Zonder zadel met ze 2 springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Re: Zonder zadel met ze 2 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:27

Wat ik mij afvraag...is er geen begeleiding bij? Ik vind dit echt een impulsieve ponymeisjes actie. Het is nu goed gegaan, maar t had ook fout kunnen gaan.
Ik las al dat je ze van bokt af wilde halen, ergens maar goed dat dat niet zomaar kan. De volgende keer beter nadenken voor dat je iets dergelijks gaat doen lijkt me handig. En bedenk je vooral dat een paard een levend dier is en pijn kan hebben.
Zeker uit je tweede post *het is niet zielig* maak ik op dat je er niet echt voor open staat...
Hoop dat je ervan geleerd hebt en het nooit meer doet....dit is echt niet verantwoord omgaan met je paard.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:28

volgens mij was er niemand bij, alleen een fotograaf.
gewoon niet goed nagedachte pennymeisjes

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:33

tis gewoon te erg ik huil als ik zie hoe die mond er moet gaan uitzien achter een paar jaar

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:33

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:34

jongens, overdrijven is ook een vak
de ts is wellicht een jonge meid, ga eens na, heb jij vroeger niet zulke dingen gedaan?
ikke wel hoor, alleen niet op de foto laten zetten, en als we met tweeen reden, dan deed ik een touw om de hals.
maar sommige reacties viond ik echt te ver gaan

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:38

Op zich ziet het paard er vrolijk en goed uit, maar het lijkt me verstandiger als jullie hem niet te strak houden. Je kan vast wel met zen tweeen op dit paard rijden, maar springen lijkt me nou niet echt fijn voor hem. Knipoog . Ik zou zeggen, gebruik de tips van de Bokkers! Cool

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:39

ik ben 13 en nee zo iets stoms heb ik nog nooit gedaan.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:39

hihi en hoppa 4 bladzijdes aan dit topic gewijd.. Heb overigens niet alles gelezen maar mensen kom op!!

Ik vind het opzich leuke foto`s en moet bekennen dat ik dit ook gedaan heb met mijn pony.. Nu een aantal jaren later ben ik toch bij mijn positieve gekomen (niet meer jong en onbezonnen Knipoog toch?) en heb ik ingezien dat dit niet gunstig is voor je paard.. Al doende leert men..

@topic-startser: zoiets is erg leuk, je zal nog wel in gaan zien en denken oei hoe kon ik dat ooit doen.. Maar de reacties in dit topic moet je je niet aantrekken.. De mensen bedoelen het goed en hebben het beste voor met je paardje.. Maar diep van binnenn weten zij ook dat zij ook onverantwoord gedrag vertoont hebben ooit in hun paarden leven.. Succes met je paardje!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:41

crossmonster schreef:
jongens, overdrijven is ook een vak
de ts is wellicht een jonge meid, ga eens na, heb jij vroeger niet zulke dingen gedaan?
ikke wel hoor, alleen niet op de foto laten zetten, en als we met tweeen reden, dan deed ik een touw om de hals.
maar sommige reacties viond ik echt te ver gaan

Ik heb dit soort dingen als penny meisje ook gedaan.
het paard gaat hier heus niet kapot aan.

ts ,fijn dat je zo;n braaf paard hebt.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:42

Valentinow schreef:
OOh wat hadden jullie een lol. Maar het paard, dat zal het ook leuk vinden zeker ... niet dus!

Goh het paard kijkt er ook zo chaggo bij he? Clown
Neee hij vind het absoluut niet leuk Huilen van het lachen
Afbeelding

loveme Je kunt je ook aanstellen hoor,, ga jij maar een potje janken Nagelbijten / Gniffelen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:42

crossmonster schreef:
ik heb hier op zich weinig moeite mee, zie liever dit, dan iemand van 120 kilo die hetzelfde doet ..
wat me wel heel erg stoort is dat de meiden beide aan de teugels hangen, doe dan een touw om de nek, en hang daar aan, maar niet aan de teugels

Ik weeg 96 kilo en spring af en toe op mijn fjord. Maar ik ben 1 persoon en ga mee met zijn beweging. Je kan met zn 2en nooit genoeg meegaan, omdat eerst de ene neerkomt dan de ander.

Meiden hij kan zo te zien goed springen maar doe het voortaan liever omstebeurt.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:50

Ik vind dit er niet zielig uit zien.
Je staat natuurlijk wel even stom te kijken als je 2 ruiters op een springend paard ziet zitten.
Maar als ze dit niet vaker als 1 keer in de 3 maanden doen, kan ik er niets zielig aan vinden.
Het is gewoon een spelletje (afwisseling) wat je doet met je pony.
Ik weet dat de meiden dit erg leuke hebben gevonden (denk ik)
Want ik heb dit zelf ook EEN keer gedaan met toen de tijd een vz tinker van me.
En ik weet me nog goed te herinneren dat die tinker veel plezier had.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:50

Ik heb 1 keer met z'n 2en op een paard gezeten, en dat was voor 5 min, gewoon rondgestapt, meer niet.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:51

Nettieejj schreef:
Ik heb 1 keer met z'n 2en op een paard gezeten, en dat was voor 5 min, gewoon rondgestapt, meer niet.

dus Clown ? moet je je verontschuldigen tegen over je rest van bokt Clown ? Sigaar

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:53

Nettieejj schreef:

Wij wel eens een buitenrit van 45 min, met zijn 2en,zonder zadel, stap draf en galop.

ging prima!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:55

@ Moirsa : en waar staan de oren heen op de laatste foto?!~

Ik ga hier zelf geen commentaar opgeven om mezelf een ban te besparen maar ik ga zeker mee met een groot deel van de rest.

TS; lees het commentaar/tips nog eens goed door en denk er nog een over na.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:56

Amrah schreef:

Ik ga hier zelf geen commentaar opgeven om mezelf een ban te besparen maar ik ga zeker mee met een groot deel van de rest.

TS; lees het commentaar/tips nog eens goed door en denk er nog een over na.

als jij gewoon commentaar geeft wat je kunt onderbouwen, krijg je echt niet zomaar een ban hoor...

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:58

viewtopic.php?f=8&t=747297&p=24254357&hilit=#p24254357
tja, en dan vind je het gek dat je paard zo hard in zijn mond is? Clown
Met zijn tweeen springen kan een paard best hebben denk ik, als allebei de ruiters meegaan in de sprong. En dat doen jullie duidelijk niet.
Verder echt een super mooi paard! Lachen

katrien_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:00

de voorbeelden die hier aangehaald worden hebben nog een klein verschil met wat hier staat ... als de TS enkel dit topic had geopend (en niet van *ik wil een pelhalmbit gaan gebruiken*) zou ik zeggen: ""ok, 1 keer leuk ... leer nu maar eerst apart springen en als je fatsoenlijke zit hebt ontwikkeld kan je dit nog een keertje opbouwend proberen ..." maar door het topic: "zoek hulp (les of dergelijke) want ik heb niet echt het gevoel dat je al genoeg weet om een eigen paardje te hebben"
als dit een verzorgpaardje is zou ik een keertje overleggen met de eigenaar voordat je nog eens iets zomaar doet of wilt

super leuk paardje
sommigen in dit topic overdrijven inderdaad (zowel in de "zielig"vorm als in de "geen probleem"vorm)

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:01

Moirsa schreef:
Nettieejj schreef:

dus Clown ? moet je je verontschuldigen tegen over je rest van bokt Clown ? Sigaar

Nee, maar ik vertel ook dta ik het heb gedaan, want anders is het oneerlijk om haar te vertellen dat het slecht is, maar ik vertel het gewoon, maar ik heb niet gesprongen, en het springen vind ik niet zo fijn voor het paard!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 10:04

Pistasche schreef:
Rijan_ schreef:
vind het er leuk uit zien leuk paardje heb je Haha!
ik heb een fjord en daar zit me nicht ook wel is achter op hoor Tong uitsteken Knipoog
en hij kan het makelijk hebben Haha! Tong uitsteken

Maar is het goed?
Houden kunnen ze makkelijk maar dat betekent niet dat het goed of verstandig is.

Mensen kom op hee het beest is niet dood! het staat nu niet in de wei mee een gebroken rug we houden er heus we rekening mee hoor! Maar zoo kan je blijven door ik bedoel is het dan iet zielig als je een paardhebt dat altijd op stal staan en alleen er uit mag om te rijden! de ene zegt jaa dat is zielig dan kunnen ze nooit lekker buiten rennen en zoo de ander zegt nee dat is niet zielig ze viden het leuk om te rijden en ze zijn altijd vroolijk! de ene rijd met stang en de andere niet omdat ie dat zielig vinden de ene rijden met zweep en sporen de ander niet er zijn mensen de zijn er tegen om een paard te scheren want dat is niet NATUURLIJK maar met een zadel rijden is dat wel natuurlijk dan? En oo wat is het zielig om zo te springen! maar het is toch ook zielig als ze een bit in hebben zou jij het fijn vinden om zn koud ding in de mond te hebben! nee tuurlijk niet ! en oo jaa t zal vast niet heel goed zijn! mis wel slecht! maarre we kenne dit paard vertouwen dit paard en het staat nu weer vroolijk in de wei met al de andere pony en zoo hoor! en hij niet niet of heeft erg veel pijn! o jaa hoe kan ik nou weten dat het paard pijn heeft! jaa nou dat denk ik maar hoe wten jullie het eigelijk? heeft ze het tegen jullie gezegt of is het bewezen da dit pijnlijk voor het paard is! nou jaa jullie kijke maar hoor en wat ik al eerder zei dit doen we heus niet nog eens!!!!!!!!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:05

Amrah schreef:

liggen ze plat in de nek? nee
Ze staan naar achter gericht; dat noemt men consentratie

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:05

typen met leestekens maakt het verhaal wat makkelijker te lezen...

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:06

Moirsa schreef:
Amrah schreef:

liggen ze plat in de nek? nee
Ze staan naar achter gericht; dat noemt men consentratie

Tsja. Het zijn natuurlijk momentopnames, misschien had het paard toen net wat gehoord dat hij zijn oren spitste of in de nek legde....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:07

een zadel is niet natuurlijk, maar is wel een soort van kussen tussenjou en je paard. Nu bonk je op en neer op zn rug en ja dat is slecht! Je paard gaat er niet dood van,maar kan wel op den duur last van zn rug krijgen. En pijn, als je je paard echt kent merk je dat hij pijn heeft.