haflinger hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elsie1

Re: haflinger hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:11

stef schreef:
het komt niet over dat je het begrepen hebt....
Verder ben ik benieuwd waar je op doelt dat je met een vingertje naar mij gaat wijzen.....
Ik ben niet diegene die met een te lage mex rijdt... maar wijzen is altijd zo makkelijk he...

idemdito hé

kijk deze maar ik hoef geen commentaar te geven als jij het toch allemaal beter weet.
Bravo als jij zo je paard rijdt....kan volgens mij toch iets beter denk je niet?
http://img274.echo.cx/img274/7409/22mei052small7zv.jpg

Verder mag je de rest van je commentaar voor je zelf houden. Clown

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:16

Ik denk dat Stef alleen maar het beste wilt voor je paardje Knipoog
En meissie.. als (bijna) iedereen hetzelfde commentaar geeft, betekent dat dan dat zij het allemaal fout hebben..?[/quote]

Ze hebben het niet fout maar wat wel is dat alles sterk overdreven is hoor.

Probeer anders zelf maar eens jouw paard aan de teugel te rijden en laat daar dan eens een foto zien met een goed onder gezet achterbeen Knipoog . Als je het beter kan dan wil ik het wel eens zien. Want met hun hoofd in de lucht lopen is ook niet zo gezond voor de rug dacht ik. Haha!

Als je niets vraagt aan je paard op een vroegere leeftijd dan ga je het idd op uw paard van 9 niet zo makkelijk kunnen vragen zonder enig verzet of een steigerende merrie krijgen. Beter vroeg geleerd dan oud gedaan.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:25

Citaat:
Beter vroeg geleerd dan oud gedaan

idd! en als het op zo een ontspannen manier gaat waarom niet.. Hij loopt al duidelijk op zijn eigen benen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:29

wat is er mis met die foto? (die trouwens ruim 2 jaar oud is en ik nog niet zo lang bezig was de overstap naar western te maken)

Als je wijst, wijs dan goed en ga geen oude koeien uit de sloot halen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:36

Ziet er toch goed uit! Hij loopt al lekker.

Mooi paard ook.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:48

stef schreef:
het komt niet over dat je het begrepen hebt....
Verder ben ik benieuwd waar je op doelt dat je met een vingertje naar mij gaat wijzen.....
Ik ben niet diegene die met een te lage mex rijdt... maar wijzen is altijd zo makkelijk he...

kzal even wijzen naar U.

Foto's in jouw profiel voldoen niet aan deze western profiel.

De Western ruiter berijdt zijn paard met losse teugel, alleen voor correcties wordt een licht contact gezocht met de mond van het paard.

Als de ruiter een correcte houding aanneemt in het zadel kan je een verticale lijn trekken beginnende bij het oor, deze loopt verder langs de schouder, de heup en de hiel naar beneden.
De juiste lengte van de stijgbeugels is heel belangrijk bij het aannemen van de juiste houding. Op juiste lengte is de hoek die gevormd wordt door het bovenbeen als die gevormd door het onderbeen.
De voeten bevinden zich dus recht onder het lichaam van de ruiter.
De bal van de voet (het breedste gedeelte van de voet) steunt in de beugel en de hakken worden naar beneden gedrukt. De voet loopt parallel met het paard. De kuiten hangen losjes naast het paard en drijven, wanneer nodig, het paard.
De ruiter zit rechtop en hij houdt de schouders ontspannen naar achteren en naar beneden. De ruiter houdt zijn hoofd goed rechtop en hij kijkt recht vooruit.

Zo zou het moeten zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=jKCVs8oDAUc
Dit zien we niet bij jouw. Maar dit komt mss omdat jij en je paard van al 9 jaar nog moeten leren. Wel ik en mijn 3 jarige moeten ook nog leren.

Nu mag je zeggen dat dit belachelijke argument is Clown

Het gaat er mij nu gewoon om dat je niet bij een ander zo moet gaan zeuren als het bij uw eigen ook niet allemaal koek en ei is. Want ik kan het ook doen en je hebt er ook niet om gevraagd. Jij blijft zeuren en zoekt spoken.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:49

stef schreef:
wat is er mis met die foto? (die trouwens ruim 2 jaar oud is en ik nog niet zo lang bezig was de overstap naar western te maken)

Als je wijst, wijs dan goed en ga geen oude koeien uit de sloot halen

Plaats dan eens een nieuw hoe goed je wel bent.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:55

Je vraagt om commentaar, dan krijg je commentaar das logisch Knipoog
Maar als je erom vraagt moet je ze ook wel kunnen aannemen en niet alleen maar er tegenin gaan.

Blijkbaar weet je zelf alles al en loopt hij goed, waarom plaats je dan foto's en vraag je om commentaar?

Plus, persoonlijke aanval naar Stef is niet nodig Knipoog t topic gaat om jou en je haf, niet om haar.

edit: even getemt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:57

owh elsie echt, geweldig, je maakt mn dag helemaal goed *kruipt onder bureau vandaan*
Ik denk dat mijn paard, wat voorheen altijd engels gereden is, ook echt begrpijpt wat ik bedoel als ik haar ineens los gooi...

Ik vind dit echt gewoon zielig, je kan het niet winnen dus ga je maar met modder lopen gooien.

Iig bedankt, ik heb mijn lolletje voor vandaag weer gehad....

Mijn paardc is trouwens 8....

Knipoog Tong uitsteken

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 13:57

Calanddra schreef:
Je vraagt om commentaar, dan krijg je commentaar das logisch Knipoog
Maar als je erom vraagt moet je ze ook wel kunnen aannemen en niet alleen maar er tegenin gaan.

Blijkbaar weet je zelf alles al en loopt hij goed, waarom plaats je dan foto's en vraag je om commentaar?

Plus, persoonlijke aanval naar Stef is niet nodig Knipoog t topic gaat om jou en je haf, niet om haar.

ik zeg niet dat ik het niet aanvaard, alleen dat het sterk overdreven wordt. Thats all.

Geen persoonlijke aanval, alleen wil ik aantonen dat je zelf niet een ander hoeft op de vingers te tikken op een nog aanvaardbare manier als je er zelf eigenlijk geen verstand van hebt.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:00

wat kunnen mensen zeiken zeg! Ja, commentaar mag je geven, daar plaats je een topic voor, maar overdrijven is ook een vak, en over mensen met de meeste commentaar hebben, valt ook behoorlijk wat op te merken. Wat ze moet verbeteren en aan moet werken is nu wel duidelijk denk ik he!?

Het overdreven commentaar zegt uiteindelijk meer over jezelf als over de TS.

zo.. ben al een stuk minder geirriteerd Vork

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:02

elsie1 schreef:
ik zeg niet dat ik het niet aanvaard, alleen dat het sterk overdreven wordt. Thats all.

Geen persoonlijke aanval, alleen wil ik aantonen dat je zelf niet een ander hoeft op de vingers te tikken op een nog aanvaardbare manier als je er zelf eigenlijk geen verstand van hebt.

Hoe kan jij er een oordeel over geven of zij er verstand van heeft?

Bij elk beetje commentaar of tips op het rijden heb jij een weerwoord klaar waarom het wel goed is... dat noem ik niet het commentaar aanvaarden.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:02

stef schreef:
owh elsie echt, geweldig, je maakt mn dag helemaal goed *kruipt onder bureau vandaan*
Ik denk dat mijn paard, wat voorheen altijd engels gereden is, ook echt begrpijpt wat ik bedoel als ik haar ineens los gooi...

Ik vind dit echt gewoon zielig, je kan het niet winnen dus ga je maar met modder lopen gooien.

Iig bedankt, ik heb mijn lolletje voor vandaag weer gehad....

Mijn paardc is trouwens 8....

Knipoog Tong uitsteken

Dit geld voor mijn 3 jarige ook wel hoor die nog niets kent. Loopt wel al een stuk beter.

Ik wil niet winnen, alleen mij verantwoorden wanneer er dingen gezegd worden die er niet zijn. Dit mag toch wel zeker.

Als jij vals beschuldigd wordt dat ga je dit ook willen rechtzetten of proberen van het te verklaren maar jij wil gewoon zien wat je wilt zien en mijn uitleg negeren en dat is jammer. Maar goed.

Ik moet dus iets rechter zitten dat is waar. Heb ik ook gezegd.
Ook mijn hielen naar beneden, ook waar.
Vuisten maken maar dat doe ik bewust niet met een jong paard.
Rechtvoor kijken, ook waar.
Passend hoofdstel ook waar.

Met de rest dacht ik ben ik niet akkoord. Ik sta dus wel open voor kritiek niet waar.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:05

Hoe kan jij er een oordeel over geven of zij er verstand van heeft?

Bij elk beetje commentaar of tips op het rijden heb jij een weerwoord klaar waarom het wel goed is... dat noem ik niet het commentaar aanvaarden.[/quote]

Zo blijven we bezig hé.

Om toch een antwoord te geven. Misschien heb ik dit net vernomen uit goede bronnen die haar persoonlijk kennen Haha! .

Voor de rest van uw vragen staat er een antwoord in het antwoord hierboven.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:07

Bokt is een discussie forum, als je niet zulk gezeik wil hebben moet je je foto's er niet op plaatsen. Vingertje naar stef wijzen is nogal kinderachtig het gaat hier om jouw rijfoto's.
Niemand zegt dat het verkeerd is je 3jarige te leren nageeflijk te lopen, maar niet met het beeld zoals op deze foto's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:07

maar elsie: Ik heb nooit wat over rijtechnisch gezegt, alleen maar over de neusriem... Waarom moet je mij dan rijtechnisch (wat ook nergens over gaat trouwens) aanvallen?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:08

stef schreef:
maar elsie: Ik heb nooit wat over rijtechnisch gezegt, alleen maar over de neusriem... Waarom moet je mij dan rijtechnisch (wat ook nergens over gaat trouwens) aanvallen?

uw antwoorden op een ander zijn antwoord laten duidelijk wel het beeld geven dat je het goed kent.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:10

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:10

Vue schreef:
Bokt is een discussie forum, als je niet zulk gezeik wil hebben moet je je foto's er niet op plaatsen. Vingertje naar stef wijzen is nogal kinderachtig het gaat hier om jouw rijfoto's.
Niemand zegt dat het verkeerd is je 3jarige te leren nageeflijk te lopen, maar niet met het beeld zoals op deze foto's.

je weet toch dat het gezeik is en niet een formeel en elimentaire bevestiging.

en welk beeld dan wel?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:12

Vue schreef:
En nu in begrijpelijk nederlands ?
Als we het zo gaan doen;
http://pic17.picturetrail.com/VOL862/43 ... 371862.jpg
Deze foto is ook niet echt leuk om naar te kijken, ofwel Knipoog

Goed, genoeg in profielen gespit en gal gespuugd. nu weer rijtechnisch.

haha....moet ik deze ook verklaren...
dit is een ex dekkende hengst die op jachtrit kwam, en nogal fel staat en bij het opstappen ervandoor ging en natuurlijk moet ik dan hem tot de orde roepen of moet ik hem laten gaan mss??.....je kan mss ook eens al de rest van de foto's tonen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:13

elsie: Ik weet hoe een mexicaanse neusriem werkt en waar hij hoort te zitten, en ik constateer dat hij bij jou paard te laag zit, en ik twijfel of het wel wijs is een paard wat net onder het zadel is met een mexicaan te rijden. that's all....
Ik zeg niks over nageeflijkheid, over je houding, over een achterbeen en weet ik veel wat ik allemaal van anderen langs zie komen.
Daarbij zijn er meer die e.a. in twijfel trekken, en ik ben inene de zondebok? ook niet helemaal eerlijk of wel?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:15

Nee hoor als je die geshowd wil hebben open je toch een topic ? Ik heb niet zoveel behoefte jouw foto's hier allemaal te posten.
Je hoeft niet met dure woorden te gooien om je post inhoudelijk te laten lijken, nee het is geen gezeik het is kritiek. en dat kon je hebben toch ?
Het beeld wat ik bedoel is wat er al de hele tijd omschreven wordt.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:16

stef schreef:
elsie: Ik weet hoe een mexicaanse neusriem werkt en waar hij hoort te zitten, en ik constateer dat hij bij jou paard te laag zit, en ik twijfel of het wel wijs is een paard wat net onder het zadel is met een mexicaan te rijden. that's all....
Ik zeg niks over nageeflijkheid, over je houding, over een achterbeen en weet ik veel wat ik allemaal van anderen langs zie komen.
Daarbij zijn er meer die e.a. in twijfel trekken, en ik ben inene de zondebok? ook niet helemaal eerlijk of wel?

ik geef je gelijk. Ik weet de plaats van de neus riem wel. Deze hoort in het midden te zitten waar je de ringel en het bit hebt. Ik heb ook niet gezegd dat het geen waar was hé dat het verkeerd zat, ik heb uitgelgd waarom. Maar jij vond het nodig om daar verder over te zeuren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:23

omdat jij als argument geeft: ik heb wel een ander hoofdstel wat te klein is, moet ik daar dan mee rijden? Dan vraag ik me serieus af: Ben je nu serieus of zit je me in de zeik te nemen?
Ik ben van mening dat je een paard inrijdt met deugdelijk materiaal. Je rijdt hem toch ook niet met een shank in omdat je trens niet past? Nee, dan haal je een passende trens.
Dan weet ik dat ik in herhaling van (en nu weer) maar ik ben gewoon verbijsterd van de reden die je geeft om met een mexicaan te rijden.
Dan ga je vervolgens mij bestoken met een hoop onzin over western rijden, en nee, dan neem ik je helemaal niet meer serieus....

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:25

stef schreef:
omdat jij als argument geeft: ik heb wel een ander hoofdstel wat te klein is, moet ik daar dan mee rijden? Dan vraag ik me serieus af: Ben je nu serieus of zit je me in de zeik te nemen?
Ik ben van mening dat je een paard inrijdt met deugdelijk materiaal. Je rijdt hem toch ook niet met een shank in omdat je trens niet past? Nee, dan haal je een passende trens.
Dan weet ik dat ik in herhaling van (en nu weer) maar ik ben gewoon verbijsterd van de reden die je geeft om met een mexicaan te rijden.
Dan ga je vervolgens mij bestoken met een hoop onzin over western rijden, en nee, dan neem ik je helemaal niet meer serieus....

je hebt weer niet alles gelezen hé

ik heb ook gezegd dat ik een oude liggen heb die wel passend zal zijn en deze zal gebruiken.

Nu zeg ik het niet meer hoor. Je blijft maar erover zeuren.