Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
El_Beauty schreef:Maar goed einde discussie doe wat je niet laten kunt.. ik hoop voor je paard dat die er niks aan over houd ! En 1 ding doe geen dingen als je er geen ballen verstand van heb !

AnnemiekvM schreef:Op Bokt moet je altijd goed uitkijken wat je plaatst, want je wordt heel snel voor alles en nog wat uitgemaakt.
Wees zelf wijs en laat de anderen maar zeggen wat zij willen. Ze denken toch dat ze het beter weten...
El_Beauty schreef:Ik denk na en daar hoef je niet mensen voor te kennen om te zien hoe hun hun paarden trainen zoals je merkt zijn er meerdere mensen die het niet eens zijn over jou trainen met jonge paarden.. en je verleden boeit me al helemaal niks het gaat me hier om het paard en diegene die haar traint.. en dat plaatje wat hier neer gezet is over dat jonge paard over die hindernis DAT PAARD SPRINGT ! het paard in jou filmpje springt niet maar omdat het moet springt ze er over heen er ligt een balk zijwaarts van de hindernis en jij jaagt het paard met zweep er over.. dat paard kan niet wijken in jou filmpje of hij moet of door de balken heen rennen of door de bakrand.. zoiets kan je niet vergelijken.. je kan zien dat het paard op het plaatje een afstammeling is van springpaarden en dat deze er alles behalve over heen gejaagd word.. toch vind ik het stom dat je op zo'n jonge leeftijd het paard zo hoog laat springen terwijl je DUIDELIJK ziet dat het paard met de lage hindernis al moeite heeft.. ook loop je hier in het topic verhalen op te hangen dat het springen 1X gebeurt is terwijl dit al veel vaker gedaan is.. dus je loopt veel verhalen uit je duim te praten.. vertel gewoon de waarheid waarom liegen.. dan krijg je ook niet zoveel commetaar..
Saskiaatje schreef:AnnemiekvM schreef:Op Bokt moet je altijd goed uitkijken wat je plaatst, want je wordt heel snel voor alles en nog wat uitgemaakt.
Wees zelf wijs en laat de anderen maar zeggen wat zij willen. Ze denken toch dat ze het beter weten...
En die mensen zelf denken ook dat ze alles beter weten.
Citaat:Wat knap van jou dat jij alles zo goed weet, zelfs vanaf een plaatje kunnen zien waar alleen een veulen opstaat dat deze niet is opgejaagd, klasse hoor![]()
Verder ga ik hier geen eens woorden aan vuil maken, je komt over als een ontzettende betweter die graag andere mensen afzeikt..
LEANA schreef:Ik vind het er leuk uit zien hoor!
Over die balkjes kan ik niet helemaal meer mee praten geloof ik..
Ik zie namelijk geen filmpjes meer staan!
Maar je paard heeft echt een leuke kleeur!
Dare wordt al een hele knappe pony !! Sorry, paard bedoel ik 
?
maar die 'spring'foto's ... Hm
). Ik vind als dit alles eens goed gaat en als het paard al wat meer gevorderd is in de 'dressuur' dat je dan wel eens een klein sprongetje kan nemen of gewoon balkjes kan lopen 
laat eens wat van je horen in positieve zin ..???_Laura schreef:Lachen zeg, dit topic. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen die hier commentaar leveren nog nooiteens een paard hebben ingereden. Deze vrouw heeft al een aantal paarden ingereden, en met succes.

Alison schreef:Toen ik de eerste foto's zag dacht ik: dat gaat wel goed komenmaar die 'spring'foto's ... Hm
Het paard is nog maar onder het zadel ( waarschijnlijk is het paard ook nog niet goed bewust wat de bedoeling is van al die nieuwe dingen) en dan gaje al over balkjes gaan lopen. Ik vind dat het paard eerst op zijn gemak moet lopen,ontspanning moet creëren . In het begin hoeft het paard nog niet naar beneden te komen , maar moetie juist op z'n eigen benen leren lopen (dat naar beneden lopen komt wel vanzelf). Ik vind als dit alles eens goed gaat en als het paard al wat meer gevorderd is in de 'dressuur' dat je dan wel eens een klein sprongetje kan nemen of gewoon balkjes kan lopen
Dressuur is de basis van springen. Niet dat je dit echt springen kan noemen maar toch vind ik dat je dressuur eerst komt en dan pas springen .Ook bij dit : balkjes lopen.
Verder een mooi paardje ! Volgens mij word ze schimmel hé? Demijne heeft nu ook zo'n kleurtje alleen ietsje bruiner met van die witte vlekjes
magda_90 schreef:Mss is de TS nu wel even weg, ze zit echt niet 24/7 op bokt
Saskiaatje schreef:Mijn instructrice rijdt zelf ook paarden in, maar zij gaat de 1e keer nog geeneens los. Zij blijft de eerste 3 keer aan de longeerlijn en daarna laat ze de begeleider er een paar meter naast lopen, zijzelf op de hoefslag (nog steeds aan de longeerlijn dus).
zoals al bekent weet iedereen het natuurlijk weer beter! maarjah net als de TS had ik dit paard ook al vanaf jongs af aan en we vertrouwden elkaar volledig! Iedereen moet denk ik doen wat goed voelt bij dat paard! magda_90 schreef:En...?