blonde_007 schreef:als ik een paar maanden geleden opstapte, en gewoon met een los teugeltje! ( dat kan ik namelijk heus wel..) ging rijden, begon ze te bokken, als ze iets moeilijk vond. om onder het werk uit te komen. pas toen ze dit normaal deed, zijn we begonnen met haar proberen meer ontspannen te laten lopen.. op de foto's loopt zij wel lekker los, trekt zij helemaal niet, alleen ik moet mijn handen zelf dragen, en mijn armen buigen, want dit is niet goed zoals ik daar zit. maar daar werk ik aan.
Maar een jong paard wil niet onder het werk uitkomen...
Welk werk trouwens, want met een jong paard moet je alleen wat basis doen en met een lang teugeltje valt er weinig te werken......
Citaat:
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was.
Als (goede) ruiter laat je het paard niet opkroppen, dat rij je er gelijk uit. Logisch dat ze last van der lijf kreeg en begon te klieren. Dat is niet de schuld van het paard, maar van de ruiter.
Ik wil je niet afkatten, maar je wil gewoon niet zien dat je niet genoeg ervaring heb.
Ga onder goede begeleiding rijden. Dat is namelijk wel zo eerlijk tegenover dat paard.
Dán ben je wel goed bezig.
Fouten maken we allemaal, maar er wat aan doen, dat is de bedoeling.
Voorkomen van fouten is zelfs nog beter.