Tulandro schreef:Remember schreef:Ik vind het een stoere bok maar kan me absoluut niet vinden in het slofgebruik en je commentaar daarop.... Hoe kun je nou écht een achterbeen door het lijf heen naar voren laten komen op het moment dat je hem totaal blokkeert aan de voorkant? Op geen enkele foto krijgt hij ook maar ietwat lucht vanuit je hand, je maakt mij niet wijs dat hij daardoor beter en losser door zijn lichaam aan de gang gaat
Ik ben absoluut niet tegen de slof maar in zulk gebruik zie ik geen heil!
Ik ga hier jammer genoeg geheel in mee. Ben totaal niet tegen de slof, maar ik zie hem hier absoluut niet goed gebruikt worden.
Zo denk ik er ook over, ik ga hier ook in mee
Renske_ schreef:Erg gaaf dier om te zien!!
En dat gezeur over die slof, tsja als ie altijd los hing hoefde hij er ook niet aan
Heb van jou zoveel rijfoto's gezien met verschillende paarden die het stuk voor stuk goed deden dat je volgens mij echt wel weet wat je doet.
Benieuwd hoe hij het verder op concours gaat doen, volgens mij kan je met hem nog ver komen!
Dit paard loopt rond van voren en dan hangt de slof nog strak! Op zulke momenten moet hij juist los hangen; ik zie hier een paard lopen die van voren in de krul getrokken word door een slof.
Ik heb zelf één keer met een slof gereden en dat ding na 10 minuten eraf gedaan, ik vind het niet de juiste oplossing om mn paard te corrigeren als hij van voren omhoog komt, dit is rijtechnisch net zo simpel op te lossen alleen het duurt misschien iets langer.
@ TS; ik vind dat je een heel mooi paard hebt, veel succes ermee

. Die van mij heeft een vrij korte stevige hals en zet die vaak vast als er teveel spanning bij komt, je kunt er dan niets mee beginnen. Nu ik vaker met de slof rij kan ik haar er meer doorheen rijden en wordt haar hals losser en is ze dus beter te rijden en komen mijn hulpen beter door.
en als ik het goed gelezen heb heeft TS zich al geselecteerd