Sjors de fjord voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Sjors de fjord voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:41

El_Beauty schreef:
@t deesdaan: ze wilt toch tips hebben voor het berijden van deze pony hoe ze deze pony beter in de hand kan houden dus niet een ander paard..

@t suusiej: neem een kijkje op marktplaats daar staat deze pony te koop al 4 dagen nu ongeveer..

Lachen dat klopt ze heb ook wel gezegd dattie te koop is ze heb alleen niet gezegd dat ze hem NIET meer rijd daar ging het me om Lachen dat jij zei waarom nog tips , als ze hem togh niet meer rijd..
en DAT zie ik nergens staan Lachen

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:54

heb je ook gezien wat er allemaal in de advertentie staat? daar is het na mijn idee ineens een heel ander paard. Schijnheilig

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:43

haha iedereen geeft hier commentaar Tong uitsteken
Maar ja , ik heb zelf ook een fjord van 3 jaar, maar met een stang rijden helpt meestal niet bij een fjord, als die echt door het dolle heen is dan loopt die er alsnog door heen maar ja. En hoe oud is Sjors ?

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:52

op marktplaats staat die als 7 jarige, dus dat zal die ook wel zijn.

Een fjord kan nog zo koppig zijn, maar met stang en bijzet (waar die geen kant mee op kan) helpt daar echt niet mee hoor

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:58

zit opzich best een prijsje aan Knipoog
hij word daar indd heel anders beschreven Verward
vind hem wel leuk verder Lachen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:15

Hallo,
Leuk dat iedereen tips geeft maar nu weet ik het eigenlijk wel hoe een stang werkt als je een paar bladzijdes terug leest kan je ook zien dat ik die ver in de kast heb gehangen. Het is mischien raar maar waar buiten lijkt het gewoon een ander paard en daar rij ik hem nu ook omdat die zich daar goed gedraagt. Je kan allemaal zeggen wat je wilt maar ik ben met hem bezig om het goed te krijgen en in één keer lukt het niet allemaal tegelijk omdat die al 8 jaar is en hij zo altijd is gereden. Het was mischien niet zo een goed plan op dit op bokt te zetten want ik geloof nu dat de helft denkt dat ik hem mishandel. Inderdaad er zit een prijskaartje aan hem maar de prijs is ook nog bespreekbaar niet dat er heel veel af gaat maar dat er altijd nog iets af kan gaan. Vandaag waren er mensen geweest maar hij was te moeilijk voor hun. Het is ook geen gemakkelijk paard. Als die niet verkocht is en ik ben eindelijk zo ver dat ik hem echt kan paardrijden zonder frutsels eraan zal ik weer fotos plaatsen al denk ik dat je daar nog lang om kan wachten. Het was niet mijn bedoeling dat Sjors zo een pijn leed als ik dit had geweten had ik nooit zo gereden, maar om nu nog steeds te zeggen erover vind ik een beetje overdreven na één keer lezen snap ik het ook wel. Als je nog vragen hebt kan dat natuurlijk altijd. Ik hoop nu dat jullie een beetje snappen hoe het zit.

Groetjes

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:26

_inge_ schreef:
Hallo,
Leuk dat iedereen tips geeft maar nu weet ik het eigenlijk wel hoe een stang werkt als je een paar bladzijdes terug leest kan je ook zien dat ik die ver in de kast heb gehangen. Het is mischien raar maar waar buiten lijkt het gewoon een ander paard en daar rij ik hem nu ook omdat die zich daar goed gedraagt. Je kan allemaal zeggen wat je wilt maar ik ben met hem bezig om het goed te krijgen en in één keer lukt het niet allemaal tegelijk omdat die al 8 jaar is en hij zo altijd is gereden. Het was mischien niet zo een goed plan op dit op bokt te zetten want ik geloof nu dat de helft denkt dat ik hem mishandel. Inderdaad er zit een prijskaartje aan hem maar de prijs is ook nog bespreekbaar niet dat er heel veel af gaat maar dat er altijd nog iets af kan gaan. Vandaag waren er mensen geweest maar hij was te moeilijk voor hun. Het is ook geen gemakkelijk paard. Als die niet verkocht is en ik ben eindelijk zo ver dat ik hem echt kan paardrijden zonder frutsels eraan zal ik weer fotos plaatsen al denk ik dat je daar nog lang om kan wachten. Het was niet mijn bedoeling dat Sjors zo een pijn leed als ik dit had geweten had ik nooit zo gereden, maar om nu nog steeds te zeggen erover vind ik een beetje overdreven na één keer lezen snap ik het ook wel. Als je nog vragen hebt kan dat natuurlijk altijd. Ik hoop nu dat jullie een beetje snappen hoe het zit.

Groetjes

Weet je, mijn Haflinger was 11 toen ik hem kocht en ook altijd met stang gereden en ik was de 5e eigenaar. Daarbij had hij vluchtgedrag (had een ongeluk voor de kar gehad) voor alles wat met 'tuig' te maken had en mannen, die vond hij ook erg eng. Je begrijpt dat dit nog een beetje verder ging in gedrag dan jouw Fjord?!
Ik heb hem nu bijna 6 jaar en kan hem rijden op een dubbel gebroken bitje zonder neus/sperriem maar ook met een touwhalster, gewoon buiten! Heb er een paar maanden over gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Dus het kan echt, alleen moet je er wel goeie begeleiding bij hebben en weten waar je mee bezig bent en ik blijf erbij dat dit zadel waar je nu op zit niet bijdraagt om z'n gedrag te veranderen! Denk daar een over na! Een 2ehands zadel hoeft niet zo duur te zijn!
Een niet goed passend zadel voelt net zo als dat jij met te kleine schoenen loopt!!

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:42

@singasong
Ik heb een zadel meegekregen van de vorige eigenaar en ik had dit zadel met dit zadel vond ik hem lekkerder lopen maar zoals ik al gezegt heb volg ik tips op ik heb zijn oude zadel er weer opgelegt die ziet er mischien niet zo mooi uit maar die past wel en ik merk nu ook dat ik stuk meer naar achteren zit aan zulke tips heb ik dus wat! Ik denk dat je ook wel zult begrijpen dat ik hem niet in 1 keer met bijvoorbeeld een touwhalster buiten kan laten lopen daar moet je tijd in stoppen en daar ben ik ook mee bezig alleen alle tips in een keer kan gewoon niet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:54

_inge_ schreef:
@singasong
Ik heb een zadel meegekregen van de vorige eigenaar en ik had dit zadel met dit zadel vond ik hem lekkerder lopen maar zoals ik al gezegt heb volg ik tips op ik heb zijn oude zadel er weer opgelegt die ziet er mischien niet zo mooi uit maar die past wel en ik merk nu ook dat ik stuk meer naar achteren zit aan zulke tips heb ik dus wat! Ik denk dat je ook wel zult begrijpen dat ik hem niet in 1 keer met bijvoorbeeld een touwhalster buiten kan laten lopen daar moet je tijd in stoppen en daar ben ik ook mee bezig alleen alle tips in een keer kan gewoon niet.

Nee hoor, lijkt me trouwens wel heel knap als je dat met 1x oefenen al kunt!
Maak eens een foto van het andere zadel op je paard! Ben benieuwd hoe dit ligt!

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:31

OP dit forum zitten duidelijk allemaal meiden die rijden zoals Anky dus diegene die juist trots een foto van hun paardje neerzet hier en aangeeft dat er het een en ander mankeerd is het mis, want iedereen weet het beter!
Je Kan hier alleen maar foto's neerzetten van je paard als je een goeie stamboom hebt en heel hoog en goed kan rijden!
Ja sorry hoor maar ik kan uit deze reacties geen tips meer uithalen alleen maar betweterige bemoeials!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:26

Commentaar genoeg lees ik maar weer, maar ben het wel eens over het stangbit combinatie stootteugel. Is anders als tijdelijke oplossing niet het correctiebit een oplossing. Is wel een stangbit, maar zonder een hefboom.

Maar heb zelf ook een pittige fjord die echt niet de makkelijkste is. Maar wel even van helemaal niks naar de L2-dressuur gereden. En buitenrijden vind die van mij ook helemaal geweldig. Dus waarom zou deze fjord het ook niet kunnen.

Paulien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:42

Samanta schreef:
OP dit forum zitten duidelijk allemaal meiden die rijden zoals Anky dus diegene die juist trots een foto van hun paardje neerzet hier en aangeeft dat er het een en ander mankeerd is het mis, want iedereen weet het beter!
Je Kan hier alleen maar foto's neerzetten van je paard als je een goeie stamboom hebt en heel hoog en goed kan rijden!
Ja sorry hoor maar ik kan uit deze reacties geen tips meer uithalen alleen maar betweterige bemoeials!

Helemaal mee eens, en misschien iets om over na te denken: wat doet een normaal gebroken trens als je daar druk op zet (bij het scharnierpunt)???

Bij ieder paard werkt een ander bit anders en zo'n punt in je gehemelte is ook niet echt fijn!

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:06

Samanta schreef:

amen... Afgod
ik plaats hier dus ook geen foto's van mijn fjordje als ik aan het rijden ben.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:43

Samanta schreef:

Ik hoop dat bovenstaand niet op mijn 'kritiek' slaat?! Ik heb denk ik 5 jaar geleden voor het laatst iets aan dressuur gedaan Haha!
Je kunt natuurlijk eigenwijs zijn en gewoon niets van de kritiek van een ander aantrekken maar aan de andere kant zou je ook kunnen denken dat er misschien wel een kern van waarheid in zit. En volgens mij heeft TS dat echt wel door hoor!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:29

Samanta schreef:

En van dit soort reacties krijg ik het dus! Ik denk dat iedereen wel kan zien dat hoe de TS met haar pony bezig is geen juiste en vriendelijke manier van werken is. En dat moet gezegd worden. Nu stel jij het zo dat iedereen die dat ziet en betweter is en denkt dat hij/zij Anky is. Sommigen hebben echt wel goedbedoelde adviezen hoor. En ja er zijn betweters bij maar scheer niet iedereen over dezelfde kam! En fjorden of haflingers of shetlanders waarbij het beeld er leuk uit ziet en op een fijne manier mee gewerkt wordt, worden evenzeer geaprecieerd dan de zogenaamde "goede paarden met een goede stamboom die allemaal heel hoog rijden."

TS: ik begrijp zeer goed hoe moeilijk het is om een paardje die verkeerd gereden is te corrigeren. En dit geeft misschien niet echt hoop maar ik ben er 2 jaar mee bezig geweest om een paardje dat alleen maar kon panikeren, op een rustige manier rond te krijgen. Je moet geduld hebben en inderdaad afbouwen qua frutsels. Ik zou ook met een gewone stang rijden zoals hier al eerder door iemand is aangegeven. En als je paardje gaat lopen, maak je groot en zet hem op een volte. Desnoods laat je hem maar even lopen, hij zal wel moe worden en vanzelf terug naar draf gaan.

Ik hoop dat je mijn eerste stukje niet te negatief opneemt want het is in het algemeen bedoeld. Succes nog met je paardje!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:53

Samanta schreef:

en waar slaat dat op ??
sorry hoor, genoeg, ruiters hier die het presteren L2/Z/ZZ te worden met een hafje, of een ander ras ..

Elk ras heeft iets goeds, aan de afstammeling hoeft dat niet eens te liggen..
Genoeg meisjes/jongens ook die hun eerste paardrijles hier neer zetten dus:
HEEL HOOG EN HEEL GOED KAN RIJDEN is al dikke stierenpoep(bull-oliebol)
vind deze reactie te ver gezocht
Voor de rest heb ik ook een haflinger, met indd een goeie paps maar dat is bijzaak en ik heb anders nog nooit veel commentaar gehad over hem of mij
En zij VRAAGT om tips Lachen als de mensen hier een tip weten of een antwoord word die dan ook gegeven ,heeft niks met bemoeials te maken
amen

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:05

Ik vindt idd dat ieder ras iets goeds in zich heeft , en altijd wel iets zou kunnen , net zoals met fjorden ook , mensen zeggen dat fjorden niet kunnen springen en geen dressuur kunnen , maar die van mij die kan dat wel. zijn er mensen het hier mee eens ?

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:17

Weet je wat ik zou doen... Althans wat ik zelf ook doe als ik een jong paardje hebt wat gek wilt doen...
Je moet gewoon je bijzet + je stang weglaten & als hij inderdaad gaat knetteren hem laten gaan...!!
Maarrrrrr... zodra hij in snelheid afneemt, hem gewoon vooruit rijden!!! En dat zo 15 minuten... En hem daarna weer oppakken.
Als je dat elke x doet als hij onder je vandaan schiet, dan is hij het na 10x wel zat hoor... Want het is namelijk erg vermoeiend om 15 minuten lang hem op volle snelheid te laten lopen Lachen

Hihi... hij wil toch hard... dan mag hij hard... Maar hij mag pas stoppen zodra JIJ het zegt!!

Succes en wat een lief koppie op die laatste foto

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:29

Hm, dat zo laten gaan als hij ervandoor gaat, is niet zo een super idee. Dan leert hij dus dat hij mag blijven lopen.
Je moet gewoon leren hem bij je te houden op je zit... Les nemen van iemand die je dat kan aanleren dus, en niet vooraan helemaal gaan begrenzen, want zogauw hij dat allemaal gewoon is (een paard raakt heel snel afgestompt), gaat hij er toch weer met je vandoor, met of zonder hulpstukken.