Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:02

Nee... Maar ik wil tips, geen opmerkingen die me bij wijze van de grond in drukken... Ik word niet voor niks eerste, denk je niet? Je kent het paard niet, mij niet en je hebt ons niet zien rijden... Oftewel; geef dan geen commentaar als je er niks van weet Knipoog

Superlise; Ik ben ook netjes in het B begonnen... Niet altijd wp's, alleen als ik het ook daadwerkelijk verdiende Knipoog Ik heb dus elke wp gewoon verdiend...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:02

lisantjuhh schreef:
je kan ook het ook op een andere manier uitbrengen.. en omdat haar manegepaard die mooi rond loopt blabla komt er erop neer dat ze het niet verdient om in l2 te lopen. als iedereen gewoon advies geeft (positief) dan heb je dat gediscussie ook niet

blijkbaar vat ze alles op als negatief Knipoog
Je paard móét in de L2 rond lopen anders is het gewoon NIET L2 waardig, onderling of niet anders zou het wel heel erg makkelijk zijn!
Ik gaf gewoon mijn mening (en andere) dat dit gewoon niet L2 waardig is, ja dat zal wel niet zo leuk aankomen, maar als ik foto's zou neerzetten van mijn L2 debuut en die zouden zo zijn dan had ik ook commentaar gekregen dat het niet L2 waardig is!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:04

Ik rij nou ongeveer 3 jaar onderlinge wedstrijden, ongeveer 1 keer per maand... Ik heb 6 wp's in het B gehaald, en 5 in het L1... Gewoon netjes telkens zoals het volgens de regels op mijn manege gaat....

Casperrr; Ik vraag je vriendelijk om of gewoon onderbouwd advies te geven, of weg te gaan, want het wordt er niet leuker op zo... Je weet niet hoe de regels op mijn manege zijn, dus over zulk soort dingen kan je gewoonweg niet oordelen....

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:07

nee dat is zo maar ik heb vind het allemaal meteen afzeiken kijk als ze nou echt wedstrijden gaat doen zal ze ook echt wel proberen het paard wat ronder te krijgen etc.. alleen ik denk dat ze bij manege's met onderlinge wedstrijden wat minder streng zijn.. ik heb ook 1 keer een onderlinge westrijd gehad op een manege tegen kinderen van 6 jaar:s
en mijn manegepaard liep ook niet etc.. maar toch kreeg ik winstpunten zou ik nou met dezelfde paard echte westrijden rijden jah dan moet ik hem wel ronder krijgen..Maar als dat bij haar niet hoeft dan laat je haar toch lekker zo rijden of niet. lijkt mij in ieder geval. en ik vind persoonlijk dat er op bokt teveel word gezeikt.. volgens mij als anky van grunsven hier foto's zou neer plaatsen heeft iedereen er ook wel weer commentaar op met dat moet beter blablabla en dat is een beetje jammer

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:09

Amethyst_ schreef:
Ik rij nou ongeveer 3 jaar onderlinge wedstrijden, ongeveer 1 keer per maand... Ik heb 6 wp's in het B gehaald, en 5 in het L1... Gewoon netjes telkens zoals het volgens de regels op mijn manege gaat....

Casperrr; Ik vraag je vriendelijk om of gewoon onderbouwd advies te geven, of weg te gaan, want het wordt er niet leuker op zo... Je weet niet hoe de regels op mijn manege zijn, dus over zulk soort dingen kan je gewoonweg niet oordelen....

Ja bij 5 winst al over moet je na gaan + als je zo je L1 proef rijdt hoor je geen winst te rijden hoe spetterend je je figuren dan ook rijdt.
En tja je bent niet voor niets eerste geworden nee, maar dat betekent dat je de andere manegeruiters ''eruit'' hebt gereden niet dat je ook die punten kreeg wanneer jij officieel zou starten, want op een officiele wedstrijd wordt jij zo niet 1e..
En nee ik heb het niet gezien maar je vraagt om commentaar maar in de L2 hoort je paard rond te lopen ,oke zo in de B kan nog maar als je zo het L1 bent door gekomen vraag ik me af hoe en vooral :''waarom ben je naar het L2 gegaan?''

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:10

Heej, even een positoef bericht ik vind het een super pony, al gezegd whaha:P passen wel goed bijelkaar!! en nee zoals vorige bericht, je verdient je wp niet zomaar -nee-

veel suc2007 ermee:d
Laatst bijgewerkt door Grietje91 op 05-06-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:11

Wss als ik nu in de B officieel zou gaan rijden met deze manegepony(die mijn absolute lieveling is...) dan zou ik nog eerder een verliespunt krijgen dan een winstpunt Knipoog Dus dat verschil zie ik ook duidelijk Knipoog Maar de regels en omstandigheden op mijn manege zijn gewoon anders... Als je kijkt welke paarden wel en niet rond lopen op een wedstrijd is het eerder bijzonder dan gewoon als een paard rond loopt hoor... Maar dan nog zie je een verschil tussen enigzins ontspannen en sterrenkijken Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:12

*Het is wel duidelijk dat iedereen zo de L2 rijdt op jou manege want anders was je geen eerste maar misschien is het een idee om gewoon ''manege-proef met L2 onderdelen'' te zeggen inplaats van een ''L2 proef'', want dat is het niet echt.. Ik denk dat je daarmee een stuk minder gezeur krijgt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:13

er wordt op bokt niet te veel gezeikt, er wordt gewoon de waarheid gezegd...

Ik kan heus wel opbouwend commentaar geven hoor Knipoog
Je paard meer bij elkaar rijden, zorg in de hoeken en voltes e.d er meer voor dat je je niet te veel focust op de stelling, je vergeet de hele achterhand die daardoor er maar achteraan loot.
Als je gaat wijken moet je hem mer bij elkaar rijden en proberen een klein beetje te verzamelen en dan groot opzij.
soms helpt het om voor de proef een suikerklontje te geven dat hjij gaat knabbelen en heb je hem sneller naar beneden.
Doe tijdens het inrijden veel voltes rijden, heel veel stelling wisselen.
Als je hem ronder hebt gereden moet je de achterhand en meer bijrijden, vele overgangen maken

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:13

Ik sluit me bij je aan superlise. ik ben op zich niet negatief, maar als je hier foto's plaatst, vraag je om reacties ( en natuurlijk is het niet leuk om negatieve reacties te krijgen, dat snap ik best Haha!), maar ikvind het wel apart dat je dan zegt: Je kent het paard niet, mij niet en je hebt ons niet zien rijden... Oftewel; geef dan geen commentaar als je er niks van weet.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:14

En ik ben overgegaan naar de L2 om er van te leren... Ik was gewoon de beste van mijn categorie zondag, en dat is denk ik niet zonder reden... En als ik nou laatste was geweest, met verrot slechte punten... Sja jammer dan, maar dan heb ik er van geleerd toch? Het was gewoon mooi meegenomen dat ik een wp en eerste plaats heb Knipoog

Het is trouwens gewoon de L2 proef die officieel ook gereden zou worden hoor... Ook aan jou het verzoek het onderbouwd en enigzins gematigd te houden, aangezien het nou nergens meer over gaat, en je je standpunt allang duidelijk hebt... Of wil je nou gewoon dat ik zeg; ja meid je hebt gelijk, ik heb die eerste plek niet verdiend en ik rij zoooooooooo slecht he...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:15

Verder heb je het goed gedaan en ik hoop dat je nog ver met hem komt op de manege. Wel goed dat je zelf ook het verschil ziet tussen hoe het officieel eruit ziet.
En het is op een manege dus ik zou als ik jou was dat in de titel zetten omdat dit gewoon een hoop gezeur spaart..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:16

casperrr schreef:
er wordt op bokt niet te veel gezeikt, er wordt gewoon de waarheid gezegd...

Ik kan heus wel opbouwend commentaar geven hoor Knipoog
Je paard meer bij elkaar rijden, zorg in de hoeken en voltes e.d er meer voor dat je je niet te veel focust op de stelling, je vergeet de hele achterhand die daardoor er maar achteraan loot.
Als je gaat wijken moet je hem mer bij elkaar rijden en proberen een klein beetje te verzamelen en dan groot opzij.
soms helpt het om voor de proef een suikerklontje te geven dat hjij gaat knabbelen en heb je hem sneller naar beneden.
Doe tijdens het inrijden veel voltes rijden, heel veel stelling wisselen.
Als je hem ronder hebt gereden moet je de achterhand en meer bijrijden, vele overgangen maken

Dankjewel Lachen Kijk dáár heb ik wat aan Knipoog Dat is anders dan zeggen dat het slecht is... Ja nou leuke info, maar waaróm is het dan slecht Knipoog Dusja, dat is wat ik bedoel de hele tijd....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:17

superlise schreef:
Verder heb je het goed gedaan en ik hoop dat je nog ver met hem komt op de manege. Wel goed dat je zelf ook het verschil ziet tussen hoe het officieel eruit ziet.
En het is op een manege dus ik zou als ik jou was dat in de titel zetten omdat dit gewoon een hoop gezeur spaart..

Ik had net idd geTeMt omdat ik een beetje kriegel werd...Ik zal nog ns TeMmen om te vragen of de titel dan idd veranderd kan worden... Maarja, hoe zou ik het dan in de titel moeten zetten?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:18

Nee, je had die eerste plek ook heus verdient want die komt je niet aanwaaien maar die winstpunt is gewoon níét te vergelijken met een echte dus die winstpunt vind ik niet echt verdient.. (ik bedoel omdat winstpunt 180 is, normaal heb je promotiepunten in manege wedstrijden) ik bedoel dus niet dat je die winstpunt niet zo moeten krijgen op je manege!
ik snap ook wel dat ze hoger dan normaal moeten jureren want er zit gewoon een groot verschil in.
verder heb ik geen zin hier langer over door te gaat.
ik vind het een leuke pony, goed gedaan en succes verder met de komende wedstrijden Lachen
Laatst bijgewerkt door superlise op 05-06-07 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:18

ik heb nooit gezegd dat ik het slecht vind, en andere ook niet. Allen dat het niet L2 waardig is, jij vat dat op als slecht...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:21

Zoals jullie het brachten leek het daar wel op Knipoog

superlise; Ik heb net al gezegd dat ik het verschil tussen onderling en officieel ook heus wel zie... en die wp telt ook alleen voor mijzelf en is óók niet te vergelijken met officieel, maar de wp is heus wel echt Verward

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:22

Amethyst_ schreef:
Zoals jullie het brachten leek het daar wel op Knipoog

superlise; Ik heb net al gezegd dat ik het verschil tussen onderling en officieel ook heus wel zie... en die wp telt ook alleen voor mijzelf en is óók niet te vergelijken met officieel, maar de wp is heus wel echt Verward

Ja echt op de manege Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:22

Jaaaaa hehe Tong uitsteken Het is ook puur en alleen binnen de manege Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:23

Als ik met deze pony officieel zou willen doen zou ik eerst maar es een paar maanden heel hard gaan trainen hoor Knipoog

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:27

Ziet er goed uit voor een manegepony. Hij loopt lekker ontspannen.
Ik snap ook wel dat een manege pony moeilijk goed te rijden is. Iedere dag rijden er 2 tot 3 verschillende mensen op. Die allemaal weer wat anders doen. Ik snap wel dat zo'n pony dan niet echt goed te rijden is.

Ik hoop dat je nog lekker zo door kunt rijden met je manegewedstrijden!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:45

Dankjewel Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:53

Lees de eerste pagina's van het proevenboekje eens door, wat er wordt verlangd in de bepaalde klasse's. In de B word al gevraagd dat er enige aanleuning is. Zelfs dat is hier niet, laat staan nageeflijkheid. En of ik je nu heb zien rijden of niet, foto's liegen niet, en het is ook geen momentopname want op iedere foto zie je het zelfde, een pony die constant tegen de hand is, zijn rug weg drukt, zich sterk maakt door een onderhals, niet vanuit de achterhand loopt, en een ruiter die mee lift. en dát is niet L2 waardig. Wat jij daar zelf ook van vind.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:02

Achja... Ik heb gezegd wat ik er van vind, er zijn al mensen geweest die het gezien hebben en ook hebben gezegd wat ze er van vinden... Dus ik maak me er verder ook niet druk meer om...

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:20

Nog even om terug te komen op de opmerking dat de pony M is gweest maar dat zal zijn vergeten, als het paard weer goed gereden word komen deze kwaliteiten vaak toch gewoon weer naar boven hoor! Manege pony van mijn vorige manege was 15 jaar geleden Z, zag je niks meer van terug en was een beginnerspony. Toch reed er een meisje die er nog NOOIT op had gereden een onderlinge Z proef mee die Z WAARDIG was en daar was de winstpunt ook zeker verdiend.

Ook is het makkelijk om te zeggen dat in de lessen de pony bij jou aaaaaaaaaltijd aan de teugel loopt en dat jij hem het beste rijd, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar die foto's Lachen.