Figaro (Z1) @ work in Amber Stripe..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Figaro (Z1) @ work in Amber Stripe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:55

doom schreef:
Citaat:
Tja jij zet in de titel Z1, als er L1 had gestaan had ik er niet gek van op gekeken.

Dat komt omdat ze Z1 met dat paardje start dat is toch niet raar ..??
dat betekend dan toch niet altijd dat er dan alleen maar Z oefeningen in het topic staan ..
dit start ze gewoon met hem klaar !!

ik kan bijv ook schrijven Galaxy L1 .. en ik zet springfoto's neer ..
beetje stom antwoord vind je niet Clown

het gaat me niet echt om de oefeningen maar om het totaal plaatje. Maar ach, ik rij toch geen wedstrijden Clown

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:00

doom schreef:
ik vind idd je begin tekst over als je geen wedstrijden rijd ook erg arrogant over komen .. je zal het wel niet zo bedoelen .. maar het staat niet netjes zo !! Haha!

Ik bedoel het ook niet zo direct, maar ik wil gewoon geen onzin commentaar van mensen die er geen verstand van hebben Knipoog

doom schreef:
Citaat:
Tja jij zet in de titel Z1, als er L1 had gestaan had ik er niet gek van op gekeken.

Dat komt omdat ze Z1 met dat paardje start dat is toch niet raar ..??
dat betekend dan toch niet altijd dat er dan alleen maar Z oefeningen in het topic staan ..
dit start ze gewoon met hem klaar !!

ik kan bijv ook schrijven Galaxy L1 .. en ik zet springfoto's neer ..
beetje stom antwoord vind je niet Clown

Nee idd, en ik werk nu vooral aan de basis, rij hem tenslotte nog maar 2 maanden, en hij loopt ook nog zijn manegelessen en als hij soepel is rijd hij zijn oefeningen ook wel, aangezien hij die wel kent.

Over die sporen, dat is en blijft mijn eigen keuze en ik zei al; ik heb niet speciaal zwanenhalsen nodig ofzo maar ik rij ermee omdat ik geen 'zachte' sporen heb en mijn wat scherpere voor wedstrijden gebruik.

Over mijn handen enz.; dat gaf ik zelf al aan en heb ik nu vaak genoeg gehoord dus dat weet ik zo langzamerhand wel Knipoog Over mijn verdere houding, die vind ik zelf niet zo verkeerd hoor, er staan op mijn protecol ook voornamelijk zevens voor dus ik denk niet dat die erg slecht is ofzo?!

Iemand nog andere tips?

Pion schreef:
NonnyNancy schreef:

Tsjah dat kan, tis ook geen jong sportpaard ofzo he? Knipoog

Dat heeft daar toch niets mee te maken? Clown

Naja vind ik wel, een oud paard ziet er lang niet zo fit en actief meer uit als een jong sportpaard, het is de elegantste niet Knipoog

WowAmigo schreef:
Zelfde vraag als pion: waarom HEB je in hemelsnaam zwanehalssporen? Die zijn toch voor als je twee meter lang bent en op een B-pony rijdt? Knipoog

Die had ik nog van mijn oude pony.

Qimm schreef:
NonnyNancy schreef:

Tsjah dat kan, tis ook geen jong sportpaard ofzo he? Knipoog

Naja hier ga ik niet eens op in, dít vind ik gewoon een verschrikkelijk arrogante opmerking, maarja, ik rij me punten wel dus het zal wel goed voor het Z1 zijn he Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:00

Citaat:
het gaat me niet echt om de oefeningen maar om het totaal plaatje. Maar ach, ik rij toch geen wedstrijden Clown

je vergeet alleen dat dit diertje elke dag door een andere ruiter wordt gereden .. in de manege lessen ..
ze zit er nog niet zo lang op .. de knoppen zitten er op maar zie ze maar op een manege paard te vinden .. (want die zitten vaak erg ver weg gestopt ) Haha!
ook ik kan beste begrijpen dat ze hier door een wat hardere hand heb ..
vaak zijn manege ruiters namelijk ook grof met de handen . en tja als jij er dan op gaat zitten met meteen een losse hand gaat natuurlijk die kop in de lucht ..
(praat het niet goed)
maar op dit moment kan ik het best begrijpen .. je moet zo'n dier stapje voor stapje weer lekker los zien te krijgen ..! Haha!

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:01

Born2BCrazy schreef:
Verder een leuk paard en knap hoor naar het z met een manegepaard..Ik zou het zelf niet kunnen opbrengen vrees ik Bloos Lijkt me best frustrerend als je telkens weer opnieuw moet beginnen..nadat de mensen in de les er aan hebben zitten prutsen (geen persoonlijke aanval op manegelessers)..
en vooral voor het paard lijkt me het verwarrend zoveel versch ruiters/amazones/manieren van rijden..
Hoe vaak loopt ie in de lessen?

Ongeveer 5x per week ofzo.

Ook ik vind m niet per definitie Z eruit zien..Heb hier ook geen argumenten voor, maar baseer mijn mening op wat ik zie..zou ook moment opname kunnen zijn..
maar heeft wel zijn wp behaald..super toch?

Succes nog verder!

edit: wb. die zwanehalssporen, wat zijn jouw redenen om deze te gebruiken?
Ik dacht nl ook dat deze waren voor als je benen ver onder de buik weg kwamen en je er anders niet bij komt.. Blond (heb ze zelf nog nooit gebruikt) Ja klopt, reden zie hierboven Knipoog
Dat lijkt me bij jou niet het geval..Je moet het natuurlijk zelf weten, kraak je er ook niet op af, maar ben even nieuwsgierig Bloos
Laatst bijgewerkt door xZolox op 15-04-07 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:03

doom schreef:
Citaat:

je vergeet alleen dat dit diertje elke dag door een andere ruiter wordt gereden .. in de manege lessen ..
ze zit er nog niet zo lang op .. de knoppen zitten er op maar zie ze maar op een manege paard te vinden .. (want die zitten vaak erg ver weg gestopt ) Haha!
ook ik kan beste begrijpen dat ze hier door een wat hardere hand heb ..
vaak zijn manege ruiters namelijk ook grof met de handen . en tja als jij er dan op gaat zitten met meteen een losse hand gaat natuurlijk die kop in de lucht ..
(praat het niet goed)
maar op dit moment kan ik het best begrijpen .. je moet zo'n dier stapje voor stapje weer lekker los zien te krijgen ..! Haha!

Dat klopt idd wel, hijs enorm stijf en daarom werk ik tijdens het rijden ook voornamelijk alleen los.. Oefeningetjes tussendoor en dan issie klaar..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:08

NonnyNancy schreef:
Ik bedoel het ook niet zo direct, maar ik wil gewoon geen onzin commentaar van mensen die er geen verstand van hebben Knipoog

Over die sporen, dat is en blijft mijn eigen keuze en ik zei al; ik heb niet speciaal zwanenhalsen nodig ofzo maar ik rij ermee omdat ik geen 'zachte' sporen heb en mijn wat scherpere voor wedstrijden gebruik.

Over mijn verdere houding, die vind ik zelf niet zo verkeerd hoor, er staan op mijn protecol ook voornamelijk zevens voor dus ik denk niet dat die erg slecht is ofzo?!

Iemand nog andere tips?

WowAmigo schreef:
Zelfde vraag als pion: waarom HEB je in hemelsnaam zwanehalssporen? Die zijn toch voor als je twee meter lang bent en op een B-pony rijdt? Knipoog

Die had ik nog van mijn oude pony.

Qimm schreef:

Naja hier ga ik niet eens op in, dít vind ik gewoon een verschrikkelijk arrogante opmerking, maarja, ik rij me punten wel dus het zal wel goed voor het Z1 zijn he Knipoog

En dit is dan niet arrogant? Verward Kan ook aan mij liggen hoor Scheve mond

Enne wb die sporen..je zou toch ook "zachte" sporen kunnen kopen? Zo duur zijn die ook alweer niet..Voor 10-20 euro heb je al een paar..

Ik trouwens niet dat dit nu valt onder de categorie 'niet vriendelijk'..
dit valt imo onder de categorie 'niet alleen maar positief commentaar'..
Of sta je alleen open voor het positieve? Lijkt me wat minder leerzaam Knipoog

Nogmaals..wil je niet afzeiken hoor~! Maar zeg gewoon wat ik er van vind..dat is niet verboden op bokt voor zover ik weet Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:12

Citaat:

nee dat is toch een feit ..?? Clown
anders zouden de jury haar geen punten geven toch ...????? Slapen

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:17

Born2BCrazy schreef:

NonnyNancy schreef:
Qimm schreef:

Dat is misschien wel een beetje arrogant, maar ik kan nie zxo goed tegen mensen die dat soort dingen zeggen Knipoog

Enne wb die sporen..je zou toch ook "zachte" sporen kunnen kopen? Zo duur zijn die ook alweer niet..Voor 10-20 euro heb je al een paar.

Ik had volgens mij al gezegd; die moet ik nog halen Knipoog

Natuurlijk sta ik wel open voor het minder positieve, maar dat op zo'n manier brengen vind ik simpelweg asociaal Lachen (Die opmerking(en) van Qimm) enz.

Nogmaals..wil je niet afzeiken hoor~! Maar zeg gewoon wat ik er van vind..dat is niet verboden op bokt voor zover ik weet Haha!
Nee klopt Knipoog
Laatst bijgewerkt door xZolox op 15-04-07 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:23

NonnyNancy schreef:

Natuurlijk sta ik wel open voor het minder positieve, maar dat op zo'n manier brengen vind ik simpelweg asociaal Lachen

w.b. die sporen had ik dan overheen gelezen sorry Bloos
en de asociatie van mijn reactie met asociaal snap ik dan niet helemaal? Blijkbaar vinden wij, als we aan asociaal denken, iets anders..
Ik heb toch netjes uitgelegd waarom ik dat vond? Geen mega hoofdletters, uitroeptekens, dik gedrukte stukken etc.. met alleen maar een zin als: goh dit vind ik niks!!!!!! (is een vb)
Erg jammer..Heb nog zo mn best erop gedaan.. Schijnheilig Scheve mond

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:24

Born2BCrazy schreef:
NonnyNancy schreef:

Natuurlijk sta ik wel open voor het minder positieve, maar dat op zo'n manier brengen vind ik simpelweg asociaal Lachen

w.b. die sporen had ik dan overheen gelezen sorry Bloos
en de asociatie van mijn reactie met asociaal snap ik dan niet helemaal? Blijkbaar vinden wij, als we aan asociaal denken, iets anders..
Ik heb toch netjes uitgelegd waarom ik dat vond? Geen mega hoofdletters, uitroeptekens, dik gedrukte stukken etc.. met alleen maar een zin als: goh dit vind ik niks!!!!!! (is een vb)
Erg jammer..Heb nog zo mn best erop gedaan.. Schijnheilig Scheve mond

Nee ik bedoel jou niet, ik bedoel Qimm Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:25

volgens mij had ze het niet over jou maar over Qimm ofzo iets Tong uitsteken
vanwege dat L1 een beter naam was geweest tenminste zo komt dat ook op mij neer Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:26

Oke...duidelijk Blond
je quote nl wel mijn post..
maar als het dan niet op mij gericht is..snap ik het wat beter Knipoog
Misschien even je bericht aanpassen? Knipoog

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:27

Born2BCrazy schreef:
Oke...duidelijk Blond
je quote nl wel mijn post..
maar als het dan niet op mij gericht is..snap ik het wat beter Knipoog
Misschien even je bericht aanpassen? Knipoog

Zo dan beter? Ach gut

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:36

Misschien een idee om je sporen om te draaien? Dus met de kromming naar beneden! Dan prik je ook niet zo erg als je eens je hakken op trekt!

Verder vind ik het een heel mooi paard, en je handen storen mij niet. Wel mogen ze zachter worden, maar daar is al uitgebreid over gepraat, dus al met al, vind ik het mooie foto's!
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 15-04-07 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:42

samantha21 schreef:
Misschien een idee om je sporen om te draaien? Dus met de kromming naar beneden! Dan prik je ook niet zo erg als je eens je hakken op trekt!

Verder vind ik het een heel mooi paard, en je handen storen mij niet. Wel mogen ze zachter worden, maar daar is al uitgebrijd over gepraat, dus al met al, vind ik het mooie foto's!

Das nog niet eens zo'n slecht idee, dankjewel Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:44

Graag gedaan. Haha!

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:46

hay nancy! ik blijf wel aardig tegen je hoor Tong uitsteken! ziet er goed uit hoor jullie samen Haha!! leuk paardje!

xxx janine

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:14

"Verder heb ik hier liever geen commentaar over en ook als je zelf geen of amper wedstrijdervaring hebt en iets niet positief naar mij overbrengt ben ik niet blij met je (iedereen doet namelijk altijd zo onaardig op HAW-topics), dus hou het aub vriendelijk!"

je kan toch wel commentaar geven als je zelf amper of geen wedstrijd ervaring hebt? Ik heb amper wedstrijdervaring omdat er allemaal medische pech met m'n pony heb.
maar je verwacht natuurlijk dat als je beter commentaar krijgt van mensen met netzoveel wedstrijd ervaring als jou.
maar dan kan ik nog wel het commentaar geven wat jij zelf al hebt gegeven
daar heb ik ook niks aan toe te voegen.. Lachen

en een leuk paard is het zeker!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:29

passieX schreef:
"Verder heb ik hier liever geen commentaar over en ook als je zelf geen of amper wedstrijdervaring hebt en iets niet positief naar mij overbrengt ben ik niet blij met je (iedereen doet namelijk altijd zo onaardig op HAW-topics), dus hou het aub vriendelijk!"

je kan toch wel commentaar geven als je zelf amper of geen wedstrijd ervaring hebt? Ik heb amper wedstrijdervaring omdat er allemaal medische pech met m'n pony heb.

Ik denk meer dat ze niet specifiek doelt om mensen zonder wedstrijdervaring, maar meer op penny-meisjes antwoorden etc. Haha!

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:31

passieX schreef:

maar je verwacht natuurlijk dat als je beter commentaar krijgt van mensen met netzoveel wedstrijd ervaring als jou.
maar dan kan ik nog wel het commentaar geven wat jij zelf al hebt gegeven
daar heb ik ook niks aan toe te voegen.. Lachen

en een leuk paard is het zeker!

hierover heb ik al een verklaring gegeven, maar dat moet je dan maar even opzoeken Knipoog
idd rayo Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:27

Ik kachel rond in de B, en heb voorheen L1 gestart met een haflinger, mag ik nu commentaar leveren?

Manegepaard of niet, ik vind je veel te hard met je handen.
Juist een paard dat hard is in z'n mond moet je met zachte hand weer aan je hulpen zien te krijgen.
Dat zie ik hier alles behalve terug.
Schijnbaar is hij ook niet goed aan je been, gezien je er steeds met die spoor in zit te peuren.
Paard is misschien Z1, maar ik vind jou er niet echt fijn mee rijden.

Probeer eens wat zachter te doen met je handen! Stuk fijner voor je paard, en je hebt er zelf op den duur alleen profijt van!
Wat betreft je sporen, haal die er liever gewoon af. Zorg dat je je paard goed aan je been krijgt! Sporen zijn voor verfijning van de hulpen, niet om je paard aan de gang te houden.

Wel een érg leuk dier, en mooie scherpe foto's Lachen

En excuses dat ik misschien niet zo aardig ben.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:47

In mijn ogen is slechts één iemand hier verschrikkelijk arrogant en onaardig, en dat is TS zelf!

Oh wee als je het lef hebt om commentaar te leveren, Oh wee als je iets durft te zeggen en je rijd zelf niet eens wedstrijden, Oh wee als......

Tjongejonge, als je er niet tegen kunt dat je kritiek krijgt (dat overigens altijd goedbedoeld en vaak opbouwend is) plaats dan simpelweg geen foto's hier! Dat is het risico van foto's plaatsen op bokt, punt uit.

Feit is gewoon dat er nog héél wat te verbeteren valt, gezien de foto's. Ik heb werkelijk tenenkrommend gekeken naar de foto's waar ik slechts opgetrokken benen, prikkende sporen en kei-harde hand zie....

Z1? In onderlinge wedstrijden ofzo? Ik kan het er werkelijk niet aan af zien en dat heeft niets te maken met het feit dat er geen oefeningen in getoond worden, dat straalt er gewoon aan geen kanten af, écht niet.

Natuurlijk is het knap om met een manégepaard te starten, maar werkelijk waar, ik snap niet waarom er geen commentaar gegeven mag worden op een aantal foto's, waar míj persoonlijk de tranen van in de ogen springen....

Nah, en dan ben ik maar eens NIET lief! Interesseert mij niets, ik ga geen stroop om de mond smeren alleen maar omdat TS dat graag heeft, en ze anders "niet blij met mij is"

That's life - that's horseriding....

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:50

Ik weet bijna wel zeker dat ze met die opmerking van geen commentaar als je zelf geen wedstrijden etc. rijdt. Bedoelt dat ze geen gezeur wil van mensen die er geen enkele kijk op hebben en net op een paard kunnen zitten.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:51

cle0o_o0 schreef:
Ik weet bijna wel zeker dat ze met die opmerking van geen commentaar als je zelf geen wedstrijden etc. rijdt. Bedoelt dat ze geen gezeur wil van mensen die er geen enkele kijk op hebben en net op een paard kunnen zitten.

Ik rijd 26 jaar paard..... maar geen wedstrijden.....

Ja....???? Ik zie het punt dus niet zo eigenlijk Lachen

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:55

Barmat schreef:
In mijn ogen is slechts één iemand hier verschrikkelijk arrogant en onaardig, en dat is TS zelf!

Oh wee als je het lef hebt om commentaar te leveren, Oh wee als je iets durft te zeggen en je rijd zelf niet eens wedstrijden, Oh wee als......

Tjongejonge, als je er niet tegen kunt dat je kritiek krijgt (dat overigens altijd goedbedoeld en vaak opbouwend is) plaats dan simpelweg geen foto's hier! Dat is het risico van foto's plaatsen op bokt, punt uit.

Feit is gewoon dat er nog héél wat te verbeteren valt, gezien de foto's. Ik heb werkelijk tenenkrommend gekeken naar de foto's waar ik slechts opgetrokken benen, prikkende sporen en kei-harde hand zie....

Z1? In onderlinge wedstrijden ofzo? Ik kan het er werkelijk niet aan af zien en dat heeft niets te maken met het feit dat er geen oefeningen in getoond worden, dat straalt er gewoon aan geen kanten af, écht niet.

Natuurlijk is het knap om met een manégepaard te starten, maar werkelijk waar, ik snap niet waarom er geen commentaar gegeven mag worden op een aantal foto's, waar míj persoonlijk de tranen van in de ogen springen....

Nah, en dan ben ik maar eens NIET lief! Interesseert mij niets, ik ga geen stroop om de mond smeren alleen maar omdat TS dat graag heeft, en ze anders "niet blij met mij is"

That's life - that's horseriding....

En eigenlijk ben ik het hier nog mee eens ook Scheve mond
Ten eerste, natuurlijk is het knap op met een manegepaard Z1 te starten, en dat zal je dan ook best verdiend hebben, anders krijg je je punten niet. Alleen op deze foto's zie ik een combinatie die niet Z1-waardig rijdt. Dat betekend niet dat je geen Z1 kán rijden, want misschien zou je met een volgende fotoshoot wel met prachtige foto's aankomen.
Je hand is erg hard, dat is ondertussen wel duidelijk denk ik? Iig, probeer wat zachter te doen. Ik weet hoe aantrekkelijk het is om terug te hangen wanneer een paard sterker wordt, maar als je dat doet wordt het een welles-nietes spelletje, en dat is niet de bedoeling. Je moet uit die visuele cirkel (zo noemen ze dat toch Haha! ?). Probeer meer op je zit en benen(niet op je sporen) te rijden, ipv op je handen.
Wat betreft de sporen, doe ze aub af, want je rijdt dus niet echt oefeningen op deze foto's, dus sporen heb je dan imo ook niet nodig. Maak dat paard lekker aan je been. Natuurlijk is dat lastig aangezien er ook anderen opzitten, maar ik denk dat een paard heel goed weet wanneer hij een manegeles loopt of een Z1-training aan het doen is.
Verder ehm, ja vind ik die opmerking in je beginpost (en andere posten) erg arrogant. Júist van het commentaar leer je wat. En natuurlijk zijn er mensen bij die er niks van snappen. Maar pik dan het commentaar eruit wat jij zelf terrecht vind en doe daar wat mee. Door in je 1e post zo'n vage opmerking te zetten maak jij er ZELF zo'n negatieve sfeer van, en niet de rest van bokt.
Iig hoop ik dat je dus met de tips aan de slag gaat en ons de volgende keer gaat verbazen met ontzettend mooie foto's Haha!