4 jarige roodschimmel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: 4 jarige roodschimmel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:22

Es79 schreef:
CtjeLief schreef:
het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer...

Ja, inderdaad! Hier ben ik het mee eens!

blijf rieel, of vind je dit een goede trainingsmethode!?

mijn bedoeling is niet om haar aftekraken maar om te helpen, dan moeten de tips/aanwijzingen/het beter weten van ervarenen ook geaccepteerd worden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:35

agh joh hoe je met je paard omgaat eigen keus. Een meisje bij mij op stal heeft een 4- jarige en die heeft al met een S&T hoofdstel gelopen. En die is op haar 2e in gereden ik zal je vertellen k zou het niet snel doen. maar ik he het paard een keer gereden en het was een plank , sloom, sago en schigtig.

niet mijn keus dus doe rustig aan mijn 4 jarige staat nog in de wei Knipoog

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:38

Phoe wat hebben de Bokers toch weer een verstand van hoe je een paard inrijd..ik ben benieuwd hoe jullie het ervan af zouden brengen. Ik denk niet dat jullie het recht hebben om iemand zo af te kraken of te adviseren (op basis van geen tot weinig kennis, dit is niet voor jullie allemaal bedoeld)
Ik durf ook te wedden dat 9 van de 10 bokkers er op het internet heel veel verstand van hebben, maar er ondertussen thuis af en toe ook een potje van maken (ik ben er 1 van), ten slotte zijn we hier niet allemaal GP ruiters!
Leuk paardje..meer commentaar geef ik niet en kan ik ook niet geven, ken het paard namelijk in z'n geheel niet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:40

nou ik zeg niet dat ik er veel verstand van heb hoor maar ik zou het zo echt niet doen. Ik heb alle3 mijn paarden zelf ingereden en ze zijn altijd emt een dubbelgeroken trens gereden.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:42

Viootjuh schreef:
Phoe wat hebben de Bokers toch weer een verstand van hoe je een paard inrijd..ik ben benieuwd hoe jullie het ervan af zouden brengen. Ik denk niet dat jullie het recht hebben om iemand zo af te kraken of te adviseren (op basis van geen tot weinig kennis, dit is niet voor jullie allemaal bedoeld)
Ik durf ook te wedden dat 9 van de 10 bokkers er op het internet heel veel verstand van hebben, maar er ondertussen thuis af en toe ook een potje van maken (ik ben er 1 van), ten slotte zijn we hier niet allemaal GP ruiters!
Leuk paardje..meer commentaar geef ik niet en kan ik ook niet geven, ken het paard namelijk in z'n geheel niet.

het maakt niet uit of je een GP ruiter bent of niet, het gaat bij dit om de kennis en ervaring!
we geven alleen maar tips (sommige iets te hard).
en ik heb zeker ervaring met inrijden, daar heb ik soms ook dingen fout gedaan maar daat heb ik van geleerd + de tips van anderen!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:43

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat als je dus problemen met je paard hebt, je geen advies op bokt moet vragen, maar gewoon een gecertificeerd instructrice aan moet spreken en daar advies aan moet vragen, die ziet je paard, die ziet hoe je ermee om gaat en kan dus op basis van die info veel beter helpen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:45

Viootjuh schreef:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat als je dus problemen met je paard hebt, je geen advies op bokt moet vragen, maar gewoon een gecertificeerd instructrice aan moet spreken en daar advies aan moet vragen, die ziet je paard, die ziet hoe je ermee om gaat en kan dus op basis van die info veel beter helpen.

heb je 100% gelijk in, maar de ts plaats dit topic!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:45

helemaal niet ik heb van bokt heel veel tips gehad waar ik heel veel mee heb kunnen doen. Je moet alleen even kijken naar wie je moet luisteren.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:47

Dancie schreef:
helemaal niet ik heb van bokt heel veel tips gehad waar ik heel veel mee heb kunnen doen. Je moet alleen even kijken naar wie je moet luisteren.

maar de beste oplossing is altijd nog een gediplomeerde instructrice, en de betere tips kan je altijd wat mee doen.
Als de ts dit niet doet en eigenwijs is en zegt dat ze niet meer op dit topic komt, krijg je van die wat hardere reacties..

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:48

Ben ik het ook mee eens, maar vraag dan gewoon advies op basis van dingen waar je tegen aan loopt, en niet op basis van 4 stapfoto's en een paar losse gegevens.Bij nader inzien bekritiseer ik dus eigenlijk meer de TS, het is namelijk zo jammer dat je hierdoor van die eeuwig durende discussies krijgt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:51

tuurlijk je kan niet van 4 stapfoto`s zien hoe ze het doet. Dus wat denk je dan zien mensen staan pelhambit Knipoog dan heb je het gedaan hoor. Ik doe der niet moeilijk over het is jouw paard en je paard zijn mond. Dus ga je goddelijke gang en ik die het lekker op mijn manier.

maar neem dan wel les Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:58

Ik vind dat je erg leuk op je paard zit!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:59

Wat een mooi paard zeg! Normaal hou ik niet echt van schimmels maar deze vind ik wel leuk Haha!
Rijden jullie ook wedstrijden of heb ik ergens overheen gelezen?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:14

Ik vind het een leuk paardje hoor!!.. En wat de andere mede bokkers betrefd! tuurlijk mogen jullie tops geven maar zoals altijd is er 1 bij die iets zegt op een heel foute manier en de rest gaat daar in mee.! dit is een site om te helpen niet om af te kraken.! ik vind dat hier iets aangedaan moet worden.!
9 van de 10 ruiters hebben een shet of zijn een jaar of 11 sorry hoor maar als je denkt iets van de ts haar probleem af te weten help haar dan goed..

Maar ja.. ! ik vind het het leuk uit zien ik kan er niet heel veel over zeggen heb je niet foto's van e paarde hoe ze eerder liep.. en wat er precies was dan kunnen we misschien helpen of tips geven! succes ermee

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:45

op blz 3 staan foto`s van eerst.

ik weet niet wat haar probleem is Knipoog ik kan haar dus ook niet helpen
de foto`s vind ik er lekker uitzien maar het verhaaal met de pelham
is het probleem bij menig bokker. Ik trek me daar niet veel van aan
als zij daarmee wilt rijden en het werkt moet ze dat vooral doen hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 03:07

IK vind het een gruwelijk braaf paard, zou er zuinig op zijn

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 06:25

blonde_007 schreef:
Elastiek en pelhambit bij een 4 jarige???? Is het ooit door je hoofd heen gegaan dat zo'n JONG beest even wat tijd nodig heeft voordat hij netjes door de baan gaat? Dan grijp je toch niet meteen naar een elastiek en een pelham bit, mijn god zeg!

Citaat:
Dat hebben wij niet van de een op de andere dag gedaan hoor. Je kunt ook gewoon vragen waarom we dat gedaan hebben in plaats van meteen zo aanvallend te doen.
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was. Er was lichamelijk niks mis met haar , het zat dus tussen haar oren. Toen heb ik een tijd met elastiek gereden. Dat hielp een beetje. Toen begon ze heel hard te trekken. Daarna heb ik 2 keer in mijn les met een pelham bit gereden. Meteen ontspande ze zich en ging ze normaal lopen. En nu gebruik ik dus de pelham niet meer, en rijd ik weer zo..en ze loopt nog steeds lekker los..

Ik vind het niet raar dat je paard steigerd en bokt als je hem niet in zijn waarde laat op zo'n jonge leeftijd! Laat hem dan toch lekker een jaar met z'n neusje naar voren lopen, dat is de ontspanning, maar van jou moet hij precee rond lopen!!! Dat is niet diervriendelijk Het lag niet aan het paard hoor Knipoog Maar aan jou Knipoog En probeer het nu maar aan te nemen want het is echt zo! Ik ben het ook erg met KiWiKo eens Ja Je hebt geluk dat je paardje je er niet af heeft gegooid in deze trekbuiging Knipoog En Viootjuh, ik geloof dat veel mensen in dit topic meer weten dan jij Nagelbijten / Gniffelen
Je moet veel ontspannender zitten want het is zo dat je zo hard zit te trekken in de paardenmond en dat je daarom bijna benauwd zal krijgen...Zo ziet het eruit Knipoog Voor de rest een mooi paardje maar ik vind niet dat jij zo'n goedzak verdiend als je zo rijd Bloos
Mensjes, zullen we nu ophouden? Dat scheelt weer een ruzie... Knipoog
Dit meisje komt er vast wel denkt ze Knipoog

Groetjes Stravero

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:07

Stravero schreef:
blonde_007 schreef:
Elastiek en pelhambit bij een 4 jarige???? Is het ooit door je hoofd heen gegaan dat zo'n JONG beest even wat tijd nodig heeft voordat hij netjes door de baan gaat? Dan grijp je toch niet meteen naar een elastiek en een pelham bit, mijn god zeg!

Citaat:
Dat hebben wij niet van de een op de andere dag gedaan hoor. Je kunt ook gewoon vragen waarom we dat gedaan hebben in plaats van meteen zo aanvallend te doen.
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was. Er was lichamelijk niks mis met haar , het zat dus tussen haar oren. Toen heb ik een tijd met elastiek gereden. Dat hielp een beetje. Toen begon ze heel hard te trekken. Daarna heb ik 2 keer in mijn les met een pelham bit gereden. Meteen ontspande ze zich en ging ze normaal lopen. En nu gebruik ik dus de pelham niet meer, en rijd ik weer zo..en ze loopt nog steeds lekker los..

Ik vind het niet raar dat je paard steigerd en bokt als je hem niet in zijn waarde laat op zo'n jonge leeftijd! Laat hem dan toch lekker een jaar met z'n neusje naar voren lopen, dat is de ontspanning, maar van jou moet hij precee rond lopen!!! Dat is niet diervriendelijk Het lag niet aan het paard hoor Knipoog Maar aan jou Knipoog En probeer het nu maar aan te nemen want het is echt zo! Ik ben het ook erg met KiWiKo eens Ja Je hebt geluk dat je paardje je er niet af heeft gegooid in deze trekbuiging Knipoog En Viootjuh, ik geloof dat veel mensen in dit topic meer weten dan jij Nagelbijten / Gniffelen
Je moet veel ontspannender zitten want het is zo dat je zo hard zit te trekken in de paardenmond en dat je daarom bijna benauwd zal krijgen...Zo ziet het eruit Knipoog Voor de rest een mooi paardje maar ik vind niet dat jij zo'n goedzak verdiend als je zo rijd Bloos
Mensjes, zullen we nu ophouden? Dat scheelt weer een ruzie... Knipoog
Dit meisje komt er vast wel denkt ze Knipoog

Groetjes Stravero

als ik een paar maanden geleden opstapte, en gewoon met een los teugeltje! ( dat kan ik namelijk heus wel..) ging rijden, begon ze te bokken, als ze iets moeilijk vond. om onder het werk uit te komen. pas toen ze dit normaal deed, zijn we begonnen met haar proberen meer ontspannen te laten lopen.. op de foto's loopt zij wel lekker los, trekt zij helemaal niet, alleen ik moet mijn handen zelf dragen, en mijn armen buigen, want dit is niet goed zoals ik daar zit. maar daar werk ik aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:43

Een beetje aardig tegen elkaar wezen hier, hoor Knipoog

Ik denk dat de TS het wel genoeg heeft gehoord en ze heeft er inmiddels een oplossing voor, zoals ze zegt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:24

blonde_007 schreef:
als ik een paar maanden geleden opstapte, en gewoon met een los teugeltje! ( dat kan ik namelijk heus wel..) ging rijden, begon ze te bokken, als ze iets moeilijk vond. om onder het werk uit te komen. pas toen ze dit normaal deed, zijn we begonnen met haar proberen meer ontspannen te laten lopen.. op de foto's loopt zij wel lekker los, trekt zij helemaal niet, alleen ik moet mijn handen zelf dragen, en mijn armen buigen, want dit is niet goed zoals ik daar zit. maar daar werk ik aan.

Maar een jong paard wil niet onder het werk uitkomen...
Welk werk trouwens, want met een jong paard moet je alleen wat basis doen en met een lang teugeltje valt er weinig te werken......

Citaat:
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was.

Als (goede) ruiter laat je het paard niet opkroppen, dat rij je er gelijk uit. Logisch dat ze last van der lijf kreeg en begon te klieren. Dat is niet de schuld van het paard, maar van de ruiter.

Ik wil je niet afkatten, maar je wil gewoon niet zien dat je niet genoeg ervaring heb.
Ga onder goede begeleiding rijden. Dat is namelijk wel zo eerlijk tegenover dat paard.
Dán ben je wel goed bezig.
Fouten maken we allemaal, maar er wat aan doen, dat is de bedoeling.
Voorkomen van fouten is zelfs nog beter.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:43

Ik meng me niet in alle discussies (heb ze ook niet gelezen) en zal ook geen commentaar geven over elastiek/pelhambit etc.
Maar wat mij opviel is dat je zelf erg gespannen zit, alsof je denkt dat hij er elk moment van door kan gaan. Ik zou proberen je rug, arm en hand meer te ontspannen recht voor je uit te rijden en je pony wat meer ruimte aan de voorkant geven. Probeer in de les oefeningen te doen zodat zijn achterhand er beter bij zit en hij van voor wat 'rustiger' loopt.
Verder vind ik het een leuke pony met een erg leuk koppie erop! Lachen
Succes Knipoog

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:01

Hey meid,

Jezelf niet zo verdedigen, ga ervanuit dat je deed wat je dacht dat goed was Knipoog
Fijn dat het nu lekker gaat Haha!
Veel succes en fun nog samen, enne laat me ff weten als je punten voor het Z binnen zijn, kom ik je aanmoedigen hoor!

@ HenkB misschien moet jij je even bij Anky melden,die heeft vast wel intresse in iemand die
vanaf 4 stapfoto's van notabene een 4 jarig paard kan zien dat hij niet oke is,
knap hoor Clown

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:05

k_i_m schreef:
Hey meid,

Jezelf niet zo verdedigen, ga ervanuit dat je deed wat je dacht dat goed was Knipoog
Fijn dat het nu lekker gaat Haha!
Veel succes en fun nog samen, enne laat me ff weten als je punten voor het Z binnen zijn, kom ik je aanmoedigen hoor!

@ HenkB misschien moet jij je even bij Anky melden,die heeft vast wel intresse in iemand die
vanaf 4 stapfoto's van notabene een 4 jarig paard kan zien dat hij niet oke is,
knap hoor
Clown

Ga er gewoon niet op in? Als je dit soort reacties plaatst wordt de ruzie hier alleen maar erger. jij vindt haar reactie misschien overdreven maar jou reactie is ook overdreven.
Zoek de ruzie gewoon niet op, dat is een stuk volwassener dan iemand belachelijk maken!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:07

Mooi paardje hoor! Haha!

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:07

whaha en jij gooit er nog schepje bovenop, goed gedaan.

blonde_007, volgende keer wel pm