Op 23e begonnen met paardrijden, kan ik nog goed worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Op 23e begonnen met paardrijden, kan ik nog goed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:59

jolentinus schreef:
de angst bedoel ik daar niet bij.. maar bij ons op de pensionstal zijn een paar kinderen en die gaan altid buitenrijden.. zonderzadel en van alles en nog wat. staan op het paard.. koprollen onder het paard etc etc.. en dat doe je als je volwassen bent niet.. maar hierdoor krijg je wel "paardengevoel' evenwicht etc..

als je alleen maar serieus dressuur rijdt bijvoorbeeld rijd je anders voor mijn gevoel..

Daar heb je gelijk in, als kind heb je wat zulke dingen betreft minder angst.
Als volwassene kan je dat ook bereiken, alleen doe je dat op een andere manier en duurt het misschien wat langer.
Met je eigen paard gaat dat ook gemakkelijker dan met een manegepaard waar je 1-2x per week op rijdt.

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:48

Tuurlijk kan je nog goed worden!!
veel lessen en als je de 'feeling' hebt voor het paardrijden gaat het nog sneller Haha!
Good luck Knipoog Knipoog

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:15

Nou ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken! Als kind gaat het vaak allemaal wat makkelijker en sneller maar als je er genoeg plezier in hebt en genoeg oefent komt het vast goed. Ik ken genoeg mensen die later begonnen zijn en nu toch ook echt al goed (bijv. al op Z wedstrijdniveau) rijden enzovoorts! SUCCES Haha! het gaat je vast lukken als je maar echt wilt!

xlovelifex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:17

je bent echt niet te oud, je kunt best met een wedstrijdje meedoen hoor. gewoon veel oefenen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:48

Ik heb pas na mijn 25e viool leren spelen. Ook zo'n broodje aap verhaal, dat dat niet zou kunnen als je dat niet als kind geleerd hebt. Dus... ja je kan echt nog wel goed worden hoor Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:54

Tuurlijk, je kent mischien wel meer angst als van die kotertjes, maar dat kan ook goed zijn want je moet je eigen grenzen kennen. Gewoon lekker rijden, paar keer per week het liefst, en dan kom je er heus wel. Waar een Wil is is een Weg!

xxx ciska

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:32

Mijn vriend heeft ook pas op zijn 39ste leren rijden, inmiddels rijdt hij ruim drie jaar en heeft een eigen paard, voor iemand die zo kort rijdt rijdt hij helemaal niet verkeerd.
Dus op je 26ste moet het zeker nog lukken.

xMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:39

Jaa, tuurlijk! Haha!
Je leert alles best wel snel met Paardrijden, tenminste ik wel! Knipoog
Volgens mij kan je nog gewoon mee doen met Wedstrijden hoor! Knipoog

Groetjes!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:03

Gewoon goed oefenen en trainen dan denk ik dat je best wedstrijden enzo kan gaan rijden:D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:07

[quote="capopjekop"]Ik denk dat wedstrijd rijden best haalbaar is, zeker wel op b en l niveau. quote]
dat van het niveau slaat nergens op. tuurlijk kan je nog super goed worden, kinderen leren alleen sneller. maar dat wil niet zeggen dat je niet meer kunt leren op je 23e

vivaldi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:37

Ik ben op mijn 39 ste begonnen, nu een half jaar geleden. Ik heb een eigen paard van net 5 jaar en 1.72 groot en dat valt niet altijd mee, gelukkig heeft hij een super karakter. Ik rijd bijna iedere dag en heb veel les. Ik vind het helemaal super.Omdat Vivaldi nog jong is heeft hij erg veel streken maar daar leer ik nu goed mee omgaan. Het is een aanrader om heel veel te lezen over paarden en het rijden. Ik ga ook regelmatig kijken bij lessen van anderen, daar leer je ontzettend veel van. Over een paar jaar hoop ik een leuk sprongetje met vivaldi te kunnen maken. Ik heb hem gekocht als recreatiepaard maar nu blijkt hij een springtalent te zijn die ook dressuurmatig erg goed loopt. Binnenkort gaat hij dan ook starten in spring wedstrijden met een andere ruiter die hem ook regelmatig wat bijrijdt. Kan hij over een paar jaar het mij mooi leren!

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:02

het begint met ambitie
waar een wil is is een weg
en een beetje talent is ook altijd mooi mee genomen.
Bovendien goed worden is niet prioriteit nummer een als je maar plezier hebt in het paardrijden

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:19

tuurlijk ! als je het maar blijft doen en ja zoals meer mensen zeggen het gaat misschien een beetje langzamer .. maar dat heb je er vast wel voor over toch Lachen

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:43

Zeker weten hoor, als jij er genoeg tijd en energie in steekt en als je dan ook een beetje gevoel hebt kun je binnenkort niet eens zien dat je zo laat pas bent begonnen. Lekker zelfverzekerd op je paard zitten!

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:28

natuurlijk!
gewoon veel oefenen en niet opgeven

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:59

Tuurlijk! ik ben ook rond mijn 24e begonnen met rijden. Vind inderdaad wel dat je wat minder onbevangen bent. En dat kan ik vooral met springen merken. Ik vind het hartstikke leuk maar ook spannend als het wat hoger wordt (< 1.00m). Ik zou je alleen aanraden dat als je een paard koopt een paard te kopen dat al wat kent. Ik heb ulisse als vier jarige gekocht op aanraden van iemand waar ik vertrouwen in had. Maar eigenlijk had ik dat beter niet kunnen doen. ulisse is braaf maar zij kende niets en ik nagenoeg ook niet. Ze was alleen goed ingereden verder niet. Heb er veel van geleerd maar had meer geleerd en minder frustratie gehad als zij wat meer had gekend.

Binnenkort ga ik over met ulisse naar het M1 dus het kan zeker!

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:43

Ik denk dat je als kind wel sneller dingen leert en doet omdat je dan nog niet bewust ben van alle gevaar enzo. Maar bij ons op stal is er een vrouw begonnen met paardrijden op haar 50e, je doet er wel langer over denk om dingen op te pakken maar dat ligt ook aan je inzet! Ik zou zeggen ga dr voor!!!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:48

Ik maakte me al zorgen omdat ik maar op mijn 16de ben begonnen met rijden. Als ik dit zo lees moet ik mijn droom om ver te raken in de dressuur nog niet opgeven.

Ondertussen rijd ik bijna twee jaar en ik heb mijn basis netjes onder de knie, ben nu onder begeleiding een groen paard aan het opleren en binnenkort komt er een eigen paard.

Volgens mij is het wel wat een voordeel ook. Ik heb het gevoel dat ik al die jaren iets gemist heb, dat ik iets moet inhalen.
Daarom grijp ik elke kans om iets bij te leren met beide handen.
Ik lees veel, ik rijd zoveel als mogelijk, neem les,... Ik heb ook constant het gevoel dat ik mezelf moet bewijzen tegenover leeftijdsgenoten en jongere mensen die al veel langer rijden. Daarom blijft het ook een uitdaging.

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:50

Ik denk dat dat nog makkelijk haalbaar is. Waarom niet? Als je gewoon een goede instructeur of instructrice hebt, kun je snel al heel veel.

Groetjes Marit