Met Tops in de wei rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:09

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Re: Met Tops in de wei rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:09

Sorry hoor, maar wat wil je nou dat we voor rijtechnisch commentaar geven! hier is geen commentaar op te geven! *en niet omdat het zo perfect is* Uitgangspunt is in ieder geval een goed harnachement, een onafhankelijke zit en paardenkennis. En aangezien dit allemaal ontbreekt denk ik dat er weinig commentaar op gegeven kán worden wat ook daadwerkelijk gebruikt wordt.
Wil je commentaar? Krijg je commentaar;

Je houding is niet goed, handen worden vast gezet, teugels zijn veel te kort. Ruiter zit niet goed op het zadel (gaan we weer, hoort er toch echt bij) Pony loopt niet ontspannen (goh, hoe zou dat nou komen?) Pony loopt constant tegen de hand.

Wat kan je eraan doen?
Goed leren zitten, goed passend zadel aanschaffen. Pony van achter naar voren over de rug rijden.
En het aller, áller, áller belangrijkste; Haal dat zadel er van af, hou beide benen op de grond, zoek een D- E verzorgpony en longeer dit schattige witte ponytje af en toe nog een keer, en gooi hem verder lekker de wei in!
ik zou zeggen; lekker van achter over z'n rug laten grazen! Vork

Blij?
Laatst bijgewerkt door DL_ op 17-05-07 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:10

Sisco4life schreef:
Clown Jongens wat zijn jullie hard. De punten zijn gegeven en de discussie is gevoerd. Klaar toch ?

Als zij zo met haar pony om wil gaan is dat haar/pony's probleem en niet die van jullie. Dat jullie willen helpen is zeker attend maar word kennelijk niet op prijs gesteld.

Sorry maar dit arme dier gaat mij wel aan het hart! J kan toch echt niet menen dat je dit normaal vind?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:11

Sisco4life schreef:
Clown Jongens wat zijn jullie hard. De punten zijn gegeven en de discussie is gevoerd. Klaar toch ?

Als zij zo met haar pony om wil gaan is dat haar/pony's probleem en niet die van jullie. Dat jullie willen helpen is zeker attend maar word kennelijk niet op prijs gesteld.

Mijn advies
Bokkers --> Lekker stoppen en bokt gezellig houden. Er zijn zat andere dingen om over te zeuren in het leven Clown ( je moeder, broerje of grote zus Nagelbijten / Gniffelen )

TS --> De boodschap lijkt me duidelijk Ja Zoek lekker zoals genoemd een verzorgster en geef die lessen met de pony. Je pony kan zeker nog lang mee maar je moet er wel zuinig op zijn Knipoog

iig, Succes!

[edit] Zie nog iets dat niet genoemd is Go jij! Go jij! Nl, het nieuwe hoofdstel. Ten eerste is het een mooi hoofdstel, wees er maar zuinig op. Ten 2e zou ik als ik jullie was de neusriem 2 gaatjes hoger doen. Hij zit nu te laag. Het moet 2 vingers onder het jukbeen beginnen. Snap je ? Anders zoek ik even een VB foto Knipoog

Heeel erg bedankt, wij accepteren het dat ze bezorgt zijn over Tops. Wij zorgen er zo goed voor als we kunnen, maar als Tops in een drukke bui is willen we liever niet zonder zadel. En we weten na zo'n 60 berichten wel dat het zadel niet past. Wij zijn er oplaatst beu van dat ze er steeds maar over beginnen.

En we zullen het twee gaatjes hoger doen Knipoog dat zijn tips die we kunnen gebruiken. Nog bedankt! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:12

de eerste foto had ik zo iets van hmmm, hoe meer fotos ik zacht hoe meer ik het auw idee kreeg. Dat zadel, die ingetrokken rug heel die pony. Doe vrijheidsdressuur, ga wandelen echt veel leuker dan dit

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:13

x__Ellis schreef:
Nu je hier toch bent, kun je net zo goed RIJ-TECHNISCH commentaar geven, Haha!
en we weten dat we te groot zijn. PUNT, beginnen we niet over; goed?

Jullie weten dat jullie te groot zijn, maar gaan toch gewoon op de pony rijden en het hier op Bokt plaatsen? Beetje een vage redenering.

En rijtechnisch commentaar valt gewoon niet echt op deze foto's te geven. Het ziet er totaal niet ontspannen uit, het zadeltje past niet, ik vind de pony er zo vanaf de foto's ook niet helemaal gelukkig bijlopen en tsja, zoals jullie dus zelf al weten zijn jullie gewoon te groot.

Ik doe dit niet om te zeuren en ik vind het een super leuk paardje, maar denk gewoon aan de tips die gegeven worden.

_Ananas_

Als je het beste voor de pony wilt dan zet je hem op de wei en poets je hem alleen nog maar!

Of je gaat wandelen met je nieuwe hoofdstel Haha!

Somebitch

Mag ik vragen waarom hij bij het rijden geen sperriem om heeft en met het ' showen' van het hoofdstel wel?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:14

Ik vind zijn rug er niet zo goed uitzien dat jullie er nog op rijden zeg Scheve mond

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:15

Hoi hoi,

Is deze pony van jullie zelf, of van iemand anders? En hou oud zijn jullie, als ik vragen mag?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:15

ik heb nog wel rijtechnisch commentaar..

je moet hem meer vanachter uit..
over zijn rug

lekker in de wei laten grazen!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:17

Ohwja nog rijtechnisch commentaar:
Niet meer op rijden jullie 2 Ja

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:17

saroanda schreef:
Hoi hoi,

Is deze pony van jullie zelf, of van iemand anders? En hou oud zijn jullie, als ik vragen mag?

Het is haar VZ pony zie profiel Knipoog

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:19

Ik zie in je profiel dat je nog een verzorgpony hebt. Ga lekker met hem rijden en werken aan je houding en met deze pony alleen nog lekker poetsen!!! Zo zijn beide paarden denk ik heel blij

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:19

Arm diertje Ach gut

esmee_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:22

jullie moeten het niet voor ons doen..maar voor jullie pony!! wij zijn hier niet tops!!
gaa gewoon met hem lekker kroelen en lekker longeren af entoe wandelen poetsen etc.
een ander ruitertje heeft ook geen zin!!
sucses ermee Knipoog

saroanda

Wat vind de eigenaar van deze pony er dan van?

rosjo

Als je weet dat je te groot bent waarom ga je er dan op vraag ik me altijd af een olifant op jou is toch ook niet lekker voor als voorbeeld. Ik weet niet of jullie op zoek zijn naar een nieuw zadel maar dat moet echt wel hoor! Zijn rug kan nu onwijs veel pijn doen en als je ziet dat het zadel te ver naar voor geschoven is kan je hem toch even opnieuw opzadelen. Naja ik heb weer genoeg gezegt ik hoef niet in discussie maar ik geef gewoon mijn commentaar. Veel plezier verder met de pony

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:23

x__Ellis schreef:
CarpeDiem schreef:
Misschien is deze pony toe aan een hele goede oude dag.. Zonder te zware mensen op zijn rug, met een te beroerd liggend zadel!

kom op zeg, een pony word minsten 35. deze is nog niet eens 10 jaar jonger. waarom nu al een oude dag?

omg dat kan mij dus egt WEL uit de strot komen **kots**
jonge net als het alleen om het rijden gaat
teminste zo doe je nu wel hoor...........
ga toch lekkr op die fries van je rijden
en laat deze pony toch lkkr met rust
of zet er een klein meisiejj op
je lijkt wel een penny meisje

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:24

Citaat:
Zolang ze er geen moeite mee heeft blijven we erop
ze zal het heus wel aangeven wanneer we te zwaar worden !

Dan moet je nu eens even met een open blik naar je eigen foto's kijken. En als je dan heel eerlijk bent zie je dat toch zelfs vanaf de foto's?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:31

Wij wel maar of de ts het ook zo ziet....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:37

Citaat:
Zolang ze er geen moeite mee heeft blijven we erop
ze zal het heus wel aangeven wanneer we te zwaar worden !
[/quote]

De meeste ponys geven niet zo gauw aan wanneer iemand te zwaar is hoor!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:38

Ik ben bang van niet Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:39

als ik die fotos zie, geeft ze het wel duidelijk aan maar is de ts gewoon blind door haar egoisme om verder te rijden Knipoog

De rug, de hele houding van de pony, je zit is zeker niet om naar huis mee te bellen, ik kan maar één ding zeggen arm arm arm beest