M'n paard is niet te houden buiten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: M'n paard is niet te houden buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:49

ja dat laatste herken ik maar AL TE GOED Clown

bij mij heeft het erg goed gewerkt, ze liep er eerst gewoon doorheen, maar door dat tussenstukje heeft ze meer tijd voor het bit = meer tijd voor mij en sindsdien is ze ook niet meer aan de kletter gegaan Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:58

Maar ik denk niet dat in dit geval het bit een verschil gaat uitmaken Nagelbijten / Gniffelen Ik ben wel overgestapt van een dun naar een dikker bit, maar dat was omdat ik doorhad dat hij door het dunnere bit meer pijn had en daardoor ging rennen. Met een dikker bit was meneer ook direct nagevelijker Clown zijn oude bit hangt nu aan mijn muur Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:59

tsja, je kan het altijd proberen, een dubbelgebroken bustrens is vriendelijker als een enkelgebroken watertrens Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:00

Maar het ligt aan de handen van de ruiter Haha!

(flauw Vork )

Ik snap wat je bedoeld:

TS: het valt te proberen, maar aangezien het niet je eigen pony is: ga in overleg. Ga niet als enige met een ander bit rijden, maar zorg dan dat iedereen met dat bit rijdt. Dat is voor de pony wel zo prettig.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:06

dat klopt.

ja is indd flauw Knipoog maar we begrijpen mekaar (woow, mensen die elkaar begrijpen en het fatsoenlijk eens zijn met elkaar Gaaaap op bokt? Gaaaap whahaha grapje)

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:08

Welshcobfan schreef:
Maar het ligt aan de handen van de ruiter Haha!

(flauw Vork )

Ik snap wat je bedoeld:

TS: het valt te proberen, maar aangezien het niet je eigen pony is: ga in overleg. Ga niet als enige met een ander bit rijden, maar zorg dan dat iedereen met dat bit rijdt. Dat is voor de pony wel zo prettig.

En nu zal ik wel heel kinderachtig klinken maar die andere zijn tegen alles wat ook maar iets zou veranderen aan het paard.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:08

Deed je dat zelf of deed hij dat? anders zou ik eens proberen om buiten eerst rustig te stappen en dan steeds opbouwen zodat je hem onder controle houd.[/quote]
Ik had hem gewoon in een rustige galop en zelf gaat hij dan steeds harder.[/quote]

ik had precies het zelfde een keer zat ik dicht bij de weg naar dieren mijn vriendin ging in gallop en ja hoor als er een schaap over de dam is volgen de anderen Ach gut
hij ging er in ren galop galopere in de wei was hij super rustig en galoperde gewoon rustig in een gewoone galop
maar ik heb in de wei nog meer geoefend met heel zacht galoperenen als die een klein pasje hader ging meteen weer terug in de draf en toen ben ik buiten gaan oefen maar een stap harder meteen weer terug en dat heb ik 2 maanden gedaan en het i sgoed gekommen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:14

Vicky_88 schreef:
dat klopt.

ja is indd flauw Knipoog maar we begrijpen mekaar (woow, mensen die elkaar begrijpen en het fatsoenlijk eens zijn met elkaar Gaaaap op bokt? Gaaaap whahaha grapje)

Eng Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Ik denk ook dat dat komt omdat wij beide eigewijze knollen hebben Tong uitsteken en wij ook onze portie 'niet luisteren buiten' hebben gehad Haha! En beide ook voor dezelfde oplossingen hebben gekozen die ook nog succesvol bleken. Plus natuurlijk: wijsheid komt met de jaren Sigaar

TS: als de anderen niets aan het paard willen veranderen (dus ook bit), dan moet jij dat ook niet doen. Het is verwarrend voor een paard als 1 persoon niet meegaat met de rest en er een ander bit inhangt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:21

haha spooky indd. Knipoog
en indd wijsheid komt met de jaren, ow benk al zo oud Nagelbijten / Gniffelen

nee, als de anderen geen ander bit willen, moet jij het ook niet doen, maar hoe wilde je dat dan gaan doen met die stang?? Bloos

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:23

Vicky_88 schreef:
haha spooky indd. Knipoog
en indd wijsheid komt met de jaren, ow benk al zo oud Nagelbijten / Gniffelen

nee, als de anderen geen ander bit willen, moet jij het ook niet doen, maar hoe wilde je dat dan gaan doen met die stang?? Bloos

Niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:13

Weetje voor allen die tegen zijn op stang:

Een ongebroken bit is zachter dan een enkelgebroken bit.
Waarom: een ongebroken bit beweegt minder in de mond en het paard zal er daardoor met meer vertrouwen op gaan lopen. Een enkelgebroken bit wil ook nog wel eens de tong samenknijpen bij stevig teugelgebruik.
Een dikker bit is vaak zachter dan een dun bit.

Verder ga ik me niet meer met dit topic bemoeien hoor - begint al aardig op een penny-onderonsje te lijken Haha!

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:49

Glover schreef:
En nu zal ik wel heel kinderachtig klinken maar die andere zijn tegen alles wat ook maar iets zou veranderen aan het paard.

Dat is helemaal niet waar nikita, en dat weet je zelf ook maar al te goed.
wij willen er alleen geen extra zooi op omdat hij dat niet eens nodig heeft. dat jij 'm gewoon niet kan houden buiten, is gewoon ronduit kút voor jullie allebei. maar als ik je wil helpen, sla je het af. vind je het gek dat ik nu zoiets heb van krijg de klere maar? ja sorry hoor, maar 't kan bij mij goedschiks of kwaadschiks. kies zelf maar.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:49

Zaina schreef:
het spijt me maar dat kan ik me heel goed voorstellen, je komt nogal bitcherig over in je manier van praten.

Beetje chagerijnig. Maar bedoel het niet zo. Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:50

Dees ik ben het met je eens. Behalve dat een dikker bit zachter is dan een dun, ik zie veel paarden die met een veel te dik bit in hun mond lopen. Toen die van mij ingereden werd moest er ook een 20mm of dikker in, nou dat paste gewoonweg niet in haar mond. Ze heeft nu een 16mm en die ligt perfect. Oh, wat erg, zo een dun bit!!!!!!!!!
Een correctiestang is niet een pijnlijk dwangmiddel. Als je daar een goede ophouding meemaakt en hij komt erop terug lijkt me dat beter dan met je volle gewicht aan een dubbelgebroken boomstamdikke-paardvriendelijke-trens te gaanhangen en sjorren!!
Maar zoals altijd: alle bitten/hulpmiddelen etc zijn scheermessen in de handen van een aap! ALS de TS zo slecht zou rijden dat ze niet een rustige ophouding zou kunnen geven op een stang moet ze al uberhaupt niet met dit paard de weg op en eerst leren rijden.

PS: de ruzie in het verzorgerskippenhok glijdt dus nu daadwerkelijk af naar Penny-niveau
Laatst bijgewerkt door Vala op 22-06-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:51

Glover schreef:
Hoi,
Ik verzorg een Gelderse Tuiger van 18 jaar. Hij is heel braaf en loopt ontzettend netjes nu zit ik met 1 probleem. Als ik buiten met hem ga rijden heeft hij nog wel eens de neiging om als een gek te gaan rennen. Nu is het al een paar keer gebeurt de meeste keren kon ik hem wel terugnemen maar het is nu al 2 keer gebeurd dat ik hem dus niet kon houden hij is zo ongelofelijk sterk. Nu rijd ik hem al met martingaal buiten dat werkt een beetje. Gister was ik ook met hem naar buiten gegaan in volle galop en toen zag ik opeens een weg voor me en ik kan hem dan heel moeilijk stoppen weten jullie misschien nog een andere manier. In de bak is hij gewoon te houden maar buiten is hij echt heel sterk.
xxx Mii

heey
ik hoorde dat het ook weleens helpt als je een kin riempje aan je bit doet van de ene naar de andere kan of een kettinkje
dan heb je meer controle

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:52

Oe, ga je schamen Haha! Knipoog . Ben je er klaar voor om afgemaakt te worden in dit topic? Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:53

Vicky_88 schreef:
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zou toelaten om er zomaar een stang in te hangen. als je er een stang in hangt en je kan je hand niet stil houden is ie straks bang voor je hand en in de bak ook niet meer te rijden

Gyco werd eerst altijd met stang gereden. Dit hebben we eigenlijk 'afgeschaft' om te kijken hoe het zonder ging. naar mate van tijd ging dat steeds beter, maar hij wordt nu nog steeds met de kar met stang gereden. Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:54

Daarom zal hij onder de man zeker geen last hebben van die stang! Want dat is ie al gewend! Al eens bedacht dat hij daarom ook sterk kan zijn op een gewone trens?

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:57

Ja absoluut, maar alle verzorgsters kunnen er normaal mee rijden, op af en toe een keertje na dan. 't is kût voor nikita dat het haar niet lukt, maar dat ze niet met stang wil rijden, of in ieder geval wil proberen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:06

Maar ik denk niet dat het aan het bit ligt, als het paard de overgangen bepaald en niet de ruiter ligt het aan de controle die men over het paard heeft.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:09

Welshcobfan schreef:
Maar ik denk niet dat het aan het bit ligt, als het paard de overgangen bepaald en niet de ruiter ligt het aan de controle die men over het paard heeft.

helemaal mee eens.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:51

ik lees mee, seg hiert helemaal niks over verder,
behalve bedankt dat je zo over me praat terwijl pas afgesproken is het niet meer te doen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:01

En daarom zal ik als eigenaar nooit meer dan 1 verzorger voor mijn paard willen Nagelbijten / Gniffelen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:05

dit paard heb er zeker 5 Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 05:55

dan zou ik (persoonlijk) eerst eens beginnen om wat verzorgsters weg te strepen (absoluut niet banketstaaf bedoeld) dit is voor niemand goed, voor die meiden niet, voor de eigenaar niet en al zeker niet voor het paard.