Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lauraapje schreef:ik wil alleen even zeggen dat jullie wel heftig op het commentaar reageren!
Je hebt zelf gevraagt om commentaar.
Niet alles is leuk om te horen dat weet ik zelf ook wel maar probeer dan gewoon rustig en normaal te antwoorden.
ik rijd ook op een pony die Z heeft gelopen en zelf rijd ik ook pas L1. Dus het is niet zo dat als je op een Z paard gaat zitten dat je dan gelijk een Z combinatie bent!
Het ligt namenlijk óók aan de gene die erop zit.
sommige opmerkingen kunnen hard aankomen maar dan moet je gewoon doen alsof het een goede tip is ipv dat het een soort van snauw is !
Verder wil ik zeggen tegen fieke: héél erg veel succes bij je wedstrijd 21 april! ik weet zeker dat het je gaat lukken als ik zo naar die fotos kijk!
En dat handenprobleem, je bent echt niet de enige, ik kan er ook wat van!
en nog een paar vraagjes aan fieke:
Waar ga je starten?!
en in welke klasse rijd je?!
Groetjes en heel erg veel succes!
Edit: er staat een B wedstrijd sorry heb niet goed gelezen!
Elaine schreef:Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag.
Een paard moet naar beneden lopen omdat hij ontspannen is en jouw hand het prettig maakt voor hem om daar te lopen.
Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning.
Overigens heeft niemand gezegd dat je op een Z paard gelijk weg moet kunnen rijden, dat is bullshit. Maar van een Z paard mag je toch inmiddels wel aannemen dat hij netjes is aangeren en dus gemakkelijk ontspannen is te krijgen dan een groentje
Kelly_Taco schreef:Er is bij Taco niets fout gegaan bij het doorrijden.
Ik kan hem op mijn pinken rijden en heb nooit geen problemen met hem.
Echter is Taco een paard met wel wat gebruiksaanwijzingen.
Hij heeft geleerd dat hij op de buitenteugel nageeflijk dient te komen en volgt dit bij mij netjes op.
Maar ik denk dat je je ook goed in je hoofd moet houden dat een paard wat 6 jaar alleen maar door dezelfde ruiter is gereden zelf ook moet wennen aan iemand anders op zijn rug
Daarbij is Taco nogal een geval apart.
Als het even iets anders gaat als wat hij gewend is dan is zijn natuurlijk reactie om zijn hoofd eruit te drukken.
De enige die er zo mee weg kan sturen is mijn zus, omdat zij op precies dezelfde manier rijdt als dat ik doe.
Fieke wordt begeleid maar nogmaals, oude foute die er jaren in hebben gezeten heb je er niet zomaar uit.
Belangrijkste is nog altijd dat ze plezier hebben en niet dat ze ook het Z dressuur halen.
Kimmie_girl schreef:als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..
Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..
Kimmie_girl schreef:als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..
Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..
ShannaY schreef:Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.
MissJ schreef:ShannaY schreef:Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens.Mijn ervaring is zelfs dat het best moeilijk kan zijn om de juiste knopjes te vinden op een doorgereden paard.
Elaine schreef:Ik moest eerlijk gezegd even slikken toen ik de fotos zag. Persoonlijk kan ik namelijk zeer slecht tegen mensen die er alles aan doen om het paard naar beneden te laten lopen. Ik weet dat ik zelf een ontzettend sterke hand heb en daar werk ik dagelijks aan, maar ik weet ook van mezelf dat ik liever heb dat mijn paard loopt te sterrenkijken (bij wijze van dan hè) dan dat hij 'netjes' naar beneden loopt doordat ik hem daar trek.
Een paard moet naar beneden lopen omdat hij ontspannen is en jouw hand het prettig maakt voor hem om daar te lopen.
Probeer je minder te concentreren op de krul en meer op de ontspanning, dan komt het vast wel goed.
Overigens heeft niemand gezegd dat je op een Z paard gelijk weg moet kunnen rijden, dat is bullshit. Maar van een Z paard mag je toch inmiddels wel aannemen dat hij netjes is aangeren en dus gemakkelijk ontspannen is te krijgen dan een groentje