Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re: Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:33

Je kan nu wel zeggen dat heel bokt 'zeurt', of hoe je het dan ook over wilt laten komen. Ik ga het NIET met je eens, bokt geeft zijn mening en blijkbaar zijn daar genoeg mensen die het er mee eens is. Vele bokkers beoordelen in dit topic over de rijstijl van de meisjes, er wordt helemaal niet gezegt dat het paard eraan dood gaat, maar veel bokkers zijn van mening dat het plaatje er nou niet bepaald 'fijn' uit ziet. Dat is een mening, en 'heel bokt' (volgens jou) zeurt niet, maar is het gewoon eens met elkaars mening. Dat kan verkeerd overkomen bij sommige, maar mensen vergeten dat veel bokkers het positief willen over laten komen, tips waaraan je kan werken.

En jaloezie? nee hoor, ik ben blij met mijn eigen pony'ke, en ik hoef niet perse op een Z2 paard te rijden met S&T, en eerlijk gezegt zal ik nou niet bepaald jalours worden op deze foto's.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:34

Ik vind dat jullie de stang er veel te zwaar bijpakken.
Verder ziet het er netjes uit en inderdaad ontzettend leuk om eens op zo een volleerd paard rond te mogen tuffen! Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:42

Nathiie schreef:
ik vind ook dat prinslover gelijk heeft... precies of ze gunnen het hun niet! dit noem ik gewoon jaloezie. Gaaaap

toronto is echt een heeeel mooi paard.
leuk dat jullie met hem mochten rijden! Haha!

Het is van mij zeker geen jaloezie! Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover het paard. Als de stangteugel echt ontspannen was of als ze gewoon op een trensje hadden gereden zou ik het helemaal geweldig hebben gevonden. Lijkt me een superervaring op zo'n getalenteerd paard te mogen rijden.

Alleen zoals de stang nu gebruikt wordt vindt ik het niet eerlijk t.o.v. het paard.

Ik snap natuurlijk dat het een superervaring is geweest!!!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:44

KiWiKo schreef:
naja laat ik het zo zeggen, dat IK het niet wenselijk had gevonden als mijn paard zo gereden werd Lachen

Als jij bang bent dat je paard meteen verknald wordt als ie één keertje anders gereden wordt dan zoals jij het altijd doet, dan is ie blijkbaar nog niet zo erg bevestigd. Wat een aanstellerij zeg, om niet te zeggen stemmingmakerij. Valt me heel erg tegen. En jij noemt jezelf bemiddelaar? Dan lijkt het me niet ongepast om wat gematigder op dit soort topics te reageren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:47

YentlKG schreef:
Je kan nu wel zeggen dat heel bokt 'zeurt', of hoe je het dan ook over wilt laten komen. Ik ga het NIET met je eens, bokt geeft zijn mening en blijkbaar zijn daar genoeg mensen die het er mee eens is. Vele bokkers beoordelen in dit topic over de rijstijl van de meisjes, er wordt helemaal niet gezegt dat het paard eraan dood gaat, maar veel bokkers zijn van mening dat het plaatje er nou niet bepaald 'fijn' uit ziet. Dat is een mening, en 'heel bokt' (volgens jou) zeurt niet, maar is het gewoon eens met elkaars mening. Dat kan verkeerd overkomen bij sommige, maar mensen vergeten dat veel bokkers het positief willen over laten komen, tips waaraan je kan werken.

En jaloezie? nee hoor, ik ben blij met mijn eigen pony'ke, en ik hoef niet perse op een Z2 paard te rijden met S&T, en eerlijk gezegt zal ik nou niet bepaald jalours worden op deze foto's.

Hoe bedoel je té letterlijk dingen opvatten. Sigaar Jullie zeggen dingen met andere woorden. Er zullen ook menig mensen het met mij eens zijn. Het is hier 9 van de 10 keer, dat als 1 iemand negatief commentaar geeft dat er een hele boel even lekker gaan mee doen. Sommige bedoelen het ook goed idd! Maar sommige reacties zijn gewoon op af te zeiken, dat druipt er vanaf. Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind dat gewoon zo Lachen Niet naar jou gericht hoor!

Dat er serieuse tips worden gegeven, prima toch. Maar zeuren dat ze het heel onverantwoordelijk vinden over de stang, en ga zo maar door.. Dat vind ik persoonlijk erg overdreven. Deze meisjes reden er maar voor 1 keer op!! Daarmee verknal je niet meteen een paard hoor Lachen En er word heel erg veel op door gegaan, terwijl de TS duidelijk heeft gezegt dat ze het nu ook wel weten. Imo dus een beetje kinderachtig van sommige hier zo op door te gaan. Dat is mijn mening Knipoog

Edit: Nikkie, over die stangteugel is nu toch ook wel duidelijk Lachen Ze weten zelf ook wel dat ze nog lang geen Z zijn. En dan is het heel erg logisch dat je niet perfect rijd nee. Dus als je dan de stangteugel een tikje te strak hebt is dat gelijk 'een soort van rampzalig' Slapen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:52

tuurlijk mag bokt zijn mening geven.
Maar commentaar als '' naja laat ik het zo zeggen, dat IK het niet wenselijk had gevonden als het paard zo gereden werd ''
Daar kunnen wij helemaal NIKS mee. Ik vind het persoonlijk een beetje flauw commentaar & snap niet wat je daarmee wilt bereiken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:55

zal ik je vertellen.......... IK had de stangteugel eraf gehaald.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:56

Ja, mee eens KiWiKo, of de dame waar het paard van is had goed moeten opletten dat de stangteugel op ontspanning bleef.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:57

KiWiKo schreef:

Wat is er zo erg aan iemand voor 1 keertje te laten voelen hoe dat rijd? Zo erg is het nou ook weer niet hoor. Ze trekken echt niet het hele bit door zn mond heen!!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:57

Dus graag commentaar waar we iets mee kunnen Knipoog !
Ik sluit me volkomen bij Prinslover aan. We hebben meedere malen aangegeven dat we dat van die S&T nu wel weten + dingen erover uitgelegd dat Megin er constant bij was + les gaf, dat Toronto ontspannen liep , dat Megin weet wat ze doet, ook op de S&T lette.dus commentaar hierover hoeven we niet meer.
Als mensen niet met nuttig commentaar kunnen komen heeft dit topic weinig zin meer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:58

vind je? Ik vind dat de stang er erg streng bij is

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:59

LCharlotte schreef:
Ja, mee eens KiWiKo, of de dame waar het paard van is had goed moeten opletten dat de stangteugel op ontspanning bleef.

we hebben volgens mij al 10 keer gezegd dat Megin er constant op lette Knipoog
nuttig commentaar , anders slotje

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:02

O wat leuk! Lachen
Leuk dat jullie er wat van geleert hebben en het hebben mogen ''aanvoelen'' !!!
Suc6 verder met het rijden van jullie eige pony's Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:03

dootjee schreef:
O wat leuk! Lachen
Leuk dat jullie er wat van geleert hebben en het hebben mogen ''aanvoelen'' !!!
Suc6 verder met het rijden van jullie eige pony's Knipoog

Ja dankje Haha! Het was heel leerzaam om eens op een ervaren paardje te rijden ja!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:04

Je vraagt toch om commentaar? Dus dat krijg je, los van dat commentaar wat ik eerder gaf heb ik geen opmerkingen, jullie reden voor het eerst op een vreemd paard dus ik vind niet dat mensen dan een foutloze zit etc moeten verwachten.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:07

ik heb het toch ook over nuttig commentaar.
Met het commentaar van jou kunnen we wat. Met commentaar dat ze ons nooit op haar paard zou willen laten rijden kunnen we niks mee, dat bedoel ik snapje ?

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:07

Oh wat heb jij een mooi paard Knipoog.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:13

J_Charissa schreef:
Melissa25 schreef:

Er staan veel foto's van het inrijden is.. laag en rond..dus toen stelden we hem nog niet op de 8erhand Knipoog
Verder zijn we geen manega ruiters & Megin was er constant bij om les te geven en liet ons die stangtrens ook los houden & lette er voortdurend op.
Ik ga dit jaar Z starten en dus zelf ook met stangtrens rijden dus wees gerust.
Maar toch bedankt voor het verdere commentaar.

Ik las dat je bij de pony's rijdt, hoe kun je dan met S&T gaan rijden dit jaar? Of heb je al een opvolger staan? Nouja in ieder geval erg leuk zo'n ervaring!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:14

Vind je een beetje onbeleefd Boos!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:16

KiWiKo schreef:

Ik had er een gewoon trens hoofdstel in gehangen .. beetje goed Z paard is daarop ook wel na te rijden Knipoog

Andere kant, ik vind dit een betere manier van "een oefenen en voelen" zo op een ervaren paard met de instructeur er de hele tijd naast, dan god mag weten wat aan ijzerwaren in de bek te proppen en maar te gaan sturen. En dat zijn er helaas ook genoeg Bloos S&T moet je leren rijden, en dat leer je niet door langs een Z ring te gaan staan kijken. Neem aan dat de meiden niet dagelijks S&T in handen hebben en dat dit dus een leerzame ervaring is geweest, met een heel vriendelijk en braaf paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:18

absoluut Lachen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:21

LCharlotte schreef:
Vind je een beetje onbeleefd Boos!

Ik bedoel het niet onbeleefd tegenover jou. je vind dat we hem er te zwaar bij pakken, iedereen vind dat dus conclusie is dat we hem de volgende keer losser moeten pakken en daar kunnen we dan om denken. Dus daar kunnen we wat mee en dat is dus nuttig commentaar.. ik bedoel alleen te zeggen dat ik commentaar als '' als ik de instructrice was...'' of '' op het paard zou ik jullie nooit laten rijden'' wij daar niks mee kunnen & zulk commentaar ook niet nodig vinden.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:21

KiWiKo ik denk dat jou mening nu wel duidelijk is Knipoog

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:29

Ik ga volledig mee met Kiwiko. Jammer vindt ik dat als bokt een keer met mensen mee gaat het gelijk wordt gezien dat 'heel bokt zeurt'.
Het gaat niet om deze 1e keer, dat het paard niet 'verpest wordt' , maar als de meisjes zo blijven rijden en verder gaan op anderen paarden met S&T, kan zo'n paard wel verpest worden. dat zou zonde zijn, en ik denk ook dat daar een verschil tussen zit?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:31

Jullie hebben je punt dacht ik nu wel gemaakt .. en ik snap jullie punt. We zullen er ook zeker om gaan denken als we in de toekomst nog eens met S&T zullen rijden ( met hulp ) ! Oke ?