Met wat zonlicht én een setje knallen we er ohz tegenaan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Re: Met wat zonlicht én een setje knallen we er ohz tegenaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 18:49

Joscaa schreef:
Miss_DJS schreef:
Nee,maar toch is dat ook anders.Hij is ook heel blij onder het zadel,want zonder zadel is hij heel braaf en nog geen één keer gaaan rennen.Ik snap dat je niet bedoelt van een uur galopperen,maar dat zou hij wel willen.

En toch denk ik dat hij er wel vandoor gegaan is Nagelbijten / Gniffelen

Er staat dit;
Maar toen hoorde ik hoeven
En dan zie je een foto dat hij iets euhm.. te snel gaat, zonder controle, en jij helemaal achterover zit.
Dat lijkt mij toch een teken dat hij iets doet wat jij niet wilt.. Nors opkijken

Ik snap je punt niet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:07

Zoals al gezegd ziet het rijden er op sommige foto's best goed uit Lachen Je mag alleen je benen wat meer naar achteren houden.
Op de foto's waar hij een loopje met je neemt (laat ik het zo noemen Tong uitsteken ) is duidelijk te zien hoe gespannen je zit. Probeer daar al aan te werken. Verder hoef je heus niet zo naar achter te gaan leunen, dan trek je hem alleen maar harder in zijn mond en daar zal hij vast nog lastiger van worden... Natuurlijk hou je je rug wel recht maar gaan leunen hoeft echt niet hoor Clown , het zal je niet helpen. Zoals eerder gezegd, ophoudingen maken is de boodschap en niet blijven trekken. Je kan best even doortrekken maar direct daarna weer lossen en belonen ook als hij vertraagde. Rijd ook veel overgangen, werk veel met je zit en blijf gewoon stil en rustig in zijn mond. Figuren is misschien ook wel handig, vooral voltes/slangevoltes enzo. Leer hem te reageren op kleine, fijne hulpen: begin steeds met een fijne hulp en herhaal harder als hij niet reageert (maar altijd weer lossen). Wanneer hij dan reageert belonen en terug lossen. Herbegin steeds van een kleine hulp, anders leert hij het nooit. Veel suc6 en denk erom: gespannen gaan zitten helpt niet! Knipoog Maar vergeet niet: een goede instructeur kan je heel wat vooruit helpen!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:09

Dat ik zo ga zitten gaat echt automatisch,omdat hij zo hard ging.Bedankt coor de andere tips.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:14

Miss_DJS schreef:
Dat ik zo ga zitten gaat echt automatisch,omdat hij zo hard ging.Bedankt coor de andere tips.
Graag gedaan hoor Knipoog Ik had dat vroeger ook altijd, daarna ging ik naar voor zitten en nu blijf ik ongeveer goed Tong uitsteken Je leert het wel Haha!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:13

Joscaa schreef:
Miss_DJS schreef:
Nee,maar toch is dat ook anders.Hij is ook heel blij onder het zadel,want zonder zadel is hij heel braaf en nog geen één keer gaaan rennen.Ik snap dat je niet bedoelt van een uur galopperen,maar dat zou hij wel willen.

En toch denk ik dat hij er wel vandoor gegaan is Nagelbijten / Gniffelen

Er staat dit;
Maar toen hoorde ik hoeven
En dan zie je een foto dat hij iets euhm.. te snel gaat, zonder controle, en jij helemaal achterover zit.
Dat lijkt mij toch een teken dat hij iets doet wat jij niet wilt.. Nors opkijken

Misschien ff goed lezen.
er staat dat ze toen zonder zadel reed toen die niet ging rennen.
en als ik heel goed kijk rijdt zer op de foto's met zadel.
dus ze bedoeld met "nog geen 1 keer gaan rennen"dat dat was zonder zadel.

en "Maar toen hoorde ik hoeven' met het zadel was gebeurt.
snapt jij??

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:20

Overgens ken ik de eigenaar.
Maakt zich gauw zorgen ze vind eht al erg om 2 dagen weg te gaan.
Paard glijd gauw uit, vooral met bochten dus het beste is jerom zo rustig te maken door steeds langzamer te gaan. en niet zomaar op de rem te trekken.
misschien hangt ze wel of lijkt het alsof ze trekt, maar liever zo dan dat het paard uitglijd en wie weet nog ergerder dingen kunnen gebeuren.

En over het bitje het is niet haar eige paard en kan dus die keuze niet maken, wild de eigenaar dat ze met dat bitje rijdt hebt ze geen keus.
Ze kan het er wel eens een keer over gaan praten, maar de eigenaar heeft het bitje al sinds ze hem heeft en zal heus wel weten wat voor hem het beste is.
En denk met het andere bitje jerom nog sterker is, maar heb liever dat ze hem op deze manier rustiger maakt dan dat hij uit glijdt ( als hij dus een normaal bitje heeft).

En dan zal er wel gezegt worden had het vroeger anders aan moeten pakken, maarja daarvoor is tie van de manege geweest over ik weet.

Verder vind ik het veel beter gaan.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:29

Ze zal ook zeker wel wat gaan doen met jullie tips.
Zo zullen wel meerdere mensen reageren op de tips, omdat ze zo gemeen over komen.
dan is het wel weer "ja maar dit ken ik gewoon niet aan zien etc"Ja dus is dat een reden zo ook te reageren??? je wild toch diegene helpen nou kan je het ook gewoon zeggen.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:35

Mooi paardje..
Dat setje staat hem leuk zeg!
Ik zou niet zeggen dat hij 18 is!!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:02

Leuk paard,
Wat voor een ras is het ?
Vind wel dattie lekker beenwerk
heeft ga zo door ! en maak vooruitgang !

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:26

Het ras weten ze helaas niet.