bij mij heeft het erg goed gewerkt, ze liep er eerst gewoon doorheen, maar door dat tussenstukje heeft ze meer tijd voor het bit = meer tijd voor mij en sindsdien is ze ook niet meer aan de kletter gegaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben wel overgestapt van een dun naar een dikker bit, maar dat was omdat ik doorhad dat hij door het dunnere bit meer pijn had en daardoor ging rennen. Met een dikker bit was meneer ook direct nagevelijker
zijn oude bit hangt nu aan mijn muur

)
maar we begrijpen mekaar (woow, mensen die elkaar begrijpen en het fatsoenlijk eens zijn met elkaar
op bokt?
whahaha grapje) Welshcobfan schreef:Maar het ligt aan de handen van de ruiter
(flauw)
Ik snap wat je bedoeld:
TS: het valt te proberen, maar aangezien het niet je eigen pony is: ga in overleg. Ga niet als enige met een ander bit rijden, maar zorg dan dat iedereen met dat bit rijdt. Dat is voor de pony wel zo prettig.
Vicky_88 schreef:dat klopt.
ja is indd flauwmaar we begrijpen mekaar (woow, mensen die elkaar begrijpen en het fatsoenlijk eens zijn met elkaar
op bokt?
whahaha grapje)
en wij ook onze portie 'niet luisteren buiten' hebben gehad
En beide ook voor dezelfde oplossingen hebben gekozen die ook nog succesvol bleken. Plus natuurlijk: wijsheid komt met de jaren

Vicky_88 schreef:haha spooky indd.
en indd wijsheid komt met de jaren, ow benk al zo oud![]()
nee, als de anderen geen ander bit willen, moet jij het ook niet doen, maar hoe wilde je dat dan gaan doen met die stang??
Glover schreef:En nu zal ik wel heel kinderachtig klinken maar die andere zijn tegen alles wat ook maar iets zou veranderen aan het paard.
Zaina schreef:het spijt me maar dat kan ik me heel goed voorstellen, je komt nogal bitcherig over in je manier van praten.
Glover schreef:Hoi,
Ik verzorg een Gelderse Tuiger van 18 jaar. Hij is heel braaf en loopt ontzettend netjes nu zit ik met 1 probleem. Als ik buiten met hem ga rijden heeft hij nog wel eens de neiging om als een gek te gaan rennen. Nu is het al een paar keer gebeurt de meeste keren kon ik hem wel terugnemen maar het is nu al 2 keer gebeurd dat ik hem dus niet kon houden hij is zo ongelofelijk sterk. Nu rijd ik hem al met martingaal buiten dat werkt een beetje. Gister was ik ook met hem naar buiten gegaan in volle galop en toen zag ik opeens een weg voor me en ik kan hem dan heel moeilijk stoppen weten jullie misschien nog een andere manier. In de bak is hij gewoon te houden maar buiten is hij echt heel sterk.
xxx Mii
. Ben je er klaar voor om afgemaakt te worden in dit topic?
Vicky_88 schreef:ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zou toelaten om er zomaar een stang in te hangen. als je er een stang in hangt en je kan je hand niet stil houden is ie straks bang voor je hand en in de bak ook niet meer te rijden
Welshcobfan schreef:Maar ik denk niet dat het aan het bit ligt, als het paard de overgangen bepaald en niet de ruiter ligt het aan de controle die men over het paard heeft.