Kan elk paard aan de teugel lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAstrid

Re: Kan elk paard aan de teugel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:11

Precious20 schreef:
Margreet schreef:
Een paard kan prima nageeflijk en aan de hulpen zijn zonder volledig "in de krul" te lopen.

Inderdaad! Waarom kijken de meeste ruiters alleen maar naar die krul? Scheve mond Ik vind het veel belangrijker dat mijn paard ontspannen is, aan de hulpen staat en nageeflijk is.

Helemaal mee eens!! Ik krijg wel commetaar van : Je kan nog niet aan de teugel rijden he?
Ik zeg dan : Kan jij dan wel goed met je achterhand erbij rijden?
Euh? Wat is dat? .... Dat bedoel ik dus. Ik rijd nu met achterhand, ontspannen en nageefelijk. En als mijn pony gespannen is, tjsa, dan lukt het dus even niet. En ik denk dat alle paarden/pony's wel aan de teugel/nageefelijk kunnen/worden. Door de goede training.

Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:16

Inderdaad, ik ga mee met wat hierboven mij staat. Mensen vinden aan de teugel in de krul is vergeten dat nageeflijkheid het belangrijkste is.
En vooral ook dat het belangrijk is dat de achterhand er netjes geactiveerd bij is zonder dat het paard uiteen valt. Ook vaak worden paarden
niet over hun rug naar beneden gereden maar gewoon in de krul getrokken. Niet ieder paard kan dus in de krul maar wel elk paard kan nageeflijk
lopen wat voort komt uit ontspanning. Tenminste zo denk ik erover, het kan natuurlijk dat ik het volledig mis heb. Dan moet je me daar even op
wijzen. Maargoed, ik hoop dat je er iets aan hebt. Lachen

Just_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:30

Volgens mij kan ook elk paard aan de teugel lopen.. Het duurt alleen bij de ene wat lange dan de andere..
Ik heb al eens meegemaakt dat ik een paard echt niet aan de teugel kreeg (omdat ik het TOEN nog niet kon) en mijn lesgever kroop erop en dat snuitje ging direct omlaag.. Soms ligt het dus ook wel aan de ruiter..
In ieder geval, veel succes nog Knipoog