Joscaa schreef:Miss_DJS schreef:Nee,maar toch is dat ook anders.Hij is ook heel blij onder het zadel,want zonder zadel is hij heel braaf en nog geen één keer gaaan rennen.Ik snap dat je niet bedoelt van een uur galopperen,maar dat zou hij wel willen.
En toch denk ik dat hij er wel vandoor gegaan is![]()
Er staat dit;
Maar toen hoorde ik hoeven
En dan zie je een foto dat hij iets euhm.. te snel gaat, zonder controle, en jij helemaal achterover zit.
Dat lijkt mij toch een teken dat hij iets doet wat jij niet wilt..
Ik snap je punt niet.

Je mag alleen je benen wat meer naar achteren houden.
) is duidelijk te zien hoe gespannen je zit. Probeer daar al aan te werken. Verder hoef je heus niet zo naar achter te gaan leunen, dan trek je hem alleen maar harder in zijn mond en daar zal hij vast nog lastiger van worden... Natuurlijk hou je je rug wel recht maar gaan leunen hoeft echt niet hoor
, het zal je niet helpen. Zoals eerder gezegd, ophoudingen maken is de boodschap en niet blijven trekken. Je kan best even doortrekken maar direct daarna weer lossen en belonen ook als hij vertraagde. Rijd ook veel overgangen, werk veel met je zit en blijf gewoon stil en rustig in zijn mond. Figuren is misschien ook wel handig, vooral voltes/slangevoltes enzo. Leer hem te reageren op kleine, fijne hulpen: begin steeds met een fijne hulp en herhaal harder als hij niet reageert (maar altijd weer lossen). Wanneer hij dan reageert belonen en terug lossen. Herbegin steeds van een kleine hulp, anders leert hij het nooit. Veel suc6 en denk erom: gespannen gaan zitten helpt niet!
Maar vergeet niet: een goede instructeur kan je heel wat vooruit helpen!