Inderdaad moet het iemand zijn die je helemaal kan vertrouwen en die heel kundig met je paard omgaat. Zeer belangrijk, helemaal mee eens.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WowAmigo schreef:KiWiKo schreef:Ik geloof best wel dan jij dat kan hoor NadyaAlleen moet je zorgen voor een goed grondpersoon die jij vertrouwd
Volgens mij is dat nog het allerallerbelangrijkste bij het zadelmak maken. Toen ik 18 was kon ik gewoon netjes zitten en toen ben ik bij iemand begonnen met hengsten zadelmak maken, niks aan de hand. Die gaf precies aan wat ik wanneer moest doen (eigenlijk alleen maar stil- en meezitten) en hij hield ze vast met opstappen, liet ze voorwaarts gaan als ze wilden stoppen, haalde ze bij zich als het te hard ging, hield het hoofd naar binnen gesteld (je paard zal eens omdraaien aan de longe met jou erop) en stond in de bak als ze voor het eerst los gingen. Inmiddels heb ik er een redelijk stel zadelmak gemaakt, maar sinds die man wegens gezondheidsproblemen het niet meer kan doe ik het niet meer. Mijn eigen paard hebben we als laatste samen zadelmak gemaakt. Ik kan een paard alles bijbrengen tot aan het eerste opstappen en dan houd het gewoon op zonder ervaren persoon op de grond!
(of zouden ze bij die cursus zo iemand erbij leveren?)
Katja schreef:LDRD schreef:Daar wil ik me ook graag voor opgeven.Hee ja, dat lijkt me ook wel wat '2 daagse cursus GP'!
Welke idioot biedt die cursus aan?
, garanties zijn toch altijd tot aan de deur
.