Shadow@work met Chantal2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: Shadow@work met Chantal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:28

ik heb bijna alle reacties gelezen en wat ik daar uit kan halen is dat shadow niet het makkelijkste paard is en soms de touwtjes zelf in handen wil nemen (zoals shadowlover al zei in het bos)
ik vind dat het er netjes uitziet... en voor de gene die het beter weten (negatief) zou ik zeggen stap zelf een op het paard en kijk hoe dat is........ met een gewoon bitje

smurffie : oren naar voren heeft te maken of het paard attend is......
oren naar achter gericht betekend dat hij op jou let wat je zegt/doet

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:39

hoeft niet Knipoog kan ook een teken van irritatie zijn Knipoog zeker als je als de teugel langer zijn wel die oren naar voren ziet gaan Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:43

ja oke daar heb je gelijk in Haha!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:47

nee, hij heeft gewoon een tik dat als er een fotocamera bij is dat die oren niet naar voren gaan, ze hangen bij hem altijd naar opzij.
Zodra je praat heeft hij ze wel op je gericht, hij houdt je heeeeeeel goed in de gaten.

fijn dat je positief commentaar geeft. De oren foto's zijn dan ook de foto's dat hij stilstaat en even niks hoeft te doen omdat we iets aan het overleggen zijn, hij valt dan half in slaap

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:44

o oke zo kan het ook Knipoog
een paard hoeft ook niet altijd z'n oren naar voren (is natuurlijk alijd leuk voor de foto Knipoog
gelukkig let hij wel op jou Knipoog
gelukkig zijn niet alle paarden het zelfde Knipoog

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:03

astridjhu schreef:
juut: ik kan er maar een ding op zeggen!
het zit er hartstikke goed uit en het gaat helemaal goedkomen!!
en van die lui die zo doen niks van aantrekken!
jij weet wel beter Ja
en wij ook Ja
wat is nou beter? jij met een goede instructrice die jou helpt met shadow. of die penny's die hun paard aan de teugel willen hebben en dus maar even een trensbit door de mond heen zagen?
jullie gaan er goed mee om en je doet het supergoed en chantal ook! Ja

dat vind ik dus een rare opmerking Nors opkijken
waar slaat dat op? mijn poný's geven allemaal na maar als ze niet loslaten word dus echt even de tanden gepoetst, ik ben geen penny meisje maar ik ga er echt geen pessoa inhangen omdat het niet gewoon lukt met een trens
En je kan beter met een trensbit zagen dan net als zij met een pessoabit rijden
later

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:10

Jiill_ schreef:
astridjhu schreef:
juut: ik kan er maar een ding op zeggen!
het zit er hartstikke goed uit en het gaat helemaal goedkomen!!
en van die lui die zo doen niks van aantrekken!
jij weet wel beter Ja
en wij ook Ja
wat is nou beter? jij met een goede instructrice die jou helpt met shadow. of die penny's die hun paard aan de teugel willen hebben en dus maar even een trensbit door de mond heen zagen?
jullie gaan er goed mee om en je doet het supergoed en chantal ook! Ja

dat vind ik dus een rare opmerking Nors opkijken
waar slaat dat op? mijn poný's geven allemaal na maar als ze niet loslaten word dus echt even de tanden gepoetst, ik ben geen penny meisje maar ik ga er echt geen pessoa inhangen omdat het niet gewoon lukt met een trens
later

wat ik bedoel is dat je beter zacht met een pessoabit kan rijden, dan hard met een trensbit. met een trens kun je je pony net zo goed naar de *** rijden!
zij gebruiken dit bit goed, dus ik snap jouw opmerking niet?? zij rijden goed met dit bit, mischien dat chantal in het begin heel even moest wennen aan het bit (weet neit of ze er al vaker mee heeft gereden, juut?) maar ze doet het super netjes vind ik!
ze heeft dit bit eraan liggen omdat dit paard weleens aan de knetter kan gaan en je hem dan met een gewoon trensbit gewoon niet houd!
wat zou jij doen?
netjes met een trensbit rijden, en je paard goed in de hand kunnen houden als hij ervandoor gaat?
of een trensbit erin hangen, en als het paard ervandoor gaat maar hopen dat je blijft zitten?

en bij deze: ik heb nooit gezegt dat jij een penny meisje bent, en dat heb ik ook nooit bedoelt Knipoog
ik zeg alleen dat een pessoabit wat goed gebruikt wordt beter is dan dat sommige mensen met een trensbit gaan zagen. Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:13

Citaat:
later

Dat vind ik ook niet echt bepaald goed...
Dames; leer jullie paardje ontspannen te rijden en zit nu voor het moment niet zo in met die kop Knipoog
Probeer eens met een gewoon watertrensje, wil voor vele paarden werken. Mijn paard had in het begin ook een bustrens en da's nogal een mond vol Knipoog
Werk eerst aan je eigen houding, als die goed is kan je verder met het paard. Maak veel overgangen, slangenvoltes e.d. meer zodat ie goed los is in zijn lijf.
Probeer dan wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden, zorg dat die achterhand er goed onder treedt (wat bij deze foto's niet valt te zien)
Dan komt de ontspanning wel vanzelf en dan zl ie wel zakken met zijn hoofd Lachen

Maar eerlijk gezegd; haal dat bit eruit, het is heel scherp, je rijdt op de onderste ring en je handelt niet eerlijk tegenover je paardje.
Ik krijg het idee van "geen-gelul-in-de-krul" en ik denk dat je het ook leuk wilt houden voor je paardje.
Ik hoop dat je er iets mee kan doen en binnekort leuke foto's van jullie samen met een vriendelijker bitje kan zien Lachen

*edit; als je paard echt aan de knetter gaat, houdt je hem niet in met gelijk welk bit.
Vriendelijk vindt ik het er sowieso niet uitzien, maar das dan een punt om te verbeteren niet? Lachen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:27

ja oke ik was beetje pissig daarom, beetje '' gare '' opmerking nouja sorry, ik hou erover op ga naar mn pony's heb nog veel te doen
Doeg