Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Barmat schreef:Laura24 schreef:@Barmat: dat ben ik met je eens, MAAR: de TS had dus wel gelijk dat er een grondbalk lag, en daar werd ze nogal over afgebrand...
Dat klopt en dat was niet juist, maar dat er gelijk dan weer een elite-groepje er boven op springt om om het hardst te gaan roepen dat "die anderen met hun commentaar" het totaal mis hebben en dat ZIJ het wél weten hoe het hoort (en het daarbij behorende arrogante gedrag) schiet mij éven in het verkeerde keelgat
Ik heb een (onbewuste) fout gemaakt door grondbalk en drafbalk verkeerd om te zeggen, maar hey, irl maken wel meer mensen fouten of niet?
DresslOver schreef:Feit is gewoon dat de ts en het paard SAMEN niet ervaren genoeg zijn om samen goed te springen. Daarom zou ze er verstandig aan doen om góed les te nemen, en eerst meer dressuurmatig te trainen.

zazoeyou schreef:LittleRose schreef:Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.
Hoe durf je![]()
Makkelijk he?? paard de schuld te geven,,
Ik denk dat hij telkens weer aangeeft aan jouw hoe JIJ hem in de weg zit,, hij is dus NIET lomp,, maar jij zit hem te treiteren...
Ja sorry hoor??daar kan ik dus niet tegen
en dan met jouw techniek 1.20 springen???? dan heb je heel erg veel geluk gehad dat je niet over de kop ben gegaan met paard en al..
Ze zit hem te treiteren? Nah lekkere beschuldiging... Ben wel eens benieuwd naar springfoto's van al deze commentatoren!!

zazoeyou schreef:Ik zou maar een andere instructeur(trice) zoeken,,want dit is geen grondbalk,, grondbalk ligt niet onder de hindernis maar er verder voor,, grondbalk is bedoeld om eerst overheen te draven dan wel galoperen ALVORENS men de sprong neemt![]()
Dus balk galopsprong hindernis
net iets voor de hindernis zoals op de foto van pagina 1!
het is zodat je paard beter kan inschatten wanneer die moet springen. anders ziet er ook een heel leeg uit zo'n vlak onder de hindernis, best moeilijk voor ze

je paard komt er te dicht onder, dat is de reden dat ie zo gek springt
je moet goed weten wanneer je hem moet doorrijden en iets bij je moet houden! ik adviseer je absoluut te vragen of je instructrice(teur) je daarmee te helpen! want ik denk écht dat dit het probleem is
gr mandy 
. zazoeyou schreef:LittleRose schreef:Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.
soms helpt dat en hoef je ook minder met je teugels te doen.pearlie schreef:[Goh wat knap toch, dat sommige mensen met een paar foto's kunnen beoordelen hoe iemand rijdt....Ze zit hem te treiteren? Nah lekkere beschuldiging... Ben wel eens benieuwd naar springfoto's van al deze commentatoren!!
![]()
Denk alleen wel dat het verstandig is voortaan een cap op te zetten

ik denk dat we het topic beter kunnen vullen met commentaar waar ze wat aan heeft

XchantjuhX schreef:Het commentaar wat wordt gegeven IS commentaar waar ze wat aan zou hebben
Maar als ze er niets mee doet... tsja dan blijft het een 'lomp paard'
Je kan niet verwachten dat mensen bij haw hier nets over zeggen, vooral als het paard de schuld krijgt... daar kan ik heel slecht tegen

XchantjuhX schreef:Het commentaar wat wordt gegeven IS commentaar waar ze wat aan zou hebben
Maar als ze er niets mee doet... tsja dan blijft het een 'lomp paard'
Je kan niet verwachten dat mensen bij haw hier nets over zeggen, vooral als het paard de schuld krijgt... daar kan ik heel slecht tegen
dat lijkt em namelijk veel nuttiger
Ik wil echter alleen advies geven en je niet afkraken.
Ik heb lessen gehad bij Jan Dolfing, maar wel meegemaakt dat IK eraf lag en de pony het parcoursje lekker zelf verder sprong... haha.