Viëgro in de training en op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Re: Viëgro in de training en op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:22

Tulandro schreef:
Remember schreef:
Ik vind het een stoere bok maar kan me absoluut niet vinden in het slofgebruik en je commentaar daarop.... Hoe kun je nou écht een achterbeen door het lijf heen naar voren laten komen op het moment dat je hem totaal blokkeert aan de voorkant? Op geen enkele foto krijgt hij ook maar ietwat lucht vanuit je hand, je maakt mij niet wijs dat hij daardoor beter en losser door zijn lichaam aan de gang gaat

Ik ben absoluut niet tegen de slof maar in zulk gebruik zie ik geen heil!

Ik ga hier jammer genoeg geheel in mee. Ben totaal niet tegen de slof, maar ik zie hem hier absoluut niet goed gebruikt worden.

Zo denk ik er ook over, ik ga hier ook in mee

Renske_ schreef:
Erg gaaf dier om te zien!!
En dat gezeur over die slof, tsja als ie altijd los hing hoefde hij er ook niet aan
Heb van jou zoveel rijfoto's gezien met verschillende paarden die het stuk voor stuk goed deden dat je volgens mij echt wel weet wat je doet.
Benieuwd hoe hij het verder op concours gaat doen, volgens mij kan je met hem nog ver komen!

Dit paard loopt rond van voren en dan hangt de slof nog strak! Op zulke momenten moet hij juist los hangen; ik zie hier een paard lopen die van voren in de krul getrokken word door een slof.
Ik heb zelf één keer met een slof gereden en dat ding na 10 minuten eraf gedaan, ik vind het niet de juiste oplossing om mn paard te corrigeren als hij van voren omhoog komt, dit is rijtechnisch net zo simpel op te lossen alleen het duurt misschien iets langer.

@ TS; ik vind dat je een heel mooi paard hebt, veel succes ermee

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:25

je hebt een mooi tuig erop liggen..
erg mooi paard.. ziet er goed uit..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:27

Het is een Daaleman zadel (overigens niet voor dit paard op maat gemaakt, vandaar dat het zadel voor het mooie wat te ver achterover ligt.) en een Passier hoofdstel met een frontriempje wat ik zelf nog had liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:51

Mmm geloof dat Sjuimpje doet of dr neus bloed en vooral niet gaat reageren op de slof opmerkingen... erg jammer... Maar zegt voor mij meer dan genoeg.. Ja
Jammer van het paard, echt zonde..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:53

Relaxed schreef:
Mmm geloof dat Sjuimpje doet of dr neus bloed en vooral niet gaat reageren op de slof opmerkingen... erg jammer... Maar zegt voor mij meer dan genoeg.. Ja
Jammer van het paard, echt zonde..

Je hoeft hier toch niet op blijven ingaan? Fijn, jij hebt je mening kunnen zeggen en zij heeft haar mening verteld. Het is de TS haar goed recht om er verder niet over te discussiëren als er toch geen uitweg te vinden is. Beide partijen zullen hun manier verdedigen, wat uiteraard logisch is.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:54

Wát een súper mooi paard en tuig Bloos! Bloos! Bloos!
Er is natuurlijk al genoeg gezegt over die slof, maar ik wil er ook nog even wat over zeggen Bloos
Jammer dat hij op geen 1 foto iets meer ruimte krijgt zonder dat de slof op hoogspanning staat...
Op de 1e rijfoto van je wedstrijd vind ik zijn halshouding mooier (is natuurlijk maar 1 foto maar toch)
dan in je training.

http://www.petart.nl/fotoalbum/sjuimpje ... border.jpg deze ziet er natuurlijk wel erg lekker uit
deze vind ik erg veel te gespannen en opgekropt uitzien
http://www.petart.nl/fotoalbum/sjuimpje ... border.jpg
http://www.petart.nl/fotoalbum/sjuimpje ... border.jpg

maarja je eigen keus... Lachen
Verder écht een super gaaf paard!

groetjes Marleen
Laatst bijgewerkt door _Marleen_ op 19-06-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:54

Ik vind dat de TS duidelijk eeft omschreven wat haar beweegredenen zijn. Ik kan het met haar standpunt eens zijn.
Ik zal zelf niet zo snel een hulpteugel erbij pakken, maar het kán helpen mits hij goed gebruikt word. Iedereen rijd op een andere manier en iedereen lost probleempjes op een andere manier op. Ik vind het geen reden om elkaar te gaan bekritiseren. Kunnen we nu misschien eens een keer respectvol met elkaar en elkaars meningen omgaan?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:57

Relaxed, ik heb inmiddels niets meer toe te voegen aan de posts die ik inmiddels al geplaatst heb.
Ik vind dat je nu wel erg flauw reageert, ik heb laten zien dat ik niets te beroerd ben om uit te leggen waarom ik de slof hier gebruik, wat ik er (mede) mee bereikt heb en waarom ik hem nu nog nodig heb. Lachen

Wil nog wel even reageren op je opmerking betreffende het op de achterhand krijgen van een 5 jarige,
persoonlijk denk ik dat een paard vooral schade ondervindt van het op de kop laten lopen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:59

Relaxed schreef:

Uh... Wat wil je dan?
Moet ze op d'r knieën ofzo?
Volgens mij is er al genoeg uitgelegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:01

Sjuimpje schreef:
Relaxed, ik heb inmiddels niets meer toe te voegen aan de posts die ik inmiddels al geplaatst heb.
Ik vind dat je nu wel erg flauw reageert, ik heb laten zien dat ik niets te beroerd ben om uit te leggen waarom ik de slof hier gebruik, wat ik er (mede) mee bereikt heb en waarom ik hem nu nog nodig heb. Lachen

Wil nog wel even reageren op je opmerking betreffende het op de achterhand krijgen van een 5 jarige,
persoonlijk denk ik dat een paard vooral schade ondervindt van het op de kop laten lopen.

Je paard loopt constant te diep met een strakke slof... Hoe moet ie achter dan ooit goed doorkomen??

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:03

Relaxed schreef:
Je paard loopt constant te diep met een strakke slof... Hoe moet ie achter dan ooit goed doorkomen??

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Waarom moet men hier op Bokt zonodig anderen afkraken/afvallen wanneer er voor een andere methode gekozen wordt dan die van jezelf?

Let op, ik zeg hier men, dus ik bedoel niet alleen jou Lachen.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:05

Wat een geweldig mooi paard zeg! Haha!
Heel veel succes verder met deze parel Ja

Tyrza_ws

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:06

Wat een super mooi paard heb je!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:17

Ik rij zelf de laatste tijd ook vaak met de slof op mijn 6-jarige merrie en ik moet zeggen ik wilde dat ik daar ook op 5-jarige leeftijd mee begonnen was Knipoog . Die van mij heeft een vrij korte stevige hals en zet die vaak vast als er teveel spanning bij komt, je kunt er dan niets mee beginnen. Nu ik vaker met de slof rij kan ik haar er meer doorheen rijden en wordt haar hals losser en is ze dus beter te rijden en komen mijn hulpen beter door.

Ik hoop dat ik die van mij ook zo goed voor elkaar krijg als TS, ik durf namelijk nog geen selectiewedstrijden te rijden omdat ik bang ben hier op mijn bek te gaan Clown en als ik het goed gelezen heb heeft TS zich al geselecteerd Haha!

Gefeliciteerd! en ik zou zeggen ga zo door!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:22

Tulandro schreef:
Remember schreef:
Ik vind het een stoere bok maar kan me absoluut niet vinden in het slofgebruik en je commentaar daarop.... Hoe kun je nou écht een achterbeen door het lijf heen naar voren laten komen op het moment dat je hem totaal blokkeert aan de voorkant? Op geen enkele foto krijgt hij ook maar ietwat lucht vanuit je hand, je maakt mij niet wijs dat hij daardoor beter en losser door zijn lichaam aan de gang gaat

Ik ben absoluut niet tegen de slof maar in zulk gebruik zie ik geen heil!

Ik ga hier jammer genoeg geheel in mee. Ben totaal niet tegen de slof, maar ik zie hem hier absoluut niet goed gebruikt worden.

En ook ik volg hierin.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:45

Ik zal nog eens foto's maken Haha! Haha! Clown

Ik heb ze dus IRL zien rijden en dat gaf gewoon een vriendelijk beeld, ik heb daar echt niet met kromme tenen foto's staan maken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:23

Remember schreef:
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het soort van 'jammer' vind dat ik nu zulke foto's zie, normaal gesproken zie ik juist allemaal fijne plaatjes en over het algemeen kan ik me altijd goed vinden in je commentaar her en der Ja!

Die fijne plaatjes komen toch tot stand door deze training Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:25

Kelly_Taco schreef:
Remember schreef:
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het soort van 'jammer' vind dat ik nu zulke foto's zie, normaal gesproken zie ik juist allemaal fijne plaatjes en over het algemeen kan ik me altijd goed vinden in je commentaar her en der Ja!

Maar het kan waarschijnlijk ook op een vriendelijkere manier, niet? Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:27

Wat een mooi paaaaaaaaaaard Haha!
rijden ziet er goed uit.
Ik zeg niks over die slof, want daar weet ik niks van, maar ik denk dat de mensen boven mij wel een punt hebben.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:27

laverite schreef:
Maar het kan waarschijnlijk ook op een vriendelijkere manier, niet? Lachen

Sjuimpje heeft duidelijk uitgelegd waarom ze zo rijdt.
Diertje zou van mij iets meer ruimte mogen krijgen zodat hij nog wel op de loodlijn kan blijven.
Daarentegen kan het dier nu nog wel zakken en zich niet omhoog drukken.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:29

@kelly_taco: 'k geen discussie met je aangaan want rijtechnisch sta ik helemaal niet zo ver als jou Lachen En ze heeft het uitgelegd maar daarom moet ik er nog niet mee akkoord gaan hé Lachen Maar goed, het is haar methode en verder ga ik daar ook niet meer op snakken ofzo.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:34

laverite schreef:
@kelly_taco: 'k geen discussie met je aangaan want rijtechnisch sta ik helemaal niet zo ver als jou Lachen En ze heeft het uitgelegd maar daarom moet ik er nog niet mee akkoord gaan hé Lachen Maar goed, het is haar methode en verder ga ik daar ook niet meer op snakken ofzo.

Ik heb ook nooit gezegd dat hij mijn methode is... sterker nog ik hem mijn paarden nog nooit met slof gereden.. maar dat wil nog niet zeggen dat het fout is wat ze doet Haha!
Daarom mijn eerste reactie dat ze met de training de fijne plaatjes bereikte die bedoeld werden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:36

idd *fiet fieuwww* dat hoofdje..en dat hoofdstel Kwijl
en over slof gebruik.....zolang het goed gebruikt word .....
en dat weet jij wel degelijk als ik het correct heb.....
en een keer iets strakker, op de goede manier, is er niets aan de hand.....
echt top kwijl din gdat het is Knipoog

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:36

Ik heb mijn andere paard ook nog nooit met slof gereden maar helaas verschilt dit per paard, ik wilde dat mijn 6-jarige zo los en soepel was als mijn 5-jarige Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:40

Kelly_Taco schreef:
Remember schreef:

Ik weet zeker (nou ja, bijna zeker dan Clown ) dat Sjuim niet al haar paarden zo traint/getraind heeft, is ook zeer triest als je ze niet een andere manier in het werk kan zetten en het dus altijd nodig hebt. Haar keus om dat bij deze wel te doen is duidelijk Ja, al zet ik (en sommigen met mij) daar mijn vraagtekens bij. Maar ik denk niet dat je zo zwart-wit kunt stellen dat de meeste paarden van Sjuimpje zo fijn op de foto staan omdat ze er altijd een slof strak omknoopt, ik geef haar wel meer credits dan dat Knipoog