Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveballa2

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:08

het is onverantwoordelijk dat jij met gympen rijdt zeg Boos! vooral als je de eerste keer gaat springen dat is uit den boze Boos! Boos! en je houding is ook bagger Verdrietig

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:04

AniiQue schreef:
@ kissielover: ik heb volgens de eigenaar wel een goede zit, maar vandaag was hij heel erg aan het iemelen (klieren) dus met zijn hoofd trekken (vloog ik weer uit het zadel) degene die de foto's heeft gemaakt *vriendin van mij* kan niet bepaald goede foto's maken.. ok best wel. .en als ik scheef zat had hij net gebokt. binnenkort krijg ik les eerst moet die galop er eens goed ingeplant worden en springen ietsjes beter (en de eigenaar geeft me ook advies en beetje les)

Even één voor één: Vind het niet gek dat ie met zn hoofd trekt...Je hebt ''m erg strak...Ik vind ook raar dat je gympen aan hebt...en vooral op een paard waar nog maar 20 keer op is gereden, vind het ook vreemd dat je het paard de schuld geeft Tong uitsteken Je houding is idd beetje bagger Knipoog Ik ben zelf ook 14 en heb in het vorige topic gezien dat de mensen hier op bokt.nl er wel veel van weten, niet allemaal maar wel een hoop, en dus ook in jou topic, ik zou toch meegaan met hun commentaar als ik jou was, dan kom je hoger dan nu Knipoog
Anikaxvally schreef:
Komt wel goed met haar

Idd...Mee eens... Tong uitsteken Koe
Ik ben het ook wel eens met Faelivrin die zegt: Ben het eens met bovenstaand, maar als 14'jarige KUN je goed kunnen rijden. Helaas is dit niet altijd het geval. Denk erom dat je niet van dit jonge dier af valt. Knipoog Verder wil ik je veel succes wensen, en ga lessen volgen zo snel mogelijk. Voorzichtig&Succes!
Ik denk vaak ook dat ik heel goed rijd en dan ziet t er echt niet uit op de foto's van mezelf! Het voelt misschien goed aan maar het is echt heel anders dan aanvoelen, Anky v Grnsven zei pas dit:"Als je niet lekker zit legt het niet aan het paard, als je heerlijk zit is er meestal iets verkeerd, Salinero zit van geen meter, hij hobbeld en dat zit niet fijn, maar ik bleef doorgaan en hij zit nog steeds niet lekker maar de beste paarden zitten in een klein hoekje ben ik achtergekomen Knipoog " Dat zijn Anky's woorden en als jij zegt dat Anky er niks van weet dan heb je het mis Knipoog
Ik zou als ik jou was goede les gaan zoeken met iemand die er veel ervaring mee heeft Knipoog

Succes.

Groetjes Evelien

ps: Sorry voor het lange verhaal Knipoog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 09:18

ik vind dat anky niks kan .. want zij durft niet eens buiten te rijden bang dat iets aan haar paard komt :S.. maar normaal zit ik echt beter hoor!! .
maar de eigenaar denkt dat beauty aan het omslaan is van lieve hengst naar stoute hengst..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:28

Jij bent gewoon str*nteigewijs.
Je hebt overal een smoes voor.
En je maakt niet twee keer dezelfde fout met gympies?
Nou blijkbaar wel want je doet het gewoon weer,zeker de eerste keer niet hard genoeg gevallen?
Daarnaast vind ik het er niet ontspannen uitzien en zouden een paar lessen zeker geen kwaad kunnen.
Als je met een paard buiten rijd( en zeker eentje die niet eens van jou is) moet je verantwoordelijk zijn en weten wat je doet en jij komt alles behalve verantwoordelijk op mij over.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:47

Ik heb het hele topic even doorgelezen en ik merk inderdaad ook dat je str*nteigewijs bent.

Iedereen spreek je tegen en niemand heeft in jouw ogen gelijk. Alleen jijzelf.
In jouw ogen ben jij de perfecte 14 jarige die wel even een hengst gaat rijden.
Prima, dat kan maar doe het dan verantwoord en niet op deze manier.
Het word het beestje niet goed aangeleerd en als hij dan straks ouder is en niks meer wil doen dan word hij afgescheept als probleempaard.

Ik ben al 14, nou sorry maar je komt net kijken met 14.

Meisje toch, op deze manier kom je er niet hoor. Je opent een topic op bokt en dan weet je dat je commentaar kunt krijgen.

Doe dan ook iets met dat commentaar en doe niet gewoon waar je zelf lekker zin in hebt.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:56

jeetje het ziet er echt niet mooi onmtspannen uit.
veel commentaar is al gegeven. jij bent behoorlijk eigenwijs, alleen jouw eigen ideeen en die van de eigenaar zijn goed volgens jou.
meis je bent PAS 14, kom op he. veel mensen geven je hier goede raad omdat ze niet willen dat er iets gebeurd.
en je hebt al vaker paarden doorgereden? hmm.
ik ben 27, rij ook paarden in en door, maar wel altijd met begeleiding. en met zo'n jong paard ga ik nog niet springen als ze pas net beleerd zijn.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:48

Je zit héél erg naar voren, ik vind jullie geen goede combinatie, en je schuift al je fouten
af op je paard óf op je vriendin! ik vin het geheel bagger

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:53

AniiQue schreef:
ik vind dat anky niks kan .. want zij durft niet eens buiten te rijden bang dat iets aan haar paard komt :S.. maar normaal zit ik echt beter hoor!! .
maar de eigenaar denkt dat beauty aan het omslaan is van lieve hengst naar stoute hengst..

Als anky nix kan, wat kan jíj dan wel? als ik zo'n duur paard zou hebben zou ik ook geen risicio's
nemen .. zelf met mn eigen paardje niet ookal is dat geen sportpaard! dat heet een klik hebben met
je paard..

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:22

oo dit is egt bokt:) hele discussies!

ik vind ook dat dit meisje behoorlijk eigenwijs is en een lekker vriendin zou je zijn om alles op je vriendin af te schuiven

wat die gympe betreft ik rijd ook heel af en toe wel eens met gympen maar dat komt omdat mijn leren laarzen kapot zijn en me nieuwe laarzen nog binnen moeten komen (kan nu uberhaupt niet rijden want heb gebroken voet) maar even weer over jou..
ik denk ook wel eens dat ik heel goed kan rijden en dan kijk ik in de spiegels in de bak en dan denk ik oooohhh bagger!!
geef niet aldoor je paard de schuld van hij trekt me uit het zadel..
misschien zit jij ook wel lekker aan de mondje te rukken..
neem nou ook gewoon eens iets aan en ga niet overal tegen in
en ja dat je een hengst rijd is ook heel stoer maar daar moet je je niet naar gedragen

en ja het is je eigen keuze geweest om je foto's op bokt te zetten
en daar krijg je comentaar op dat krijg ik ook als ik foto's van mijn paard erop zet
maar neem dan eens iets aan en ga niet over al vol op tegen in met al die smoesjes want de schuld op een ander schuiven is allemaal heel mooi makkelijk
en het zijn best veel foto's dus waarom zou zij dan geen goede foto's maken
jij wou zeker zeggen dat deze foto's moment opnames waren
nou dan zit je wel iedere keer bar bagger

maar het enige wat ik gewoon tegen jou wil zeggen is neem gewoon eens een keer iets aan en doe niet zo eigenwijs..

Natas1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:58

je bent schijnbaar nog niet hard genoeg gevallen...
m'n zusje van 13 is zelfs verandrwoordelijker...
en goede stalschoenen zijn echt niet zo heel duur hoor;)

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:13

gaaf paardje!
ik zou 8vergrote

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:50

eigenwijs onverantwoordelijk dat zijn mijn enige woorden.
Als je kan blijven zitten op een paard dan kun je nog nite meteen rijden.
De mensen hier op bokt geven je advies zoals je hebt gevraagt en je neemt het niet eens aan.
toen ik 14 was(nu was ik toen zeer onzeker) kon ik ook goed blijven zitten maar rijden
kon ik echt niet. ik heb veel paarden ingereden en doorgereden maar hier was altijd iemand bij.
ik was niet bang voor geen enkel paard(op 1 na) maar toch was er altijd iemand bij.
ik kon redelijk tot goed blijven zitten hoe gek ze wel is deden maar hierdoor nogmaals kon ik
echt niet goed rijden.

Met deze instelling deze foto's en deze baggere zit zou ik je niet eens met mijn paard
laten stappen hoe erg jij in dat mondje hangt en zo scheef zit is niet normaal.
neem les zou ik zeggen en los het zo op zo kun je dan naderhand met trots zeggen dat je wel(echt) kunt rijden en dan zou je het ook mogen zegge in dit geval mag je niets eens denken dat je kunt rijden. het enige dat je kan ik blijven zitten meer niet.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:23

ik vind dit erg gevaarlijk er uit zien. Ik vind niet dat je alles maar op je paard moet afschuiven.
En voor de eerste keer springen. Had ik het met begeleiding gedaan en echt springmateriaal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:17

AniiQue schreef:

als dat zo is, dan komt dat door degenen die hem in handen hebben. een paard slaat pas om als hij daartoe uitgenodigd wordt (lees: er de kans voor krijgt) en dat ligt NOOIT aan het paard, altijd aan degene die hem in handen heeft. in dit geval jijzelf en de eigenaar.

en dat Anky niet buitenrijdt zegt niets, zij heeft daar zo haar redenen voor. ik zou jou graag eens naast anky in een dressuurring zien, met 1000 man publiek dat zit te klappen. drie keer raden wie er het eerste naast ligt.

toe zeg, je kunt toch wel rationeel nadenken over de adviezen die je krijgt, en fatsoenlijk antwoord geven?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:51

merrieveulen schreef:
toe zeg, je kunt toch wel rationeel nadenken over de adviezen die je krijgt, en fatsoenlijk antwoord geven?

Nah, het enige waar zij mee antwoordt, is "maar de eigenaar zegt" of "volgens de eigenaar".
Ik heb de moeite gedaan en tijd genomen om een uitgebreide post met commentaar en tips te schrijven, maar daar heeft ze zelfs niet op geantwoord...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:57

Ik zou die foto's niet laten vergroten, je beseft toch wel dat jouw hoofd er ook heel groot op komt? Je kijkt nou neit bepaald charmant (je kan wel een mooi meisje zijn, dat weet ik niet, maar door al die concentratie...).
Je houding geef je zelf al aan, die is bagger. Ik neem aan da je alleen maar in het bos rijdt? Neem eens les, dat helpt al veel! De spanning is om te snijden, ook dat kan verholpen worden.
Ik weet neit hoe lang je hem rijdt, maar zo te zien is dit net je eerste of tweede keer? In dat geval niks meer te klagen.
Ik weet neit of het al eerder is gevraagd, want heb deze 4 pagina's neit gelezen, maar waarom is het een hengst? Zo te zien zou het geen kwaad kunnen om hem te castreren? Eigen keuze natuurlijk, maar ik zou graag de rede weten.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:10

nou misschien is het wel een hele leuke hengst want er zit een leuk koppie op
maar ik geef merrieveulen gelijk dat beest krijgt er de kans voor dat ie volgens haar stout gaat doen..

en trouwens waar ben je nu met je stoere reacties??? ik heb je niet meer gehoord hoor sinds mensen er hele verhalen op gaan zetten..
meisje ik zou er eens heel goed over na gaan denken waar je eigenlijk mee bezig bent..
en niet de mensen om je heen maar van dingen gaat verwijten
dat slaat natuurlijk nergens op..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:30

Ik kan niet zeggen dat je houding bagger is. Ik vind je op sommige foto's best wel beheerst overkomen. Maar op geen enkele foto ontspannend. Dat komt volgens mij doordat je 'mee wil gaan' met je paard door je kont achterwaards te duwen en naar voren te leunen (vooral bij galop). Daarbij neem je je teugels soms nogal kort op. Ga eens lekker op je zitbeenknobbels rijden met een rug die parallel loop met je kont en hakken. Neem desnoods je teugels een stukje langer zodat je je armen niet hoeft te strekken. Je paard zal dan vanzelf ook minder 'hangen' met zijn hoofd en ontspannender lopen. En dan wordt eht hele plaatje ontspannen, volgens mij. Ik vind het wel een enorm prachtig beest en ik denk dat jullie nog ver zullen geraken Lachen
Van dat sprongetje, daarvan vind ik vele reacties overdreven. Zulk een sprongetje kan echt geen kwaad Knipoog Het zou natuurlijk makkelijker zijn met een piste om hem op die manier eerst aan de longe te leren springen. Maar goed, je hebt die mogelijkheid niet.
Veel succes nog!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:32

Dniesjj117 schreef:
Ik zou die foto's niet laten vergroten, je beseft toch wel dat jouw hoofd er ook heel groot op komt? Je kijkt nou neit bepaald charmant (je kan wel een mooi meisje zijn, dat weet ik niet, maar door al die concentratie...).
Je houding geef je zelf al aan, die is bagger. Ik neem aan da je alleen maar in het bos rijdt? Neem eens les, dat helpt al veel! De spanning is om te snijden, ook dat kan verholpen worden.
Ik weet neit hoe lang je hem rijdt, maar zo te zien is dit net je eerste of tweede keer? In dat geval niks meer te klagen.
Ik weet neit of het al eerder is gevraagd, want heb deze 4 pagina's neit gelezen, maar waarom is het een hengst? Zo te zien zou het geen kwaad kunnen om hem te castreren? Eigen keuze natuurlijk, maar ik zou graag de rede weten.

Dat is ook wel relevant om te weten Verward
Ik dacht dat HAW bedoeld was voor rijtechnisch commentaar en geen persoonlijke aanvallen?
Vind het in ieder geval te ver gaan

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:45

AniiQue schreef:

Ja komt er wel, gewoon zo door blijven gaan! Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:39

Moderatoropmerking:
Ik kom hier even een kijkje nemen, voordat het uit de hand loopt.
Aan de topicstarter:
Als je hier een topic opent, dan is dat met de bedoeling om rijtechnisch commentaar te krijgen.
Ben je daar niet van gediend, dan is het wellicht beter om geen topic op HAW te openen.

Verder wil ik vragen om elkaar hier met respect te blijven behandelen en niet persoonlijk te worden.

Als iemand nog nuttig rijtechnisch commentaar (!!!) toe wil voegen, dan is dat natuurlijk welkom.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:56

Ik denk dat er weinig nuttig rijtechnisch commentaar aan toe te voegen is.

De TS neemt toch niks aan. Van wie dan ook.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 15:14

je kent me niet eens..
en NEE de eigenaar wil hem niet laten castreren,, hij heeft een goede bloedlijn de vader van de moeder is El beauty en de vader van de vader van de vader is polydor en de zoon van die is polydox ken daar de zoon van is O. Two step G..
en de moeder is mijn lieve sandra..
ik heb hem nu al rond de 10x gereden.. hij is echt heel braaf.. maar hij kan nog wel eens vaak bokken en ik neem het wel aan. .het gaat nu echt wel goed... ga binnenkort bij weber (manege de boshoeve) les nemen.. als jullie daaar dan nog niet te vreden overzijn.. ik weet ook wel dat mijn zit bagger is.. maar dat komt nog wel. ik moet toch eerst het paarrd kennen voordat ik als anky ga zitten of niet? op sandra zit ik wel heel goed. bijna als een wedstrijd ruiter zegt de eigenaar..
@Dniesjj117 ik weet ik kijk niet al te charmant. .maar het is gelukkig nog niet zo erg als een vriendin die met de tong uit de mond rijd?

@ Silence.. wie zegt dat??

@ barriChello.... uhmm.. als ik 2dagen niet op de computer ben geweest?
en als ik iets zeg is toch alles fout volgens de BOKKERS...

en die persoonlijke aanvallen krijg ik genoeg.. dus leer fftjes normaal doen.. ik ben niet perfect en zal het ook nooit zijn.. sommige denken dat..
maja.. ik zal maar niet verder gaan.. ik denk dat er een aanval topic moet gestart worden.. ik bn weer het egoïstische strondeigewijze penny meisje Schijnheilig

en als iemand zegt dat IK en BEAUTY niet bij elkaar horen heb je het mis.. hij heeft getrapt naar een ander meisje omdat die die niet moest.. naar mij niet.. en ik doe hem nu al ruim.. 2 à 3 maanden verzorgen maar ik rij maar 1 à 2 x in de week..dOeiidOeii

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:17

'Hij trapt naar haar, en naar mij niet Haha! .. Lekker puh uh'

Meid gedraag je toch is! je bent echt heel erg eigenwijs en wil niks van andere aannemen .. Je ziet toch zelf ook, dat die foto's er niet uitzien Haha! ..

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:19

Ik vind het allemaal niet zo'n lekker beeld geven!