Knappe Dancer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valesca_

Re: Knappe Dancer @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:59

sjaantje : leuk dat je reageerd !!

Mijn moeder is de trainster van laura, en nu die bij ons staat mag ik op hem rijden Lachen Lui is die zeker, maar het gaat eigelijk erg goed!!!

Met het rijden van laura gaat het ook steeds beter, maar bij haar is hij errruug traag maar daar werken we hard aan..

Leuk profiel hoor, mooie fotos ook van dancer

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:01

Een hele leuke pony, verder rijd je hem netjes. Alleen zou ik tóch je sporen af doen als je je hakken niet uit kunt drukken. Dit is geen verfijning van de hulpen meer.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:15

sjaantje schreef:
--> Voor iedereen die het gepast vond om zo heftig te reageren op het feit dat de pony 'traag' is; hij is echt gewéldig lui. En dat is een understatement. Om even duidelijke taal te gebruiken: Mijn instructrice (GP amazone en geweldig fanatiek en gedreven) heeft hem ooit een weekje gereden omdat ik op vakantie was en haar (letterlijke) woorden waren: Als ik hem nog langer had moeten rijden, had ie me van het paardrijden af kunnen helpen.
Oké, ik zal niet goedpraten dat TS haar hakken optrekt, maar geloof me, of niet, de pony is echt héél lui.

Ik heb hem in ermelo gezien tijdens instructie weken met jou. En ik vind het knap dat als hij zo lui is hoe jij hem aan het lopen had toen zeg! Zag er absoluut niet lui uit! petje af. Ook met de huidige amazone vind ik het er niet 'lui' uitzien. En dan bedoel ik op de wedstrijden. Dus voor beide een complimentje.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:21

Dat is leuk, dank je Haha!

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:00

Heej.. nou.. ik heb laura nog op msn gezien.. maar ik moest eten, en ik ging mee dancer weg brengen en ga vaak bij de training kijken, En de stal waar hij staat is mega goed!! dus daar zal het dus egt niet aan liggen.. en inderdaad hij is gewoon lui!

mrdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:29

heey heey vales
alles goed met mijn dancertje
ik zie van wel..
haha ik kom hem vanavond weer halen .. leuk dat je er op hebt gereden
xxxxx laura tot vanavond

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:58

misz_mel schreef:
Heej.. nou.. ik heb laura nog op msn gezien.. maar ik moest eten, en ik ging mee dancer weg brengen en ga vaak bij de training kijken, En de stal waar hij staat is mega goed!! dus daar zal het dus egt niet aan liggen.. en inderdaad hij is gewoon lui!

Dus een lui paardje prik je net zo lang en hard in z'n pens totdat die luiheid eruit is?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:01

Lizzle schreef:
misz_mel schreef:

Dus een lui paardje prik je net zo lang en hard in z'n pens totdat die luiheid eruit is?

mijn gedachte Knipoog
ik vind het er op de foto's absoluut niet lui uitzien. waarom dan op het moment dat hij lekker wakker is alsnog die sporen erin?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:06

ik moet zeggen toen ik hem met zijn eigenaresse zag lopen ik hem er helemaal niet zo lui uitvond zien Nagelbijten / Gniffelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:49

heb niet het hele topic gelezen.
Maar ik vind af en toe een naar beeld hebben hoe de sporen erin geprikt worden. ook loot hij wat achter de loodlijn. Op sommige foto's lijkt het zadel aan de achterkant omhoog te komen. En het lijkt wat ver naar voren te liggen

Overigens vind ik het wel een mooi paardje en loopt ie verder leuk Lachen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:27

Het is echt een hele leuke pony om te zien!
Hij loopt ook mooi! Je hebt geluk dat jij er 2 weken op mag rijden Knipoog

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar 2 dingen die me erg opvielen waren dat je zadel erg ver naar voren lag.
En dat het zadel aan de achterkant leek te 'klepperen'. Niet erg fijn voor de pony..
Verder zoals wat je zelf ook zegt trek je je hakken erg op. Er zijn 4 uitzonderingen wanneer je echt beter de sporen af kan laten namelijk: Wanneer je een beginnende ruiter bent, Als je je benen niet goed stil houden kan, Als je niet goed kan aandrijven zonder sporen en wanneer je met je hakken opgetrokken rijd.
Zoals je zelf dus ook aangaf rijd je met opgetrokken hakken. Vind je het zelf niet zielig voor de pony?
Pak je sporen eens en druk eens met je sporen tussen je ribben, geen fijn gevoel he?

Sporen zijn er om je beenhulp te ondersteunen op de foto's prik jij de pony voortdurend met de sporen. Je pest de pony hier erg mee. Het is absoluut niet de bedoeling dat je iedere pas je spoor in je pony prikt als je ze draagt. (Ook niet wanneer hij sloom/lui is). De pony gaat nu aan het gevoel van prikken met de sporen wennen. Hij gaat daardoor minder goed reageren op je spoor. Je moet dus erg zuinig zijn met het gebruik van je sporen!

De pony heeft nu niet eens de kans om op een gewone beenhulp te reageren. Ik weet niet of de echte eigenaar ook zo met de sporen rijd.. Maar als de pony straks terug komt van jullie dan is de kans dat hij niet eens meer reageert op gewone beenhulpen en het gebruik van sporen omdat hij er door jou aan is 'gewent'.

Ik bedoel dit niet gemeen ofzo.. Maar gewoon als kritiek zodat je er wat mee kan gaan doen!
Verder laat je de pony wel netjes lopen Lachen

Laat de sporen in vervolg gewoon af.. Kijk of de pony reageerd op je beenhulpen en werkt dit echt niet probeer dan een tik met een zweep. Een flinke tik op zn kont is echt véel minder zielig dan continu sporen in zn ribben.

Succes! Lachen

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 06:56

Ik vind het een leuke combinatie en een leuke pony.
Hierboven is alles al gezegd over het optrekken van haar hakken en het constante geprik met haar sporen, ik sluit me daarbij aan.
Sporen af en zweepje erbij !
Succes.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:12

Volgens mij wordt een paard op den duur op gewoon aan dat geprik met sporen en hebben die ook geen effect meer. Ik zou ze daarom persoonlijk eraf halen en terug een zweepje erbij. Back to basic. Geen reactie op been= zweepje erbij. Lukt dat?

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:12

Toen ik mijn paard kreeg was het ook en trage luie donder. Intussen is soms tegen het hete aan. Door gewoon doelbewust op beenhulp trainen en niet direct sporen pakken.
Ik vind dit absoluut niet fijn eruit zien. Zadel ligt ronduit slecht en hindert in zijn gangen. Heel jammer want zitten mooie gangen in en een heerlijk koppie.
Maar goed neem aan dat na 4 pagina's de boodschap weer eens duidelijk is. Ga met sporen rijden als je een rustig vriendelijk been hebt en de benen naar beneden weet te houden. Jij op deze pony dus duidelijk niet

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:40

wat een commentaar... terwijl mensen alleen maar foto's zien!!! denk dat het allemaal beetje een vooroordeel is!!
mensen het is maar een moment opname....
en ik ken de pony en hij is inderdaad lui en met een lui paard heb je de neiging om te gaan drijven.. IEDEREEN
dus hou het commentaar beetje leuk zeg!
zorg dat je weet waar je over praat:)

jennifer16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:45

Mrmiami schreef:
Hallo allemaal, vandaag heb ik op onze logeerpony gereden, deze pony rijd ik 2weken en het gaat steeds beter!
Hij loopt momenteel M2..

Eigen commentaar: Hakken uitdrukken!! Handen mooi bij elkaar houden..

Hier de fotos en als je hier toch bent laat een berichtje achter;)

ja vond ik dus ook al Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het dan, ben benieuwd wat jullie van hem vinden Cool

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:46

je hebt je voeten een beetje te ver in de beugels ookal heb ik daar ook moeite mee hoor

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:50

ik vind je erg ruw spoorgebruik hebben, en dat komt vooral omdat je je hakken niet uitdruk..
misschien sporen af doen ?

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:51

mee eens armani 88

LiesBento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:18

Het lijkt mij een erg toffe pony !!
Bij het zien van je foto's krijg ik heimwee naar mijn ponytijd Haha!
Veel succes met het werken aan je houding.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:54

Mrmiami schreef:
Maargoed ik zal er even bij zeggen, dat ik nu zelf ook M2 rijd

echt waar? Goed hoor, Ja misschien moet je dan nog even doorgeven bij Horses by the sea, want je staat nog steeds in de M1 zag ik, zal dan wel een foutje zijn dat je nog voor de M1 opstaat, tenminste als je nu M2 bent Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:57

inkiepinkie schreef:
wat een commentaar... terwijl mensen alleen maar foto's zien!!! denk dat het allemaal beetje een vooroordeel is!!
en ik ken de pony en hij is inderdaad lui en met een lui paard heb je de neiging om te gaan drijven.. IEDEREEN

ik denk dat de meeste mensen wel weten waar ze over praten als ze zeggen dat het niet opgelost word met maar flink prikken met die sporen.
ga zo door en over tijdje reageerd hij daar ook niet meer op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:01

ze zegt dat ze M rijd, ik geloof haar wel, maar iemand die m rijd houd de voeten toch allang niet meer zo? vooral op de eerste foto zie je die hele beugel mee omhoog komen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:05

Maargoed ik zal er even bij zeggen, dat ik nu zelf ook M2 rijd
en dat zegt een ruiter die zo rijd ....??

als ik jou was zou ik je sporen eens afdoen en eens aan je beenhouding gaan werken.
zo prik je die pony helemaal bont en blauw..en straks reageert hij niet eens meer op je benen noch je sporen. ik heb ff snel gekeken en zag geen zweep misschien moet je die eens aanschaffen??
en wat betreft je zadel wil je op ze manenkam gaan zitten ofzo?? je belemert zo enorm je paard al zit je zadel zo verkeerd

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:10

geit schreef:
inkiepinkie schreef:

ik denk dat de meeste mensen wel weten waar ze over praten als ze zeggen dat het niet opgelost word met maar flink prikken met die sporen.
ga zo door en over tijdje reageerd hij daar ook niet meer op Knipoog

haha.. nu kun je wel zegge dat ze wete waar ze over prate.. maar!!
t zijn enkele fotows! mssn net op dat moment genome!
enne dat meisje weet denk ook wel waar ze mee bezig is anders late ze haar nie een pony van een ander rijde!!
kom op zeg t kan wel wat aardiger!! Bloos