vrijspringen ..erg hooog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistercooper

Re: vrijspringen ..erg hooog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:51

Ik vind het leuke paardjes, zeker die eerste heeft een mooie techniek!!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:52

Gupjes schreef:
Citaat:
Ja en jij zegt nu nog even 20 keer dat het wel duidelijk is. Ik mag mijn mening toch wel hebben? Kom nou...

NAtuurljik mag je je eigen mening wel hebben, maar zou jij het fijn vinden om 30 keer de grond in gestampt te worden? Ik dacht het niet! Het gaat erom dat je er wat van leert. Je hoeftr niet zo naar me uit te halen omdat ik het voor de TS opneem, ze bekent haar fouten, wat is er dan nog mis? Dan hoeven er toch geen tig pagina's vol geschreven te worden of wel?!

Nou dan mag jij mij ook nog even gaan uitleggen waar ik dan naar jou uithaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:53

Kijk als het paard per ongeluk de balken raakt en de balken kunnen niet vallen, dan kan het paard zijn benen breken of nek.
de hoogte maakt op zich niets uit...als de balken maar kunnen vallen en het liefst al met een zo min mogelijke aanraking.
zo'n muur is echt levensgevaarlijk waar die balken op liggen!
het maakt niet uit hoe goed het paard getraind is, elk paard springt wel eens mis! en in dit geval was 1 keer al voldoende geweest!
die ene keer is al 1 keer teveel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:54

Siets schreef:
Gupjes schreef:

NAtuurljik mag je je eigen mening wel hebben, maar zou jij het fijn vinden om 30 keer de grond in gestampt te worden? Ik dacht het niet! Het gaat erom dat je er wat van leert. Je hoeftr niet zo naar me uit te halen omdat ik het voor de TS opneem, ze bekent haar fouten, wat is er dan nog mis? Dan hoeven er toch geen tig pagina's vol geschreven te worden of wel?!

Nou dan mag jij mij ook nog even gaan uitleggen waar ik dan naar jou uithaal?

ze bedoeld de ts, maar goed, iedereen mag zijn mening hebben, en dat er word gezegd, ja het is gezegd dus.. nou en, je mag je mening geven toch?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:54

opzich ziet de techniek dr wel redelijk uit, maar vind dat die balou de rug na de sprong naar wegtrekt, dus das niet dus zo'n mooie techniek vind ik dat niet, maar misschien komt dat ook omdat t te hoog is opgebouwd.
Las trouwens ergens ook dat ze springgefokt zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat de paarden ook goed kunnen springen hoor Clown
en ben t idd eens met die onveiligheid.....

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:55

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:13

ziet er leuk en mooi uit hoor,
alleen ik vind het ook wel eng eruit zien die hindernis, en best breed.
maja

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:32

Moderatoropmerking:
Bokkers, blijven we wel op een respectvolle manier met elkaar in discussie?

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:48

Talietjuh schreef:
Kijk als het paard per ongeluk de balken raakt en de balken kunnen niet vallen, dan kan het paard zijn benen breken of nek.
de hoogte maakt op zich niets uit...als de balken maar kunnen vallen en het liefst al met een zo min mogelijke aanraking.
zo'n muur is echt levensgevaarlijk waar die balken op liggen!
het maakt niet uit hoe goed het paard getraind is, elk paard springt wel eens mis! en in dit geval was 1 keer al voldoende geweest!
die ene keer is al 1 keer teveel!

Zie ik het nou verkeerd, dat bij de hoogste hindernis de bovenste balk er zo af kan vallen?

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:50

ziet er leuk uit ! hah.. ik ga dat ook weer eens met me pony doen .. is ook wel goed voor je pony !

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:52

rosieloverrr schreef:
neen we jagen ze niet op..we laten ze vrijspringen als een ander. Gewoon hoger, we weten dat ze het aankunnen, ze zijn ook springgefokt. Ze springen allebij graag en doen het niet met tegenzin, ze komen zo naar de hindernis toe.
Er worden nieuwe hindernissen aangekocht.

grt x

Wat zijn de ouders dan?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:53

Ik vind de hindernissen niet echt veilig eruit zien, maar daarover zal ik mijn mond snoeren Lachen . Verder ziet het er netjes uit, mooie pony's trouwens!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:56

sprinGcrack: Nogal kinderachtig om achter de ouders te vragen is het niet?

Ik zie liever al die rotzooi eronder, dan niets er onder. Zo kan een paard de hindernis teminste inschatten, en het kan aan mij liggen, maar ik zie de balk echt niet stevig vast liggen, en daarnaast zie je op een foto dat hij er zo van gaat.

Ik snap heel deze discussie niet, moet iedereen perfect springmateriaal hebben, voor alleer het veilig is? Rolleyes

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:56

rominy schreef:
spring er zelf een over he Knipoog

Waarom zou ze dat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:42

Meid, je hebt niet in de gaten hoe gevaarlijk je bezig bent?
1. springmateriaal. Balken kunnen er af, meestal niet. Stenen? lekker, springen ze dat om, kreupel paard/paard met gebroken been, geen paard meer dus.
2. De plaats. Ook leuk, bij een deur ofzo gaan springen, dan komt het paard der met zijn hoofd ertegen, hersenschudding. Trouwens, lekker zo'n gaas tegen de muur, als dat ervanaf vliegt dan kan je ook de da laten komen Knipoog
Een paard springt nooit uit z'n eigen. Je jaagt hem op. En de afstammelingen zegt niets over dat een paard uit zichzelf springt.

Maarja, ieder zijn eigen paard. De ene doet onveilig en de ander veilig. Eigen risico.
Wat zijn de afstamelingen van de beestjes? Zijn super gave beestjes joh! Ze hebben ook gave springmanieren!

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:59

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:03

ik kan hier maar een ding over zeggen en dat is onverantwoordelijk!stoer dat je paar zo hoog kan springen ben benieuwd als het nog zo gaaf is als die wat krijgt!die hindernissen zijn ook niet goed zo!
en ik vind om eerlijk te zijn niet dat die er soepel overheen springt!maar goed dat is MIJN mening!
verder wel leuke paardjes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:09

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:11

over gevaarlijke hindernissen gesproken...
Als de rommel er niet onder zou liggen, zou het een stuk minderr gevaarlijk zijn

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:22

Het ziet er niet zo fijn uit. Ik zou volgende keer al die troep eronder weg halen, ziet het er een stuk beter uit Ja
Of het nou een oude of nieuwe hindernis balk is maakt niet uit. Als je deze verft ziet de sprong er ineens veel veiliger uit omdat het mooier is.

Je VZ-Pony's kunnen iig super springen, zou volgende keer niet meer zo hoog gaan. Je weet nu dat ze het kunnen, nu gewoon lekker lager voor de plezier gaan springen; en erop zitten he Tong uitsteken Haha
Veel succes hoor, trek je niet té veel aan van het commentaar. Je weet het inmiddels wel.
En anders als je er echt gek van word klik je maar op het rode vraagteken en laat je er een slotje opzetten. Tong uitsteken Je weet inmiddels wel wat je fout hebt gedaan, en anders zeggen ze het iedere keer maar weer opnieuw. Ook niet leuk voor jouw Ach gut

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:24

blijkt maar weer dat niet iedereen even voorzichtig is op zijn paarden. Zelf weten natuurlijk. Die balk bovenin zal gerust kunenn vallen maar ik vrees dat het hele bouwwerk ook zo instort.. en 1 balk net verkeerd tussen de benen is genoeg hoor voor een enkeltje naar de Whiskas.

Zelf de paarden op de OS verspringen zich nog dus ervaring van een paard is nooit een excuus. Buiten dat .. wat voor nut heeft dit?? wat leert een paard hiervan dan??

Heb je niet net zo veel lol als je het gewoon lekker bij lager en goede hindernissen houd i.p.v. een hele gammele constructie te bouwen?

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:52

__Marloes schreef:
Meid, je hebt niet in de gaten hoe gevaarlijk je bezig bent?
1. springmateriaal. Balken kunnen er af, meestal niet. Stenen? lekker, springen ze dat om, kreupel paard/paard met gebroken been, geen paard meer dus.
2. De plaats. Ook leuk, bij een deur ofzo gaan springen, dan komt het paard der met zijn hoofd ertegen, hersenschudding. Trouwens, lekker zo'n gaas tegen de muur, als dat ervanaf vliegt dan kan je ook de da laten komen Knipoog
Een paard springt nooit uit z'n eigen. Je jaagt hem op. En de afstammelingen zegt niets over dat een paard uit zichzelf springt.

Maarja, ieder zijn eigen paard. De ene doet onveilig en de ander veilig. Eigen risico.
Wat zijn de afstamelingen van de beestjes? Zijn super gave beestjes joh! Ze hebben ook gave springmanieren!

ze kunnen niet bij de deur. de deur staat niet in de piste. het staat ernaast.
rond de piste is een houten omheining..ze kunnen niet eens bij de deur.
en je kan het gaas tegen de stal vastzetten, omdat het prettiger is bij het rijden als je er langs moet..daar hebben ze ook geen last van..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:56

1 ding; als je verstandig bent en niet telkens smoesen gaat verzinnen; maak die hindernissen wat veiliger Knipoog

En op een andere plaats, met 2 emmers een 2 veilige planken heb je ook al een goeie hindenis, wat ook in het midden van de bak kan Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:00

Hoe je het wendt of keer het blijft levenslink en je zei dat hij er zelf ook 2x ofzo overheen ging, maar als hij zo van een brug af wil lopen laat je hem dat toch niet doen. Dan hou je hem tegen. Ze hoefen maar een pas verkeerd af te zetten en ze liggen. Ik vind het gaas of rek of zoiets maar gevaarlijk hoe dat dat zo hangt (had het eerst niet eens gezien) hij kan er bij een bok ofzo zo in blijven hangen. Het blijven beesten.

Maargoed je zei dat er nieuw veilig springmateriaal komt. Dus doe dit dan a.u.b. niet meer. Hopelijk binnenkort mooie foto's te zien van veilig springende paardjes Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:01

x_Marr schreef:
1 ding; als je verstandig bent en niet telkens smoesen gaat verzinnen; maak die hindernissen wat veiliger Knipoog

En op een andere plaats, met 2 emmers een 2 veilige planken heb je ook al een goeie hindenis, wat ook in het midden van de bak kan Knipoog

Goed en duidelijk gezegt. Gewoon even goed inzien wat je er nou echt allemaal had staan en wat er had kunnen gebeuren!