capriole

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Re: capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:38

muiske07 schreef:
wel ja ze gaven linken van een site geven dus ze gaven me filmpjes van op internet Knipoog

Misschien heb je over mijn bericht heengelezen, maar ben nog steeds erg benieuwd hoe je 'm dit aangeleerd hebt? Lachen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:39

El_Beauty schreef:
Maar goed me laatste topic hier, want je wilt toch niks aannemen, ik wil alleen zeggen dat proffessionle begeleiding bij deze oefening geen kwaad kan.. zij hoeven je paard dit niet te leren, dit gebeurt met gewoon dressuren en springen ook niet maar ze helpen je wel om verder te komen.. SUCCES !

dat doen ze ook maar ik ben geen verwend nest die wilt dat ze alles voor mij doen en tonen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:39

Nerwen schreef:
muiske07 schreef:
wel ja ze gaven linken van een site geven dus ze gaven me filmpjes van op internet Knipoog

Misschien heb je over mijn bericht heengelezen, maar ben nog steeds erg benieuwd hoe je 'm dit aangeleerd hebt? Lachen

staat op de eerste pagina in twee berichten trouwens.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:40

muiske07 schreef:

Ja, dat heb ik gelezen, maar ik heb al 2 keer gezegd dat ik van die uitleg niet zoveel begreep Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:41

Nerwen schreef:
muiske07 schreef:

Ja, dat heb ik gelezen, maar ik heb al 2 keer gezegd dat ik van die uitleg niet zoveel begreep Lachen.

mss nog een keer lezen ik snapte het nl wel en was je trouwens van plan het ook aan te leren Clown

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:42

muiske07 schreef:
El_Beauty schreef:
Ik weet niet hoe het eruit moet zien, maar hoe ik het in het flimpje zie zou ik het me paard niet aan willen leren.. ik vind het nutteloos net zoals vele mensen hier hun paard laten steigeren.. wat is het nut om je paard dit aan te leren en met wat voor rijden breng je dit voor ?

hier enkele filmpjes van de spaanse rijschool:

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

mss heb je er nu een beter idee van Knipoog
zitten nog andere oefeningen bij ook.
dit kan zowel onder de man als zonder de man gedaan worden.

Ik heb het bekeken, en ik vind het zelfs als iemand het professioneel doet niet er fijn uit zien. Maar ik kan me vergissen en ik weet zeker dat jij wel weet wat je doet. Zelf zou ik het je paard niet aan leren, het kan alleen maar tegenwerken ( ik bedoel dat het paard dit dan doet wanneer je het niet wil). Maar ik toch wens ik je veel suc6 met de andere dingen die je hem aan het leren bent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:43

muiske07 schreef:
El_Beauty schreef:
Maar goed me laatste topic hier, want je wilt toch niks aannemen, ik wil alleen zeggen dat proffessionle begeleiding bij deze oefening geen kwaad kan.. zij hoeven je paard dit niet te leren, dit gebeurt met gewoon dressuren en springen ook niet maar ze helpen je wel om verder te komen.. SUCCES !

dat doen ze ook maar ik ben geen verwend nest die wilt dat ze alles voor mij doen en tonen.

Dus iemand die accepteert/erkent dat ze het niet alleen kan, niet goed genoeg is om een paard zelf iets te leren, is een verwend nest? Op welk niveau dan ook? Als iemand het lichtrijden maar niet onder de knie krijgt, en daarom les heeft, is diegene een verwend nest? Als iemand geen hulp vraagt bij het aanleren van (ik noem maar wat) een changement, travers, een appuyement, is diegene géén verwend nest (want alleen maar goed want diegene leert het het paard zelf aan, ook al is ze zelf misschien nog niet ervaren genoeg daarvoor)?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:44

hier enkele filmpjes van de spaanse rijschool:

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

mss heb je er nu een beter idee van Knipoog
zitten nog andere oefeningen bij ook.
dit kan zowel onder de man als zonder de man gedaan worden.[/quote]

Ik heb het bekeken, en ik vind het zelfs als iemand het professioneel doet niet er fijn uit zien. Maar ik kan me vergissen en ik weet zeker dat jij wel weet wat je doet. Zelf zou ik het je paard niet aan leren, het kan alleen maar tegenwerken ( ik bedoel dat het paard dit dan doet wanneer je het niet wil). Maar ik toch wens ik je veel suc6 met de andere dingen die je hem aan het leren bent Knipoog[/quote]

gebeurt niet, zippo en ik komen te goed overeen,
blijkbaar is dit heel moeilijk te snappen.
heb hem van kleinsaf bij mij,
en we komen zeer goed overeen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:45

Dus iemand die accepteert/erkent dat ze het niet alleen kan, niet goed genoeg is om een paard zelf iets te leren, is een verwend nest? Op welk niveau dan ook? Als iemand het lichtrijden maar niet onder de knie krijgt, en daarom les heeft, is diegene een verwend nest? Als iemand geen hulp vraagt bij het aanleren van (ik noem maar wat) een changement, travers, een appuyement, is diegene géén verwend nest (want alleen maar goed want diegene leert het het paard zelf aan, ook al is ze zelf misschien nog niet ervaren genoeg daarvoor)?[/quote]

zeg ik niet en spreek ook niet op jullie,
in het team zou dit wel zo over komen moest je constant zitten zagen of klagen dat het niet lukt of niet onder de knie krijgt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:46

muiske: je kent toch de uitdrukking "een groen paard en een groene ruiter gaan niet samen"?

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar doe het toch maar; in principe heb ik niks tegen wat mensen met hun paarden doen, zolang het diervriendelijk en acceptabel is, en wie ben ik om er wat van te zeggen; ik doe het je niet na.
Maar het filmpje wat je plaatste komt gewoon amateuristisch over, de uitvoering van de oefening lijkt nergens naar om het zo maar te zeggen, ook word ik niet wijs uit je werkwijze en hoe je er zomaar bij komt om je paard dit aan te leren.

Nogmaals, het is niet voor niks een hogeschooloefening. De mensen van de spaanse rijschool houden zich al tijden lang aan een bepaald trainingspatroon, en alleen de beste paarden kunnen dit soort oefeningen onder de knie krijgen. En nu zet jij even een filmpje op internet van je paard die een bokkesprong maakt en dat noem je "capriool". Ik zou zeggen, oefen eerst nog eens verder, en plaats dan nog een filmpje. Misschien gaat het bij jou goed, maar er zijn tig (jonge) meiden die hier meelezen en denken: leuk, zo'n capriool, dat ga ik ook oefenen! Heb je daar weleens bij stil gestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:47

Jij zegt iets als "ik ben geen verwend nest die alles van anderen geleerd moet hebben", ik zeg alleen dat je geen verwend nest bent omdat je hulp durft te vragen bij iets waar je zelf BLIJKBAAR nog niet voldoende ervaring mee hebt om het een paard te leren. DURF hulp te vragen, voorkom je veel problemen mee.

En daarnaast: leer quoten.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:48

muiske07 schreef:
in het team zou dit wel zo over komen moest je constant zitten zagen of klagen dat het niet lukt of niet onder de knie krijgt.

Deze schiet me in het verkeerde keelgat; je wil zeggen dat mensen die hulp vragen en/of les krijgen zitten zeuren? Daarom doe je alles maar zonder professionele hulp?! Jij moet wel een buitengewoon gevoel voor paarden hebben, dat alles tijdens de opleiding van je paarden zomaar is goedgegaan?! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:48

Jonge meiden doen ook Anky na en gaan de rollkur doen. Niet alleen de jonge meiden, en goed dat ze vinden dat ze rijden.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:49

Nouks schreef:
Jij zegt iets als "ik ben geen verwend nest die alles van anderen geleerd moet hebben", ik zeg alleen dat je geen verwend nest bent omdat je hulp durft te vragen bij iets waar je zelf BLIJKBAAR nog niet voldoende ervaring mee hebt om het een paard te leren. DURF hulp te vragen, voorkom je veel problemen mee.

En daarnaast: leer quoten.

Inderdaad, dat bedoel ik, pfff wat een instelling zeg. Als iedereen zo zou denken. Daar gaan mijn oren toch wel even van wapperen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:49

Zwartwitje schreef:
muiske: je kent toch de uitdrukking "een groen paard en een groene ruiter gaan niet samen"?

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, maar doe het toch maar; in principe heb ik niks tegen wat mensen met hun paarden doen, zolang het diervriendelijk en acceptabel is, en wie ben ik om er wat van te zeggen; ik doe het je niet na.
Maar het filmpje wat je plaatste komt gewoon amateuristisch over, de uitvoering van de oefening lijkt nergens naar om het zo maar te zeggen, ook word ik niet wijs uit je werkwijze en hoe je er zomaar bij komt om je paard dit aan te leren.

Nogmaals, het is niet voor niks een hogeschooloefening. De mensen van de spaanse rijschool houden zich al tijden lang aan een bepaald trainingspatroon, en alleen de beste paarden kunnen dit soort oefeningen onder de knie krijgen. En nu zet jij even een filmpje op internet van je paard die een bokkesprong maakt en dat noem je "capriool". Ik zou zeggen, oefen eerst nog eens verder, en plaats dan nog een filmpje. Misschien gaat het bij jou goed, maar er zijn tig (jonge) meiden die hier meelezen en denken: leuk, zo'n capriool, dat ga ik ook oefenen! Heb je daar weleens bij stil gestaan?

Dit heb ik ook al gezegd, maar de ts wilt hier niks van weten Lachen en die weet alles beter dus bespaar je de moeite doe ik ook.. genoeg andere topics van mensen die wel adviezen willen

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:50

ik vindt het prachtig om te zien dat je paard zoveel vertrouwen in je heeft !
De capriool ziet er al goed uit, zeker als je weet dat je paardje het nog maar twee weken aangeleerd heeft...
Veel succes zou ik zo zeggen !

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:50

Dit heb ik ook al gezegd, maar de ts wilt hier niks van weten Lachen en die weet alles beter dus bespaar je de moeite doe ik ook.. genoeg andere topics van mensen die wel adviezen willen[/quote]

genoeg andere mensen lastig vallen en afbreken Haha!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:51

Moet zeggen dat ik het er niet zo heel fijn vind uitzien, meer alsof hij je eraf wil krijgen.. maar vind wel op paar foto's in je profiel het er een stuk beter uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:52

muiske07 schreef:
Dit heb ik ook al gezegd, maar de ts wilt hier niks van weten Lachen en die weet alles beter dus bespaar je de moeite doe ik ook.. genoeg andere topics van mensen die wel adviezen willen

genoeg andere mensen lastig vallen en afbreken Haha![/quote]

Nogmaals, QUOTE nu eindelijk eens fatsoenlijk.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:52

muiske07 schreef:

Nee hoor er zijn ook mensen die wel hulp willen hebben in hun rijden en doen en laten.. maar aangezien jij al een anky bent ( teminste dat denk je ) laat ik je je gang gaan.. en zijn genoeg mensen hier die niet zo'n hoge dunk van zich zelf hebben..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:53

Sorry, ik heb het topic met een diagonaal oog doorgelezen Knipoog

Het maakt me geen drol uit wat mensen hier op bokt doen met hun paarden, al leer je hem een salto achterover, ik vind alleen de houding die de TS hier heeft ietwat zorgelijk. Hoop niet dat meer mensen zo gaan nadenken.

nog een vraagje uit nieuwgierigheid muiske: met wat voor bedoelingen heb je dit filmje geplaatst? Je zegt toch zelf dat de oefening nog niet helemaal goed gaat? Had je dan verwacht dat we 'ooh' en 'aah' zouden roepen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:54

El_Beauty schreef:
muiske07 schreef:

genoeg andere mensen lastig vallen en afbreken Haha!

Nee hoor er zijn ook mensen die wel hulp willen hebben in hun rijden en doen en laten.. maar aangezien jij al een anky bent ( teminste dat denk je ) laat ik je je gang gaan.. en zijn genoeg mensen hier die niet zo'n hoge dunk van zich zelf hebben..[/quote]

ze kan geen anky zijn want ze rijd geen S en T en niet met puntige sproten Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:54

Nee hoor er zijn ook mensen die wel hulp willen hebben in hun rijden en doen en laten.. maar aangezien jij al een anky bent ( teminste dat denk je ) laat ik je je gang gaan.. en zijn genoeg mensen hier die niet zo'n hoge dunk van zich zelf hebben..[/quote]

heb geen hoge dunk van men eigen, ik weet waar ik met bezig alleen kan ik dit niet aan je verstand brengen.
jij probeert mij en men paardje af te breken, dat we niet goed genoeg zijn en dat ik er mee zou moeten stoppen.
doe ik allesinds niet, na een paar maand maakt hij mooie caprioles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:55

Lieve schat, een quote BEGIN je ook, en EINDIG je niet alleen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:55

Anoniem schreef:
mss nog een keer lezen ik snapte het nl wel en was je trouwens van plan het ook aan te leren Clown

Als ik het aan wil leren zal ik eerst een paard moeten hebben hè Knipoog. Wat ik niet heb Lachen.

En nee, ik snap het nog steeds niet, had het al 3 keer gelezen, maar kon er niet echt wijs uit woorden. Misschien wil jij het even voor mij vertalen? Schijnheilig Clown
Maar goed ik wil het wel even illustreren door de uitleg erbij te pakken..

muiske07 schreef:
hoe doe je dat: je neemt een halster en een stalkoord, liet hem vlot doorstappen, vroeg om kort te stoppen zonder snokken, dan begon ik met mijn zweep te zwiepen en zippo vloog de lucht in, had gehoopt op 5cm bij hem was het namelijk al meer dan een meter dat hij omhoog vloog en ik mee Haha! had hem vast aan een koord dusja, hij trekt je zo mee de hoogte in Knipoog
dan heb ik zachtjes beginnen prikkelen op zijn zijflanken (ik had in men hoofd poep uitslaan) en zippo deed dat.
niet normaal hoe hij mijn gedachten kan lezen als het ware.
verder dan combineren, comando steigeren en terwijl hij naar omhoog gaat tik je met een lange dressuurzweep op de zijkant van zijn poep.
inbegin kan hij wel wat rare sprongen maken omdat hij nog niet goed snapt wat de bedoeling is.
ook is dit voor zippo lastig, steigeren en bokken zit niet in hem, nog nooit gedaan trouwens.
inbegin kon hij mij raar aankijken van "moet ik niet braaf zijn?"
als ik hem geen comando geef maakt hij er ook geen misbruik van, tis echt wel een zaligerd hoor Tong uitsteken

Wat zijn snokken? Wat versta je onder prikkelen? Wat is in godsnaam "poep uitslaan"?
Anyway, als ik het dikgedrukte lees vind ik het niet heel fijn overkomen Lachen. Maar goed, als ik het goed begrijp heb je 'm dit dus eerst aan de hand geleerd en je bent er later op gaan zitten?