Leuk paard
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
en een leuk paardje..
Heleen1988 schreef:ik wilde nog even ingaan op je verbazing over het feit dat je meer commentaar krijgt op een 'slecht topic' dan op een goed topic. Ergens ook wel een beetje logisch, niet? Op deze foto's zijn duidelijk een aantal knelpunten te zien die steeds terugkeren. Dit valt blijkbaar veel mensen op, dus zien veel mensen een reden om opbouwende (ik heb hier in dit topic nog niemand op een afkrakende manier kritiek zien geven, dat is ook wel eens anders geweest. iedereen heeft het op een positieve en opbouwende manier gebracht) En als mensen een topic kijken wat er netjes uitziet en er staat al een hele pagina met 'wow, mooi paard, ziet er netjes uit' onder staat. Zie ik persoonlijk vaak niet direct een hele goede reden om daar nog een keer onder te plaatsen dat het er netjes uitziet. En dit zal voor veel mensen gelden.
Bovendien maak je het zelf ook nog wel een beetje erger met de manier waarop je de kritiek opneemt.
Mijns inziens heb je in de bovenstaande reacties al ontzettend veel goede tips gekregen (vind het dan ook niet nodig om er nog wat aan toe te voegen) en ik hoop echt dat je nu even eerlijk tegen jezelf bent en probeert om te geloven dat er ook nog wel andere mensen zijn die er (misschien zelf nog wel meer) verstand van hebben. Doe dus je voordeel met de gekregen tips en ga er aan werken! Daar kunnen jij en je prachtige paard allleen maar profijt van hebben!
succes!
)

missanous schreef:waarom geen 4 pagina's met o wat ziet het er goed uit en o wow mooi paard zeg!!! maar wel 4 pagina's vol met je bent hardhandig en je prikt constant je sporen erin bla bla bla
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony)
en ja ik vind ons ook wel een mooie combinatie

Citaat:waarom geen 4 pagina's met o wat ziet het er goed uit en o wow mooi paard zeg!!! maar wel 4 pagina's vol met je bent hardhandig en je prikt constant je sporen erin bla bla bla
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony )

missanous schreef:waarom geen 4 pagina's met o wat ziet het er goed uit en o wow mooi paard zeg!!! maar wel 4 pagina's vol met je bent hardhandig en je prikt constant je sporen erin bla bla bla
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony)
Loesje88 schreef:Hier moest ik gewoon even op reageren, gewoon omdat ik zelf een springgefokt paard hebt (selle français, vorige eigenaar was een springruiter), waar ik dressuur mee (probeermissanous schreef:mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan
Dus jij beweerd dat een paard gefokt in een bepaalde richting, niet 'makkelijk' iets anders kan lopen?
ik zie genoeg springgefokte paarden supergoed presteren onder een dresuurruiter, ook genoeg paarden die dresuurgefokt zijn die een leuke sprong kunnen maken, en dan nog niet te spreken over dressuur of spring gefokte paarden die het leuk doen als westernpaard, misschien niet helemaal aan de top van de sport, maar de basisdingen, kunnen ze makkelijk.
En als je het dan allemaal zo moeilijk vind, waarom dan tóch doorgaan in de dressuur...? (als je hier wilt antwoorden omdat ze het wel kan, en ik ook wil, dan moet je dit dus niet meer als argument aanvoeren dat zij wat moeilijker is omdat ze westerngefokt is!)
) te rijden. In het begin was dit niet gemakkelijk, omdat ze haar rug steeds bol maakte/opkropte, maar nu gaat dit al veel makkelijker en gebruikt ze haar rug al veel beter
. Met oefenen kom je er wel, en de meeste paarden hoeven er niet eens echt veel moeite voor te doen; zolang je maar correct traint! girlgirl109 schreef:Ik vind het geen vriendelijk beeld. Het ziet er getrokken uit en je sporen zitten een paar keer flink in je paard geprikt. Vooral bij het halthouden.
Jullie zijn wel een mooie combinatie! Het zijn momentopnames, maar ik denk dat je wel wat vriendelijker met je hand en been zou kunnen zijn.
Ook helemaal me eens, ik zou zo ook echt nog niet op wedstrijd gaan. Hou je handen ook meer bij elkaar het heeft echt geen nut als je jouw binnenhand een halve meter van de hals haalt. Ze loopt ook inderdaad teveel op de voorhand, daarom word ze ook zwaarder, probeer haar meer op het achterbeen te zetten, overgangen rijden eventueel wat werk aan de pessoa om dat te optimaliseren. En laat haar van voren meer los, zolang jij vast houd blijft zij hangen.
Wel wil ik je een vraag stellen: waarom al met wedstrijden beginnen als jullie pas net met stelling bezig zijn? Ik heb dan het idee dat jullie er misschien nog niet klaar voor zijn?

missanous schreef:ik heb 2 keer L1 gereden (onderling) en heb daar 189 en 192 punten mee gehaalt
en dat wil toch wel wat zeggen denk ik
daarom wil ik het nu officieel gaan proberen
Silence schreef:Dan hoop ik dat je het commentaar en de tips van de jury beter kunt accepteren dan dat je hier op bokt doet.
fiekhe schreef:missanous schreef:mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan