marijkje1990 schreef:Mijn pony word saggie als je hem of aan de teugel rijd of in de krul loopt.. tja ik doe wat mijn pony wilt anders wilt ze nooit meer de bak in.. *G*d heeft altijd alleen diegene die gezeur heeft over pony* als iemand anders er op rijd zonder aan de teugel te lopen krijgt ie goed reactie
@Marlin: Hmm ik heb jou wel eens op dat dravertje zien rijden .. ik zou daar maar eerst ook naar kijken want zuiver loopt ie niet achter! zo heb ik het eindlijk gezecht.
Nynke is geen dressuur pony en op Manege in Emmeloord leerde ik niet aan de teugel te lopen maar juist trekken.. Ik rij meestal met lange teugels omdat ze vaak struikelt blablablabla.. bij een ander paard mag ik geneens aan de teugel lopen en wijken moet ik doen... En over die angeste.. Ik ben niet bang op haar.. anders zou ik wel een cap dragen.. Omdat ik haar inhou met mijn handen is omdat mijn zit daarmee niet werkt daar reageert ze niet op en ik wil zeggen het enigste wat zij haat is de bak! En les volgen ga ik helemaal niet doen.. onsin waar ik niks leer jaah das leuk daarvoor ga ik geen 50 euri besteden voor maar 4 keer en dan heb je nog de grootste kans dat het baasje niet kan brengen... en nog een ding..CAP IS EIGENRISICO en die ongeluk was met mijn hand waar nu de hele zenuw van kapot is en die niet meer goed kan gebruiken.ze heeft nu tijdelijke vakantie en jah ik kan wel comentaar aan maar dan reaggeer ik ook. Ze is een paard met een hele raare boekje en als er net een ander paard in de bak is geweest wilt ze naar stal en tja natuurlijk geef ik haar vrijheid in de mond dat doe ik echt wel .. ik kies namelijk niet wanneer de foto's genomen worden. Ik snap wel allemaal wat jullie bedoelen enzo maar als ze echt niet aan de teugel wilt laat ik het haar ook niet doen.
Ik vind je hier heel erg kort door de bocht reageren.
Als je angsten hebt gehad of je paard wordt gauw sjaggie of heet dan gebruik je toch een cap? Zelfs al moet er niets gebeuren. lees ook even de boktregels want voor zulke commentaar " Cap is eigen risico geen commentaar " kan je topic gesloten worden.
Dan over de les : als ik de foto's zie vind ik persoonlijk dat je wel wat les kan gebruiken. Jij vind les "on
zin waar je niets leert?? Iedereen, hoe goed ze ook zijn, kan wel wat bijleren.
Je neemt ook teveel hooi op je vork door nu al te beginnen wijken : je kan toch veel andere, meer basis dingen doen, om het leuk te houden : overgangen maken, oefeningen ( voltes, gebroken lijnen,..) maken... Trouwens mijn priveles kost me 10€ / uur...
Mijn persoonlijk mening is dat je paardje eerst een pak ontspannener mag worden en zijn achterhand er veel beter mag onderbrengen en dat gaat volgens mij niet op deze manier gebeuren : ik heb met mijn paard 1,5 jaar gereden op zit en benen en bleef er vooraan af. Resultaat : wat je ook ziet op jou foto's : een giraffenekje. Al de energie die je er vanachter instopt met je benen, loopt hij er vooraan gewoon terug uit. Je moet meer contact houden met de teugels en hem proberen iets meer voorwaarts neerwaarts te rijden. En dat wil niet zeggen in de krul trekken : nu ik ook bewuster op die manier rijd komt mijn paard zijn acherhand er mooi onder, loopt hij netjes en heeft een goed ruggebruik.
Momenteel ben ik, metn ieuwe instructuer, hier een 2 tal maanden aan bezig en aan wijken zijn wij nog niet begonnen hoor! Ik wil eerst de basisgangen, overgangen, ...netjes onder controle hebben.
Verder zeg je dat hij toch niet reageert op je zit en je daarom maar gaat trekken : dat is teken dat jou hulpen met je zit niet goed doorkomen. Weeral een reden om les te nemen...
Verder vind ik het zadel inderdaad ook wat aan de kleine kant.
Verder als de bak zo zwaar is kan je misschien beenbescherming gebruiken? Is maar n kleine tip. Gisteren ook in zo'n zwembad gereden en het is toch een geploeter voor die beestjes...
Ik vind dat iedereen hier goede, nuttige en opbouwende commentaar geeft en ik vind dat je daar telkens vrij bitsig op reageert. Dan is mijn mening dat je geen HAW topic moet openen. Probeer er van te leren en dat komt allemaal goed!!
Verder leuke FJord!