Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Re: Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:13

Maar goed einde discussie doe wat je niet laten kunt.. ik hoop voor je paard dat die er niks aan over houd ! En 1 ding doe geen dingen als je er geen ballen verstand van heb !

Doei, doei

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:35

El_Beauty schreef:
Maar goed einde discussie doe wat je niet laten kunt.. ik hoop voor je paard dat die er niks aan over houd ! En 1 ding doe geen dingen als je er geen ballen verstand van heb !

Doei, doei

Hm, je praat jezelf wel tegen. Clown

Nee, ik ben het met je eens hoor.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:39

Op Bokt moet je altijd goed uitkijken wat je plaatst, want je wordt heel snel voor alles en nog wat uitgemaakt.
Wees zelf wijs en laat de anderen maar zeggen wat zij willen. Ze denken toch dat ze het beter weten...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:10

AnnemiekvM schreef:
Op Bokt moet je altijd goed uitkijken wat je plaatst, want je wordt heel snel voor alles en nog wat uitgemaakt.
Wees zelf wijs en laat de anderen maar zeggen wat zij willen. Ze denken toch dat ze het beter weten...

En die mensen zelf denken ook dat ze alles beter weten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:45

El_Beauty schreef:
Ik denk na en daar hoef je niet mensen voor te kennen om te zien hoe hun hun paarden trainen zoals je merkt zijn er meerdere mensen die het niet eens zijn over jou trainen met jonge paarden.. en je verleden boeit me al helemaal niks het gaat me hier om het paard en diegene die haar traint.. en dat plaatje wat hier neer gezet is over dat jonge paard over die hindernis DAT PAARD SPRINGT ! het paard in jou filmpje springt niet maar omdat het moet springt ze er over heen er ligt een balk zijwaarts van de hindernis en jij jaagt het paard met zweep er over.. dat paard kan niet wijken in jou filmpje of hij moet of door de balken heen rennen of door de bakrand.. zoiets kan je niet vergelijken.. je kan zien dat het paard op het plaatje een afstammeling is van springpaarden en dat deze er alles behalve over heen gejaagd word.. toch vind ik het stom dat je op zo'n jonge leeftijd het paard zo hoog laat springen terwijl je DUIDELIJK ziet dat het paard met de lage hindernis al moeite heeft.. ook loop je hier in het topic verhalen op te hangen dat het springen 1X gebeurt is terwijl dit al veel vaker gedaan is.. dus je loopt veel verhalen uit je duim te praten.. vertel gewoon de waarheid waarom liegen.. dan krijg je ook niet zoveel commetaar..

Wat knap van jou dat jij alles zo goed weet, zelfs vanaf een plaatje kunnen zien waar alleen een veulen opstaat dat deze niet is opgejaagd, klasse hoor Sigaar
Verder ga ik hier geen eens woorden aan vuil maken, je komt over als een ontzettende betweter die graag andere mensen afzeikt..

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:53

Saskiaatje schreef:
AnnemiekvM schreef:

En die mensen zelf denken ook dat ze alles beter weten.

dat ben ik met je eens. je ziet zoveel mensen die topics plaatsen waarvan ik soms denk
maar denk maar niet dat ze ook maar iets van je aannemen!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:52

Citaat:
Wat knap van jou dat jij alles zo goed weet, zelfs vanaf een plaatje kunnen zien waar alleen een veulen opstaat dat deze niet is opgejaagd, klasse hoor Sigaar
Verder ga ik hier geen eens woorden aan vuil maken, je komt over als een ontzettende betweter die graag andere mensen afzeikt..

Laat ik het zo zeggen dan op het plaatje zie je nergens een balk zijwaarts liggen dus als dat beestje niet had willen springen was het er langs op gelopen ook als deze opgejaagd werd.. maar bij ts in de video is dit wel zo dus de pony heeft geen andere keus..
Ik weet niks beter maar je moet natuurlijk wel opletten !! dus niet iets komen zeggen als je niet op de details heb gelet !

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:36

Leuk paardje.

Ik ga wel mee met sommige mensen over het balkje, en je mexicaanse neusriem.
Ook de filmpjes, bij de tweede vooral. Te hoog en ook de grondbalk ligt aan de andere kant ?!!

In ieder geval, veel plezier en succes !

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:51

Ik vind het er leuk uit zien hoor!
Over die balkjes kan ik niet helemaal meer mee praten geloof ik..
Ik zie namelijk geen filmpjes meer staan!
Maar je paard heeft echt een leuke kleeur! Haha!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:31

Lachen zeg, dit topic. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen die hier commentaar leveren nog nooiteens een paard hebben ingereden. Deze vrouw heeft al een aantal paarden ingereden, en met succes.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:21

LEANA schreef:
Ik vind het er leuk uit zien hoor!
Over die balkjes kan ik niet helemaal meer mee praten geloof ik..
Ik zie namelijk geen filmpjes meer staan!
Maar je paard heeft echt een leuke kleeur! Haha!

die filmpjes staan op haar profiel Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:59

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 16-05-22 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:54

Ziet er goed uit Carla Lachen Dare wordt al een hele knappe pony !! Sorry, paard bedoel ik Nagelbijten / Gniffelen
Zal best wel goed komen met de knapperd Ja
Het 'dressuur' gedeelte ziet er al heel goed uit voor de 1e X, maar dat losspringen doe ie echt heel geweldig Bloos

offtopic; kom je snel weer een keer naar Ed Toupet kijken Lachen ?
Xx

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:08

Toen ik de eerste foto's zag dacht ik: dat gaat wel goed komen *LOL* maar die 'spring'foto's ... Hm
Het paard is nog maar onder het zadel ( waarschijnlijk is het paard ook nog niet goed bewust wat de bedoeling is van al die nieuwe dingen) en dan gaje al over balkjes gaan lopen. Ik vind dat het paard eerst op zijn gemak moet lopen,ontspanning moet creëren . In het begin hoeft het paard nog niet naar beneden te komen , maar moetie juist op z'n eigen benen leren lopen (dat naar beneden lopen komt wel vanzelf Knipoog ). Ik vind als dit alles eens goed gaat en als het paard al wat meer gevorderd is in de 'dressuur' dat je dan wel eens een klein sprongetje kan nemen of gewoon balkjes kan lopen Lachen

Dressuur is de basis van springen. Niet dat je dit echt springen kan noemen maar toch vind ik dat je dressuur eerst komt en dan pas springen .Ook bij dit : balkjes lopen.

Verder een mooi paardje ! Volgens mij word ze schimmel hé? Demijne heeft nu ook zo'n kleurtje alleen ietsje bruiner met van die witte vlekjes Clown

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:17

@TS: hoe is het gegaan zonder de mexicaan ..?? Knipoog Haha! laat eens wat van je horen in positieve zin ..???
vond je hem lekkerder aanvoelen zonder of liep hij slechter etc .?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:22

_Laura schreef:
Lachen zeg, dit topic. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen die hier commentaar leveren nog nooiteens een paard hebben ingereden. Deze vrouw heeft al een aantal paarden ingereden, en met succes.

Iedereen met een beetje verstand van paarden kan zien dat dit niet de correcte manier is Knipoog
Een paard dat voor de eerste keer onder het zadel is zo laten lopen? Onverstandig.
Maargoed ik denk dat er al wel genoeg commentaar is gegeven.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:51

ik vind het jammer dat ts niets meer van zich laat horen.
en idd je hoeft niet perse Z te zijn ofzo om te zien dat dit wel iets te snel gaat en dat dingen anders(beter) kunnen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:53

.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:56

Alison schreef:
Toen ik de eerste foto's zag dacht ik: dat gaat wel goed komen *LOL* maar die 'spring'foto's ... Hm
Het paard is nog maar onder het zadel ( waarschijnlijk is het paard ook nog niet goed bewust wat de bedoeling is van al die nieuwe dingen) en dan gaje al over balkjes gaan lopen. Ik vind dat het paard eerst op zijn gemak moet lopen,ontspanning moet creëren . In het begin hoeft het paard nog niet naar beneden te komen , maar moetie juist op z'n eigen benen leren lopen (dat naar beneden lopen komt wel vanzelf Knipoog ). Ik vind als dit alles eens goed gaat en als het paard al wat meer gevorderd is in de 'dressuur' dat je dan wel eens een klein sprongetje kan nemen of gewoon balkjes kan lopen Lachen

Dressuur is de basis van springen. Niet dat je dit echt springen kan noemen maar toch vind ik dat je dressuur eerst komt en dan pas springen .Ook bij dit : balkjes lopen.

Verder een mooi paardje ! Volgens mij word ze schimmel hé? Demijne heeft nu ook zo'n kleurtje alleen ietsje bruiner met van die witte vlekjes Clown

Dit is tenminste normale manier van commentaar geven.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:59

magda_90 schreef:
Mss is de TS nu wel even weg, ze zit echt niet 24/7 op bokt Sigaar

dat is waar, maar tot op de vorige pagina reageerde ze veel sneller Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:00

.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:03

Saskiaatje schreef:
Mijn instructrice rijdt zelf ook paarden in, maar zij gaat de 1e keer nog geeneens los. Zij blijft de eerste 3 keer aan de longeerlijn en daarna laat ze de begeleider er een paar meter naast lopen, zijzelf op de hoefslag (nog steeds aan de longeerlijn dus).

Ik ging de eerste keer dat mn moeder het paardje vast hield en na een tijdje los gelaten en toen waren we in het bos Knipoog zoals al bekent weet iedereen het natuurlijk weer beter! maarjah net als de TS had ik dit paard ook al vanaf jongs af aan en we vertrouwden elkaar volledig! Iedereen moet denk ik doen wat goed voelt bij dat paard!

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:05

magda_90 schreef:
En...?

nou.. valt op Tong uitsteken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:08

.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:15

En de beste stuurlui staan aan wal.

Ik zal verder geen commentaar meer geven, maar wens je veel succes met het verder inrijden! Lachen