poging tot oefenen wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re: poging tot oefenen wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:27

meer van achter naar voren rijden zodat je een fijn paard op de loodlijn hebt, en niet een paard dat zowat inzet koprol doet als ik het even bot mag zeggen. Imo rijdt je een paard via je benen en heb je een stille handligging, dat kan ik niet afzien van jou foto's.

Leuk paard Lachen.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:30

je handen ver uit elkaar doen om 'stelling te krijgen' is geen exuus. je kan niets met je handen zo ver uit elkaar, ze moeten goed bij de hals blijven, zo gaat een paard ook pas goed lopen.
Erg mooie pony!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:04

ik vind het commentaar niet echt aardig of eerlijk
het kan gebeuren dat je paard een rotdag hebt
ik vind het wel een beetje logisch dat mensen er do naar op reageren want het zijn maar foto's
in het echt ziet het er anders uit
ik vind dat die wel mooi loopt (alleen op de laatste foto lijkt het wel dat je de spoor er iets te ver in doet)
maar ik geloof best dat je niet hardhandig bent
maar ik vind het wel leuke foto's

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:21

Ten eerste wil ik even zeggen dat je een leuk dekje hebt Lachen en een leuk paardje..
Probeer wel op je voeten te letten, want je sporen druk je er soms nogal ver in.
Verder wil ik je veel succes wensen met je wedstrijd!!

liesz53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:33

Ten eerste: Erg leuk en mooi paard en jullie zijn een leuke combi.
Ten tweede: Vind je hand- en spoorgebruik een beetje aan de strenge kant. ( maar kan moment opname zijn) (maar toch op bijna alle foto's is het te zien, dus kan niet toevallig zijn) je zou je hand wat meer toe kunnen staan.
Ten derde: wat voor reden geef je voor het feit dat je paard "er onderuit gaat" of dat je hem/haar "kwijt" raakt.
Het zou misschien toch door de manier van rijden kunnen komen.
En omdat ie ook wat achter de loodlijn loopt en op z'n voorhand, kan dat misschien pijn doen. aan 'z'n rug. als je hand wat meer toestaat.. is het volgens mij al heel anders.

ben wel erg benieuwd naar de foto's van een goeie dag van jullie.

ben trouwens ook wel benieuwd naar een reactie van je instructrice, als dat mogelijk is..

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:16

Je hebt een te strenge hand.Zelf heb je het waarschijnlijk niet in de gaten,maar ik had precies hetzelfde.Mijn vz-pony deed ook zo met zijn bovenlip.Als je zo door blijft rijden wordt ze waarschijnlijk nog sterker en steeds vaker.Probeer zodra je voelt dat zij druk in haar mond geeft om naar boven te komen met d'r hoofd te ontspannen en weer rustig vragen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 00:13

Heleen1988 schreef:
ik wilde nog even ingaan op je verbazing over het feit dat je meer commentaar krijgt op een 'slecht topic' dan op een goed topic. Ergens ook wel een beetje logisch, niet? Op deze foto's zijn duidelijk een aantal knelpunten te zien die steeds terugkeren. Dit valt blijkbaar veel mensen op, dus zien veel mensen een reden om opbouwende (ik heb hier in dit topic nog niemand op een afkrakende manier kritiek zien geven, dat is ook wel eens anders geweest. iedereen heeft het op een positieve en opbouwende manier gebracht) En als mensen een topic kijken wat er netjes uitziet en er staat al een hele pagina met 'wow, mooi paard, ziet er netjes uit' onder staat. Zie ik persoonlijk vaak niet direct een hele goede reden om daar nog een keer onder te plaatsen dat het er netjes uitziet. En dit zal voor veel mensen gelden.
Bovendien maak je het zelf ook nog wel een beetje erger met de manier waarop je de kritiek opneemt.
Mijns inziens heb je in de bovenstaande reacties al ontzettend veel goede tips gekregen (vind het dan ook niet nodig om er nog wat aan toe te voegen) en ik hoop echt dat je nu even eerlijk tegen jezelf bent en probeert om te geloven dat er ook nog wel andere mensen zijn die er (misschien zelf nog wel meer) verstand van hebben. Doe dus je voordeel met de gekregen tips en ga er aan werken! Daar kunnen jij en je prachtige paard allleen maar profijt van hebben!
succes!

waarom geen 4 pagina's met o wat ziet het er goed uit en o wow mooi paard zeg!!! maar wel 4 pagina's vol met je bent hardhandig en je prikt constant je sporen erin bla bla bla
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony Lachen )
en ja ik vind ons ook wel een mooie combinatie Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:46

missanous schreef:
waarom geen 4 pagina's met o wat ziet het er goed uit en o wow mooi paard zeg!!! maar wel 4 pagina's vol met je bent hardhandig en je prikt constant je sporen erin bla bla bla
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony Lachen )

Waarom niet?
Nou omdat het er gewoon niet goed uitziet.
Daarnaast word er vele malen gezegd dat het wel degelijk een mooie pony is.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:58

Meid, zet hier geen foto's neer als je het commentaar niet wil horen Knipoog
Ik dacht zelf dat je op bokt foto's neerzet om te leren, maar kennelijk ben jij beter.
In eerste instantie zag ik een leuke foto, in tweede instantie zag ik een harde hand, in derde instantie zag ik een deukje in de buik, veroorzaakt in door een spoortje, mijn reactie: ach een dressuurruiter, daar heb ik me van af getrokken.
Toen de opmerking: ik heb er western mee gereden: meid, wij gebruiken het spoor zelden, ik zal niet de enige westernruiter zijn die hiervan over z'n nek gaat.
Nog een reactie: Als jullie het beter weten kom er zelf op rijden, nu, ik ben erg lui van aard, kom maar langs, niet om je af te straffen, waar ik kan helpen help ik, maar ik ben zeker in staat om anders te laten zien.
Conclusie: als je alleen positieve reacties wilt horen, zet dat alleen positieve foto's neer.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 01:37

Als ik eerlijk mag zijn: waarom post je dan foto's terwijl je al weet dat ze niet lekker loopt?

En of je er nu echt hardhandig mee bent of niet, het ziet er wel zo uit, en in dit topic loopt ze in ieder geval een stuk mooier als ze ertussenuit piept. Misschien kun je als ze weer zo'n bui heeft wel beter een buitenritje maken, of een keer lekker niets doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 06:16

Ik ga met de meesten mee dat het er veel te streng en te grof uit ziet. Misschien had je paard inderdaad een mindere dag, maar bedenk wel dat wanneer je op wedstrijd bent, dat een jurylid dat niet kan weten en het ook niet zo zal beoordelen. Zij zullen je beoordelen op de manier hoe jij je proef rijdt, en dan is er geen "ja maar" meer.

Ik heb de foto's in je onderschrift ook bekeken en dat ziet er inderdaad wel beter uit, maar ook daar heb je je handen veel te wijd en vind ik je wat grof inwerken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:10

Citaat:
nu weet ik het wel hoor
en ja het is een mooi paard (nou ja het is eigenlijk om eerlijk te zijn een pony )
en ja ik vind ons ook wel een mooie combinatie

Omdat jij dan wel reageerd op de reacties en misschien een enkel commentaar wat erbij staat, maar zoals vele en zelfs een submod zeggen, bij dit topic roep je alleen maar: Ja maar.........

Als je het allemaal zo goed weet, moet je niet zulke foto`s plaatsen als het normaal zo goed gaat.
Maar nu doe je helemaal niks met het commentaar en daarom 4 pagina`s met vrijwel hetzelfde.
Misschien zie je dan wat meer in van de waarheid en dan kun je er ook wat mee doen ipv. alles maar weg te wuiven.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:15

Heey Doei!

Mooi paard hoor en mooi dekje !
Nog even beetje oefenen met aan de teugel want ze loopt nu erg op de voorhand en je hand iets minder streng dan lukt het ook al beter Knipoog
Je sporen zou ik iets minder gaan gebruiken want dat vind ik niet zo''n goed beeld geven Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:45

missanous schreef:
nu weet ik het wel hoor

misschien wel omdat jij niet reageert op de gegeven kritiek, behalve met 'ja maar' 'maar dat komt door...'

ik heb heel wat posts gezien met kritiek die je kunt gebruiken, maar daar reageer je ook niet op..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:04

Loesje88 schreef:
missanous schreef:
mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan

Dus jij beweerd dat een paard gefokt in een bepaalde richting, niet 'makkelijk' iets anders kan lopen?
ik zie genoeg springgefokte paarden supergoed presteren onder een dresuurruiter, ook genoeg paarden die dresuurgefokt zijn die een leuke sprong kunnen maken, en dan nog niet te spreken over dressuur of spring gefokte paarden die het leuk doen als westernpaard, misschien niet helemaal aan de top van de sport, maar de basisdingen, kunnen ze makkelijk.

En als je het dan allemaal zo moeilijk vind, waarom dan tóch doorgaan in de dressuur...? (als je hier wilt antwoorden omdat ze het wel kan, en ik ook wil, dan moet je dit dus niet meer als argument aanvoeren dat zij wat moeilijker is omdat ze westerngefokt is!)
Hier moest ik gewoon even op reageren, gewoon omdat ik zelf een springgefokt paard hebt (selle français, vorige eigenaar was een springruiter), waar ik dressuur mee (probeer Tong uitsteken ) te rijden. In het begin was dit niet gemakkelijk, omdat ze haar rug steeds bol maakte/opkropte, maar nu gaat dit al veel makkelijker en gebruikt ze haar rug al veel beter Ja. Met oefenen kom je er wel, en de meeste paarden hoeven er niet eens echt veel moeite voor te doen; zolang je maar correct traint!

Over de foto's zelf: ik vind, zoals de meeste hier, dat het er niet echt vriendelijk uitziet. Maar aangezien al goede uitleg is gegeven, ga ik er niet verder op in. En in het topic dat in je onderschrift staat ziet het er inderdaad, veel vriendelijker & ontspannener uit. Ieder paard heeft wel eens een mindere dag, ik begrijp alleen niet goed waarom je nét die foto's van je mindere dag erop moet zetten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:08

girlgirl109 schreef:
Ik vind het geen vriendelijk beeld. Het ziet er getrokken uit en je sporen zitten een paar keer flink in je paard geprikt. Vooral bij het halthouden.

Jullie zijn wel een mooie combinatie! Het zijn momentopnames, maar ik denk dat je wel wat vriendelijker met je hand en been zou kunnen zijn.

Ja Ook helemaal me eens, ik zou zo ook echt nog niet op wedstrijd gaan. Hou je handen ook meer bij elkaar het heeft echt geen nut als je jouw binnenhand een halve meter van de hals haalt. Ze loopt ook inderdaad teveel op de voorhand, daarom word ze ook zwaarder, probeer haar meer op het achterbeen te zetten, overgangen rijden eventueel wat werk aan de pessoa om dat te optimaliseren. En laat haar van voren meer los, zolang jij vast houd blijft zij hangen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:02

Ik laat comentaar over hand en spoorgebruik maar achterwege, dat weet je nu wel denk ik Knipoog Wel wil ik je een vraag stellen: waarom al met wedstrijden beginnen als jullie pas net met stelling bezig zijn? Ik heb dan het idee dat jullie er misschien nog niet klaar voor zijn? Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:07

ik ga op wedstrijd omdat het normaal gesproken wel goed gaat
met onderlinge wedstrijden zat ik in de L1
dus...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:14

ik heb 2 keer L1 gereden (onderling) en heb daar 189 en 192 punten mee gehaalt
en dat wil toch wel wat zeggen denk ik Lachen
daarom wil ik het nu officieel gaan proberen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:49

Dan hoop ik dat je het commentaar en de tips van de jury beter kunt accepteren dan dat je hier op bokt doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:50

Je moet echt je teugels 20 cm korter nemen, dat zou het beeld al iets beter maken.
Verder ziet het eruit alsof jouw paard behoorlijk in je hand hangt, je zou af en toe een ophouding kunnen maken en vooral veel loslaten en niet met een sterke hand je paard naar beneden proberen te rijden, dat heeft helemaal geen zin namelijk.. Zodra zij toegeeft open je je hand en sta je toe, trekken bereik je niets mee!

Verder vind ik het echt een geweldig mooi paard, veel succes op je wedstrijden en denk aan je houding Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:52

missanous schreef:
ik heb 2 keer L1 gereden (onderling) en heb daar 189 en 192 punten mee gehaalt
en dat wil toch wel wat zeggen denk ik Lachen
daarom wil ik het nu officieel gaan proberen

Dat gaat je nog vies tegenvallen denk ik, officieel word VEEL strenger gejureerd dan onderling.
Maar aan deze punten kun je best goed werken, dat geeft toch niets?
Je word beter naarmate je leert toch, geen van ons is als goede ruiter geboren, iedereen heeft het geleerd Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:54

De punten die je onderling haalt zijn vaak hoger dan dat je officieel zult krijgen. Ik hoop ook dat je dan beter tegen commentaar kunt Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:55

Silence schreef:
Dan hoop ik dat je het commentaar en de tips van de jury beter kunt accepteren dan dat je hier op bokt doet.

die beginnen niet meteen op een onaardige manier te roepen dat ik hardhandig ben zoals sommige mensen hier meteen gaan roepen
en ik had al een paar keer aan gegeven dat het niet zo lekker ging als normaal

@cayenne:
er werd duidelijk bij gezegd dat het zo beoordeeld zou worden als een officiele wedstrijd

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:57

fiekhe schreef:
missanous schreef:
mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan

Als hij alleen maar wetsern gefokt is en niet gereden, dan moet het toch geen probleem opleveren, het is maar net hoe je hem inrijdt.
Daarnaast heb ik een aantal omgeschoolde westernpaarden gereden, en die hangen echt niet in je hand en zijn niet sloom op je been, tenzij jij ze zo maakt, want voor zover ik verstand heb van westernrijden rijden wordt er gereden met een ontspannen teugel en zo min mogelijk been (lees: niet bij elke pas drijven, paard moet zonder drijven in een constant tempo blijven lopen, ik bedoel dus niet dat ze geen been geven.)
Ik zie net als alle andere dat jij hem op alle foto's met opgetrokken naar binnen gedraaide hakken zit te prikken. Daarnaast de houding van je handen, daar wil ik niet eens verder op in gaan. Mijn pony had me er al lang al afgegooid op deze manier.
Ik ben heel benieuwd of dit de manier is waarop jij les krijgt.