meisje van 11 jaar oud met een eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: meisje van 11 jaar oud met een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:56

persoonlijk snap ik (ook in het andere topic) het probleem niet zo. het is toch wat je zelf wilt? en als je niet word gedwongen etc dan kan het toch geen kwaad? ik had op mijn 4e mijn eerste eigen pony op mijn 6e ging ik wedstrijden rijden en kreeg ik er nog 1 bij.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:08

Ik vind er niks 'ergs' aan. Ik vind wel dat jongere kinderen begeleidt moeten worden, voordat er ongelukken ofzo gebeuren.
Mijn nichtje kreeg een pony toen ze 7 was, nu wordt ze bijna 10, en heeft nog steeds veel plezier met die pony. Juist leuk toch? Lachen
Die 2 zijn helemaal gek op elkaar.

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:58

als ze al best goed kan rijden en goede begeleiding heeft waarom niet

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:08

Toen ik jaar was kreeg ik een shet waar ik ook wedstrijdjes enzo mee reed. Ik vind het allemaal wel kunnen:D

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:12

voorheen had ze ook een shet daar is het rijden allemaal mee begonnen intussen kan ze erg goed rijden

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:27

Ik heb mijn pony gekregen toen ik 9 was Lachen vind het wel kunnen hoor Lachen
Edit; Ringo is ong. 1.32 m.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:32

buurmeisje kreeg pony toen ze 4 was. maar die pony kent het ABC. die heeft al vele ruiters leren rijden. mij daaronder ook.
ik heb er zelfs wat les mee gegeven. Parel is 1.36 ( best hoog voor een kindje van 4) maar ze is zo lief. ik kan er onder liggen, ze zal zo echt niks doen. alles doet ze en dan ook echt 100% foutloos. bravere pony kan ze niet hebben en ze kan der mee ingroeien.

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:17

Hardstikke leuk toch als je al zo jong een eiegn pony hebt, vooral als je ouders er ook een goed oogje op houden en ook mbt jouw gezondheid, helemaal niets mis mee!
Ik was 5 toen kreeg ik mijn shetje...en mocht daar 2x per week oprijden onder begeleiding...alles wat ik deed dar was een volwassene bij...helemaal niets mis mee!

Jacqueline

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:44

Ik was ook 11 jaar oud toen ik mijn eerste pony kreeg. Mijn pony was zelfs 3 jaar en nog maar pas ingereden. Het was echter een doodbraaf dier en ik kreeg ook kundige begeleiding. Ik vind dat het moet kunnen Ja Ik heb iig geweldige herinneringen aan mijn ponytijd!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:47

marieke2 schreef:
Hardstikke leuk toch als je al zo jong een eiegn pony hebt, vooral als je ouders er ook een goed oogje op houden en ook mbt jouw gezondheid, helemaal niets mis mee!
Ik was 5 toen kreeg ik mijn shetje...en mocht daar 2x per week oprijden onder begeleiding...alles wat ik deed dar was een volwassene bij...helemaal niets mis mee!

Jacqueline

Zeker. ze mag ook nooit alleen naar de paardjes. altijd met ouders of met mij/marjolijn of de verzorgster van de pony met haar moeder.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:48

de shet die ik op dinsdag rijd die is van een jonge van 8 en een meisje van 5..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:14

Ik kreeg mijn 1ste pony toen ik 6 was Haha!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:41

Met goede begeleiding snap ik het probleem niet Knipoog

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:13

en dat heeft mijn dochter idd hoor za mag nooit alleen gaan rijden is altijd goede begeleiding bij en zoals vele denken het is niet haar eerst paard hoor
haar eerste pony die ze echt zelf bereed toen was ze net 4 jaar
dus ze weet wat rijden is ondertussen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:14

Ik was 10 toen ik Koska kreeg..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:15

Ik was negen toen ik mijn eerste eigen pony kreeg. Kan prima hoor. Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:20

toen ik 3 was werd ik al op een paard gezet en had ik ook gelijk mijn eigen pony (fjord), denise
mijn opa en oma waar ik ben opgegroeid hebben altijd fjorden gehad
denise was van mij gelijk maar heb alles onder begeleiding moeten doen tot ik een jaar of elf twaalf was
maar dat was nooit zo'n probleem want het was het werk van mijn opa , de paarden
dus hij was er elke dag (en ik dus ook , wel na schooltijd natuurlijk Haha! )

dus ik vind het ook prima kunnen
mits er goed begeleid word

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:19

Toen ik 11 was kreeg ik ook mijn eerste paard.. Opzich het hebben van een paard op zo'n leeftijd is niks mis mee. Maar je moet er een uitzoeken met iemand met VERSTAND van paarden.

Ik deed dat dus niet, ik reed zelf 2 jaar op een manege, complete leek dus. En mijn moeder reed een half jaar. Wij mooi een stermerrie van Gribaldi uitgezocht, zo deze is mooi, dus die doen we.

4 jaar, 1 meter 74 en dan ook nog een Gribaldi x Saros. En dan haar bazin(ik dus), 1.60, 50 kilo zonder spieren. Deze topmerrie kon lekker op een MANEGE met allemaal recreatieve mensen gaan staan.

Nou, binnen een paar maanden stond dat paard alleen nog maar rechtovereind uit protest en omdat ze er gewoonweg niks van snapte van die sukkel die op haar rug zat die maar wat deed en een instructeur die stond te krijsen en te menen dat hij wist wat echt paardrijden inhield. Binnen een halfjaar is dat paard dan ook verkocht en daarvoor in de plaats kwam een E-pony van 8 jaar die Z dressuur reed en M sprong.

Nou dit was velen malen beter, neem dat van mij aan. Maar ik moet zeggen dat ik kort daarna weg ben gegaan van die manege en thuis ben gaan staan met professionele instructie die er wel wat van wist.. Dat scheelt veel.

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:51

als je het leuk vind
en het gaat goed moet je er
zeker mee doorgaan al is het
nog een jong paardje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:04

Ik snap het probleem er niet zo van. Al moet ik wel zeggen dat ik beetje huiverig ben als je echt vele uren gaat doorbrengen in het zadel ivm met je groei. Maar volgens mij maak ik mij weer te druk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:46

verder niet zo veel mis mee lijkt mij.als je goede begeleiding krijgt.lijkt mij geen probleem Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:06

Helaas doet de foto het niet!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:40

Ik vind het helemaal niet erg, ik was ook 11 toen ik mijn eerste paard kreeg.

Alleen vind ik het wel belangrijk dat er bij die leeftijd, wel een goeie begleiding bij zit, ivm ongelukken ect.

het blijven toch dieren.

vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:34

Wat maakt het nou uit hoe oud je bent.
Als je maar goed voor je dier bent toch!!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:40

Toen ik net 11 was kreeg ik mijn shetlandmerrie, heb haar nu nog steeds. Lachen Heb er zelf een veulen uitgefokt en ben vanaf de eerste dag dat ik haar had elke dag bij haar geweest. Daarvoor stond ze bij een fokker waar ze max. 10x per jaar het land uit kwam om gedekt te worden, veearts etc. Ik heb haar ook alles zelf moeten leren. Dat is echt een geweldige ervaring geweest. Omdat ik zo vroeg al met een eigen paard begonnen ben heb ik alles dus ook al vroeg geleerd. Door de kennis die ik toen heb opgedaan heb ik ook de beslissing kunnen maken om een veulen te fokken - die heb ik in 3 maanden ook al bijna alles geleerd - en heb ik nu ook nog eens een Arabier erbij als rijpaard. Ben nog altijd blij dat ik een pony heb gekregen die ik zelf alles nog moest leren, daar heb ik zelf namelijk ook heel veel van geleerd. Ja Dat heb ik liever dan een paard dat alles al kent, mijn Arabier kent ook nog lang geen L/M oefeneningen dus ik ben hem nu zelf aan het opleren. Heb in de 2/3 maanden dat ik hem nu heb al meer geleerd dan al die nutteloze jaren op de manege. (en ja ik heb er begeleiding bij) Lachen