Ombos Pret(1.18) @ springen met mijn zusje van 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: Ombos Pret(1.18) @ springen met mijn zusje van 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:39

@ Nijntje : Afgod amen !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:48

Margytje schreef:
@ Nijntje : Afgod amen !

Zo een reactie mag niet op haw, je reactie moet onderbouw zijn

Nessah, je hebt het mooi verwoord. Omdat iemand anders het doet geeft het je geen vrije kaart. Vind het altijd spijtig als men grove middelen moet gebruiken om een dier stuurbaar te maken. Ik zou meer dieper gaan naar de reden inplaats van sympthoom oplossing.

En dat is niet om af te breken maar denk wel dat je zelf beseft dat er iets verkeerd is. Hopelijk komt het nog goed tussen de combinatie zou toch beginnen met de basis voor het springen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:37

Ik vind het ook niet fijn om te zien. Harstikke leuke pony, leuk maatje voor je zusje Ja
Maar zeker omdat ze nog zo jong is, zou ik het springen nog even laten voor wat het is, en lekker bezig gaan met evenwicht, onafhankelijke zit en nette hulpen. Springen kan altijd nog Lachen
Zo te zien heeft ze de teugels nog best wel nodig, en zeker met het springen hangt ze er flink aan. Dan is zo'n bit niet verstandig, hij werkt heel scherp in.
Zoals katiavl zegt, in plaats van naar grovere middelen te grijpen zou ik op zoek gaan naar het waarom, want wat als de pony straks ook door dit bit heen gaat?
Spoortjes zou ik ook nog niet om doen, zeker niet bij zo'n jong ruitertje.

Veel succes ermee! Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:26

Lovely1 schreef:
Ik vind vooral het springen er niet echt fijn uitzien.. en dat komt vooral door de rijkunsten van het ruitertje.. ze zit gewoon weg niet in de verlichte zit en lift mee op de pony boven de sprong. Hierdoor trekt ze in de mond.. dit is met een gewoon trensje al niet fijn laat staan met een scherper bit. Wat ik ook dubieus vind is dat dit dier alleen met scherpe hulpmiddelen in de handen van een 6 jarige gereden moet worden. Als het met een gewoon trensje niet goed gaat moet je jezelf echt afvragen waarom er een 6 jarige opzit en ook nog eens gaat springen. Begin dan weer met de basis en zet er iemand op met ervaring. Dit geldt niet alleen voor jullie maar voor zoveel jonge ruitertjes op te pittige pony's waar alleen maar aan getrokken en geschopt moet worden om het dier fatsoenlijk aan het lopen te krijgen en dan gaat het ook nog een parcours in... en geloof me ik heb erger gezien dat dit hier. Maar wat mensen dan gillen.. wat gaaf dat zo'n klein kind dat durft.. maarja zal wel aan mij liggen;)

Helemaal mee eens Lachen

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:46

[quote="blacklight"]De sporen zijn omdat de pony nogal regelmatig bokt. Een flinke tik van de zweep lijd meteen tot het ziekenhuis.

Als dat dier dan echt zo "gevaarlijk" is snap ik uberhaupt niet dat je zo'n klein grietje op zo'n dier laat rijden. Echt triest dit!!

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:53

bitje? sporen? als deze zijn bedoeld als hulpmiddel voor deze jonge (en trouwens supersnoezige) combinatie zou ik je liever 'goede begeleiding' willen adviseren als hulpmiddel. Ik ben het verder eens met Berdien.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:12

Alle reacties toch maar even gelezen en ik vind persoonlijk dat er best goed commentaar wordt gegeven. Iedereen houdt toch goed rekening met het feit dat je zusje nog maar een jong meiske is en ze verwijten haar niets.

Nu dan mijn mening: ik vind het erg leuk om te zien hoe dit meisje al op jonge leeftijd lekker met paarden bezig is. Maar ik ben het zeker eens met de mensen die 'commentaar' leveren op het gebruik van scherp bit en sporen. Al lig ik van die sporen (0,5 centimeter) nog niet eens zo erg wakker. Als deze pony niet met een minder scherp bit gereden kan worden, dan is het misschien niet handig om dit meisje erop te zetten. Dat ze hangt in de mond boven de sprong kan je zusje niets aan doen, we hebben allemaal moet leren hoe of wat. Maar dat scherpe bit is dan gewoon niet handig.
Ik hoop echt dat je de pony zo getraind krijgt dat hij normaal te rijden is (dan zie ik er persoonlijk nog liever iemand op die wat aan de grote kant is maar hem wel op een rustige manier rond kan rijden en met hem kan werken).

Nog wel even een vraagje: je zegt dat de pony dus voorlopig helemaal geen bit in krijgt (dus niet gereden gaat worden?) omdat het helemaal mis is gegaan. De manier waarop je dat zegt lijkt net of wij je iets vervelends hebben toe gewenst. Ik hoop echter niet dat er iets ernstigs is gebeurt. Ik weet zeker dat niemand dat wil zien gebeuren.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:26

blacklight schreef:
Het blijft toch altijd wel iets, als ik er een ervarener iemand op zet is het weer zielig omdat die te groot is of te zwaar. Ik ken geen kleine kinderen die deze pony aankunnen. De pony heeft met al die "scherpe" hulpmiddelen al veel geleerd, en door deze hulpmiddelen weet hij veel beter wat er van hem verwacht wordt en is het voor hem veel duidelijker.
Als ik niet had gesprongen was het weer zielig dat de pony altijd hetzelfde doet en nooit afwisseling heeft. Zo blijft het altijd wel iets.

Ja idd. Knipoog
Als je maar gewoon een beetje oplet dat ze niet de hele tijd trekt, dan ist toch goed? Vind dat jullie wel een beetje overdreven reageren. Ze weet jullie meningen nu dus het lijkt me niet nodig om er over door te zeuren.. Lachen Wat was er dan gebeurt trouwens?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:30

dat zit er nog groen uit Knipoog
die eerste springfoto ziet er pijnlijk uit voor de pony gelukkig weegt het meisje niet zoveel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:45

Vind het heel erg schattig.
Heb zo wel mijn twijfels of het zadel wel past.. Scheve mond Ziet er veel te groot uit als ik eerlijk mag zijn.

Knap hoor, dat zelf invlechten Lovers Ze doet het beter als mij! Nagelbijten / Gniffelen
Vind de nagevelijk foto niet zo, pony staat veel te veel achter de teugel.
Maar oké, weet een klein grietje van 6 ook niet, als het alleen even voor een fotootje is kan het voor de pony geen kwaad.

Vind de eerste spring foto niet zo leuk om naar te kijken. Pony in verzet, kan zijn hals niet strekken.
Maar de 2e foto ziet er leuk uit. 1e ging waarschijnlijk een beetje fout Tong uitsteken Eerder of later afgezet als wat het meisje ingeschat had.
Vind de 2e foto wel leuk om te zien. Ja Ziet er leuk uit hoor, voor de 2e keer Ja

Mooi Welshje ook zeker Ja Super koppie Lovers

Veel plezier en succes nog! Hopen dat ze samen nog veel plezier zullen hebben Haha!

En zonder bitje helemaal fout gegaan?
Misschien is de pony op vlucht tegen de hand, geen vertouwen in de hand, omdat het kleine meisje (kan ze niks aan doen) geen stille hand heeft, en dan zo een scherp bitje. Spoortjes? Om nog maar over te beginnen..
Sorry..
Misschien eens kijken wáár de pony last van heeft. Zoek geen oplossing; Zoek de oorzaak.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:47

blacklight schreef:
De sporen zijn omdat de pony nogal regelmatig bokt. Een flinke tik van de zweep lijd meteen tot het ziekenhuis.

Oke!? Lekker veilig hoor, zo'n klein meisje wat nog niet weet dat het gevaarlijk is er maar opzetten omdat het dus (uit het verhaal blijkt) niet bang is, en een zweep is niet goed dus geven we maar sporen om, gaan ze daar ff mee prikken en dan is het goed.

Sorry hoor, trieste boel.. Heb beetje medelijden met de pony.
Zoals ik al zei;
Zoek geen oplossing, zoek een oorzaak.. Scheve mond

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:52

blacklight schreef:
Ik snap wat je bedoelt met het pessoa bitje, maar je mag er zelf wel een keer op gaan zitten met een normaal bit. Als je de pony iets beter kent denk ik dat je daar wel van terug komt.

Oke Rolleyes Is goed hoor Clown

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:57

blacklight schreef:
Wij (instructeurs enzo) zijn het er ook overeens dat het plezier voorop staat en geloof me dat heb je niet zonder een pessoabit, nu nog niet in ieder geval want er valt dan gewoon niets met de pony te beginnen

Daar zit al iets fout.. Nou leuk voor de pony; Kindje wilt plezier hebben dus hangen we maar een scherp bit in de mond.
Sorry voor die reacties, zal verder je topic niet doorlezen voor ik nog meer reacties geef. Knipoog

Vind het een leuke combi maar zie ze liever zonder al die scherpe hulpmiddelen...

Edit; waarom heeft hij in je profiel geen Pessoa?

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:12

Sorry dat dit helemaal fout is gegaan. Ik heb van de week dit toppic gemaakt en heb de eerste reactie nog zelf geschreven. Daarna ben ik niet meer online geweest en heeft iemand anders onder mijn naam steeds gereageerd. Ik heb al een moderator gePM`t, dus ik ben er mee bezig.

Alle reacties onder "blacklight" zijn dus niet van mij!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:12

apart verhaal !!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:16

Ik schrok me dood toen ik dit toppic las, en het ergste vind ik nog dat dit iemand is geweest die ik goed ken want veel dingen die hij/zij zegt moet hij van ons hebben. Waar Pret vandaan komt enzo!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:18

Maar in ieder geval nog even op een rijtje!
ze heeft inderdaad wel met dat bit gesprongen, we deden dat vooral omdat het pas de tweede keer was en ze zo iets meer te zeggen had. Verder heeft ze vrijdag en vandaag al weer gewoon met normaal bitje gereden. Pret is inderdaad wel eigenwijs, maar zo erg is hij nu ook weer niet. Hij kan wel eens bokken maar dat is super laag! We laten een kind van 6 echt niet op een onhandelbare pony rijden. Ik vind dit echt heel erg balen en ik snap niet waarom iemand dit heeft gedaan.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:24

Weet iemand wat ik nu moet doen en bij wie ik dit allemaal moet melden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:25

je zegt dat ze in het ziekenhuis gebokt word, is wel iets anders dan wat je nu zegt. En ik dacht dat de pony enkele weken niet meer gereden werd?

je kan niets doen, ze geeft gewoon commentaar ieder zijn recht Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:33

Iemand heeft echt overal misbruik van gemaakt, er is onder mijn naam gePM`t en er zijn overal berrichten geplaatst. Echt zo eng want het is iemand die mij redelijk moet kennen. Ik heb nu echt het gevoel dat ik begluurd wordt ofzo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:34

stuur naar de mod een pb Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:35

Ik heb in ieder geval vast mijn wachtwoord gewijzigd. Mijn andere was ook wel een beetje voor de hand liggend, erg dom! Maarja weet ik veel dat iemand daar misbruik van maakt. Ik baal er echt nog steeds zo van

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:37

Iemand probeerd mij echt zo zwart te maken en Pret ook. Ik snap het alleen niet, met maartje is helemaal niets aan de hand we hebben vanmiddag nog gewoon gereden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:44

Ik zal hier een slotje op zetten.