Nero @ work in Scapa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Nero @ work in Scapa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:58

Joeygabber: Lekkere penny reactie, jij vind het zielig prima zolang de TS maar weet of de pony wel of niet gelukkig is.
Wat fijn dat sommige mensen wel perfect zijn Bloos

Ik ken meer ruiters die lichter zijn qua gewicht maar het paard meer hinderen tijdens het rijden, dan de TS. Omdat iemand zwaarder is heeft een paard daar niet per definitie (meer) last van. Ik denk dan ook dat er inmiddels al genoeg over gezegd is, een topic verpesten kan iedereen laat ook eens een andere kant zien Knipoog

Dani: Jij hoeft je niet te verantwoorden tegen over zulke mensen. Kom nou jullie gaan elke keer weer vooruit laat die mensen toch lekker kletsen je weet toch wie het zegt?

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:02

Nerootjeh schreef:
Lekker bijdehand zijn we.

Tuurlijk kan ie niet praten, maar ze kan wel aan zijn gedrag merken hoe ie het vind.

Nero laat duidelijk merken als ie ergens het niet mee eens is.

Op de foto's is een aantal keer duidelijk aan z'n orenspel te zien dat hij niet zo vrolijk rond loopt, en ook een openen van zijn mond duidt op ongenoegen. Als jij je sperriempje omdoet omdat hij anders zijn mond open doet, dan is er rijtechnisch iets niet goed, en probeer je dat met een sperriempje te verhullen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:04

Hahaha omg *LOL*

Als een paard zijn oren naar achter heeft staan is dat een teken van concentratie, neem je dat nou serieus als argument Huilen van het lachen

Nero knabbelt gewoon graag op het bit, beetje slappe argumenten vind je niet Huilen van het lachen
*edit, maar op 3 van de 15 foto's is zijn mond stukje open, merendeel dus gewoon netjes dicht.
Laatst bijgewerkt door Neroo op 30-05-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:04

ik vind het een beetje laf van de mensen die zeggen je bent te zwaar, en al helemaal op pagina 1 een meisje die zegt ik ben een mager poppetje jeg jeg Misselijk .
jullie weten niet hoe aanvallend het is voor de persoon, ga daar maar is over nadenken, of over als jullie zo zijn hoe zouden jullie je voelen als je dat te horen krijgt, al wil je afvallen jullie weten niet hoe moeilijk dat is!!!! ik spreek uit ervaring..
ik vind het er goed uitzien hoor TS, niks van die andere mensen aantrekken!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:09

cremellogek schreef:
Nerootjeh schreef:
Lekker bijdehand zijn we.

Tuurlijk kan ie niet praten, maar ze kan wel aan zijn gedrag merken hoe ie het vind.

Nero laat duidelijk merken als ie ergens het niet mee eens is.

Op de foto's is een aantal keer duidelijk aan z'n orenspel te zien dat hij niet zo vrolijk rond loopt, en ook een openen van zijn mond duidt op ongenoegen. Als jij je sperriempje omdoet omdat hij anders zijn mond open doet, dan is er rijtechnisch iets niet goed, en probeer je dat met een sperriempje te verhullen.

Nou dit is natuurlijk onzin. Foto's zijn momentopnames, als het paard op dat moment net de oren naar achter draait omdat het let op zijn baas en er word op dat moment een foto gemaakt lijkt het al snel alsof je een paard ziet wat niet tevreden is Gaaaap

Hoeveel mensen rijden er met sperriem? Dus bij iedereen is het een rijtechnisch gebeuren? Wel eens nagedacht dat er ook andere oorzaken kunnen zijn waarom een paard zijn of haar mond open doet?

Heb je het in het echt bekeken? Ik vind het altijd zo knap dat jullie kunnen oordelen van een foto, waarom worden proefjes voor wedstrijden dan niet gewoon beoordeeld van een foto? Zou toch een hoop tijd en energie schelen als je niet meer apart daarvoor naar een wedstrijdterrein moet Pling

Cremellogek: Geen profiel?

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:12

Leuke foto's. Vind het een mooie combinatie! Pling
Kwam net ergens foto tegen van hoe je eerst met hem reed.. vind dat je echt al een hele verbetering ziet. Succes met rijden en is echt een prachtige pony, om trots op te zijn!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:15

Ik ben het helemaal met je eens mistral, maar ja als iedereen die reageert op haar gewicht gelijk zo wordt bestempeld;
Nerootjeh schreef:
De meeste die daarover aan het zeuren zijn, zijn penny's

Ook haar suggestie dat haar pony beter loopt dan toen ze dunner was, heeft in mijn ogen niets met haar gewicht te maken, maar met het feit dat ze jaren meer rijervaring heeft.

Als vaker gezeurd word over gewicht in HAW topics, ligt dat dan aan alle penny's op bokt? Of toch aan het feit dat deze zware amazone op een te klein zadel op een pony zit..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:16

Nerootjeh schreef:
Even ter verduidelijking

Zo liep Nero toen ik lichter was, 3 jaar geleden
*foto

En zo 3 weken terug
*foto

Zonder les oid.
Dus dat Nero last heeft van mijn gewicht is imo onzin

Dat hij 3 jaar geleden slechter liep is rijtechnisch verbeterd en niet
door jou gewicht. Of jou pony moeite heeft met je gewicht kan ik vanuit
hier natuurlijk niet zien, wel lijkt het zadel me een beetje aan de krappe kant.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:24

cremellogek schreef:
Ook haar suggestie dat haar pony beter loopt dan toen ze dunner was, heeft in mijn ogen niets met haar gewicht te maken, maar met het feit dat ze jaren meer rijervaring heeft.

Iemand die zwaarder is, en beter meegaat in de beweging van het paard, is minder belastend dan een dun persoon, die tegen de beweging ingaat.

dat rijervaring heeft er ook mee te maken, maar nu zit ik Nero minder de weg dan vroeger. Dus dat Nero er last van heeft? vroeger, ja, nu nee.

Vroeger staakte ie als een lieve lust, ik kon zijn beweging totaal niet uitzitten. Nu wel, ligt ook aan rijervaring.. klopt
maar dan heeft het niet te maken met mijn gewicht, dat ie nu lekkerder loopt

Als vaker gezeurd word over gewicht in HAW topics, ligt dat dan aan alle penny's op bokt? Of toch aan het feit dat deze zware amazone op een te klein zadel op een pony zit..

Misschien moeten de penny;s verder kijken dan alleen het gewicht, maar naar de beweging van het paard, en vergelijkingen met vroeger, ipv maar in het wilde weg gaan lopen roepen

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:29

Ik vindt het er erg leuk en netjes uitzien! je hebt een pony om trots op te zijn!lekker doorgaan zo en je niks aantrekken van al die 'penny's'. !

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:30

Zoals net gezegd is; foto's zijn moment opnames, hoe verwacht je dat wij commentaar geven op beweging? Ik zou zeggen, zet eens een filmpje neer. Dat kan je gelijk alle vooroordelen van tafel vegen!
Ik vind trouwens wel dat hij een erg stoer setje aan heeft Vingers aflikken

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:37

Vind het er weer super uit zien Dani! Haha!
Jullie gaan echt vooruit , zeg!
Scapa staat ook erg leuk op nero,
hij begint op een echte sportpony te lijken! Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:46

Zal vragen of mijn zusje is een keer een filmpje wil maken Lachen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:01

Doe dat maar niet zeker weten dat je nog meer commentaar gaat krijgen we hebben gepmt en ik hoop gewoon dat je eerlijk bent tegen over je pony Haha!

Nu maar ook zeker over paar jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:05

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en op normale wijze reageren Lachen

Een opmerking over het gewicht van de ruiter mag gerust, zolang daar maar op gewone wijze gemeld wordt. Wat hier ook zeker het geval is. De reacties van een weerwoord daarentegen zijn nogal aanvallend en over de schreef, dergelijke reacties willen we niet zien.

Mij lijkt dat de kwestie over het gewicht van de ruiter wel afdoende behandeld is. SVP nu dus weer ontopic naar rijtechnisch commentaar voor de TS Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:04

cremellogek schreef:

Oei, als je aan het orenspel ziet of een ruiter te zwaar is of niet, dat vind ik wonderbaarlijk!
Dan zou ik wel érg zwaar zijn voor mijn pony volgens jou Nagelbijten / Gniffelen.

Dani: Je rijdt Nero gewoon kei goed en dat weet je zelf ook wel he meid Knipoog!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:49

Soms twijfel ik toch echt aan de intelligentie van sommige hier.

Je bent te dik! Goh je meent het dat had ik zelf nog niet gezien joh!

Wat willen jullie dan nu dat ze doet? Der pony verkopen ofzo?
En dat bepalen jullie dat ze een tinker of fjord moet kopen.

Dani weet echt wel wat ze doet! En mensen die vaker foto's gezien hebben (dat kan niet missen want ze plaatst bijna wekelijks wat) weten dat die pony lekker kan lopen!
Was het nou een shetlander of een tenger arabiertje dan zeg ik ja.
Maar Nero is een middelmaat stevige pony! Die blij is met zijn baas en andersom! Dus hier word niks uit elkaar gerukt!

Dani: Het rijden is iets minder dan dat ik van je gewend ben, maar het setje staat top!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:58

urselin schreef:
Oei, als je aan het orenspel ziet of een ruiter te zwaar is of niet, dat vind ik wonderbaarlijk!
Dan zou ik wel érg zwaar zijn voor mijn pony volgens jou Nagelbijten / Gniffelen.

Dat ging over het gedrag van Nero, niet over het te zwaar zijn. Dat kwam als reactie aangezien iedereen die het over te zwaar heeft wordt bestempeld als penny-meisje door de TS.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:01

cremellogek schreef:
Dat ging over het gedrag van Nero, niet over het te zwaar zijn. Dat kwam als reactie aangezien iedereen die het over te zwaar heeft wordt bestempeld als penny-meisje door de TS.

Indirect ging het wel er over, maar goed Knipoog.
Aan het orenspel is duidelijk te zien dat Nero zijn oren richt op Dani, niet uit protest of iets dergelijks.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:01

Zoals je het overbrengt klinkt je idd als een penny meisje.

"Zijn oren staan naar achter" kom op, iedereeen weer toch dat dit een teken van concentratie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:03

Moderatoropmerking:
SVP ON-topic nu. Geen verwijzingen meer met betrekking over het gewicht van de TS zoals ik al eerder verzocht had.

Daarnaast stel ik het ook zeer op prijs als persoonlijke sneren zoals twijfelen aan verstandeljike vermogens van mensen achterwege worden gelaten vanaf nu.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:06

Nerootjeh schreef:
Zal vragen of mijn zusje is een keer een filmpje wil maken Lachen!

Ik ben hier heel benieuwd naar, dat zal verdere discussies vermijden..

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:11

Hele leuke pony!
Rijden ziet er echt goed uit, en ik vind dat je er netjes op staat. Lachen
Ik denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer je pony het niet meer aankan. Dus ga zo door!
Alleen, die foto's van hoe hij 3 jaar geleden liep en nu, vind ik een beetje vreemd. Het lijkt me dat, dat niet veel met je gewicht te maken heeft, maar meer rijtechnisch. Als ik een foto laat zien hoe mijn pony 3 jaar geleden liep, ziet het er ook heel anders uit, heeft niet zoveel met gewicht te maken denk ik. Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:15

Tine_ schreef:
Hele leuke pony!
Rijden ziet er echt goed uit, en ik vind dat je er netjes op staat. Lachen
Ik denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer je pony het niet meer aankan. Dus ga zo door!
Alleen, die foto's van hoe hij 3 jaar geleden liep en nu, vind ik een beetje vreemd. Het lijkt me dat, dat niet veel met je gewicht te maken heeft, maar meer rijtechnisch. Als ik een foto laat zien hoe mijn pony 3 jaar geleden liep, ziet het er ook heel anders uit, heeft niet zoveel met gewicht te maken denk ik. Lachen

Ik bedoelde met die foto's, dat ie beter kan lopen met een zwaar iemand, dat gewicht niet altijd iets uitmaakt.

het klopt dat ik rijtechnisch verbeterd ben, en Nero ook, en dat gewicht daarin weinig rol speelt.
Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden Clown

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:16

Ik vind het er erg netjes uitzien, en ik zie inderdaad ook verbetering Ja Heb namelijk al vorige HAWtopics van jou gezien.
Het setje staat ook harstikke chique op Nero, ga zo door!