RZDLover schreef:hhm die mening deel ik niet. Wel is de werking van een stang goed bekeken?
Meer dan genoeg ja
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RZDLover schreef:hhm die mening deel ik niet. Wel is de werking van een stang goed bekeken?
Celine_M schreef:RZDLover schreef:hhm die mening deel ik niet. Wel is de werking van een stang goed bekeken?
Meer dan genoeg ja
) iets meer mag meegeven boven de sprong
verder ziet het springen er goed uit hoor en kan de witte sjiem er echt niet aan tippen nee
RZDLover schreef:dan zou je er toch anders over moeten denken.
Celine_M schreef:RZDLover schreef:dan zou je er toch anders over moeten denken.
Als het correct gebruikt wordt, zou ik niet weten waarom! Als je zou weten hoe mensen correct met een S&T omgaan, moet je ook weten dat de stangteugel altijd ontspannen moet hangen.
Celine_M schreef:RZDLover schreef:dan zou je er toch anders over moeten denken.
Als het correct gebruikt wordt, zou ik niet weten waarom! Als je zou weten hoe mensen correct met een S&T omgaan, moet je ook weten dat de stangteugel altijd ontspannen moet hangen.
Chris_Fire schreef:Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat diegene met die witte cap (weet niet wie het is) iets meer mag meegeven boven de sprong
verder ziet het springen er goed uit hoor en kan de witte sjiem er echt niet aan tippen nee

_Florien_ schreef:Dat zou inderdaad moeten. Helaas heb ik dat nog bijna nooit gezien bij mensen die met stang en trens hoofdstel rijden.
Wat ik wel vaak zie, is dat het paard met zoveel bit zijn mond niet eens normaal kan dicht doen
' smiley bij ging plaatsen.. RZDLover schreef:dan is DIT (wat op de foto te zien is) nog altijd vriendelijker voor een paard dan 2 bitten in zn mond.
Celine_M schreef:RZDLover schreef:dan is DIT (wat op de foto te zien is) nog altijd vriendelijker voor een paard dan 2 bitten in zn mond.
Laat het ons eens aan het paard vragen
Celine_M schreef:RZDLover schreef:dan is DIT (wat op de foto te zien is) nog altijd vriendelijker voor een paard dan 2 bitten in zn mond.
Laat het ons eens aan het paard vragen
Mijn ponies lopen het liefst vrij in de wei gras te eten
)RZDLover schreef:argument 1: Bit schuift niet 'onbedoeld' als je er met beleid en verstand mee omgaat.
argument 2: Een paard maakt geen 'misbruik' van vrijheid, maar volgt zijn instinkt en gevoel en 'vlucht' (vluchten is uiteraard een groot woord, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) dus voor druk of pijn/ onprettig gevoel.
)
_Florien_ schreef:Waarom zou mijn hoofdstel niet vriendelijk zijn? Wel eens naar een stang en trens hoofdstel gekeken ?
Al zijn we het over sommige dingen niet helemaal eens
Born2BCrazy schreef:En wat betreft S&T...
Elk bit is zo 'vriendelijk' als de ruiter(hand).
Een goed gebruikte S&T kan vriendelijker zijn dan ruig trensgebruik
RZDLover schreef:Oh, dat heb ik al gedaanMijn ponies lopen het liefst vrij in de wei gras te eten
Celine_M schreef:_Florien_ schreef:Waarom zou mijn hoofdstel niet vriendelijk zijn? Wel eens naar een stang en trens hoofdstel gekeken ?
Ik zou zeggen: lees deze post en de andere posts op deze pagina eens.. Maar ik moei me d'r niet meer mee.. Als jullie niet openstaan om wat bij te leren, verspil ik daar geen moeite aan.
Celine_M schreef:_Florien_ schreef:Waarom zou mijn hoofdstel niet vriendelijk zijn? Wel eens naar een stang en trens hoofdstel gekeken ?
Ik zou zeggen: lees deze post en de andere posts op deze pagina eens.. Maar ik moei me d'r niet meer mee.. Als jullie niet openstaan om wat bij te leren, verspil ik daar geen moeite aan.
Born2BCrazy schreef:RZDLover schreef:Oh, dat heb ik al gedaanMijn ponies lopen het liefst vrij in de wei gras te eten
Goh echt?![]()
Toch vind die van mij het ook zeer leuk als ze weer lekker veel aandacht krijgt en mee op concours mag..Het is voor een paard ook een hele belevenis elke keer..
En nee, ik kan niet in dr hoofd kijken..Maar merk het gewoon aan haar gedrag/uitstraling..
Sorry, die was wat flauw._Florien_ schreef:Ik sta best open om iets nieuws te leren, graag zelfs, ik raak nooit uitgeleerd. Maar dan heb ik wel graag dat mijn paard en ik er beter van worden
_Florien_ schreef:Ik heb het woord martelwerktuig ook niet gebruikt. Ik zeg alleen dat ik een simpel dubbelgebroken trensje liever zie dan 2 dikke bitten als bij stang en trens.
@ Born2BCrazy: Ik waardeer het heel erg dat je er zoveel over op zoekt en je meningen duidelijk uit legtAl zijn we het over sommige dingen niet helemaal eens
Born2BCrazy schreef:Heb zelf (nog) geen ervaring met S&T, maar het schijnt wel dat je hier een stillere aanleuning van kán krijgen..
Celine_M schreef:_Florien_ schreef:Ik sta best open om iets nieuws te leren, graag zelfs, ik raak nooit uitgeleerd. Maar dan heb ik wel graag dat mijn paard en ik er beter van worden
Nou, dat bedoel ik nu net. Je oordeelt meteen dat je paard er slechter van wordt. Terwijl dat absoluut niet zo is. Als je weet hoe je met je materialen om moet gaan, worden beide daar enkel beter van.