok maakt, kan ze minder snel naast dr paard springen, dan wanneer ze dr voeten niet in de beugel heeft. Lijkt me ook niet heel goed voor dr rug, om in 1 beugel te gaan hangen
Wel een erg mooie pony! Gaaf hoofdje heeft ze!
QuickSilver schreef:Ik vind het in ieder geval veel te snel gaan.. meteen de eerste dag al los draven... ik ga altijd eerst hangen dan ene been dr overheen als het kan en meteen weer eraf en na 2 weken minimaal pas in draf maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk..

Ik zou alleen het halster om de nek vasthouden. Dan voorkom je dat je in de mond zit en bij onverwachte bokken kan je makkelijk je evenwicht houden. 
leandros schreef:ja daarom, als je 2 weken aan alleen een drafje erop begint, dan ben je lanfg bezig.
volgens mij hebben de meeste mensen die in dit topic hebben gereageerd nog nooit een pony gezien die zadelmak gemaakt werd.
en ieder paard reageert er weer anders op niet ieder paard is hetzelfde
Hoe je hem inrijd, is je eigen manier dus daar heb ik geen commentaar op. Al vind ik het toch ook iets snel 

bergkraai schreef:Nou wat vreemd... dit is al de eerste keer dat jullie erop zitten... je zou toch denken die ontspanning moet er al lang zijn????
Kom op mensen, dit is de eerste keer dat er iemand op zijn rug zat! Nee en dat ziet er vrijwel nooit ontspannen uit!
Gewoon lekker rustig doorgaan en niets forceren! Dan komt het vast helemaal goed
Whisperke schreef:en het ene paard loopt met zijn kop tussen de benen de ander met zijn hoofd in de lucht, ik neem niet aan dat jullie hadden willen zien dat ze haar pony in de krul trokken of wat dan ook, hier loopt het paardje gewoon gemakkelijk!!! en dat gaat na verloop van tijd ook wel weer beter!!

en zeg tegen je zusje dat ze ook een beetje meer op haar zit mag letten, recht zitten
- ik denk dat ongeveer elke zadelmak paard gaat lopen en ambetant wordt als je naar voor valt, de teugels zo kort neemt en je hakken in zijn buik drukt.