Ik @ work op Topsportfjord.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Ik @ work op Topsportfjord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:02

Ho wacht even, jij begrijpt me verkeerd. Ik reageerde op pharagirlke, niet over de rest.
Tuurlijk hoor je niet te trekken en hoor je niet alleen in het Z je handen correct te houden.

Maar in het Z wordt het natuurlijk veel meer van je verwacht als iemand die net begint, omdat iemand in het Z rijdt beduidend meer ervaring heeft, en dus op een veel hoger niveau zit!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:40

even terug op je handen, want daar valt iedereen als een baksteen over. Clown
Wat mij geleert is, als je handen afdwalen niet niet gewenste houdingen dat je met je pinken je zadel moet aanraken. En hou ze ook daar. De opmerking iemand langs de bak, die roept denk aan je handen, is prima. Neem aan dat je niet veel in je een je eentje hobbelt.

Een paard wat naar de z is gereden door 1 persoon, kan niet door een ander gereden zo hopla naar de z gereden worden.Of de oefeningen daarvoor. Omdat die persoon net dat ene stukje mist, wat de huidige eigenaar/.berijder wel heeft. En als jij niet nog niet heb geleert hoe je dat moet doen, dan is dat net als de eerste keer auto rijden, dan heb je ook geen idee hoe het moet.

En je weet zelf wel als je zulke foto,s plaats, dat niet iedereen staat te juigen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:48

het eerste wat ik ook zag waren idd je handen. Taco of geen taco ik vind het altijd een l*llige manier van een paard in de krul rijden als je je handen naast je knieen plaatst. Ik vraag me ook vaak af of in de krul rijden nu echt nodig is. Probeer eerst al je andere punten te verbeteren en hem gewoon met je handen netjes boven zijn schoft nageefelijk te vragen

Maar genoeg gezeurd, leuk foto's hoor, behalve dan dat ene minpuntje.. Nog veel plezier samen gewenst

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:51

Ziet er netjes uit. En zoals je zelf al zegt, je handen!
Ga wat meer figuren rijden (voltes, slangenvoltes, afwenden, kleine voltes), zo blijf je bezig met je handen en heb je gewoonweg geen tijd om ze zo laag te houden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:56

mmm, ik denk niet dat fjordlief hier in de krul geholpen worden in de zin van
doe eens leuk, pluk jezelf ene breuk want in de krul dta staat zo leuk
de houding van Taco is hier misschien wat ongelukkig in verhouding met hoe het wel zou moeten , maar ik denk niet dat het met onnodige dwang gebeurt
maar puur door een verkeerde handhouding en wat weinig impuls van achter ...
ja dit zijn dingen die anders moeten
maar ik denk dat daar hard aan gewerkt word door amazone , eigenaar van paard en eventueel instructie

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:56

Pfoee, wat een gezeur maar weer.

Het zit er leuk uit! Gaat helemaal goed komen Lachen Ik heb ook heel erg een tijd gehad dat ik mijn handen naar beneden deed, en toen had ik mijn teugels vast, en dan de teugel nog vast houden, zo op een manier dat je handen niet ver uitelkaar kunnen, en dus ook niet naar beneden. (oke dit is heel erg onduidelijk..)
Taco is en blijft een lekker fjordje!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:16

Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag. Persoonlijk kan ik namelijk zeer slecht tegen mensen die er alles aan doen om het paard naar beneden te laten lopen. Ik weet dat ik zelf een ontzettend sterke hand heb en daar werk ik dagelijks aan, maar ik weet ook van mezelf dat ik liever heb dat mijn paard loopt te sterrenkijken (bij wijze van dan hè) dan dat hij 'netjes' naar beneden loopt doordat ik hem daar trek.

Een paard moet naar beneden lopen omdat hij ontspannen is en jouw hand het prettig maakt voor hem om daar te lopen.

Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning, dan komt het vast wel goed Lachen .

Overigens heeft niemand gezegd dat je op een Z paard gelijk weg moet kunnen rijden, dat is bullshit. Maar van een Z paard mag je toch inmiddels wel aannemen dat hij netjes is aangeren en dus gemakkelijk ontspannen is te krijgen dan een groentje Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:18

was het idd maar zo'n feest dat je zo op een Z-paard weg kan rijden. Dat had ik nu al salinero gestolen, geverfd en uitgebracht Nagelbijten / Gniffelen

edit: denk ook dat veel reactie's als gezeur overkomt omdat maar weinig mensen het goed weten te brengen, maar onthou ook dat we je alleen willen helpen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:34

ik wil alleen even zeggen dat jullie wel heftig op het commentaar reageren!
Je hebt zelf gevraagt om commentaar.
Niet alles is leuk om te horen dat weet ik zelf ook wel maar probeer dan gewoon rustig en normaal te antwoorden.
ik rijd ook op een pony die Z heeft gelopen en zelf rijd ik ook pas L1. Dus het is niet zo dat als je op een Z paard gaat zitten dat je dan gelijk een Z combinatie bent!
Het ligt namenlijk óók aan de gene die erop zit.
sommige opmerkingen kunnen hard aankomen maar dan moet je gewoon doen alsof het een goede tip is ipv dat het een soort van snauw is !

Verder wil ik zeggen tegen fieke: héél erg veel succes bij je wedstrijd 21 april! ik weet zeker dat het je gaat lukken als ik zo naar die fotos kijk!
En dat handenprobleem, je bent echt niet de enige, ik kan er ook wat van!

en nog een paar vraagjes aan fieke:
Waar ga je starten?!
en in welke klasse rijd je?!

Groetjes en heel erg veel succes!

Edit: er staat een B wedstrijd sorry heb niet goed gelezen!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:48

Nou meid, ik vind het leuke foto's hoor. Dat van die handen dat weet je nou wel Clown Jammer dat iedereen daar zo over zeurt. Foto's zijn maar momentopnames en bovendien je bent nog B en werkt er hard aan. Geniet gewoon lekker van je ritjes met Taco en veel plezier met je wedstrijd Haha!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:02

Hele leuke pony!
Die commentaar over je handen heb je al vaak genoeg gelezen, verder heb ik niet veel op te merken dat je zelf nog niet aangaf.
Veel succes binnenkort op je wedstrijd! *hoewel dat best wel gaat lukken denk ik*

OP

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:05

Gister waren de foto's hier niet zichtbaar. Maar wat een poeha om die handen. Ik zie op de foto's weliswaar een lage hand maar zeker geen sterke hand. Dus lekker oefenen en jullie komen er wel Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:15

Lauraapje schreef:
ik wil alleen even zeggen dat jullie wel heftig op het commentaar reageren!
Je hebt zelf gevraagt om commentaar.
Niet alles is leuk om te horen dat weet ik zelf ook wel maar probeer dan gewoon rustig en normaal te antwoorden.
ik rijd ook op een pony die Z heeft gelopen en zelf rijd ik ook pas L1. Dus het is niet zo dat als je op een Z paard gaat zitten dat je dan gelijk een Z combinatie bent!
Het ligt namenlijk óók aan de gene die erop zit.
sommige opmerkingen kunnen hard aankomen maar dan moet je gewoon doen alsof het een goede tip is ipv dat het een soort van snauw is !

Verder wil ik zeggen tegen fieke: héél erg veel succes bij je wedstrijd 21 april! ik weet zeker dat het je gaat lukken als ik zo naar die fotos kijk!
En dat handenprobleem, je bent echt niet de enige, ik kan er ook wat van!

en nog een paar vraagjes aan fieke:
Waar ga je starten?!
en in welke klasse rijd je?!

Groetjes en heel erg veel succes!

Edit: er staat een B wedstrijd sorry heb niet goed gelezen!

Stal Jasper ga ik starten en idd in de B Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:12

Elaine schreef:
Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag.
Een paard moet naar beneden lopen omdat hij ontspannen is en jouw hand het prettig maakt voor hem om daar te lopen.

Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning.

Overigens heeft niemand gezegd dat je op een Z paard gelijk weg moet kunnen rijden, dat is bullshit. Maar van een Z paard mag je toch inmiddels wel aannemen dat hij netjes is aangeren en dus gemakkelijk ontspannen is te krijgen dan een groentje Knipoog

Volledig mee eens! Paard hoeft echt niet makkelijk te zijn, maar idd de basis moet wel zodanig zijn bij een Z paard dat er met kleine hulpen, die een beginner kan maken, het paard er fijn doorheen krijgt. Dat hoeft niet in de oprichting etc, maar wel de ontspanning. Fijn verder oefenen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:25

Kelly_Taco schreef:
Er is bij Taco niets fout gegaan bij het doorrijden.
Ik kan hem op mijn pinken rijden en heb nooit geen problemen met hem.
Echter is Taco een paard met wel wat gebruiksaanwijzingen.
Hij heeft geleerd dat hij op de buitenteugel nageeflijk dient te komen en volgt dit bij mij netjes op.
Maar ik denk dat je je ook goed in je hoofd moet houden dat een paard wat 6 jaar alleen maar door dezelfde ruiter is gereden zelf ook moet wennen aan iemand anders op zijn rug Knipoog
Daarbij is Taco nogal een geval apart.
Als het even iets anders gaat als wat hij gewend is dan is zijn natuurlijk reactie om zijn hoofd eruit te drukken.
De enige die er zo mee weg kan sturen is mijn zus, omdat zij op precies dezelfde manier rijdt als dat ik doe.
Fieke wordt begeleid maar nogmaals, oude foute die er jaren in hebben gezeten heb je er niet zomaar uit.
Belangrijkste is nog altijd dat ze plezier hebben en niet dat ze ook het Z dressuur halen.

BINGO !

En ik kan zeggen dat ik ervaring heb met het rijden van Taco Knipoog Bloos, in de zin van dat ik precies begrijp waar Fiek nu tegen aanloopt Ja Bij mij deed hij namelijk precies hetzelfde Huilen van het lachen

Dat vind ik PRACHTIG Ja

Taac heeft karakter en ik durf te zeggen dat dat beestje zoveel van Kel houdt dat hij
het allemaal voor HAAR over heeft Ja Daarom presteren ze ook zo goed !

Fiek gewoon lekker doorgaan, het komt vanzelf allemaal goed Ja Lachen

Kusje

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:33

Hey Fiek!

Wat een leuke foto's!!! Ik vind dat je het echt super doet met Taco hoor Haha! Je bent een schat voor 'm en het is echt niet een makkelijk paardje. Het gaat helemaal goed komen hoor (ook met je handen Knipoog blijf er aan werken in de les en geniet gewoon maar lekker van het rijden!)

xx Marije

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:35

Kimmie_girl schreef:
als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..

Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..

Hier kan ze toch niets mee, dat ze haar handen niet goed houdt snapt ze zelf waarschijnlijk ook wel, maar geef dan tips/oefeningen om het te verbeteren als je het zo nodig aan het licht wilt halen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:47

leuke fotos
punten waar je aan kan werken zijn al gegeven, en je hebt zelf ook al punten genoemd Lachen
gaat zo voort met oefenen Knipoog

kimmy_girl : je hebt wel vaker van die nijdige absoluut niet vriendelijke opmerkingen, niet echt leuk voor de mensen.....
denk er eens over na als ze dat bij jouw topic doen over jouw...zou je neem ik aan ook niet op prijs stellen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:52

Kimmie_girl schreef:
als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..

Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..

Verward Kansloos?

Fieke, je geeft het commentaar zelf al, let op je handen. Voor de rest vind ik dat jullie fijn samen op weg zijn. Werk lekker door en veel succes op 21 april.

ShannaY schreef:
Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Mijn ervaring is zelfs dat het best moeilijk kan zijn om de juiste knopjes te vinden op een doorgereden paard. Knipoog
Laatst bijgewerkt door MissJ op 12-04-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:54

*tot 1 post samengevoegd*

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:57

even betreft de handen, die mogen idd wat hoger.....
dat klopt...

maar niet zo hoog als in een dressuur ring, je traint om je paard te trainen dus te bevorderen in zijn doen en laten, etc.
dus ik rijd ook altijd wat breder en lager, en ik zeg dus niet dat ik ze extreem laag heb, wel wat hoger dan hier te zien is Knipoog
voor het geval mensen dat gaan zeggen

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:03

MissJ schreef:
ShannaY schreef:
Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Mijn ervaring is zelfs dat het best moeilijk kan zijn om de juiste knopjes te vinden op een doorgereden paard. Knipoog

Al dan niet moeilijker!!!! Ja

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:13

Elaine schreef:
Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag. Persoonlijk kan ik namelijk zeer slecht tegen mensen die er alles aan doen om het paard naar beneden te laten lopen. Ik weet dat ik zelf een ontzettend sterke hand heb en daar werk ik dagelijks aan, maar ik weet ook van mezelf dat ik liever heb dat mijn paard loopt te sterrenkijken (bij wijze van dan hè) dan dat hij 'netjes' naar beneden loopt doordat ik hem daar trek.

Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning, dan komt het vast wel goed Lachen .

hier ben ik het mee eens, een paad hoeft niet perze in de krul te lopen om maar in de krul te lopen. Hij loopt zo om en als hij ontspant.
IK snap bes dat het af en toe wel eens moeilijk is maar ik zou gewoon eerst op wat andere dingen gaan letten bv. dat hij de figuren enzo netjes doet.
Als ze netjes en ontspannen lopen horen ze eigelijk zelf na een tijdje al een beetje naar benede te komen.
Dus gewoon eerst veel figuren rijden en zelf lekker ontspannen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:05

nouw mijn nicht heeft ook geen makelijke fjord nee
maar hij loopt wel lekker over de rug en nagevelijk Knipoog
en even een vraag beantworden: ik zouw heus wel op taco wilen
maar ten 1 het is te verweg Knipoog
ten2 het is mijn fjord niet Knipoog
ten3 ik heb er zelf 1 Haha! Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:11

hey,

toen ik rambo 7 jaar geleden begon te rijden duurde het ook een hele poos voordat ik zijn knopjes doorhad. hij is z2 geweest bij de paarden, en had echt aparte knopjes, dat is logisch.
dus ik denk dat het ook daar aan ligt, net zoals kelly ook zegt, hij is gewend aan háár, straks rij jij ook de sterren van de hemel!!!

let er gewoon op dat je hem op je benen rijdt. op je benen voorwaarts rijden, dan komt het allemaal goed. let op je handen, het is een Z pony en voelt de kleinste veranderingen. het is hoe jij hem rijdt hoe je hem terugkrijgt in de hand. zoals kelly al noemt van het op de buitenhand nagevelijk rijden, zo zullen er nog wel meer dingetjes zijn die er voor zullen zorgen dat je hem fijn rond kunt krijgen. succes!

leuk setje trouwens!!!