Siebjelover schreef:wat jammer nou.....je ziet zo vaak dat mensen IJslanders te vroeg inrijden...Dan heb ik echt zoiets van: Als je niet kunt wachten met rijden koop dan een ouder ingereden paard! Ontzettend jammer
IJslanders mogen pas ingereden worden als ze 4 of 5 jaar oud zijn. En misschien denk je dat jouw ijslander al wel helemaal aan alles toe is met 3, maar dat is helemaal niet waar. Het botstructuur zit dan nog niet goed in elkaar.
Die regel is er niet voor niets....
Even een vraag van mijn kant: Waarom beleert jouw instructrice een IJslander van 3Ik ken hier echt niemand met IJslanders of IJslanderstallen in de buurt die vanaf 3 al paarden gaan inrijden...
Vind dit eerlijk gezegd ook erg slecht van je instructrice.
Een goede instructrice/fokstal zal zeggen: Nee, ik begin er nog niet aan want het paard is te jong! Maar goed, tegenwoordig gaat het ook om het geld wat ze ervoor krijgen
* Vind het wel een leuke IJslander, maar ik zou hem nu als de wiedeweer in het land gooien, jaar laten stilstaan en het dan nog eens proberen!*
nog een keer dezelfde reactie(jammer dat het zo moet)
biologish word hij vier, maar volgens de paarden*wet* is hij al vier vanaf januari.
iris doet het niet om het geld, helemaal neit, ze is ook nog eens super geodkoop maar ze doet het super goed. ze vind eht leuk om te doen en ze voelt de paarden heel goed aan, dus als er iets niet goed zit gaat ze kijken wat ze eraan kan doen, ze is gewoon een goede trainster en istructrice.

Ik ken hier echt niemand met IJslanders of IJslanderstallen in de buurt die vanaf 3 al paarden gaan inrijden...
Vind dit eerlijk gezegd ook erg slecht van je instructrice.
was ik vergeten erbij te zetten,

Aan jou of je er iets mee doet of niet..