Hoe lomp kan je paard springen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Hoe lomp kan je paard springen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:30

nu ga ik één ding zeggen, en daarmee vat ik denk ik het hele topic samen, en het hele probleem.

Een paard doet níets uit zich zelf goed, maar ook NIETS uit zichzelf verkeerd.

Denk daar maar eens over na.

karolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:30

miss gewoon een paard dat nie totaal niet graag en wilt springen!!
kan altijd!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:34

Barmat schreef:
Laura24 schreef:
@Barmat: dat ben ik met je eens, MAAR: de TS had dus wel gelijk dat er een grondbalk lag, en daar werd ze nogal over afgebrand...

Dat klopt en dat was niet juist, maar dat er gelijk dan weer een elite-groepje er boven op springt om om het hardst te gaan roepen dat "die anderen met hun commentaar" het totaal mis hebben en dat ZIJ het wél weten hoe het hoort (en het daarbij behorende arrogante gedrag) schiet mij éven in het verkeerde keelgat Lachen

Ik heb een (onbewuste) fout gemaakt door grondbalk en drafbalk verkeerd om te zeggen, maar hey, irl maken wel meer mensen fouten of niet? Knipoog

Ik denk dat de anderen gewoon even heftig reageerden als jij Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:12

Misschien aardig voor TS om weer ontopic te gaan?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:19

Tjeusses wat kunnen júllie zeiken tegen elkaar over helemaal níks zeg! Een drafbalk en een grondbalk, worden door elkaar gehaald, de ene groep tegen de andere nare opmerkingen maken, wat een gedoe. :/ Laat elkaar nou toch 'ns gewoon in zijn waarde, en wees een béétje tolerant!

Ik ga mee met het nuttige commentaar hier, je paard is hardstikke leuk, uit de vrijspring-foto uit je profiel blijkt dat hij het wel dégelijk kan (en met een echte goede techniek ook!) maar zodra jij op zijn rug zit, breng je hem tijdens het springen duidelijk uit evenwicht Lachen

Misschien moeten jullie de dressuur nog wat beter voor elkaar krijgen, voordat jullie gaan springen? Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:23

Feit is gewoon dat de ts en het paard SAMEN niet ervaren genoeg zijn om samen goed te springen. Daarom zou ze er verstandig aan doen om góed les te nemen, en eerst meer dressuurmatig te trainen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:38

DresslOver schreef:
Feit is gewoon dat de ts en het paard SAMEN niet ervaren genoeg zijn om samen goed te springen. Daarom zou ze er verstandig aan doen om góed les te nemen, en eerst meer dressuurmatig te trainen.

Ja

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:30

Submodopmerking:
Graag ontopic en lief tegen mekaar blijven, anders kom ik eens met de zweep langs. Whoosh!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:40

zazoeyou schreef:
LittleRose schreef:
Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.

Hoe durf je Boos!

Makkelijk he?? paard de schuld te geven,,

Ik denk dat hij telkens weer aangeeft aan jouw hoe JIJ hem in de weg zit,, hij is dus NIET lomp,, maar jij zit hem te treiteren...

Ja sorry hoor??daar kan ik dus niet tegen

en dan met jouw techniek 1.20 springen???? dan heb je heel erg veel geluk gehad dat je niet over de kop ben gegaan met paard en al..

Goh wat knap toch, dat sommige mensen met een paar foto's kunnen beoordelen hoe iemand rijdt.... Tong uitsteken Ze zit hem te treiteren? Nah lekkere beschuldiging... Ben wel eens benieuwd naar springfoto's van al deze commentatoren!! Haha!

Denk alleen wel dat het verstandig is voortaan een cap op te zetten Knipoog

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:16

ik heb nog lang niet alles gelezen, maar hier wil ik alvast even op reageren:

zazoeyou schreef:
Ik zou maar een andere instructeur(trice) zoeken,,want dit is geen grondbalk,, grondbalk ligt niet onder de hindernis maar er verder voor,, grondbalk is bedoeld om eerst overheen te draven dan wel galoperen ALVORENS men de sprong neemt Knipoog

Dus balk galopsprong hindernis

dit klopt niet hoor! zoiets heet een DRAFBALK!! ik spring wedstrijd en bij elke hindernis ligt een grondbalk voor de afstand, denk je dat die een paar meter van te voren ligt? dacht het niet Knipoog net iets voor de hindernis zoals op de foto van pagina 1!

en ik dacht dat van de grondbalk wel duidelijk was? je weet het iig voor de volgende keer Knipoog het is zodat je paard beter kan inschatten wanneer die moet springen. anders ziet er ook een heel leeg uit zo'n vlak onder de hindernis, best moeilijk voor ze Knipoog

jullie moeten niet denken (sommige) als er een grondbalk ligt, dat het paard dan wel goed gaat springen, en als ie dat niet doet, hij de grondbalk dan niet nodig heeft Knipoog

je zult gewoon moeten doorgaan met goede les om je paard beter op te leiden zelf te laten voelen wanneer die moet springen, ik neem aan dat je instructrice je daar mee kan helpen Haha!

veel suc6 verder! en nog op je handen letten, maar zeker met noodsprongen is dat erg lastig.

gr mandy!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:21

heb de foto's nog een keer bekeken, en deze vraag, dat heb je of dat heb je niet... kan jij goed de afstand zien? ik denk dat daar al een heel groot probleem zit Knipoog je paard komt er te dicht onder, dat is de reden dat ie zo gek springt Knipoog je moet goed weten wanneer je hem moet doorrijden en iets bij je moet houden! ik adviseer je absoluut te vragen of je instructrice(teur) je daarmee te helpen! want ik denk écht dat dit het probleem is Haha! gr mandy

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:27

Ik zal wel gaan springen met een grond balk.
En als hij zo 'lomp' springt, dan zou ik tog echt iets meer met balkjes gaan trainen en dan weer rustig het springen gaan opbouwen.
Het is misschien ook wel handig als jij je handen iets mee laat geven zodat hij naar voren kan. En jij bente de 'baas' dus hij mag pas springe als jij dat wil.
dus inhouden op het moment dat je wil springen handen naar voren en been deraan. (als je snapt wat ik bedoel) een paard gaat nooit uit zich zelf springen, jij geeft hem de hulpen om het tedoen. dus
een springles is echt niet vekeert hoor.. Knipoog

Maarja succes verder

sabinewerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:30

Ik vind het wel hele leuke foto's Knipoog

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:32

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik was benieuwd hoe jou instructeur heet Lachen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:44

zazoeyou schreef:
LittleRose schreef:
Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.

Hoe durf je Boos!

Makkelijk he?? paard de schuld te geven,,

-------------------------------------------------------------

idd

je paard is niet lomp.
dat vind ik dus heel .... van je, jij doet iets verkeerd en dan geef je je paard de schuld..

edit: er ging even iets verkeerd.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:46

Ja das natuurlijk wel handig hea om onder je harde waarheid uitekomen.
Je moet wel leren de goede hulpen tegeven.
1 ding: een paard springt NOOIT!! uit zich zelf.
je moet daar mee helpen. En dat moet je LEREN!

Gabrielle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:53

je paard komt er wel dicht op, miss moetje hem gewoon eens zelf er overheen laten gaan zonder iets te doen, dus niet te veel in houden Knipoog soms helpt dat en hoef je ook minder met je teugels te doen.
een paard waar ik wel eens op spring telt zelf uit waarneer hij moet springen, ik hoef alleen maar te sturen en als ik in ga houden dan valt ie over de hindernis heen. dus miss idee??

xx

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:53

pearlie schreef:
[Goh wat knap toch, dat sommige mensen met een paar foto's kunnen beoordelen hoe iemand rijdt.... Tong uitsteken Ze zit hem te treiteren? Nah lekkere beschuldiging... Ben wel eens benieuwd naar springfoto's van al deze commentatoren!! Haha!

Denk alleen wel dat het verstandig is voortaan een cap op te zetten Knipoog

Weet je wat ik knap vind, dat mensen tegen beter weten in het paard de schuld blijven geven.
Verkeerd springen ligt altijd aan de ruiter... of de ruiter doet het geheel verkeerd, of de ruiter heeft het paard niet genoeg ondersteund in het aanleren ervan. Slim
(medische mankementen daar gelaten)
Om maar te zeggen dat je een 'lomp paard' hebt getuigd voor mij van weinig rt-kennis en zeer weinig zelf reflecterend vermogen Lachen
De makkelijkste weg (het paard de zwarte piet toespelen) is niet de juiste... de goede weg is in dit geval wel de meest confronterende.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:55

ik heb net even in je profiel gekeken, en toen zag ik een foto dat hij los springt
daar springt hij super!
dus je paard kan wel springen en is zeker niet lomp.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:57

Ja dat is zo. Het licht gewoon aan de hulp. niet banketstaaf bedoelt ofzo. maar bij heel wat ruiters is dat de oorzaak je paard kan ook problemen met ze rug of benen krijgen door zo te 'moeten' springe

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:58

ik denk dat ze dat na 10 000x wel weet beste mensen Knipoog ik denk dat we het topic beter kunnen vullen met commentaar waar ze wat aan heeft Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:00

Het commentaar wat wordt gegeven IS commentaar waar ze wat aan zou hebben Knipoog
Maar als ze er niets mee doet... tsja dan blijft het een 'lomp paard' Haha!
Je kan niet verwachten dat mensen bij haw hier nets over zeggen, vooral als het paard de schuld krijgt... daar kan ik heel slecht tegen Clown

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:02

XchantjuhX schreef:
Het commentaar wat wordt gegeven IS commentaar waar ze wat aan zou hebben Knipoog
Je kan niet verwachten dat mensen bij haw hier nets over zeggen, vooral als het paard de schuld krijgt... daar kan ik heel slecht tegen Clown

Ja mee eens!
dat is gewoon triest. ik geef me vz pony tog ook niet de schult dat ze vekeert aan springt in de galop ja ze is lomp.. of ik geef vekeert de hulp maar nee dat wil ik niet toegeven dus me pony is lomp.!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:04

XchantjuhX schreef:

nee dat bedoel ik ook niet, natuurlijk kan dat gezegt worden, maar omdat zo vaak te herhalen?? maar wat ik vóoral bedoel: jullie kunnen wel zeggen dat ze het verkeerd doet, maar zeg dan hoe ze het wél moet doen/oplossen Lachen dat lijkt em namelijk veel nuttiger Knipoog

gr mandy13

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:07

Littlerose;

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus dit is vast al wel gezegd. Lachen Ik wil echter alleen advies geven en je niet afkraken.

De balk, dat weten we nu wel, dus die laat ik voor wat het is.

Als je goed naar je foto's kijkt, zie je dat je paard het hoofd in de lucht gooit en de rug holt. Vooral foto 6 laat dit goed zien.

Dit komt puur door te korte teugel. Om goed te springen, moet hij zijn hals kunnen strekken. Probeer je handen op het moment van de sprong tegen de hals te leggen, zodat het paard automatisch langere teugel heeft. Dit zal enorm helpen.

Kijk verder eens naar je verlichte zit; dit mag uitdrukkelijker. Billen naar achteren! Denk maar aan een jockey, probeer eens gewoon in stilstand die houding aan te nemen.

Ik heb ook eens begrepen dat je goed leert springen als je de teugels vastknoopt en zonder teugels springt, maar dit kan het beste onder begeleiding.

Ik weet hoe lastig springen is; ik ben er zelf ook totaal geen ster in. Knipoog Ik heb lessen gehad bij Jan Dolfing, maar wel meegemaakt dat IK eraf lag en de pony het parcoursje lekker zelf verder sprong... haha.

Je paard is niet lomp voor zover ik kan beoordelen. Het doet enorm zijn best, maar kan zich er niet goed in gooien. Desondanks springt ie wél! Superbraaf!! Dat hij dan dwars is, is niet vreemd; op deze manier kan hij niet prettig springen.
Ik denk dat met een beetje goede wil, het best gaat lukken.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 24-06-07 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt