amen ! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amen ! Margytje schreef:@ Nijntje :amen !
Lovely1 schreef:Ik vind vooral het springen er niet echt fijn uitzien.. en dat komt vooral door de rijkunsten van het ruitertje.. ze zit gewoon weg niet in de verlichte zit en lift mee op de pony boven de sprong. Hierdoor trekt ze in de mond.. dit is met een gewoon trensje al niet fijn laat staan met een scherper bit. Wat ik ook dubieus vind is dat dit dier alleen met scherpe hulpmiddelen in de handen van een 6 jarige gereden moet worden. Als het met een gewoon trensje niet goed gaat moet je jezelf echt afvragen waarom er een 6 jarige opzit en ook nog eens gaat springen. Begin dan weer met de basis en zet er iemand op met ervaring. Dit geldt niet alleen voor jullie maar voor zoveel jonge ruitertjes op te pittige pony's waar alleen maar aan getrokken en geschopt moet worden om het dier fatsoenlijk aan het lopen te krijgen en dan gaat het ook nog een parcours in... en geloof me ik heb erger gezien dat dit hier. Maar wat mensen dan gillen.. wat gaaf dat zo'n klein kind dat durft.. maarja zal wel aan mij liggen;)
blacklight schreef:Het blijft toch altijd wel iets, als ik er een ervarener iemand op zet is het weer zielig omdat die te groot is of te zwaar. Ik ken geen kleine kinderen die deze pony aankunnen. De pony heeft met al die "scherpe" hulpmiddelen al veel geleerd, en door deze hulpmiddelen weet hij veel beter wat er van hem verwacht wordt en is het voor hem veel duidelijker.
Als ik niet had gesprongen was het weer zielig dat de pony altijd hetzelfde doet en nooit afwisseling heeft. Zo blijft het altijd wel iets.

Wat was er dan gebeurt trouwens? 
Ziet er veel te groot uit als ik eerlijk mag zijn.
Ze doet het beter als mij!
Eerder of later afgezet als wat het meisje ingeschat had.
Ziet er leuk uit hoor, voor de 2e keer
Super koppie
blacklight schreef:De sporen zijn omdat de pony nogal regelmatig bokt. Een flinke tik van de zweep lijd meteen tot het ziekenhuis.
Heb beetje medelijden met de pony.
blacklight schreef:Ik snap wat je bedoelt met het pessoa bitje, maar je mag er zelf wel een keer op gaan zitten met een normaal bit. Als je de pony iets beter kent denk ik dat je daar wel van terug komt.
Is goed hoor
blacklight schreef:Wij (instructeurs enzo) zijn het er ook overeens dat het plezier voorop staat en geloof me dat heb je niet zonder een pessoabit, nu nog niet in ieder geval want er valt dan gewoon niets met de pony te beginnen
Nou leuk voor de pony; Kindje wilt plezier hebben dus hangen we maar een scherp bit in de mond.