Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 07:59

Ik vind het een heel mooi paard, lekker veel massa en schimmel. Lachen
Het rijden vind ik er niet prettig uitzien, paard probeert op meerdere foto's z'n mond open te doen, maar dat lukt niet echt vanwege de sperriem. Karin, je weet hoe het is om een jong paard in de staak te hebben, dus ik ga er vanuit dat je het lekker rustig aan gaat doen met Winston. Heel veel plezier ermee!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:22

Tessebes schreef:
Ik vind het een heel mooi paard, lekker veel massa en schimmel. Lachen
Het rijden vind ik er niet prettig uitzien, paard probeert op meerdere foto's z'n mond open te doen, maar dat lukt niet echt vanwege de sperriem. Karin, je weet hoe het is om een jong paard in de staak te hebben, dus ik ga er vanuit dat je het lekker rustig aan gaat doen met Winston. Heel veel plezier ermee!

Wat een bull!!
En wat laag om over Wanda te beginnen, dat was gewoon een merrie en een draak.
Winston is een super fijn dier en op de manier dat alle penny's t hier doen gaat een paard echt niet beter lopen hoor!! Bloos
Soms moet je een paard aan zijn ziel zitten en ff achterna zitten.
Heb Ka echt niet gezegd dat dit iets is wat ze dagelijks moet doen.
Nogmaals Ka doet t super met hem en komt ook helemaal goed.
Ik heb m achterna gezeten en laten zien waar ze straks heen moet en tuurlijk, moet dat beter in de hals en handen lager enz enz....
Als ik mooie foto's wil doe ik t ook wel anders....
Maar zoals ik al zei: paard was nog in leven, mond nog heel en geen gaten aan de zijkant... O en ook geen zichtbaar trauma ......
Valt wel op dat de mensen met t meeste commentaar t minste rijden...
Is niets mis mee als je maar lol hebt hoor, maar valt wel op!! Kusje

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:25

Heleen1988 schreef:
Wat een prachtig paard! En ja inderdaad zou de eerste indruk van de foto's wel trekkerig over kunnen komen. Ga je echter wat beter kijken, zie je inderdaad dat het is precies zoals Olijf zelf al zegt. Een jong paard met enorm veel potentie dat even heel hard aan het werk moet(ook ontzettend fijn gereden door de eigenaressa zelf trouwens!) En af en toe mag je zo'n jong dier best even achter zn vodden aanzitten, even wakker worden, iets meer 'an die arbeit' en die achterbenen net iets meer activeren.

En we kennen allemaal de foto's van Olijf met haar prachtige eigen paard, dus ik zou nog niet durven twijfelen aan wat ze hier op deze foto's doet!

Thanks, t zijn misschien geen hele mooie foto's, maar eerlijk is eerlijk als ik voor mooie foto's rijd vraag ik vrij weinig aan mijn paard..... in training zit je nou eenmaal wel eens niet zo mooi en helemaal als je een nieuw iets aansnijd of aant stoeien bent....
T was alleen om ff aan Ka te laten zien dat ie ook al zit je m achterna, hij dat mooi oppikt en niet lelijk doet.
Zodat zij als ze er straks klaar voor is ook meer aan durft te rijden!!
Nogmaals ik heb fijn gereden en schaam me absoluut niet!! Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:27

idd heeel gaaf beestje ik ben normaal helemaal niet van de schimmel maar deze Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:27

Ik zeg helemaal niet dat het paard het niet aankan om een keer zo gereden te worden, ik ga er alleen vanuit dat Karin niet gelijk zo verder gaat rijden omdat de lol voor het dier er dan ook snel af is, meer niet...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:33

Tessebes schreef:
Ik zeg helemaal niet dat het paard het niet aankan om een keer zo gereden te worden, ik ga er alleen vanuit dat Karin niet gelijk zo verder gaat rijden omdat de lol voor het dier er dan ook snel af is, meer niet...

Lees dan wat er geschreven wordt!!!!!!
Citaat:
Ik heb alleen Ka voorgedaan dat hij zo door de baan kan, niet dat zij dat 7 dagen per week moet doen.

Citaat:
Soms moet je wat aansnijden, met een lange teugel kom je er nl niet.

Citaat:

En maak je maar geen zorgen hoor, Winston was heel tevreden en blij!!!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:39

olijf schreef:
Wat een bull!!
Winston is een super fijn dier en op de manier dat alle penny's t hier doen gaat een paard echt niet beter lopen hoor!! Bloos
Ik heb m achterna gezeten en laten zien waar ze straks heen moet en tuurlijk, moet dat beter in de hals en handen lager enz enz....
Maar zoals ik al zei: paard was nog in leven, mond nog heel en geen gaten aan de zijkant... O en ook geen zichtbaar trauma ......

Het is helemaal geen bull. Een paard, en vooral een jong paard moet je leren lopen. Door hem achterna te zitten ga je hem niet veel bijbrengen, zo dwing je hem alleen maar. Je zegt dat hij nog in leven was, dit is overdreven, als je een paard zit te mishandelen komt-ie er ook levend vanaf! En het kan voor 1 keer misschien geen kwaad, maar als je er vaker op ligt te 'trekken en 'duwen' gaat hij het alleen maar vervelender vinden, en wat krijg je dan? Een totaal verprutst en vervelend paard. En over die penny's! Het wil niet zeggen dat jij een flink paard onder je kont hebt dat je meer bent! Wij penny's weten soms nog zelfs meer dan jullie professionele, dus laat je daar asjeblief niet door vangen! Dit heb ik toch o zo vaak gehoord, we rijden prof, dus we zijn meer. Totdat ik eens naar hun keek, en in 1 knip het probleem kon oplossen door de stomste dingen. Ik snap dat je hem dat wilt leren, maar door hem liggen pushen en achternazitten ga je het echt niet oplossenn. Het is en blijft een dier, en dat wil ook respectvol zoals altijd behandelt worden, ook niet geduwt. Ik zeg nu niet dat je een dierenbeul of weet ik veel wat bent, absoluut niet! Ik vind dat je zeer netjes zit en rijd, maar je moet je paard ook de tijd geven dingen te leren Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:39

Beetje aanvallende opmerking dat mensen die nu commentaar geven 'minder' rijden. Kop op. Iedereen zijn eigen methode en zoals olijf al zei: eenmalig om te Karin nog ff extra push te geven dat het een geweldig dier is.
Beide ruiters hebben begeleiding, dus het is niet dat ze denken dat ze de hele wereld aan kunnen en maar een dotje doen.
Het komt vast goed. Karin gaat het niet elke dag doen en dan nog, zij rijdt alweer totaal anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:40

olijf schreef:

Dit vind ik een beetje nare opmerking. Dat je in je eigen manier van rijden plezier hebt moet je vooral zelf weten, maar ga dan niet beweren dat andere rijmethodes niet kunnen werken. Bovendien zie ik tal van andere methodes die ook werken, en die toch wat vriendelijker lijken. Het is nog een jong dier en dan komt het allemaal nog wel. Leer dat dier aub eerst om lekker rond en laag te lopen en ga hem dan extra activeren van achter. Nu kan hij overduidelijk de druk niet aan op deze foto's.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:45

Echt een super mooi paard Pling

helaas , die er op zit , rijd een beetje kru (of lijkt het door de foto's)
maar jij doet dat vast beter !

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:59

Knap dier Karin, daar ga je zeker veel plezier mee beleven. Ja

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:06

Wartertje schreef:
olijf schreef:
Wat een bull!!

Het is helemaal geen bull. Een paard, en vooral een jong paard moet je leren lopen. Door hem achterna te zitten ga je hem niet veel bijbrengen, zo dwing je hem alleen maar. Je zegt dat hij nog in leven was, dit is overdreven, als je een paard zit te mishandelen komt-ie er ook levend vanaf! En het kan voor 1 keer misschien geen kwaad, maar als je er vaker op ligt te 'trekken en 'duwen' gaat hij het alleen maar vervelender vinden, en wat krijg je dan? Een totaal verprutst en vervelend paard. En over die penny's! Het wil niet zeggen dat jij een flink paard onder je kont hebt dat je meer bent! Wij penny's weten soms nog zelfs meer dan jullie professionele, dus laat je daar asjeblief niet door vangen! Dit heb ik toch o zo vaak gehoord, we rijden prof, dus we zijn meer. Totdat ik eens naar hun keek, en in 1 knip het probleem kon oplossen door de stomste dingen. Ik snap dat je hem dat wilt leren, maar door hem liggen pushen en achternazitten ga je het echt niet oplossenn. Het is en blijft een dier, en dat wil ook respectvol zoals altijd behandelt worden, ook niet geduwt. Ik zeg nu niet dat je een dierenbeul of weet ik veel wat bent, absoluut niet! Ik vind dat je zeer netjes zit en rijd, maar je moet je paard ook de tijd geven dingen te leren Knipoog

Hahaha ik kan er alleen maar o lachen sorry, ik zeg toch ook niet dat jullie manier niet goed is..
En nog ff en dan heb ik m mishandeld, ga toch weg...
En ik heb t wel opgelost, dat is t punt!!
Tuurlijk moet je een paard respect geven, maar ook krijgen das een wisselwerking.
En prof ben ik zeker niet hoor, gewoon een fanatieke hobby ruiter Knipoog en ook penny.
En een keertje beetje achterna zitten kan echt geen kwaad.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:08

Cayenne schreef:
olijf schreef:

Dit vind ik een beetje nare opmerking. Dat je in je eigen manier van rijden plezier hebt moet je vooral zelf weten, maar ga dan niet beweren dat andere rijmethodes niet kunnen werken. Bovendien zie ik tal van andere methodes die ook werken, en die toch wat vriendelijker lijken. Het is nog een jong dier en dan komt het allemaal nog wel. Leer dat dier aub eerst om lekker rond en laag te lopen en ga hem dan extra activeren van achter. Nu kan hij overduidelijk de druk niet aan op deze foto's.

Jullie maken net zo goed nare opm.... Knipoog
En dan mag ik niets zeggen???
En rond en laag lopen kan ie al...... anders had ik dit nooit gedaan!!!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:08

Wat een gaaf dier! Ik ben juist helemaal weg van schimmels.
Dat er hier wat druk op staat is duidelijk, maar hij gaat er wel flink door sjouwen, ook eens leuk om te zien wat een paard werkelijk kan, zoals Olijf ook aangeeft. Ja
En dat Olijf een fijne ruiter is weet ik zeker, heb vorige week nog op d'r paard gezeten en ken maar weinig zo fijn na te rijden paarden. Ja

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:12

[quote="olijf]
Hahaha ik kan er alleen maar o lachen sorry, ik zeg toch ook niet dat jullie manier niet goed is..
En nog ff en dan heb ik m mishandeld, ga toch weg...
En ik heb t wel opgelost, dat is t punt!!
Tuurlijk moet je een paard respect geven, maar ook krijgen das een wisselwerking.
En prof ben ik zeker niet hoor, gewoon een fanatieke hobby ruiter Knipoog en ook penny.
En een keertje beetje achterna zitten kan echt geen kwaad.[/quote]

Ik zeg toch dat je net NIET een dierenbeul bent of weet ik veel wat! Ik snap je punt zeker wel hoor, maar ik bedoel dat ik het met achterna zitten gewoon niet zou oplossen, ik push paarden niet graag tot dingen. En je hebt het opgelost? Dat is heel erg mooi van je, maar het kan ik mijn ogen zeker ook anders.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:12

Maar om een lang verhaal kort te maken.
Ja ik heb m achtena gezeten en ja wist wat ik deed.
En nee t zijn geen mooie penny foto's.
Maar hij ging wel super door de baan.
En Ka weet donders goed wat ze doet.
Dus als jullie nou reageren op de schimmel hier en op mijn rijden via Pm ofzo blijft t topic leuk Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:17

olijf schreef:
Doei!
Kaatje hij staat er super bij!!!
En idd je gaat opzeker een supertijd tegemoet met Winston.
Mbt gezeur over mijn rijden....
Winston is absoluut niet sterk, dus trekken is niet nodig.
Ik heb alleen Ka voorgedaan dat hij zo door de baan kan, niet dat zij dat 7 dagen per week moet doen.
Soms moet je wat aansnijden, met een lange teugel kom je er nl niet.
Binnen hand is idd storend, maar zitten 3 zwaar gekneusde vingers aan.....
Hij krul zich op als ie t moeilijk vindt dus af en toe heb ik m idd omhoog gezet.
Ik heb alleen ff een keer gevoelt en laten zien dat je m af en toe ff aan zijn ziel kan zitten om verder te komen.
Als je dingen pas aansnijd als een paard 8/9 is gaat ie t zeker niet meteen aannemen.
Ik heb m dus ff achterna gezeten niet meer en niet minder.
En schaam me er absoluut niet voor.
En paard was gewoon nog in leven toen ik weg ging hoor, dus no worry's Clown

Ik denk dat als Karin dit ( of een korte versie van dit verhaal Haha! ) bij de foto's had gezet dat er een stuk minder negatieve reacties waren geweest.
Ben het overigens met je eens hoor, je komt er niet met aan de lange teugel rijden en aaien... Als dit even tijdelijk was om te laten zien zeg ik alleen nog maar wat ik in mijn eerdere bericht ook al zei: WOW Vingers aflikken
Respect trouwens dat je met gekneusde vingers kunt rijden, lijkt me nogal auw....

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:17

Wartertje schreef:
[

Hoe wil jij je paard wat nieuws leren dan....
Jij wordt in t leven toch ook gepuched om dingen te leren ervaren en meemaken???
Ik bedoel een leraar wil (als t goed is) ook t beste uit zijn leerlingen halen en soms moet je ze dan wat uitdagen en an t denken zetten...
Als t een nerveus , of minder afgericht paard was had dit niet gekunt!!
Maar ik wil helemaal geen ruzie maken, ik t mijne , jullie t jouwe...
Lachen

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:19

SGWOllie schreef:
Ik denk dat als Karin dit ( of een korte versie van dit verhaal Haha! ) bij de foto's had gezet dat er een stuk minder negatieve reacties waren geweest.
Ben het overigens met je eens hoor, je komt er niet met aan de lange teugel rijden en aaien... Als dit even tijdelijk was om te laten zien zeg ik alleen nog maar wat ik in mijn eerdere bericht ook al zei: WOW Vingers aflikken
Respect trouwens dat je met gekneusde vingers kunt rijden, lijkt me nogal auw....

Dat was t niet meer en niet minder!
En diet idd auw Clown

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:26

Ronja schreef:
Achterhand leuk en wel, maar je maakt mij niet wijs dat er geen druk van voren is, en flínke druk.

Dat is ook enigsinds de bedoeling Clown

Druk die je van achteren aanspreekt, moet je opvangen in je hand. Juist bij geen druk in de hand, is een paard 9 vd 10 keer achter het been en achter je hand.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:27

wat een prachtig paard, wauw Haha! echt helemaal mijn type Haha! (jaloers Haha! )

Hij loopt inderdaad wat kort in de hals, als je de foto's ziet. Heb niet alle commentaar gelezen, maar ik herken het bij mn eigen paard, die loopt snel wat opgekropt, zonder dat er veel trek en rukwerk is

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:28

Cayenne schreef:
olijf schreef:

ik ga hier mee akkoord

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:32

Jeetje wat een gaaf beest zeg! Prachtig paard!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:32

Miss_Petit schreef:
Ronja schreef:
Achterhand leuk en wel, maar je maakt mij niet wijs dat er geen druk van voren is, en flínke druk.

Dat is ook enigsinds de bedoeling Clown

Druk die je van achteren aanspreekt, moet je opvangen in je hand. Juist bij geen druk in de hand, is een paard 9 vd 10 keer achter het been en achter je hand.

Thanks...
Ik hou er over op, t is veels te mooi weer buiten!
Ga vandaag mijn eigen paard temmen Clown
Fijne dag iedereen Doei!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:36

In 1 woord WAUW Karin! Ik vind hem echt geweldig! Lovers
Ik zie een wat hoge handhouding ok (maar wat wil je met gekneusde vingers) maar zeker geen trekkerij oid. Olijf zit hem even achter de vodden, is dat nou zo verkeerd?
Olijf kent het paard ook en weet wat ie kan!

En het dekje staat ook geweldig op sjiempie Karin! *LOL*