_inge_ schreef:Hallo,
Leuk dat iedereen tips geeft maar nu weet ik het eigenlijk wel hoe een stang werkt als je een paar bladzijdes terug leest kan je ook zien dat ik die ver in de kast heb gehangen. Het is mischien raar maar waar buiten lijkt het gewoon een ander paard en daar rij ik hem nu ook omdat die zich daar goed gedraagt. Je kan allemaal zeggen wat je wilt maar ik ben met hem bezig om het goed te krijgen en in één keer lukt het niet allemaal tegelijk omdat die al 8 jaar is en hij zo altijd is gereden. Het was mischien niet zo een goed plan op dit op bokt te zetten want ik geloof nu dat de helft denkt dat ik hem mishandel. Inderdaad er zit een prijskaartje aan hem maar de prijs is ook nog bespreekbaar niet dat er heel veel af gaat maar dat er altijd nog iets af kan gaan. Vandaag waren er mensen geweest maar hij was te moeilijk voor hun. Het is ook geen gemakkelijk paard. Als die niet verkocht is en ik ben eindelijk zo ver dat ik hem echt kan paardrijden zonder frutsels eraan zal ik weer fotos plaatsen al denk ik dat je daar nog lang om kan wachten. Het was niet mijn bedoeling dat Sjors zo een pijn leed als ik dit had geweten had ik nooit zo gereden, maar om nu nog steeds te zeggen erover vind ik een beetje overdreven na één keer lezen snap ik het ook wel. Als je nog vragen hebt kan dat natuurlijk altijd. Ik hoop nu dat jullie een beetje snappen hoe het zit.
Groetjes
Weet je, mijn Haflinger was 11 toen ik hem kocht en ook altijd met stang gereden en ik was de 5e eigenaar. Daarbij had hij vluchtgedrag (had een ongeluk voor de kar gehad) voor alles wat met 'tuig' te maken had en mannen, die vond hij ook erg eng. Je begrijpt dat dit nog een beetje verder ging in gedrag dan jouw Fjord?!
Ik heb hem nu bijna 6 jaar en kan hem rijden op een dubbel gebroken bitje zonder neus/sperriem maar ook met een touwhalster, gewoon buiten! Heb er een paar maanden over gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Dus het kan echt, alleen moet je er wel goeie begeleiding bij hebben en weten waar je mee bezig bent en ik blijf erbij dat dit zadel waar je nu op zit niet bijdraagt om z'n gedrag te veranderen! Denk daar een over na! Een 2ehands zadel hoeft niet zo duur te zijn!
Een niet goed passend zadel voelt net zo als dat jij met te kleine schoenen loopt!!